![]() |
|
Poll: Wie mag er niet meer in de basis van het Nederlands 11-tal? [*]Patrick Kluivert[*]Frank de Boer[*]Boudewijn Zenden[*]Clarence Seedorf[*]Edwin vd Sar[*]Alle hier genoemden[*]Edgar Davids[*]Michael Reiziger
Ook een poll maken? Klik hier
Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 22:23. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voetbal: 'Nederland baalt van Oranje'
DEN HAAG - Voetbalminnend Nederland eist van bondscoach Dick Advocaat dat hij grote schoonmaak houdt in het Nederlands elftal. Dat blijkt uit een opiniepeiling van onderzoeksbureau NIPO, uitgevoerd in opdracht van de regionale kranten. Na de vriendschappelijke interland tegen België (1-1) verklaarde 65 procent van de ondervraagden dat ze zich in vergelijking met vroeger vaker ergert aan de wedstrijden van het Nederlands elftal. Bijna drie op de vier ondervraagden (72 procent) meent dat de internationals zich zowel in als buiten het veld gedragen als verwende miljonairs. Een kleine meerderheid (51 procent) eist daarom ook van Advocaat dat hij een grote schoonmaak moet houden bij Oranje. Iedere geënqueteerde mocht twee spelers noemen die in zijn of haar ogen per direct zou moeten afvallen. Die lijst wordt aangevoerd door Patrick Kluivert (32 procent). Tweede staat Clarence Seedorf (25 procent), gevolgd door Frank de Boer (20 procent) en Edgar Davids (14 procent). Het vertrouwen in Advocaat zelf heeft blijkbaar niet geleden onder de matige optredens van het Nederlands team. 17 Procent van de ondervraagden wees hem aan als de meest geschikte coach. Advocaat kreeg daarmee de meeste stemmen. Johan Cruijff (13 procent), Guud Hiddink (12) en Ronald Koeman (11) hadden het nakijken. zaterdag 30 augustus 2003 Bron: IJmuider Courant |
![]() |
|
Seedorf en Reiziger zeker buiten de basis, misschien niet buiten de selectie. Ricksen ook buiten de selectie.
Kluivert wel in de selectie, niet in de basis. Hetzelfde geldt voor Zenden. Verder Davids en Van Bommel niet allebei opstellen. Nou ja, had het liever wel gehad, maar tegen Belgie en andere ploegen is het bewezen dat dat niet samen gaat.
||
Citaat:
Van Bommel is voor PSV ook een belangrijke speler, maar heeft in Oranje toch wel een aantal keren goed voetbal laten zien. Denk terug aan zijn schitterende doelpunt tegen Engeland, en het optreden tegen Portugal en de oefenwedstrijd tegen de Argentijnen. Dat v.d. Vaart een grote speler voor Oranje kán worden ben ik volkomen met je eens, maar de drager van een elftal is hij niet.
||
Citaat:
Ik vind de Boer samen met Stam nog echt wel DE twee centrale verdidigers voor Oranje... De verdediging van dit Oranje is lang niet het zwakste punt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zenden eruit, Hofland erin.. maar die is opbouwend volgens mij ook niet echt sterk maar eigenlijk horen verdedigers niet aan te vallen, dus gewoon Hofland op de plek van Zenden
Davids eruit en Robben ofzo erin ... Davids is evenals Seedorf teveel met zn eigen spel bezig (thank god dat Seedorf al weg is) en is dus absoluut geen versterking, alleen zn status schrikt menig tegenstander misschien af, maar daarmee is alles wel gezegd |
![]() |
||
Citaat:
Maar vanavond zullen waarschijnlijk het duo Kluivert - van Nistelrooy aan de aftrap beginnen Dat duo dat al een jaar lang bewijst absoluut niet samen te kunnen werken, en dan spelen ze vanavond ook nog de wedstrijd van het jaar! Dan vraag ik me af: Waar is Advocaat in hemelsnaam mee bezig?! *voelt de bui al hangen* ![]() |
![]() |
|
Ik zie het wel zitten vanavond... Het ziet er naar uit dat Dick Advocaat een heel goed 11tal neer gaat zetten. Met buitenspelers (wat elke hollander wilt) en met 2 diepe spitsen. Heel aanvallend voetbal dus.
![]() Verwachte opstelling: ----------------van der Sar-------------- ---Reiziger-----Stam----de Boer----Cocu--- ------------van Bommel----Davids---------- --vd Vaart--------------------------Overmars-- ----------van Nistelrooy----Kluivert----------- Met de kanttekening dat wordt verwacht dat van der Vaart en Overmars regelmatig van positie zullen wisselen en dat van der Vaart vrij is om een actie te maken en naar binnen te trekken. Ik zou niet weten waarom het met deze 11 mis zou gaan. Ik denk dat het iig een heel leuke en spannende wedstrijd wordt. ![]() (p.s. Ik heb een aantal keren gezegt dat ik Davids liever niet in de basis zie... Voor deze wedstrijd lijkt t mij juist een uitstekende keuze hem erin te zetten zodat hij Nedved uit kan schakelen. Reken maar dat hij deze taak voor 100% goed wil uitvoeren aangezien Pavel zijn teamgenoot is bij Juve ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() en waarom van nistelrooy en kluivert naast elkaar in de belangrijkste wedstrijd van het jaar.. ook zoiets wat alleen advocaat kan bedenken, terwijl de hele wereld ziet dat het gewoon niet klikt tussen die 2.. maar goed... |
![]() |
||
Citaat:
(Van Nistelrooy scoorde trouwens in de eerste wedstrijd tegen de Tjechen)
|
het is GE-WEL-DIG !!
in die anderhalf jaar dat Advocaat bondscoach is hebben ze bij elkaar welgeteld zo'n 9 doelpunten gemaakt! waarvan maar liefst 1 belangrijke (!) van de voet van van Nistelrooy... dat is natuurlijk een veel te hoog gemiddelde voor 2 wereldspitsen van het kaliber Kluivert, van Nistelrooy ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Grappig zeg: hier reageren eigenlijk alleen de heren
![]() Maar goed, ik heb voor Kluivert gestemd, want het spitsenduo Van Nistelrooy - Kluivert vond ik helemaal niks. Ze scoorden helemaal niks en de aanval van Oranje was helemaal niks meer. Van Nistelrooy vond ik nog wel wat hebben en hij stond hier ook niet bij, dus werd het Kluivert. Die jongen heeft een iets te groot ego naar mijn idee. Ik denk trouwens niet dat Oranje vanavond gaat winnen. Het zal wel weer een gelijkspel worden, voor de verzameling... ![]() |
![]() |
|
|