Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 17:01
Eurydice
Eurydice is offline
.. in de trein dus? En zeg niet: wanneer er nood is, want in welk noodgeval is het nuttig dat de trein tot stilstand komt?

- als iemand een hartaanval krijgt? hmm, lijkt me niet, wat heeft zo'n persoon eraan als je stilstaat in the middle of nowhere in een weiland?
- als iemand zich heeft vastgeketend op een ander spoor? dan kun je ook de conducteur n seintje geven..

en zo kan ik nog wel meer situaties bedenken.. Dus vandaar dat ik de kwestie aan jullie voorleg, wanneer verwacht mijn medemens van mij dat ik aan de bel (rem) trek?
Oud 27-08-2003, 17:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eurydice schreef op 27-08-2003 @ 18:01:
- als iemand zich heeft vastgeketend op een ander spoor? dan kun je ook de conducteur n seintje geven..
Dan moet je de noodrem pakken.
Er kan zo een trein van de andere kant komen.

En als jij aan de noodrem hangt, gaat er automatisch een signaal naar de verkeersleiding, en krijgen alle treinen binnen 5km ofzo van jouw trein onmiddelijk het bevel te stoppen.

In dat geval dus: noodrem! Want niet alleen jouw trein stopt, maar andere treinen die in de buurt zijn ook.

Datzelfde geldt voor de dodemansknop enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:05
Verwijderd
Als oma met d'r rollator tussen de deur klem zit. Of als opa tussen het perron en de trein gevallen is. Dat soort dingen iig, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:15
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-08-2003 @ 18:05:
Als oma met d'r rollator tussen de deur klem zit. Of als opa tussen het perron en de trein gevallen is. Dat soort dingen iig, lijkt me.
Of een 18-jarige. Een ex-collega van mij heeft dat eens gehad. Zij zwaaide haar vriendje uit en wou nog een kusje geven tot de deuren dichtgingen en zij aan de buitenkant vastzat en de trein vertrok. Heeft haar vriend snel aan de noodrem getrokken.
Oud 27-08-2003, 17:22
Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
Boogie schreef op 27-08-2003 @ 18:15:
Of een 18-jarige. Een ex-collega van mij heeft dat eens gehad. Zij zwaaide haar vriendje uit en wou nog een kusje geven tot de deuren dichtgingen en zij aan de buitenkant vastzat en de trein vertrok. Heeft haar vriend snel aan de noodrem getrokken.
Wow lekker kut
Oud 27-08-2003, 17:26
BBEM
BBEM is offline
ik heb ook weleens een fiets tussen de twee deuren vast zien zitten en deze reed zo weg.... tja dat is het stuk lastiger of je de noodrem gebruikt of niet, want een echt onveilige situatie kun je het niet direct noemen maar indirect is het wel gevaarlijk bijvoorbeeld bij passage van een andere trein.
Of als je trein in de fik staat.... heb ik 1 keer meegemaakt toen ben ik maar naar de conducteur toe gegaan en ik "ik geloof dat je trein in de grap staat" hij geloofde me in de eerste instantie niet
Oud 27-08-2003, 17:29
duifeltje
duifeltje is offline
en wat nou als bijv. je chiuawawa (ofzo) uit het raampje is gesprongen en grote kans loopt onder een trein te komen???
Oud 27-08-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 27-08-2003 @ 18:15:
Dat van opa en oma was maar een 'grapje'.

Lijkt me echt verrot als je zo iets gebeurt...

Mijn oma heeft of zelf wel eens tussen de deur gezeten of zij zag dat iemand tussen de deur zat. ('k weet niet meer wat het nou was.)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 27-08-2003 @ 18:26:
Of als je trein in de fik staat.... heb ik 1 keer meegemaakt toen ben ik maar naar de conducteur toe gegaan en ik "ik geloof dat je trein in de grap staat" hij geloofde me in de eerste instantie niet
Als iemand mij zou zeggen dat m'n trein 'in de grap' staat, zou ik hem ook niet meteen geloven...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:36
jasmijn84
jasmijn84 is offline
ik ging een keertje met de trein en toen was het zo druk dat je helemaal tegenelkaar aangedrukt stond nou na 5 minuten rijden werd er een meisje onwel trekt haar vriendje aan de noodrem, komt de conducteur eraan begint hij met een verhaal dat je niet aan de noodrem mag trekken voor zoiets bla bla bla.
hij kijkt niet eerst naar hoe het met dat meisje gaat nee hij hangt een verhaal op van 10 minuten. toen zijn we na 10 minuten verder gereden en zijn ze bij de eerst volgende station gestopt en toen kwam da meisje pas bij.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:39
Verwijderd
En terecht.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:41
Briseïs
Briseïs is offline
Iemand die ik ken zat ooit in de trein, toen de trein opeens niet stopte op t station waar ze eruit moesten, en zou helemaal niet meer stoppen tot ergens in België. Toen heeft ie maar aan de noodrem getrokken... Vond ik best wel een legale reden, maar ik weet niet meer hoe dat nou afgelopen is...
Oud 27-08-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 27-08-2003 @ 18:29:
en wat nou als bijv. je chiuawawa (ofzo) uit het raampje is gesprongen en grote kans loopt onder een trein te komen???
IMO mag het dan dus want voor hetzelfde geld ontspoort die trein door dat hondje.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:52
peaceflower
peaceflower is offline
Als ik me wil aftrekken met veel mensen erbij als publiek, waaronder een boze conducteur.
Oud 27-08-2003, 18:52
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 27-08-2003 @ 19:23:
IMO mag het dan dus want voor hetzelfde geld ontspoort die trein door dat hondje.
nee hoor, dat hondje is zo tot hondenmoes
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:53
Silver rain
Silver rain is offline
oh, ik dacht dat je aan de noodrem mocht trekken als je vergeten was ergens te stoppen. Dan is het maar goed dat ik nooit met de trein ga
Oud 27-08-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 27-08-2003 @ 19:53:
oh, ik dacht dat je aan de noodrem mocht trekken als je vergeten was ergens te stoppen. Dan is het maar goed dat ik nooit met de trein ga
nou dat mag dus niet

dan krijg je een boete
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:59
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 27-08-2003 @ 19:52:
Als ik me wil aftrekken met veel mensen erbij als publiek, waaronder een boze conducteur.
En natuurlijk mag het ook als je treinterrorist bent.
Oud 27-08-2003, 19:11
Verwijderd
Keer 'leuk' voorval meegemaakt:

Vriend en ik waren op vakantie in Londen en gingen weer naar huis, dus met de metro naar Liverpool Station om daar de trein te pakken. Maar toen ik in de metro zat merkte ik dat ik een tas miste, en de metro begon al te rijden... In nood sloeg mijn vriend op de noodrem. En toen begonnen alle mensen te vloeken en te schreeuwen:'Oh my God, you don't do that!!'.
Mijn vriend stond daar versuft te kijken (hij zag mijn tas ook nog liggen op 't station) en stamelde:'Ooh.. I'm so sorry... my... my girlfriend forgot her bag!' En toen moest ik echt lachen Alle mensen om ons heen zuchtten ineens van opluchten, zo van:'Oh, dan is het goed.' En dat was het dus ook... De bestuurder kwam eraan en pakte mijn tas, alles was goed
Mensen dachten dat we in de verkeerde trein zaten ofzo... Mja, later bleek dat ook zo te zijn, maar goed
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
jasmijn84 schreef op 27-08-2003 @ 18:36:
ik ging een keertje met de trein en toen was het zo druk dat je helemaal tegenelkaar aangedrukt stond nou na 5 minuten rijden werd er een meisje onwel trekt haar vriendje aan de noodrem, komt de conducteur eraan begint hij met een verhaal dat je niet aan de noodrem mag trekken voor zoiets bla bla bla.
hij kijkt niet eerst naar hoe het met dat meisje gaat nee hij hangt een verhaal op van 10 minuten. toen zijn we na 10 minuten verder gereden en zijn ze bij de eerst volgende station gestopt en toen kwam da meisje pas bij.
hij had gelijk, je had dat meisje toch niet kunnen helpen als er "echt" wat was.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-08-2003 @ 20:11:
Keer 'leuk' voorval meegemaakt:

Vriend en ik waren op vakantie in Londen en gingen weer naar huis, dus met de metro naar Liverpool Station om daar de trein te pakken. Maar toen ik in de metro zat merkte ik dat ik een tas miste, en de metro begon al te rijden... In nood sloeg mijn vriend op de noodrem. En toen begonnen alle mensen te vloeken en te schreeuwen:'Oh my God, you don't do that!!'.
Mijn vriend stond daar versuft te kijken (hij zag mijn tas ook nog liggen op 't station) en stamelde:'Ooh.. I'm so sorry... my... my girlfriend forgot her bag!' En toen moest ik echt lachen Alle mensen om ons heen zuchtten ineens van opluchten, zo van:'Oh, dan is het goed.' En dat was het dus ook... De bestuurder kwam eraan en pakte mijn tas, alles was goed
Mensen dachten dat we in de verkeerde trein zaten ofzo... Mja, later bleek dat ook zo te zijn, maar goed
o dan is het goed
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 27-08-2003 @ 19:23:
*proest*

Tip: leg eens een muntje op de rails.

En laat er een trein overheen rijden.

En probeer daarna dat muntje nog eens van de rails te krijgen.

LOL, man, kom op zeg, een trein ramt zo een bestelbus honderd meter over het spoor, en die trein heeft dan alleen wat deukjes (pas nog in Veenendaal).

Als een trein dwars door een mens rijdt voel jij het nog niet eens als treinpassagier.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:03
Thomas
Thomas is offline
Voor nood.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:35
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-08-2003 @ 21:54:
*proest*

Als een trein dwars door een mens rijdt voel jij het nog niet eens als treinpassagier.
Leuke opmerking voor mensen die dit ooit hebben moeten aanzien op een station
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:

Eens meegemaakt dan? Ik kan je verzekeren dat je dat heel goed voelt en je te pleuris schrikt... Helemaal als je achteraf weet wat je hebt gevoelt... echt misselijkmakend.
(Conducteur zei ook heel 'geinig':'Ja, mensen, dat was een mens... hij is nu is stukjes...' Stomme idioot (die conducteur dus he, zo zeg je dat niet...).)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2003, 10:50
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 27-08-2003 @ 19:53:

LOL
Oud 28-08-2003, 11:11
Verwijderd
Urm als je tussen de deur zit kun je hem toch gewoon open duwen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:20
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-08-2003 @ 12:11:
Volgens mij is de kracht achter die deuren veel te groot, althans bij sommige treinen.

Overigens, als een machinist ziet dat er een persoon op het spoor loopt, zou hij dan nog proberen te stoppen? Of heeft mij meer het idee dat hij er op dit late moment toch niets meer aan kan doen en vervolgens rijdt hij gewoon door. Ben benieuwd naar de werkinstructies van de NS daarbij.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:32
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als de trein in de fik staat (bijvoorbeeld) vind ik het persoonlijk prettiger om uit te stappen als de trein stil staat..
Oud 28-08-2003, 11:34
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 28-08-2003 @ 12:32:
Als de trein in de fik staat (bijvoorbeeld) vind ik het persoonlijk prettiger om uit te stappen als de trein stil staat..
Daar heb je natuurlijk een punt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:46
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Havock schreef op 27-08-2003 @ 20:55:
hij had gelijk, je had dat meisje toch niet kunnen helpen als er "echt" wat was.
tuurlijk wel.
ze is onwel omdat het zo druk is.
als je stopt, kunnen de mensen haar de ruimte geven.
Oud 28-08-2003, 11:48
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 28-08-2003 @ 12:11:
Nee dus
Mijn vriend dacht dat ook, hij dacht er nog net tussen te kunnen springen, maar ze bleven dichtgaan.. En tja, toen zaten z'n twee handen ertussen en begon de trein te rijden. Een hand kreeg hij los, de andere kwam steeds klemmer te zitten en de trein bleef rijden, steeds harder. Het einde van het perron kwam in zicht en hij kon de trein niet meer bijhouden, werd richting de wielen getrokken... Hij probeerde een paal op het perron te grijpen, maar die was te ver... en toen ineens schoot hij los, echt vlak voor het einde van het perron. Zó'n geluk gehad, pfff.. Z'n hand heeft wel een tik gehad; nu, een jaar later, zie je het nog steeds.

Noooit tussen de deuren proberen te springen dus, het is geen lift; deze deuren gaan gewoon dicht...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 12:56
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2003 @ 12:48:
Nee dus
Mijn vriend dacht dat ook, hij dacht er nog net tussen te kunnen springen, maar ze bleven dichtgaan.. En tja, toen zaten z'n twee handen ertussen en begon de trein te rijden. Een hand kreeg hij los, de andere kwam steeds klemmer te zitten en de trein bleef rijden, steeds harder. Het einde van het perron kwam in zicht en hij kon de trein niet meer bijhouden, werd richting de wielen getrokken... Hij probeerde een paal op het perron te grijpen, maar die was te ver... en toen ineens schoot hij los, echt vlak voor het einde van het perron. Zó'n geluk gehad, pfff.. Z'n hand heeft wel een tik gehad; nu, een jaar later, zie je het nog steeds.
Was dat in Tilburg, want daar heb ik ooit ook een man zo meegesleurd zien worden?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
LOL, man, kom op zeg, een trein ramt zo een bestelbus honderd meter over het spoor, en die trein heeft dan alleen wat deukjes (pas nog in Veenendaal).

waarom heb je in godsnaam voor die smilies gekozen???
Oud 28-08-2003, 14:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
- Als er iemand onwel is
- Als je in slaap bent gevallen en je bent net het station voorbij gegaan waar je moest uitstappen
- Als er mensen lastig doen

Dat soort redenen...
Oud 28-08-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 28-08-2003 @ 13:56:
Was dat in Tilburg, want daar heb ik ooit ook een man zo meegesleurd zien worden?
Nee, Sittard, was vrij laat dus stond er niemand bij de deuren te kijken of er niemand tussen kwam én zat er vrijwel niemand in de trein én was er vrijwel niemand op het station... Arme jongen
Tijdje terug stond er een soort gelijk verhaal in de krant over een meisje. Ze was ook met d'r hand vast komen te zitten maar kon niet hard genoeg mee rennen; ze kwam met haar benen onder de wielen en zit nu in een rolstoel. Volgens mij heeft ze een enorme schadevergoeding gekregen van de NS, waarschijnlijk heb je er wel van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2003 @ 15:34:
Tijdje terug stond er een soort gelijk verhaal in de krant over een meisje. Ze was ook met d'r hand vast komen te zitten maar kon niet hard genoeg mee rennen; ze kwam met haar benen onder de wielen en zit nu in een rolstoel. Volgens mij heeft ze een enorme schadevergoeding gekregen van de NS, waarschijnlijk heb je er wel van gehoord.
Dat verhaal ken ik niet. Overigens heb ik wel eens gehoord dat een meisje in Weert met haar voeten over de rand van het perron zat terwijl er een trein aan kwam. Dat meisje werd ook onder de trein getrokken, omdat ze niet op tijd weg kon komen. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Gelukkig is het destijds met je vriend wel goed afgelopen, want dat had echt heel anders kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2003 @ 15:34:
Nee, Sittard, was vrij laat dus stond er niemand bij de deuren te kijken of er niemand tussen kwam én zat er vrijwel niemand in de trein én was er vrijwel niemand op het station... Arme jongen
jah egt te vies...dat is hier paar honderd meter vandaan gebeurd (Santpoort-Noord). Die vrouw is beide benen kwijt geraakt.
Overigens werken nieuwere treinen met systemen waarbij de deuren automatisch weer opengaan als diezelfde deuren iets tussen de deuren registreren. hmz maar jah, je moet gewoon zorgen dat je op tijd op het perron staat. Nooit tussen dichtgaande deuren springen!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 28-08-2003 @ 15:40:
Dat verhaal ken ik niet.
Dat is zo ongeveer op elk media programma geweest. Van Nova tot Netwerk en van B&W café tot hart van Nederland. Was je tv/radio kapot?? Is trouwens wel al tijdje geleden, maar er is daar echt een hele rel om geweest, ik geloof dat die vrouw iets van 8 ton in euro's schadevergoeding heeft gekregen van de NS.

ow wacht ik heb iets gevonden: (bron: IJmuider Courant)

Santpoortse verloor haar benen
Nalatigheid kost NS negen ton

UTRECHT/SANTPOORT-NOORD - De Nederlandse Spoorwegen moeten een nu 23-jarige vrouw uit Santpoort-Noord een schadevergoeding van ongeveer 900.000 euro betalen. De rechtbank in Utrecht heeft de NS volledig aansprakelijk gesteld voor een ongeval in april 1998, waarbij de Santpoortse beide benen verloor. De NS overwegen in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

De Spoorwegen hebben de vrouw eerder al 300.000 gulden (136.000 euro) betaald, het maximum dat een vervoerbedrijf als schadevergoeding kan geven. De rechtbank in Utrecht vindt dat te weinig en doorbreekt daarmee het wettelijke maximumbedrag voor een aansprakelijkheidsvergoeding.

De studente aan de Hoge Hotelschool wilde in haar woonplaats op een avond in april 1998 de trein richting Beverwijk nemen. Ze rende vlak voor vertrek van de trein het perron op, probeerde met haar hand een treindeur te openen, maar kwam hiertussen. Inmiddels zette de trein zich al in beweging. Hoewel de conducteur zag wat er gebeurde, lukte het hem niet de machinist te waarschuwen. Uiteindelijk trokken passagiers aan de noodrem. De machinist is door het openbaar ministerie vervolgd, maar de Haarlemse rechtbank sprak hem vrij.

De Santpoortse is destijds in beroep gegaan tegen de hoogte van de schadevergoeding die de NS uitbetaalden, omdat haar inkomstenderving vele malen hoger is. Ze moest haar studie staken en is afhankelijk van speciale voorzieningen, aldus haar advocate, E. van Hilten. Zij verweet de NS 'grove nalatigheid' en kondigde in 2000 al een extra schadeclaim aan. Die is nu door de Utrechtse rechtbank geheel toegewezen.

Volgens de rechtbank is aangetoond dat de deuren van het treinstel, een zogenaamde sprinter, 'in alle opzichten bijzonder onveilig zijn en niet aangepast aan de huidige stand van de techniek'. De deuren hebben geen klembeveiliging. Zo'n voorziening zorgt dat deuren automatisch opengaan als er iets tussen komt. Ook ontbreken bij de sprinter-deuren zogenaamde brede rubberen profielen.

De NS sluiten hoger beroep niet uit. ,,Op zich heeft de rechtbank de NS juridisch deels in het gelijk gesteld, want ons is geen roekeloosheid verweten'', laat een woordvoerster in een reactie weten. De NS erkennen dat er 'dingen' fout zijn gegaan. ,,Maar niemand had kunnen bevroeden dat dit tot een dergelijk ongeluk zou leiden.''
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:53
Freggol
Freggol is offline
vorige x was het heel druk in de trein, en toen reden we over een hobbel en iedereen viel naar achteren.

Een kerel probeerde zich ergens aan vast te pakken en trok toen perongeluk aan de noodrem

En toen vroeg de conducteur wie aan de rem had getrokken, maar niemand van al die mensen verklikte de man
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:52
Yohst
Yohst is offline
Ik zou best wel graag eens aan de noodrem willen trekken voor te proberen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dreams schreef op 29-08-2003 @ 13:52:
Ik zou best wel graag eens aan de noodrem willen trekken voor te proberen
ik heb toen ik klein was n keer aan de noodrem van een roltrap getrokken...
was best wel spannend
Oud 29-08-2003, 19:19
Orion16
Orion16 is offline
Als je je LG u8150 UMTS-mobieltje met 260.000 TFT kleurenscherm, 40-toons poly, 64mb geheugen en VGA-cam van 900 dollar uit t raam hebt laten vallen?

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:35
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Wawl schreef op 28-08-2003 @ 15:40:
Dat verhaal ken ik niet. Overigens heb ik wel eens gehoord dat een meisje in Weert met haar voeten over de rand van het perron zat terwijl er een trein aan kwam. Dat meisje werd ook onder de trein getrokken, omdat ze niet op tijd weg kon komen. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Gelukkig is het destijds met je vriend wel goed afgelopen, want dat had echt heel anders kunnen gaan.
*slik* ja dat meisje zat bij mij op school.........
maar ook dom
want ze deed samen met een ander meisje een spelletje wie het langst durfte te blijven zitten wanneer de trein eraan kwam.... nou gewonnen had ze
ze is overigens dood der hele lichaam was dubbel geklapt haar benen natuurlijk verbrijzeld
er was nix meer van der over.......
Oud 29-08-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 29-08-2003 @ 20:19:
Als je je LG u8150 UMTS-mobieltje met 260.000 TFT kleurenscherm, 40-toons poly, 64mb geheugen en VGA-cam van 900 dollar uit t raam hebt laten vallen?

[afbeelding]
ja je hebt een prachtige gsm hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten