Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 18:30
shiningstars
shiningstars is offline
Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die net zo "slim" zijn als ik om de armen te scheren, en er dus niet meer mee kunnen stoppen aangezien de haren donkerder en prikkelig terugkomen?(ik weet het, het is dom)
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:56
Verwijderd
uhuh
Maar ik ben wel gestopt met scheren hoor. Dat houd ik niet vol. Als je er nu niet mee wilt stoppen (kan je gerust doen m.i.), zou 'k het in de winter doen oid. Dan zie je 't toch niet onder je trui/vest/etc 't groeit vanzelf weer, en dan is 't niet meer prikkelig/ ziet het er weer 'gewoon' uit. Overigens is 't niet waar dat haartjes na 't scheren donkerder terugkomen. Dat lijkt alleen maar zo omdat ze stugger zijn oid.
btw, als jij wist hoe ze terugkomen, had je 't vast niet gedaan. Niet dom dus
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:57
Regen
Regen is offline
Ik niet nee, maar er zijn wel andere manieren dan gewoon "scheren" waardoor ze niet dikker terugkomen. Je kunt bijvoorbeeld harsen, met een epilator scheren, met een pincet ze eruit trekken.
Als dat voor jou geen goed idee is zou ik er gewoon mee stoppen. Wanneer ze haren langer zijn worden ze vanzelf minder prikkelig. Ik denk dat dat iig beter is dan stoppels op je armen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 19:30
Quiana
Quiana is offline
Als ze terugkomen en erg donker zijn, zou je
ze evt kunnen blonderen misschien?

Mja, dan moet je het weer wel laten groeien dus.
Oud 19-08-2003, 20:03
Verwijderd
Mag jij mij eens uitleggen waarom een haar dikker en stugger zou terugkomen als hij afgeschoren wordt. In een haar zit geen zenuw. Een haar 'weet' niet of hij boven de huid wordt afgeschoren.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:13
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2003 @ 21:03:
Mag jij mij eens uitleggen waarom een haar dikker en stugger zou terugkomen als hij afgeschoren wordt. In een haar zit geen zenuw. Een haar 'weet' niet of hij boven de huid wordt afgeschoren.
Het voelt alleen zo doordat het weer teruggroeit,
stoppeltjes zien er ook dik en stug uit meestal.
Oud 19-08-2003, 23:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2003 @ 21:03:
Als je je tot je dertigste nie scheert (Als man op je gezicht bedoel ik) dan heb je volges mij ook geen lange zwarte/rode baard.
Sinds ik begonnen ben me te scheren zie ik dat er een paar trug komen als zwarte haartjes. Da zou nie zo zijn als ik me tot nu toe nooit had geschoren, dan worden de blonde haren alleen langer.
T kan natuurlijk zijn dat ik me vergis, zeg het dan maar, maar volges mij zit het zo.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 20-08-2003 @ 00:29:
Maar zou jij dan een lange blonde/grijze baard willen hebben?
Ik zei tog dak me scheer, blijkbaar nie dus.
Srry kuthumeur
Ik bedoelde alleen dat ik denk dat je pas als je je erges scheert, je daar donkerder en dikker haart krijgt als eerst. Muv schaamhaar en okselhaar. Hoofdhaar weet ik nie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 20-08-2003 @ 00:03:
Sinds ik begonnen ben me te scheren zie ik dat er een paar trug komen als zwarte haartjes. Da zou nie zo zijn als ik me tot nu toe nooit had geschoren, dan worden de blonde haren alleen langer.
T kan natuurlijk zijn dat ik me vergis, zeg het dan maar, maar volges mij zit het zo.
Je vergist je.

De haartjes worden donkerder, omdat jij ouder wordt, niet omdat je je scheert.

ontopic: Als je het laat groeien, ziet het er dus weer uit zoals eerst. Wil je dat niet, dan zou je het kunnen blonderen of het af en toe waxen. Als je goed waxt dan trek je de haartjes er bij de wortel uit, waardoor je het haarzakje beschadigt en het dus even duurt voor er weer een haartje groeit. Als je het wat vaker doet, wordt het haartje ook steeds dunner, omdat het haarzakje verandert ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 20-08-2003 @ 00:03:
Als je je tot je dertigste nie scheert (Als man op je gezicht bedoel ik) dan heb je volges mij ook geen lange zwarte/rode baard.
Denk dat maar. Baardgroei is gewoon lineair. Op een gegeven moment wordt-ie inderdaad zo lang dat je er je kont mee kunt afvegen. Bij armhaar zit het iets anders, daarvan is (waarschijnlijk) genetisch bepaald hoe dik het is ingeplant en hoe lang het uiteindelijk wordt (want zoals je weet groeit schaamhaar en arm/okselhaar niet oneindig door).

Maar goed, het fabeltje dat het echt dikker en meer terugkomt is natuurlijk onzin. Het enige wat er gebeurt is dat haren die net boven de huid uitkomen, inderdaad stugger lijken omdat ze korter zijn. Ook kan het lijken dat ze dikker zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten