Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Die voorspelling van de aanslag op het WTC is nep.
http://www.webwereld.nl/nieuws/8539.phtml http://www.omroep.nl/nos/specials/vs...oodje_aap.html Nostradamus zou ook de komst van Hitler ('Hister') hebben voorspeld. Maar of dat nou waar is: http://skepticusnederland.fol.nl/id67.htm Dit is trouwens meer iets voor mystiek...
|
Verwijderd
|
Ten 1e had ik dat met het wtc al aangehaald in een ander topic.
http://forum.scholieren.com/showthre...99#post6585999 Ten 2e, gaat het hier nu om buitenaardse wezens of Nostradamus? Ten 3e, Nostradamus heeft idd dingen voorspeld, maar heb je zijn orginele txten al gelezen, daar wordt echt niet zomaar overduidelijk in gezegd wat ons te wachten staat: Just Johan heeft volkomen gelijk. Je haalt alleen maar voorspellingen aan, wil je weten hoe wij over de voorspellingen denken, of wij het haalbare voorspellingen vinden, of Nostradamus betrouwbaar is. En wat is je bron? Weet niet goed wat ik met dit topic moet, kun je eens iets doordachter gaan posten? Dan kijk ik dit nog wel even aan. En JJohan, waarom scheep je ons altijd met zoiets op ![]() |
![]() |
|
nouja, opzich als ie het echt zo bedoeld heeft deze voorspellingen, dan zit ie aardig in de buurt.Ik bedoel, het is allemaal best aannemelijk, en vergeet niet iets meer als 50jaar geleden was het nog ondenkbaar dat de mens ooit op de maan kon komen, en zo zijn er nog talloze dingen die ooit ondenkbaar waren dienu doodnormaal zijn.
Ik geloof dus best in deze dingen,maar ook wel deels omdat het me gewoon allemaal heel leuk en spannend lijkt(oorlog,dood en verderf niet,maar ontdekkingen op vreemde planeten ed. wel)...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Er zijn alleen miniscule "fossielen" (afdrukken in stenen) gevonden in stenen afkomstig van mars (via meteorieten hier op aarde terecht gekomen).
Maar of die dingen 100% zeker van fossielen afkomstig zijn is nog maar zeer zeker de vraag. Het schijnt dat die conclusie nogal snel is genomen ![]()
||
Citaat:
Toch denk ik wel dat er microscopisch leven op mars is Maar goed beetje offtopic sorry ![]()
|
Verwijderd
|
Die Nostradamus is heel sneaky! Natuurlijk schrijft hij zo cryptisch en begrijpen we het pas als de gebeurtenis voorbij is... Als hij letterlijk zou schrijven dat die-en-die oorlog dan-en-dan plaatsvindt dan voorkomen we dat! En dan heeft Nossie geen gelijk meer, omdat er geen oorlog kwam.
|
![]() |
||
Citaat:
Lol, het is niet te zien hoor dat iemand het even kloppender heeft gemaakt..... Ik heb namelijk laatst nog de originele versie gelezen......
|
Een paar honderd jaar terug WIST men dat de aarde plat was, 200 jaar terug WIST men dat vliegen voor mensen onmogelijk was, gister WIST je dat het na deze week zou gaan afkoelen. Denk je eens in wat je morgen allemaal weet....
Die nostradamus vind ik een leuke kwast die een leuk boekje in elkaar heeft gezet, maar als je zijn letterlijke teksten neemt zijn die in principe overal op van toepassing. Het is maar hoe je ze interpreteert. En aangezien niemand in Nostradamus zijn hoofd kan kruipen om te zien wat hij nou eigenlijk bedoelde met die verzameling zwamwerk, zullen we ook nooit weten wat hij nou bedoelt. Het enige wat wij wel kunnen doen is hetzelfde wat wij nu doen. Afwachten tot het beschreven tijdstip is geweest, een gebeurtenis pakken en die aan zijn tekst koppelen. Terwijl datgeen misschien helemaal niet is geweest wat hij bedoelde en bedoelde hij misschien alleen voorspellingen binnen zijn familie? Wie het weet mag het zeggen, maar niemand weet het zeker.
|
nee, hij deed wel degelijk voorspellingen over alles en iedereen, veelal voor hooggeplaatse Fransen ,die hem speciaal daarvoor vroegen.Hij kon zich dagen alleen op zn zolderkamer opsluiten ,en dan in dromen en visioenen zag hij dingen voor bij komen die hij in ''kwatrijnen'' opschreef, maar dan wel op n 16e eeuwse manier, zo was toen ook nog de kalender anders, dus al die tijdstippen en datums zijn wel vanuit een ander soortige kalender ''vertaald'' naar onze moderne jaartelling...
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 09:55. |
![]() |
|
blaaterdeblaat!!!!
De dingen die er in de 1e post (dus het topic) staan spreken elkaar in mijn ogen best wel tegen. Bijvoorbeeld dat ermh...... net had ik het...... FUK ben het gewoon weer kwijt!!! AAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!!!!!
|
![]() |
|
Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd om 500 jaar te worden....in welke fase blijf je dan hangen: baby, kind, puber, volwassene, bejaard etc. Ik hoef geen 450 jaar volwassen of bejaard te zijn! Als elke fase ( mn kind en puberfase) wat gerekt wordt is het wat beter te handelen.
Maar ik vind volwassen zijn niet zo leuk om 450 jaar vol te houden. STel je voor dat je een kutleven hebt en dan nog 450 jaar moeten lijden....brrrr. Nee, geef mij maar reincarnatie ipv 1 lang leven! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 21:01. |
![]() |
|
![]() |
"In the year of the new century and nine months,
From the sky will come a great King of Terror... The sky will burn at forty-five degrees. Fire approaches the great new city..." "In the city of york there will be a great collapse, 2 twin brothers torn apart by chaos while the fortress falls the great leader will succumb third big war will begin when the big city is burning" ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is echt de grappigste versie die ik tot nu toe heb gelezen, vertel op, waar heb je dit geweldig stukje vandaan ![]() |
![]() |
|
Nostradamus is niet één man, maar een boel mensen die in de loop der eeuwen, nu nog, een boek met voorspellingen bijhouden. Ik zou je geloof hierin maar gebruiken voor de verschrikkelijke sneeuwman, want Nostradamus is ècht complete bolder.
Hij zelf was een orakel die een zetel had boven een zwavel bron waar hij stoned als een garnaal de hele dag loze onzin sprak.
||
![]() |
Citaat:
zoals zo'n priesteressen uit de romeinse tijd? Ik kan nu ff niet meer op de naam komen... die zaten ook boven zwaveldampen maar hun voorspellingen waren zo vaag dat ze altijd uitkwamen! |
![]() |
|
Stel dat ik nu ff 4 joints nuttig, een half krat bier zuip, een lijntje snuif en dan probeer wat te voorspellen. Als ik dan nog zo helder ben om te kunnen schrijven/typen, een beetje ga zitten voorspellen in een mix van Nederlands/Engels/Duits en mijn dialect.
Ik nodig de volgende dag een paar vrienden uit en dan gaan we lekker versjes maken! Dit doen we een paar jaar, todat we onszelf kapot snuiven, spuiten enzzz... De kamer waar we altijd zaten in netjes opgeruimd, maar onze dubbelzinnige, alles omvattende rijmpjes hebben we in een vuurvast kluisje gedaan, dat we in een stront-zatte bui in de muur hebben gemetseld. Stel dat 100 jaar na dat moment, mensen onze versjes bij toeval ontdekken. Zou het dan terecht zijn dat die mensen onze rijmpjes herschrijven, pogen te vertalen, in boekvorm uitbrengen en de afgelopen 6 oorlogen van onze rijpjes proberen af te leiden... Stel dat ik heb gerijmd: Two groepen Cultures Will botsen because there is eine lange time of ruzie Der first group will win, because der second group has opgegeven Dan komt er vást wel ergens een oorlog! Ooit... Dan gaan die mensen toch ook niet denken dat ik daarmee hún oorlog bedoel, en dat ik met 'the first group' de oorspronkelijke inwoners of what ever bedoel?! Volgens mij als Nostradamus nu nog zou leven, zou hij iedereen die in hem geloofd zó hard uitlachen................
|
|
|