Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 21:12
Kastanje
Kastanje is offline
dus: Hoe kom ik het snelst van Nagelbijten af?.....Tell me please..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:19
Verwijderd
Jezelf afleiden. Gewoon voortdurend iets in je handen hebben, dan ga je er ook niet op bijten
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:21
someone
someone is offline
nagellak op smeren, en samen met iemand anders stoppe met bijten.. want als jij dan door bijt en de ander straks hele mooie nagels heeft... dan stop je snel genoeg.

deed ik met mn moeder.. ze stopte zomaar, ik kon dat niet maar toen ik zag hoe mooi haar nagels waren vergleken bij die van mij, kon ik ook ineens stoppe
Oud 20-08-2003, 21:24
Verwijderd
Gewoon niet meer doen. Ik deed het ook, op een gegeven moment vond ik dat ik moest stoppen, en het lukte gewoon.

discipline!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:29
Jem
Jem is offline
Het snelst vast met van die speciale nagellak, maar volgens mij bijt je dan als er geen nagellak meer ophangt gewoon opnieuw..
Gewoon stoppen met bijten, discipline inderdaad

En als dat niet lukt, dan ga je bvb alleen op je linkerhand bijten en steeds minder nagels tot je 1 walgelijke overhoudt en ziet dat de andere mooier zijn.

(Ikzelf vind lange nagels erg onhandig, maar ik ben er nu toch een paar aan het laten groeien, tot een gewone lengte -> 4 om precies te zijn )
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:21
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik bijt ook nagels maar vindt het nou niet heel erg lelijk (goede techniek ).. Als je wilt stoppen zou ik gewoon in de beginperiode je nagels constant kort houden zodat je helemaal niet de neiging krijgt om te bijten.. En een beetje discipline idd (die ik dus niet heb)..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik was aan het begin van de zomervakantie bijna gestopt. Nou begint school maandag en ik ben weer gaan bijten . ik hoorde op tv dat je een gewoonte niet moet afleren, maar moet vervangen door een andere gewoonte, zoals het molesteren van een stressballetje. Elke keer als je de neiging krijgt om te bijten, zou je die vervangende bezigheid moeten doen. Ik ga het proberen
Oud 22-08-2003, 10:23
no name
no name is offline
nepnagels / harsnagels
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:42
Somebody Special
Somebody Special is offline
Letten jullie er wel op dat het een jongen is (nagellak, nepnagels..)

Hoe kom je het snelst van nagelbijten af?
Door te stoppen!

Klinkt misschien stom of weet ik wat maar het is écht de enige manier.
Als je écht wil stoppen met nagelbijten kan je van de 1 op de andere dag stoppen (net zoals ik heb gedaan, na jaren nagelbijten)
Geen Bytex achtige dingen, geen nagellak of nepnagels (voor de meisjes), gewoon stoppen!

En ga nou alsjeblieft niet zeggen "Ja maar ik wil echt stoppen maar het lukt me niet", als je wil lukt het wél!
Zeker als je net zoals someone zegt, als je een doel hebt (je wil niet langer van die vieze, afgekloven nageltjes, je wil niet in net gezelschap op je nagels knauwen, je wil, als meisje zijnde, mooie lange nagels) dan kan je stoppen!

Ook ik heb het met stresballetjes, bijenwas en Bytex geprobeerd.
OP een dag was ik het zo beu om van die vieze, afgekloven nageltjes te hebben, (ik wilde mooie, lange nagels!) dat ik ben gestopt.
De eerste 3 jaar braken m'n nagels zodra ze boven m'n vingertop uitkwamen, ze waren erg zwak geworden door het nagelbijten.
Nu heb ik mooie, lange nagels en zal ik nooit meer gaan bijten!

Succes!
Oud 23-08-2003, 09:49
Somebody Special
Somebody Special is offline
^
Oud 23-08-2003, 13:04
Divina Flor
Divina Flor is offline
Kauwgum kauwen inplaats van nagels bijten?
Verder, eh, iets van soort beloningsysteem als je week niet bijt dat je dan van jezelf iets leuks mag kopen/doen?

Ik zou het eigenlijk verder niet echt weten...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:42
theoneme
theoneme is offline
Dat je zomaar moet stoppen lukt niet altijd, sommigen doen het onbewust, dus wat ik heb gehoord, is dat als het echt te erg wordt dat je dan thuis gewoon handschoenen aan moet doen, maar dat is wel heel raar voor buiten, maar inderdaad zo'n vervenging helpt, maar dan moet je wel steeds wat anders doen, en dan lukt het misschien, Good luck!
Oud 23-08-2003, 18:15
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Er is van dat vieze spul te koop bij de drogist, ik weet niet precies hoe t heet, maar je moet je nagel daarin doen (soort sponsje zit in t potje) en dan komt er iets op je nagel en als je die dan in je mond doet, proef je die vieze smaak en dan stop je er zo mee...
Oud 23-08-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 23-08-2003 @ 19:15:
Er is van dat vieze spul te koop bij de drogist, ik weet niet precies hoe t heet, maar je moet je nagel daarin doen (soort sponsje zit in t potje) en dan komt er iets op je nagel en als je die dan in je mond doet, proef je die vieze smaak en dan stop je er zo mee...

dat is t verre van handig,want als je nagels bijt en je gebruikt dat dan kom je met heel je vinger in dat potje, en als je snoeps,of iets tussen je tanen weg wil halen met je nagel(wat je ervan hebt,en ja dat lukt ermee ) dan proef je t ook, dat is niet zo handig, je kunt dan beter byt-ex in een naellak potje kopen dat kun je erop smeren, met dat kussentje is alleen handig als je al nagels hebt
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:45
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 23-08-2003 @ 19:15:
heb ik eens aan gehad, maar als ik dan een boterham of wat anders at, proefde dit ook naar dat spul
Oud 24-08-2003, 10:01
Overjoyed
Overjoyed is offline
Nagelbijten is erfelijk bepaald wist je dat? er is bovendien niet écht wat tegen te doen, een aantal vrienden van mij doen het ook, sommige tot bloedens aan toe.
Oud 24-08-2003, 10:18
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 23-08-2003 @ 19:45:
heb ik eens aan gehad, maar als ik dan een boterham of wat anders at, proefde dit ook naar dat spul
Ow, hihi, heb ik nooit last van gehad
Oud 24-08-2003, 10:25
Jeannette
Jeannette is offline
Oke dan zal ik je vertellen dat het heel ongezond is-->onder je nagels zit straatvuil en bacterien als je die binnen krijgt kun je heel erg ziek worden. En zelfs hele enge infecties van binnen krijgen en daar ben je niet 1 2 3 vanaf dussss.

Maybe stop je er nu mee
maar het is echt waar
Jeannette
Oud 24-08-2003, 12:18
Suziewafel
Suziewafel is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 23-08-2003 @ 19:45:
Ja, bij mij ook. Ben er toen maar mee gestopt. Ik heb nog wel meer van die dingen gehad, maar die vond ik vaak na een tijdje helemaal niet vies meer. Mijn nagels waren tijdens de vakantie flink gegroeid, maar heb ze op de terugreis alweer afgebeten De discipline om te stoppen mis ik
Oud 24-08-2003, 13:18
BELLEKE
BELLEKE is offline
klinkt raar maar ik denk dat ik wel de discipline zou hebben maar dat t probleem is dat k niet meer besef dat k op mn nagels bijt.. gebeurt zodanig spontaan dat ik er op t moment zelf niet bij stilsta..
Oud 24-08-2003, 14:42
Boef
Boef is offline
Bite ex (ofoz) er op smeren...soort nagellak is dat met een ontzettend vieze smaak
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:53
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
nagels eraf halen

Regels voor berichten