![]() |
|
Voornamelijk gericht aan de mods.
Een aantal voorbeelden: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=562631 http://forum.scholieren.com/showthre...&goto=lastpost Is het nou echt zo veel moeite om even de REDEN van een slot te geven? Tuurlijk is het in veel gevallen erg duidelijk, maar het zou handig zijn als je tenminste zou weten wie verantwoordelijk is voor een slotje, zodat je misschien kan overleggen of er een nieuw topic geopend kan worden. Voor zover ik weet is het altijd beleid geweest dat je als forumbaas even een simpele verklaring geeft als je een slot zet, zelfs als de reden hardstikke obvious is. Als je wil dat leden zich aan de regels houden, is het misschien een idee dat zelf ook te doen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Punt is, dat als mods zich niet aan de regels houden, zichzelf boven de rest van het forum stellen, het bijzonder aantrekkelijk wordt je recalcitrant te gedragen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar verder ben ik dat met je eens ja. Genoeg die dat ook consequent doen, maar zitten altijd wel een paar tussen die die moeite niet nemen of het vergeten oid. Is jammer, maar kom er maar eens onderuit.
Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 14:12. |
![]() |
|
Topics van 500 posts worden automatisch gesloten. Voornamelijk om de spamtopics op onzin niet te laten uitgroeien tot monstertopics van 1000 posts als er eens toevallig geen FB in de buurt is
![]()
|
Lijkt me ook dat mods altijd een reden moeten toevoegen, dat is wel zo fair tegenover de leden.
Bovendien krijg je zelfs "waarom is mijn topic dicht hurr ^3%20r"-PM's als je wèl een reden erbij zet, dus dan moet je die zeker niet er níet bij zetten :/
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Methuselah: bij deze mijn excuses, ik wist niet dat dat automatisch ging. Vergeef me m'n ignorance ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij 500 gaat hij dicht. En het maakt echt geen donder uit wie dat doet. Misschien dat alleen mensen die een fb op elk achterlijk puntje willen proberen te pakken dat iets uitmaakt... |
![]() |
||
Citaat:
Of het bijgehouden wordt welke topics door wie gesloten worden heb ik geen idee van eigenlijk. Ik denk wel dat er bijgehouden wordt welke topics gesloten zijn maar door wie lijkt me eigenlijk sterk. Leden die vinden dat hun topic onterecht gesloten is of de reden graag willen weten van het sluiten van hun topic als dat niet duidelijk is of als de reden er niet bij staat kunnen op M&M terecht, PM sturen aan de betreffende FB of iig de FB's die dat forum onder hun verantwoordelijkheid hebben. Dus om een topic te openen op BZ over welke FB er dan wel niet een reden bij zet lijkt me onzinnig. Zo kan je natuurlijk wel controleren welke fb er wel en niet een reden bij zet, maar vind je het zelf ook niet een beetje kinderachtig om met vingertjes te gaan wijzen? Je kan de betreffende FB ook gewoon verzoeken er een reden bij te zetten als die er niet staat. Dan komt de boodschap ook wel over. FB's zien van leden relatief ook veel door de vingers, dus als een FB eens een keer een foutje maakt of iets vergeet kan je hem of haar daar altijd op aanspreken maar om meteen met vingertjes te gaan wijzen vind ik wat overdreven en kinderachtig. Als het nou elke keer gebeurt bij dezelfde FB, dan kan je eens een keer een FB+ aanspreken en die de zaak af laten handelen.
||
Citaat:
|
Het meest pathetische van dit alles (hiermee verwijzend naar het slotsysteem in z'n totaliteit) is, dat er te snel topics verwijderd worden. Gooi de topic dan op slot of verplaats het desnoods naar Onzin, maar verwijder het niet. Ik heb door dit beleid al enkele pareltjes van topics in het Grote Niets zien verdwijnen.
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
|
Chimera is mijn slotje misgelopen.
![]() Ik plaats altijd eerst het slotje. Dan druk ik op de reageren-knop en type m'n bericht, die dus hooguit een minuutje erna komt. Dit om te voorkomen dat mensen er op gaan reageren en vergeefs moeite voor doen. Op andere fora zal dit nadeel waarschijnlijk minder van toepassing zijn, op S&M en Hardware houd ik het hierbij.
||
Citaat:
||
Citaat:
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
|
Dan mag je mij vertellen op welke fora de topics stonden en de titels van de topics. Heb je gezocht om te controleren of een topic niet is verplaatst? De titel van een topic kan ook gewijzigd zijn. Nouja allemaal mogelijkheden dus, heb je deze goed onderzocht?
Overigens kun je de vriendelijke groeten achterwege laten, aangezien dit ook al in je sig staat. ![]()
||
Citaat:
Probeer nu alsjeblieft eens eerst te begrijpen waar een topic over gaat, het is compleet zinloos op een dergelijke manier je energie te verspillen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij moet blijkbaar dringend op zoek naar afkoeling.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind het alleen vervelend als er 20 topics boven het topic staat dat ik ga sluiten. Als ik em sluit en ik doe er een reden bij (al is het gequote), dan komt het topic weer zo hoog en dat heeft helemaal geen zin.
Omdat er toch nog wel gereageerd kan worden (alleen maar onzin) sluit ik em maar zonder er iets van te zeggen. Dit trouwens alleen als leden al gezegd hebben 'dit kan in het blabla topic' of hier hebben we niets aan ofzo. En als ik het met ze eens ben natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Met een slotje zakt 'ie zo weer.
|
ik ben erg voor het eerst sluiten dan reageren idee. Hierdoor heeft de FB altijd de laatste post. Ook al komt het dan soms voor dat een topic even (een 5-tal minuen) geen laatste post heeft en wel een slot. Verder denk ik dat een FB altijd een reactie moet geven. Misschien kan ook wel worden ingesteld dat een topic van 500 posts een laatste post krijgt van de software, maar ik denk dat dat weer onderaan Jons ToDo-lijst komt.
Verder ben ik altijd bereid uit te zoeken wie het slotje gezet heeft (is bijne geen werk) en die persoon aan te spreken. Een berichtje op M&M of een PM-etje naar mij en ik doe het zo. Verder zijn de forumbazen die vaak op BZ komen en die de moeite doen aan deze discussie te participeren meestal niet degenen die een laatste post 'vergeten' bij een slotje. Offtopic: Chimera, jij hebt uitzonderlijke kwaliteiten in het vinden van irelevante voorbeelden die leiden tot een totaal nutteloze discussie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Hier heb ik al eens een discussie over gevoerd met Tofke H. Ik vond het erg onduidelijk om topics te verwijderen, en was meer voor een slotje met opgaaf van redenen, omdat iedereen dan tenminste weet wat de tolerantie is op een bepaald subforum, omdat op het ene subforum nu eenmaal meer mag dan op een ander.
Op Onzin bijvoorbeeld gelden hele aparte regels, lijkt het wel. Volgens Tofke was er geen beginnen aan om alle verwijderde topics te sluiten, een reden te geven en die nog zichtbaar te laten zijn ook. Het forum diende er aantrekkelijk uit ze zien voor nieuwe bezoekers, en een rij gesloten topics was niet bepaald aanlokkelijk. Onwelgevallige topics moesten gewoon onzichtbaar zijn. Ik heb vanwege de op handen zijnde inwerkingtreding van Godwin's Law mijn kop maar verder gehouden...
||
Citaat:
Iig doe ik mijn best om altijd een reply te plaatsen, ik vind dat men wel het recht heeft om te weten wie het heeft gesloten. Al zet je er alleen maar "gesloten" in. Heel soms plaats ik geen reply, dat is als het topic al gezakt is (op letteren voornamelijk) Ik heb dan geen zin om het iets te uppen. Maar dat heb ik maar 1 of 2 keer gedaan.
||
Citaat:
Meestal zet ik er dan bij: probeer het nog maar eens als iedereen afgekoeld is.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoel gewoon dat 't, zoals Prime Evil al zegt, zo 'duh' is.. heh ![]()
|
Goed voorbeeld:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=578186 Ik snap wel waarom 'ie dicht is, maar het is wel zo fatsoenlijk om dat even te melden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Misschien bij het sluiten van een topic een balkje onder de eerste post weergeven met de naam van degene die hem gesloten heeft? Dus zoiets:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|