Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2003, 16:10
pienie
ik moet echt effe mijn frustratie kwijt...
ik wacht al redelijk lang op hulp, dan word ik uitgenodigd voor zown mooi intake gesprek, daarna vergaderen ze zeg maar over je en krijg je een mooie brief thuis...
waar dus in staat dat je voortaan een eigen bijdrage moet gaan betalen...
WAT WILLEN ZE NOU?!...
moet ik eerst iemand wat aandoen oid?!...
ik snap er echt niks van...
en moeten jullie ook een eigen bijdrage betalen of niet ( voor degene met hulp dan )...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2003, 16:13
Miracle
Miracle is offline

Ik heb geen hulp en hoef dus ook niet te betalen (maar wel ergens geweest ooit wat wel gratis was)

Bij wat voor een instelling zit je?
Oud 15-08-2003, 16:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
is dat niet gewoon de eigen bijdrage die je ook voor medicijnen moet betalen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 16:47
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hmm, ik sta dan nog maar alleen op de wachtlijst maar k heb daar nog niks van gehoord. miss dat ze daar later bij mij ook nog mee komen. ik heb wel al het in-take gesprek gehad, en zo'n vergadering enz. maar toen hebben ze daar niks over gezegd..
beetje vreemd...

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 16:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
pienie schreef op 15-08-2003 @ 17:10:
moet ik eerst iemand wat aandoen oid?!...
dan krijg je vast wel gratis onderdak en voedsel, of in de bak of in een tbs kliniek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:08
Quiana
Quiana is offline
Kan je dat niet bij de verzekering regelen?

Het grootste deel is vergoed bij mij, de rest
betaalt m'n vader.. Nog wel.
Oud 15-08-2003, 17:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn broertje zit in een gespreksgroep voor jongeren met psychische problemen nadat hij is ontslagen uit de kliniek daar en daarvoor kregen we ook altijd rekeningen maar die kon je gewoon doorsturen naar de verzekering dus ik weet niet of dat bij jou ook kan maar je kan het proberen.
Oud 15-08-2003, 17:19
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-08-2003 @ 18:12:
Mijn broertje zit in een gespreksgroep voor jongeren met psychische problemen nadat hij is ontslagen uit de kliniek daar en daarvoor kregen we ook altijd rekeningen maar die kon je gewoon doorsturen naar de verzekering dus ik weet niet of dat bij jou ook kan maar je kan het proberen.
Juist dat is het volgens mij, want tegenwoordig moet je aan je ziekenfonds die eigen bijdrage betalen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:24
Verwijderd
ik zat tot voor kort bij Jeugdzorg en dat was helemaal gratis, ook geen verzekeringswerk ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 08:04
Verwijderd
Volgens mij is het vrij normaal dat je voor hulp ook zelf iets moet betalen...het geldt niet voor alle hulp, maar ik dacht wel voor bepaalde hulp...even naar informeren dus, denk ik. En/of anders even informeren bij je verzekering hoe het zit. En als je het niet kunt betalen, kun je misschien met je huisarts overleggen en andere hulp zoeken die wel compleet vergoed wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 21:14
bartjehill
bartjehill is offline
nee ik heb ook geen kosten gehad bij jeugdzorg en ook niet bij centraal meldpunt maar daar heb ik geen goede ervaringen bij
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 13:51
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb geloof ik nooit een cent hoeven te betalen voor de hulpverlening, ouders ook niet...alleen de verzekering. Die is zeker al 2 villa's aan mij kwijt
Oud 17-08-2003, 13:54
Verwijderd
Dat hangt dus van de dekking van je verzekering af.

Ik zit zelf bij ONVZ en heb een topfit-polis die alles dekt. Een nadeel is wel dat ik 82 euro per maand kwijt ben, maar dat weegt niet op tegen de eventuele kosten die ik veroorzaak (tandarts, fysio, etc)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 19:33
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mijn psychotherapie was ook nie gratis...
Was iets van 10 euro per gesprek.
(terwijl al mijn eerdere hulp bij psychiaters en psychologen en dagbehandeling etc wel gewoon werd vergoed)
Oud 17-08-2003, 19:34
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2003 @ 09:04:
Volgens mij is het vrij normaal dat je voor hulp ook zelf iets moet betalen...het geldt niet voor alle hulp, maar ik dacht wel voor bepaalde hulp...even naar informeren dus, denk ik. En/of anders even informeren bij je verzekering hoe het zit. En als je het niet kunt betalen, kun je misschien met je huisarts overleggen en andere hulp zoeken die wel compleet vergoed wordt.
Klopt..
Psychotherapie dus bijvoorbeeld
Oud 24-08-2003, 20:57
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Als je Ziekenfonds verzekerd bent is het regel dat je bij bepaalde instanties een Eigen Bijdrage moet betalen. Dit is een wettelijke regel en daar kan de instantie niets aan veranderen. Ik geloof dat alleen hulp die via ziekenhuizen en dergelijke instanties wordt gegeven vrij zijn van deze Eigen Bijdrage.
Dit heeft niets te maken met de z.g. Eigen Bijdrage voor Medicijnen. Deze is al jaren geleden landelijk afgeschaft.
Reageren

Regels voor berichten