Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 18:06
Justeasy
Justeasy is offline
Heb er heel lang over nagedacht dit wel te posten, dus ik hoop op goede adviezen

Nou okay. Ik heb ongeveer een jaar en een maand een vriend. Mijn beste vriend. En ik weet wat hier vaak gezegd word, dat de verliefdheid snel over gaat. Maar het is over. Van mijn kant. Ik voel geen kriebels, geen sprankje vlinder. Ik probeerde het weg te duwen, en mijn gevoel goed te bedwingen maar dat lukt niet. Dus uiteindelijk heb ik hem het verteld. Ik ben niet meer verliefd. Maar ik wil er alles aan doen om wel weer verliefd te raken. Dat zeg ik tegen hem. Het lijkt net alsof het hem niets doet, en kijkt verder naar de tv. Hij zegt dat hij er wel alles aan gaat doen, om mij verliefd te maken. Maar tot nu toe heb ik het gevoel dat ie geen reet doet.

Als ik hem vertel dat ik hem even niet hoef te zien, wordt hij boos, en gooit de hoorn erop. Ik wilde met die uitspraak alleen maar horen, dat ie me Wel wilden zien, en toch nog onverwachts voor mijn deur zou staan. Heel de avond niets. Ik moet altijd beginnen met bellen of smsen na een soort van ruzie. Ik weet niet wat te doen. Ik mis hem als hij er niet is, maar wil hem liever weg hebben, als ik bij hem ben. Een tijdje afstand is echt geen optie, daar kan ik echt niet tegen. Het uitmaken zie ik ook niet zitten. Nouja soms wel, soms niet.

Het voelt echt alsof het mijn relatie is. Niet die van ons samen, maar van mij. Ik moet de moeite doen om na zijn werk naar hem te fietsen, om die film te huren of om die ruzie op te lossen. Ik praat over mijn gevoel. Echt waar. We praten er heel vaak over. Maar ik ben dan weer bang wat hij ervan zou denken. Wat wil hij. Hij blijft maar zeggen dat ie mij wil, en wel verliefd is. Ik geloof het gewoon niet. Hij is net zo graag bij andere dan bij mij. Hij praat nooit over mij of over zijn gevoelens. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik word zo moe van al dat nadenken. Ik word zo onzeker van deze gevoelens. Het doet me echt pijn.

Herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 20:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Justeasy schreef op 27-08-2003 @ 19:06:
Als ik hem vertel dat ik hem even niet hoef te zien, wordt hij boos, en gooit de hoorn erop. Ik wilde met die uitspraak alleen maar horen, dat ie me Wel wilden zien, en toch nog onverwachts voor mijn deur zou staan.
Dit is dom, van jou. Als je iets wil moet je het zeggen. De meeste jongens snappen dit niet...
Oud 27-08-2003, 20:54
friesin
friesin is offline
Ik herken 't wel een klein beetje...waarschijnlijk houdt je ook ontzettend veel van hem en wilt toch op de één of andere manier een bevestiging van hem, die hij vervolgens nooit echt geeft...(naja klinkt misschien 'n beetje vaag).
Het enigste wat je kunt doen is toch proberen om met hem erover te praten, te vertellen en uit te leggen hoe jij over jullie relatie denkt en hoe ellendig je er soms over kunt voelen....

Sterkte...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:50
Verwijderd
Hij is kennelijk anders dan jij.. Hij praat niet veel over zijn gevoelens, jij moet maar geloven dat ze er zijn. Zijn er ook geen daden waaruit blijkt wat hij voor je voelt? Een plostelinge aanraking, een blik, een kusje.. dat soort dingen?

Nou ja, als jij maar voortdurend loopt te geven en er niet voor terug krijgt wat je nodig hebt houdt het op een gegeven moment op. Het lijkt alsof jij je maar aan hem moet aanpassen, maar je moet oppassen daar niet jezelf in te verliezen.

Probeer er nog eens met hem over te praten en wees heel erg duidelijk in wat je wil. Wacht niet tot hij uit jouw woorden opmaakt wat hij moet doen, maar zeg het hem, vraag erom. Zeg dat je wil dat hij nu naar jou komt, zeg dat je wil dat hij je belt enzovoorts.. Wanneer de boodschap nog steeds niet over blijft komen zou ik dan toch maar eens gaan nadenken over een einde eraan breien..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 08:14
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
dat de verliefdheid met de kriebels en de vlinders weggaat is normaal, maar als het goed is hou je dan nog wel steeds van elkaar. hij kan jou niet verliefd maken, als er al iemand is die dat kan, dan ben jij het, dus het is zijn verantwoordelijkheid op zich niet. Als je bedoelt dat hij ook weleens wat tijd en moeite in de relatie mag steken ben ik het wel met je eens, want een relatie komt van 2 kanten. Ga een gesprek aan, vertel precies wat je wil, duidelijk en direct, en vraag hem ook duidelijk wat hij wil.

Ook sluit ik me aan bij Gothic; hem vertellen dat je hem even niet wil zien omdat je wil horen dat hij je juist wel wil zien is een beetje krom en over het algemeen typische vrouwenlogica die eigenlijk niet werkt omdat mannen die niet begrijpen. Als je iets wilt moet je het gewoon duidelijk zeggen, daar heeft de andere partij ook stukken meer aan.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:22
Justeasy
Justeasy is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-08-2003 @ 21:01:
Dit is dom, van jou. Als je iets wil moet je het zeggen. De meeste jongens snappen dit niet...
Ik weet dat het eigenlijk nergens op slaat. Maar als ik aan hem vraag of ie me wil zien, wordt ie boos of raakt hij geirriteerd. Dus zo was het een stiekeme makkelijke manier om te kijken of ie me wilde zien..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:47
miro
miro is offline
Wat ik zo in je post lees. Hij is echt heel anders dan jij, jij verwacht dingen van hem maar hij weet waarschijnlijk niet eens wat je bedoelt.

Tenzij jullie hier eens een goed gesprek over hebben is het misschien wel beter dat het uit is. Oke je gaat m missen, mis je dan hem of mis je een vriend om je heen? Dat is denk ik een vraag waar je goed over na moet denken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten