Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Probeer 't dus eerst maar eens, voor je zeker bent een overstap te maken. Spellen zijn van latere zorg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
op een gegeven moment hebben ze linux draaiend, en beginnen ze te roepen dat ze niets met de muis kunnen.. ![]() na een paar avonden zwoegen hebben ze dan op een gegeven moment kde of gnome (enz) draaien en zijn ze wat blijer. de internet aansluiting komt daarna ook nog wel goed, na het lezen van wat wat howto's enz. Maar op een gegeven moment krijgen ze hun geluidskaart niet aan de praat, of hun scanner, of cd-brander, enz.. en dan kappen ze er ook weer mee ![]() Het is dus zeker niet iets dat je even doet op een regenachtige zondagmiddag ![]() Ik draai het nu al een paar jaar, maar nogsteeds kan ik niet zeggen dat ik er echt heel veel vanaf weet.. de wereld van linux is eindeloos.. maar dat is ook het mooie ervan ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat het gamen betreft, hangt veel van je GPU af. Zijn er voor jouw grafische kaart hardware 2D én 3D geaccelereerde XFree86-drivers met DRM support? Dat is probleem nummer 1. Probleem nummer 2. Het spel zelf. Diverse OpenGL spellen zijn geporteerd naar Linux en X. Deze zullen uiteraard prima draaien. Je kunt op GoT/NWOS na enig zoeken vaak wel zien welke spellen goed draaien en welke niet (ervaringen van anderen). Andere spellen, de op DirectX gebaseerde, zul je met Wine moeten gebruiken (emulatie). Dit is vaak slomer en ook onstabiel. Een echt gamersplatform is Linux nog lang niet. Dus denk na voordat je overstapt. Misschien zou je kunnen overwegen een dualboot systeem te installeren? |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ontwikkelingen blijven volgen houdt in dat je er tijd in moet steken, iets dat ik helaas niet altijd heb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik speel momenteel de volgende spellen (native) onder linux:
Enemy Territory Neverwinter Nights Quake1 (en quakeworld) Savage (beta test) verder heb ik ut2k3, q3, q2, american army en Deus Ex gedraaid. wine(X) begin ik niet aan, is nog te alpha om echt bruikbaar te zijn, het is onstabiel en een stuk trager. las wel dat de native port van Moh:aa in ontwikkeling is. spellen als GTA zullen via wineX wel draaien, maar dat gaat je euro's kosten.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|