Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 11:48
BELLEKE
BELLEKE is offline
ik ben al een hele tijd niet erg tevreden over mezelf.. enkele jaren geleden heb k een moeilijke periode doorgemaakt door problemen rondom me en ik weet dat ik toen in nog geen twee maand 11kg ben vermagerd.. toen dit alles achter de rug was en ik echt gelukkig was, heeft mn gewone eetgewoonte een jojo-effect veroorzaakt met als gevolg dat ik nu teveel ben gaan wegen. ik ben constant bezig met eten, en voel me steeds schuldig; de ene keer eet ik de hele dag niets, de andere keer eet ik me vol met de gedachte 'morgen start ik te dieten'... ik weet dat een gezond dieet en sporten het beste is maar.. Ik heb het karakter niet en ook sporten lukt al niet.. (ik ga wekelijks fitnessen maar keer al na een halfuurtje terug omdat k geen conditie meer heb) een tijd geleden zag ik een programma op televisie waarbij anorexiapatienten getuigden, het was bedoeld mensen te choqueren maar.. mij zette het enkel aan het ook eens te proberen met de gedachte 'ik stop wel wanneer ik me goed voel in mn vel'... dat ben ik wel gestopt want mij lukte het niet...

ik zet het hier neer omdat ik echt niet weet wat de doen.. gewoonlijk ben ik geen snoeper, en tussendoortjeseter, ik at gewoon drie maaltijden per dag maar kwam toch steeds bij.. hoe meer ik denk aan diëten hoe meer ik eet en hoe kwader ik ben op mezelf...

bedankt

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 11:58.
Oud 20-08-2003, 11:53
Verwijderd
Misschien moet je eens hulp zoeken. Praat eens met een dokter. En sporten helpt echt heel goed, maar als je er geen instelling voor hebt dan moet je een andere oplossing zoeken.
Oud 20-08-2003, 11:54
Verwijderd
hmm ja in de eerste plaats hoort dit in het lijntopic

maar ik ga toch alvast even antwoorden.. Ik denk dat je beter vaker dan 3 keer per dag kan eten dan je 3 keer per dag helemaal vol te proppen..
En probeer alsjeblieft regelmatig te eten en ook qua hoeveelheden..

Ik herken wel een beetje over dat jojo'en.. Heb het ook een flinke tijd gedaan, maar eigenlijk gaat t steeds beter sinds ik gewoon regelmatig eet en niet teveel..

Probeer ervoor te zorgen dat je niet teveel met eten bezigbent, dat het niet je leven gaat bepalen

En probeer ook als je eet gezonde dingen te eten.. tuurlijk is die chocoladereep lekkerder maar er zijn gezondere alterantieven die ook heel lekker zijn (komkommer en wortel heeft een negatieve caloriewaarde (= je verbrand meer calorieen door het te eten dan dat je ervan binnenkrijgt) en bijv japanse mix is een goed alternatief als tussedoortje)
Oud 20-08-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 20-08-2003 @ 12:54:
hmm ja in de eerste plaats hoort dit in het lijntopic
Idd. Ik denk dat je daar ook misschien wel antwoorden op een aantal van je vragen ed zult vinden.
Topic gesloten

Regels voor berichten