De Alpha toestand is een soort van mediatie toestand. In het boek De kracht van de heks- Laurie Cabot & Tom Cowan staat dit goed beschreven.
Als je in deze toestand bent stel je je zo een beetje open voor bv. helderziendheid of telepatie..
De meditatie gaat zo:
Op een rustige plek gaan zitten, je ogen sluiten en diep en rustig ademhalen.
Dan visualiseer je een beeldscherm voor je die leeg is.
Dan zie je een rode zeven op het scherm... Houd deze even vast en laat hem dan wegvagen. Nu komt er een oranje zes. Die vaagt ook weer weg en dan komt een gele vijf.
Zo ga je door met een groene 4, blauwe 3, turquoise 2 en een violette 1. Dit zijn de kleuren van je 7 hoofdchakra's.
Ben je zover dan tel je van 10 naar 1 en zeg je een soort van affirmatie: ; Ik ben nu in alfatoestand, alles wat ik doe zal juist en correct zijn, en zo is het'.
Nu voer je hetgene wat je wilde doen uit.
Als je nu klaar bent en je hebt nog iets op je beeldscherm staan veeg dat weg. Nu geef je jezelf een verklaring van gezondheid door met een golf je hand met de palm naar beneden `15.cm boven je hoofd naar beneden te gaan (langs je borstkas etc.)
Dan zeg je 'Ik heel mijzelf en verklaar mijzelf volledig gezond'.
Tel dan omhoog van 1 tot 10 en dan van 1 tot 7 (hoeft niet in kleur, ik doe het wel altijd

)
Suzanne Smith was btw op life & Cooking (gister of eerdergister geloof ik)