Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het punt is dat het soms wel een onmogelijke keuze is:
-Of je helpt iemand die gepest wordt en die kan daardoor misschien niet meer gepest worden. Maar de consequentie daaraan is misschien dat jíj wel misschien de gepeste word voor de komende jaren. Das lekker zeg : de andere wordt niet meer gepest,maar jij wordt nu gepest! ![]() Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 16:54. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het er wel mee eens. In zekere zin iig.
Als je het pesten laat gebeuren, doe je niks, je doet dus ook niks aan de gevolgen. En bent, vind ik, dus medeverantwoordelijk voor de gevolgen. Iets doen hoeft niet per se er tussen springen te zijn, dit kan ook (zoals Andijvie al zei) naar een docent stappen zijn. Mee-pesters kunnen bijna net zo veel schade aanrichten als de pester zelf. Iemand die gepest wordt helpen, kan btw wel helpen en heeft lang niet altijd tot gevolg dat je zelf gepest wordt. De gepeste voelt zich iig door één iemand begrepen, vaak zijn er wel een aantal anderen die het er ook niet mee eens zijn, maar die er zelf niets van durven te zeggen, maar die als iemand anders er wat van zegt, opeens ook tegen het pesten 'in opstand' komen. (Ik snapte wel wat omaltievo bedoelde, ik vond het alleen geen reactie op de stelling. Hij is het er niet mee eens, omdat veel mensen wel wat willen zeggen, maar dat niet durven of onder druk worden gezet door vrienden, of bang zijn dat zij de gepeste worden. Dat is de reden waarom mensen het niet zouden doen, maar dat maakt ze niet minder 'medeverantwoordelijk'. |
![]() |
|
niet mee eens.
je kan niet altijd wat doen. zeker niet in je eentje. vaak maakt ertussen springen het alleen maar erger. ik denk dat je beter gewoon NIET kunt pesten, en meerdere mensen uit je klas bijv overtuigen, of gewoon zeggen die jongen met rust te laten, dat is een betere (eerste) stap dan gelijk er dwars tegeningaan... de kans dat jij gepakt word is groter waardoor je nix meer kan bereiken. -xxx-
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zu duidelijker ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dan zou je kunnens tellen dat personen die buiten de pester en d egepeste staan moeilijk kunnen of willen ingrijpen. Ze durfen het niet omdat z ebang zijn dat ze de haat van de pester op zich trekken en zelf gepest worden. Of ze hebben geen idee hoe ze het probleem moeten aanpakken. Jezelf erbuiten houden is het makkelijkste. Of ze de gevolgen meedragen, ja, in zekere mate wel. Ze hadden immer kunnen proberen d epester erop te wijzen dat zijn gedrag afkeurenswaardig is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[School] Hoofdvraag over pesten Visser23 | 5 | 16-02-2014 19:00 | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pesten--> Schadevergoeding? Multilot | 62 | 15-09-2011 23:34 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête over pesten Luna3415 | 10 | 25-02-2009 19:01 | |
Seksualiteit |
Enquete over holebi's, ook in te vullen door heteroseksuelen hoor! myrose1 | 68 | 22-05-2008 15:52 | |
Psychologie |
stuk over pesten in de schoolkrant... (wil ff jullie mening) DreamyTheater | 72 | 02-01-2005 18:02 |