Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 20:40
devilcat
devilcat is offline
Ik ben een meisje van 17 ,
Heb een vriend gehad 1,5 jaar,
Ik had toen een soa test gedaan, alles was goed.
Toen het uitging kwam ik erachter dat ie vreemd was gegaan constant , zonder condoom, ik test me weer, weer niks.

Nu heb ik een nieuwe vriend.
We hebben het eerst met condoom gedaan, later gingen we het zonder doen, omdat ik aan de pil ging.
Hij is 23, en heeft wel wat meisjes gehad,
Ik heb tegen hem gezegd dat ik bezorgd ben[ ook al heb ik nog geen symptomen ]
hij zei dat als ik dat graag wil dat we dan samen wel kunnen gaan testen.
Datvond ik erg lief,

Ik had hem wel gevraagd en echt doorgrondig van "Weet je echt zeker dat je niks hebt ?"
Hij zei toen "nee dat kan niet, want ik heb het altijd veilig gedaan"

het is nu ongeveer een week geleden toen we hebben gevreen znder condoom, ik denk dat ik me volgende maand wel laat testen ofzo.

ik ben sowieso van nature erg overbezorgd om dingen , over zwangerschappen etc etc, en nu dit.
Ik vind het stom van mezelf dat ik het niet volhield met het condoom, maar ik hoop dat ik hem kan vertrouwen.

Nu denk ik teveel door, en dan zie ik mezelf all liggen op het zieken huis bed met AIDS, is dit overdreven??......

[p.s Ook zo klote dat je focking een half jaar moet wachten voor je je op hiv kan laten testen, kan je ff lekker zenuwachtig wezen....zucht..]
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Heeft je vriend een doktersverklaring bij zich? Als je uitlegt wat je voelt, en hij echt om je geeft, wil hij je vast wel gerust stellen door een soa test te laten doen (jij ook natuurlijk, want anders is het niet eerlijk: jij eist een bewijs, en hij moet jou op je woord geloven? geen jongen die daar invliegt). Er zijn overigens genoeg soa's zonder symptomen en hif kun je op verschillende manieren oplopen, maar aangezien jij je het laten testen lijkt mij de kans klein dat je iets hebt. Toch zou ik jezelf (en je vriend!) even laten testen, al is het maar voor je eigen gevoel. Vrijen met steeds "o-help-wat-als-hij-of-ik-nou..." in je achterhoofd is natuurlijk ook niet prettig.
Liever een keertje te vaak naar de tokkter dan een keertje te weinig!

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:11
devilcat
devilcat is offline
ik heb me na het vrijen met hem [mijn nieuwe vriend nu dus] nog niet getest

ik had me getest bij mijn ex.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:56
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
devilcat schreef op 19-08-2003 @ 22:11:
ik heb me na het vrijen met hem [mijn nieuwe vriend nu dus] nog niet getest

ik had me getest bij mijn ex.
Dan zou ik me zeker laten testen! Het kan natuurlijk zijn dat je vriend het écht veilig met iedereen heeft gedaan, maar wat voor garanrie heb je dat dat echt zo is? Ik bedoel: hij heeft het met jou onveilig gedaan, waarom zou hij dat niet bij andere meisjes hebben gedaan? Een beetje verdacht is het wel... Vraag hem gewoon of hij ook een test wil laten doen. het is gratis, enne.... hij heeft toch niet te verbergen?
Oud 21-08-2003, 13:52
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik ben er zelf ook wel bang voor. Heb pas 2 bedpartners gehad, allebei zonder condoom meestal. De eerste heeft zich laten testen na zijn laatste vriendin, maar heeft daarna nog 1 keer iets gedaan met een meisje wat niet meer maagd was en de 2e had al iets van 6 dames gehad maar zei wel zich ieder half jaar te laten testen (jah, alleen op SOA's of ook op AIDS??). Ik ben nu keibang dat ik AIDS heb opgelopen, ook al is de kans waarschijnlijk erg klein.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 13:54
Tulpje6
Tulpje6 is offline
T lijkt me doodeng me te laten testen, die onzekerheid geudrende die week dat je moet w8en...en stel dan DAT je het hebt....is misschien dan beter dat ik het niet zou weten alhoewel....ze kunnen dan wel met AIDS-remmers aan de gang en als je het niet weet niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:11
poesiefox
poesiefox is offline
In de heterosexuele keurige (dus min of meer monogame) wereld komt AIDS in Europa nauwelijks voor. Niet zo stressen meid. De kand dat je AIDS hebt is even groot als dat je een neergestorte straaljager op je dak krijgt, en dan is het ook een beetje overdreven om nooit meer op zolder te durven, he?
Oud 21-08-2003, 14:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 21-08-2003 @ 14:54:
T lijkt me doodeng me te laten testen, die onzekerheid geudrende die week dat je moet w8en...en stel dan DAT je het hebt....is misschien dan beter dat ik het niet zou weten alhoewel....ze kunnen dan wel met AIDS-remmers aan de gang en als je het niet weet niet.
Wil je later kinderen? laat je dan als het even kan vandaag nog testen! Er zijn vele soa's (waarvan de meeste gelukkig te behandelen zijn met antiiotica) die je kan oplopen. vele daarvan hebben helemaal geen symtomen, (zoals chlamydia) maar kunnen je ontvruchtbaar maken als je er te lang mee wacht voor je naar de dokter gaat. De meeste soas zijn te behandelen, maar alleen in een vroeg stadium. Vroeg of laat kom je er dus toch wel achter of je een soa hebt, alleen ben je dan te laat en dat allemaal mdat je een aantal jaren geleden (dan wel ja) niet naar de dokter durfde!
Oud 21-08-2003, 14:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-08-2003 @ 15:11:
In de heterosexuele keurige (dus min of meer monogame) wereld komt AIDS in Europa nauwelijks voor. Niet zo stressen meid. De kand dat je AIDS hebt is even groot als dat je een neergestorte straaljager op je dak krijgt, en dan is het ook een beetje overdreven om nooit meer op zolder te durven, he?
Dat dachten ze in afrika ook AIDS is een zeer ernstige ziekte die (nog) niet te genezen is! Waarom zou je het risico lopen het te krijgen (ook al is in jouw visie de kans klein) als je het net zo makkelijk kan voorkomen? Een condoom is nooit weg, want er zijn nog vele andere soa's die je kan krijgen die vaak geen eens symptomen hebben! (gezellig topic is dit, hé? )
Oud 21-08-2003, 14:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:14:
Dat dachten ze in afrika ook AIDS is een zeer ernstige ziekte die (nog) niet te genezen is! Waarom zou je het risico lopen het te krijgen (ook al is in jouw visie de kans klein) als je het net zo makkelijk kan voorkomen? Een condoom is nooit weg, want er zijn nog vele andere soa's die je kan krijgen die vaak geen eens symptomen hebben! (gezellig topic is dit, hé? )
afrika is niet te vergelijken met europa ind at opzicht. En ja preventie vooraf is natuurlijk goed, maar het ging hem erom dat de topicstarter niet zo bang hoeft te zijn omdat de kans vrij klein is.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-08-2003 @ 15:20:
afrika is niet te vergelijken met europa ind at opzicht. En ja preventie vooraf is natuurlijk goed, maar het ging hem erom dat de topicstarter niet zo bang hoeft te zijn omdat de kans vrij klein is.
En ik bedoel dat de kans klein is, maar wel degerlijk aanwezig. Als je in zo'n situatie zit, kun je twee dingen doen: je in een hoekje verstoppen en hopen dat de soa die je hebt opgelopen vanzelf wel weer over gaat (wat dus niet gebeurt), óf actie onernemen, naar de dokter gaan en als je echt een soa hebt iedereen met wie je naar bed bent geweest waarschuwen. persoonlijk zou ik toch maar kiezen voor Gordijn Nummer Twee.
Oud 21-08-2003, 14:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:25:
En ik bedoel dat de kans klein is, maar wel degerlijk aanwezig. Als je in zo'n situatie zit, kun je twee dingen doen: je in een hoekje verstoppen en hopen dat de soa die je hebt opgelopen vanzelf wel weer over gaat (wat dus niet gebeurt), óf actie onernemen, naar de dokter gaan en als je echt een soa hebt iedereen met wie je naar bed bent geweest waarschuwen. persoonlijk zou ik toch maar kiezen voor Gordijn Nummer Twee.
klopt klopt. MAar dit beweerde de beste man ook niet. Hij probeerde alleen aan te geven dat ze niet als een panische kip zonder kop moest gaan denken dat ze aids heeft...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:49
Verwijderd
vraagje

sex is de enige manier dat je een soa aids hiv kan krijgen.

(zal vast niet vreemd zijn dat mijn geslachtsdeel geheel glad is...)

En nee.. ik vind het juist goed dat je veel controleert.... ik bedoel... beter dat dan dat je iedereen maar even aids meegeeft....
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tsja, k vind het wel een beetje overbezorgd, maar het kan in principe geen kwaad om het in de gaten te houden. ik vind het echter wel overdreven hoe jij erop reageert, emotioneel gezien. ik bedoel, je zit er echt mee zeg maar en dat vind ik niet echt gezond. omdat de kans best wel klein is omdat jullie het veilig doen en je je al 2 keer getest hebt...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 18:04
psychobunny
psychobunny is offline
ik ben half jaartje geleden onveilig geweest met een ongelooflijke slet...nu bang voor mogelijke ziektes
Oud 21-08-2003, 20:16
coecie
coecie is offline
nou ja
als jij aids hebt dan heb ik het al helemaal
Oud 21-08-2003, 20:31
devilcat
devilcat is offline
heel erg bedankt voor de reacties,
Hij zegt dat ie het altijd veilig heeft gedaan,
maar ik ga me tochlaten testen.

Ik voel me al wat zekerder en ja het lijkt me een kleine kans dat ik aids zou hebben, Ik wil in de toekomst als ik weer iemand anders heb mijn standpunt doorzettendat ik het veilig wil doen.
Ik geloof jongens te snel, ik weet niet hoe het komt, ik ben sowieso slecht in mijn eigen wil doordrammen, doe altijd maar wat andere willen , maar nu ga ik een beetje op de psych - tour.
Dus laat ik maar ophouden.

ik wil het denk ik over 2 of 3 weken testen, want het heeft voor alle soa's oongeverr een maand incubatietijd nodig.
Zal je net zien datik me test en er komt niks uit, en dat ik dan te vroeg was en dat ik alsnog een soa had.
Dus , over een maandje ga ik weer naar de dokter.

Ik zit er aan te denken om dan over een alf jaartje een bloedtest te doen, ook al is het overdreven omdat ik pas 17 ben en 2 bedpartners heb gehad. Toch wil ik het zekere voor het onzekere.

HEel erg bedankt voor de reacties, die hebben me weer ff gekalmeert. Raak te snel overbezorgd.

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:58
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:14:
In Afrika heerst een zeer zeer losse sexuele moraal, tenminste in zuidelijk en centraal afrika, is ontrouw normaal en zelfs prijzenswaardig, want stoer. Het bezoek van prostituees is een onderdeel van het leven. De jongens hier trekken zich af als ze geen vriendin hebben, daar pakken ze een hoertje.

Alle prostituees zijn besmet, want condooms zijn duur, moeilijk te verkrijgen, en al de klanten verrekken het om het met een condoom te doen, want dat is niet stoer.

De situatie in afrika is absoluut niet vergelijkbaar met de europese. Alle hoeren werken veilig, we zijn in onze sex contacten veel en veel monogamer, en als we sex hebben doen we het meestal veilig.

De kans om AIDS te krijgen is hier zo klein vergeleken met daar.
Oud 22-08-2003, 22:26
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Ik ken je angst, ik heb het met mijn ex altijd veilig gedaan, maar een enkele keer scheurde het condoom. Zij had meerdere vriendjes vóór mij waar ze het niet altijd veilig mee deed. Ik ga me binnenkort laten testen. Maar besef je: de kans is heel gering.

Regels voor berichten