Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Doe zelf Pencak Silat.. Wel een aanrader! Houd er wel rekening mee dat er een stuk of 20 stijlen zijn.. Hangt er vanaf van waar je woont en wat je wil.. Er is het mainstream Melati|Indo.. Ik zie ze nooit met wedstrijden van de Officiele Pencak SIlat Bond maar ze geven veel demo's op Pasar Malam's ect.. Ook met wapens..
Ik zelf doe Perisai Diri (PD), een redelijk nieuwe stijl die andere stijlen combineerd.. We doen ook met wapens maar meestal niet in een vroeg stadium.. Ik begrijp dat je veel/alleen met wapens wil trainen/oefenen? Op zich is PD qua zonder wapens/met wapens verhouding hetzelfde als jui-jitsu (heb ik ook gedaan).. Niet echt veel ofzo.. Ik heb na 5 maanden met een zwaard getraind en na een maandje of 7 veel met stokken.. Ook meerdere malen met messen/korte stokken getraind maar meestal is het ongewapend.. Hieronder een stukje wat ik al had geschreven: ----------------------------------------------------------------- PD is een combinatie van een variatie van stijlen van Pencak Silat. Om compatable te blijven met de r00ts in Indonesie worden bepaalde bewegingen benoemd met Maleise termen. Dit kan als beginner overwelmend overkomen. Zoals eerder genoemd is PD een non-profit onderneming wat als grote voordeel heeft dat je nooit betaald voor de ander zijn broodwinning en de motivatie voor de trainers des te groter is. Een school met weinig leden maakt verlies (en gaat daar rustig 2 jaar mee door in dit geval) en scholen als Utrecht zijn enorm. Bij PD wordt in den beginne getraind op techniek, de basis. Vanaf daar wordt verder gebouwd op snelheid, kracht, conditie, hand-oog coordinatie (controleren), reflexen ect. maar ten alle tijden nog op techniek.. Natuurlijk krijg je ook 'verboden technieken' te leer maar die zijn in het begin slechts ter demonstratie van de efficientie van PD en de moeilijkste technieken vereisen een bepaalde snelheid-kracht verhouding en zijn niet correct uit te voeren door de beginnende PDer. In PD bestaan lange gevechten niet: twee, drie, bij uitzondering vier acties maar zeker geen zeven (behalve als je een spelletje aan het spelen bent met een tegenstander (of meerdere!)). PD maakt gebruik van aanvallen en verdedigingen die gebaseerd zijn op de menselijke anatomie en iedereen dus kan uitvoeren (sommige vereisen training/tijd): geen flying kicks vanaf vijf meter hoog dus. Ook maken wij gebruik van wapens varierend van simpele vormen als een stok (die je in het dagelijks leven hebt als paraplu, bezem ect) tot diverse zwaarden/messen. Deze vaak pas na een tijd trainen zodat de basis goed ingebakken zit (met name hand-oog coordinatie, controle van bewegingen en kracht van de onderarmen) dus verwacht geen zwaarden in de 2e les.. Verder hebben wij ook nog diverse wedstrijden in de vorm van stijl (met of zonder wapens) en 1 tegen 1 gevechten (geen wapens). ------------------------------------------------------------------- Zelf heb ik judo en karate gedaan (heel vroeger), ju-jitsu, en nu dus P.D. .. Over Kendo weet ik niet veel maar lijkt mij ook wel leuk (heb wedstrijden/demonstraties gezien met die zwaarden).. Hoop dat je hier wat aan hebt.. Voor meer info check www.perisaidiri.nl dan |
![]() |
|
kijk eens op http://vechtsport.pagina.nl
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
die dude uit de grieksaai mythologie #1401 Verwijderd | 501 | 09-06-2011 13:37 |