Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 09:56
Freggol
Freggol is offline
Lkkr skaten gisteren tot dat mn been voor de helft uit de kom lag *au au, gelukkig ging ie vanzelf weer terug.

Nu kan ik vandaag niet skaten

Meer peepz die dit wel eens gehad hebben met arm oid?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:09
Verwijderd
Ik heb het volgens mij ook wel eens gehad met verschillende lichaamsonderdelen...maar weet het niet zeker, want ben er nooit mee naar een dokter geweest en ik kan niet in m'n lijf kijken (ja, door m'n mond, maar je snapt vast wat ik bedoel ).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:46
squat
squat is offline
Heb me elleboog uit de kom gekregen, weet niet of dat pijn deed want ik brak me arm ook op 3 plaatsen en ik molde een zenuw.'

Oh, en ik kan me kaak uit de kom doen. Soms krijg ik hem even niet terug. Dat kan vervelend zijn omdat ik dan mijn mond niet verder dan 1 cm open kan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2003 @ 11:09:
Ik heb het volgens mij ook wel eens gehad met verschillende lichaamsonderdelen...maar weet het niet zeker, want ben er nooit mee naar een dokter geweest en ik kan niet in m'n lijf kijken (ja, door m'n mond, maar je snapt vast wat ik bedoel ).
dat voel je wel hoor.

mijn knieschijf is 5 maal uit de kom geschoten. Ik denk overigens dat je dat bedoelt met 'been' uit de kom?
Oud 19-08-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 19-08-2003 @ 11:59:
dat voel je wel hoor.

mijn knieschijf is 5 maal uit de kom geschoten. Ik denk overigens dat je dat bedoelt met 'been' uit de kom?
tja, maar wat voel ik niet?

Je heup kan toch ook uit de kom schieten...? Ik denk dat ie dat bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:42
Freggol
Freggol is offline
Neej mn onderbeen stond scheef op mn boven been, en was geblokkeerd.

Ik liet me toen vallen en toen voelde ik mn been terugschuiven heel vaag gevoel was dat. En ik hoorde zo`n plop geluid dat ging door mn hele lichaam heen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 15:04
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ja met me schouder kan ik dat doen komt door een auto ongeluk. En verder zoals iemand anders hier al zegt me kaak. Maar daar word ik als het goed is volgend jaar aan geopereert.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 15:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 19-08-2003 @ 16:04:
ja met me schouder kan ik dat doen komt door een auto ongeluk. En verder zoals iemand anders hier al zegt me kaak. Maar daar word ik als het goed is volgend jaar aan geopereert.
is dat dan niet enorm pijnlijk?
bij mij zat d'r (elke keer dat m'n knieschijf uit de kom was geschoten) maanden van fysio en alles aan vast. De eerste maand kon ik uberhaubt niet lopen en elke minimale beweging deed ontzettend veel pijn. Ik kan me niet voorstellen dat je dan zelf iets uit de kom kan laten schieten, of is het met een arm/kaak anders dan?
Oud 19-08-2003, 17:56
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb heupdysplasie, dat betekent dat je heup niet goed in de kom zit en er gemakkelijk uit kan schieten. Tegenwoordig wordt dat bij de geboorte meestal gelijk vastgesteld.

Het kan heel erg zichtbaar zijn, bijvoorbeeld dat je ene been korter is dan de ander, je kan er geloof ik wel aan geopereerd worden.
Ik heb dat ik rond het jaar was, voor 1 jaar met een stang tussen mijn benen gezeten. Had er zelf geen last van, omdat ik nog zo klein was. En moest tot voor kort elke paar maanden foto's laten maken.

eigenlijk heeft dit niks met het onderwerp te maken maar moest het effe kwijt

nouja

groetjes
en kuzzies van S
Oud 19-08-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Scootgirl schreef op 19-08-2003 @ 18:56:
Ik heb heupdysplasie, dat betekent dat je heup niet goed in de kom zit en er gemakkelijk uit kan schieten. Tegenwoordig wordt dat bij de geboorte meestal gelijk vastgesteld.
Groetjes
en kuzzies van S
"Je heup nie goed in de kom zit" Bedoel je dan dat je dijbeen nie goed in de kom aan de zijkant van je heupen zit?
Als dat het is heb ik daar welles last van. Nie van heupdysplasie, want anders zal ie wel altijd los zitten, maar ik heb welles na een zware training dat ik nie goed kan lopen. Het lijkt dan alsof er iets verkeerd zit in mn been. Alsof mn dijbeen zo uit de kom kan schieten, maar ook dat er een stukje zit dat er helemaal nie hoort. Want als ie trugschiet, doet het nogal veel pijn en hoor/voel ik een tik. Geen knak maar een korte felle tik, die lijkt op het afbreken van een stukje porcelein ossow.
Verder heb ik altijd mn arm deels of helemaal uit de kom kunnen halen. Best wel wazig, maar het kan volges mij geen kwaad....
Miss weten mensen wa dit precies is, ik bedoel ik houd er nooit iets aan over, maar als het betekent dat ik later minder kan sporten ossow (waarschijnlijk nie maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn als je nog een heel leven voor je hebt) dan wil ik tog wel weten wat het zou kunnen zijn.

Oja ik heb ook welles da mn knie knakt, maar da zal denk ik nie meer zijn dat alles op de goede plaats schiet. Want meestal heb ik da als ik een tijd nix heb gedaan, en miss wilt het dan verkeerd gaan zitten.

Greetz Tiemen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 14:52
funky
funky is offline
Heyyyyyyy,
Mijn schouder is drie keer uit de kom geweest. Nu schijnt het dat ik een labrumscheur heb. Word er begin oktober aan geopereerd.
Iets uit de kom is zeer pijnlijk. Weer er alles van. Mijn andere schouder schuift ook heen en weer, maar kan er gelukkig niet uit. nog niet in ieder geval.
Mag ik vragen als iemand hier al aan is geopereerd en wat voor ervaring hij of zij daar mee had.
Groetjes Funky
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 16:48
Swordfish
Swordfish is offline
Kheb ooit mijn vinger eens ontwricht. Wel een grappig zicht hoor, mijn pink stond gewoon helemaal naast mijn hand. Het gebeurde tijdens het basketten, gelukkig was er een kinesist in de buurt. Die heeft mijn vinger direct terug op de juiste plaats kunnen zetten. De dokter zei achteraf dat ik daar heel blij om mocht zijn, omdat direct na het ontwrichten alles nog een beetje gerokken was. Als je dat na een half uurtje terug op de juiste plaats moet trekken zou het vele meer pijn doen.
Kheb toen een week met zo'n ijzeren ding rond mijn hand gelopen en toen dat er terug af ging had ik gewoon een zwarte vinger, overal waren er bloeduitstortingen. En bewegen ging al helemaal niet. Kheb hem toen moeten samentapen met een andere vinger. Zelfs nu (6 jaar later) voel ik nog altijd dat die vinger minder beweegelijk is als de andere.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2003 @ 13:40:
tja, maar wat voel ik niet?

Je heup kan toch ook uit de kom schieten...? Ik denk dat ie dat bedoeld.
dat kan ook. daarom stond d'r ook een vraagteken achter mijn suggestie.
en over 'wat voel ik niet': ik bedoelde het in de zin van: als je nog nooit naar een dokter d'r mee bent geweest, dan zal het niet zo heel veel pijn hebben gedaan. Althans, niet in de mate waarin ik het ken (men zegt dat iets uit de kom 3x zoveel pijn doet als iets breken). Daarmee ga je volgens mij dus wel naar de dokter als je niet weet wat het is en daarom denk ik dat je het verschil tussen wel of niet uit de kom heus wel voelt. Maar nogmaals, ik heb geen ervaring (gelukkig) met andere lichaamsdelen.
Oud 20-08-2003, 19:04
Freggol
Freggol is offline
Hmmz ik moet zeggen, dat het nou niet zo veel pijn deed als enkelbanden scheuren, maar het voelde onwijs vaag aan.

Tis nu nog ietswat dik maar niet xtreem en dat is het ook niet geweest, geen bloed uitstortingen oid.

Hmmz ik kan hem nu wel redelijk bewegen, maar het blijft een vaag vies gevoel hebben.

En ik ben nu steeds bang dat mn onderbeen er ineens naast staat
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:12
freakje
freakje is offline
Heb mijn schouder eens uit de kom gevallen tijdens de judotraining en mijn knie half uit de kom tijdens een uitglij-poging op mijn werk.

Schouder was heel pijnlijk en een te lange herstelbeurt (ong. 2 maanden kine, 3x per week) en ik kan ze nu nog niet volledig benutten.

Knie was ook pijnlijk, maar ondertussen al verholpen door mijn beenspieren te versterken, waardoor ik minder last heb van mijn uitgerokken gewrichtsbanden.
Oud 20-08-2003, 19:45
Catootjuh
Catootjuh is offline
Ik heb dagelijks sub-luxaties (dan gaat het gewricht net eventjes iets buiten zijn kom en klikt weer terug, gedeeltelijk uit de kom zeg maar), vooral mijn schouders en vingers. Dit komt vanwege een aandoening HMS/EDS. Heeft met mijn bindweefsel te maken.

Ik heb nog maar 1 keer echt een luxatie gehad, in mijn rechterheup en die ik kreeg ik ook zelf niet meer terug. En toen op krukken tijd moeten lopen. Is echt pijnlijk ja.

Sterkte met je been spunker!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 12:09
Freggol
Freggol is offline
Dankje

Ik merkte gisteren ook al op dat mn knieschijf veel losser zit dan mn andere knieschijf
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:06
Verwijderd
Vriend van me heeft heel snel z'n arm uit de kom (schouder dus he). Meestal weet hij zelf wel wat er moet gebeuren om hem er weer in te krijgen en in 't ziekenhuis kunnen ze niets voor hem doen. Dus tja, rustig aandoen en zorgen dat het zo min mogelijk gebeurd.

Met mijn knie heb ik het 3 keer op het randje gehad; schoot vanzelf weer terug. Mja, allemaal doordat m'n knie enorm stijf is geworden na heel lang gips, kon bijna niets meer hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:39
Blackeyed
Blackeyed is offline
Heb dat met m'n kaak,als ik gaap ofzo dan 'knak' zit ie uit de kom en dan zit ik daar met m'n mond open, effe naar links en rechts bewegen en ie zit trug tegoei. De tandarts zei dat het kwam door beugels te draaien,en dat daardoor ' de elastieken' in uw kaak uitgerokken worden en da ze de kaak ni meer op z'n plaats houdt
Oud 29-08-2003, 18:44
Jeannette
Jeannette is offline
Ik heb mn schouder eleboog en pink uit de kom gehad (ik doe judo) en jammer genoeg hebben ze die van mij wel terug moeten zetten!
Nou dat is echt alles behalve menselijk!!!!

GRtz
Oud 29-08-2003, 19:31
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
met mn knieschijven *auw* geen pretje is dat
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:47
Souris
Souris is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 19-08-2003 @ 18:56:

Het kan heel erg zichtbaar zijn, bijvoorbeeld dat je ene been korter is dan de ander, je kan er geloof ik wel aan geopereerd worden.
Ik heb dat ik rond het jaar was, voor 1 jaar met een stang tussen mijn benen gezeten. Had er zelf geen last van, omdat ik nog zo klein was. En moest tot voor kort elke paar maanden foto's laten maken.

eigenlijk heeft dit niks met het onderwerp te maken maar moest het effe kwijt

nouja

groetjes
en kuzzies van S
heb precies hetzelfde gehad
ben er toen ik 4 jaar was aan geopereerd
Oud 02-09-2003, 20:22
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb het regelmatig met m'n knie, dan wil ie uit de kom schieten maar dat gaat, gelukkig, dan niet.
Hoor ik een onwijse knak en doet behoorlijk pijn, nog een paar dagen, en dan is het over.
Oud 02-09-2003, 21:06
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb gelukkig nog nooit wat uit de kom gehad goden zij dank, als er iets is wat me vreselijk lijkt (erger dan bv brandwonden) dan is het iets uit de kom brrr.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten