Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 07:30
Psychopath
Psychopath is offline
Draaien de gewoone Games zoals UT2K3, renagade, Gta *, Warcraft 3 +expansion, ect..... ook gewoon onder linux?

Of allen onder een bepaalde versie, of helemaal niet?

Ik wil nl overstappen maar ik ben eenigzinds verslaaft aan gamen dus.....

alvast bedankt.
Oud 26-08-2003, 07:36
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Dark-Sugar schreef op 26-08-2003 @ 08:30:
Draaien de gewoone Games zoals UT2K3, renagade, Gta *, Warcraft 3 +expansion, ect..... ook gewoon onder linux?

Of allen onder een bepaalde versie, of helemaal niet?

Ik wil nl overstappen maar ik ben eenigzinds verslaaft aan gamen dus.....

alvast bedankt.
UT2k3 draait perfect op Linux, maar voor de andere genoemde spellen heb je waarschijnlijk een emu nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 07:40
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dark-Sugar schreef op 26-08-2003 @ 08:30:
Ik wil nl overstappen
Heb je ooit al een seconde linux gedraaid? Ik zie zo vaak mensen zeggen 'ik ga even overstappen van Windows op Linux, want Microsoft is kut !@#$'. Die hebben dan nooit een seconde linux gedraaid. Installeren 't, prutsen een uurtje, zien 3 foutmeldingen en zetten er snel weer windows op en kijken nóóit meer om naar Linux.

Probeer 't dus eerst maar eens, voor je zeker bent een overstap te maken. Spellen zijn van latere zorg.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 08:12
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
Koen schreef op 26-08-2003 @ 08:40:
Heb je ooit al een seconde linux gedraaid? Ik zie zo vaak mensen zeggen 'ik ga even overstappen van Windows op Linux, want Microsoft is kut !@#$'. Die hebben dan nooit een seconde linux gedraaid. Installeren 't, prutsen een uurtje, zien 3 foutmeldingen en zetten er snel weer windows op en kijken nóóit meer om naar Linux.

Probeer 't dus eerst maar eens, voor je zeker bent een overstap te maken. Spellen zijn van latere zorg.
dat niet alleen..
op een gegeven moment hebben ze linux draaiend, en beginnen ze te roepen dat ze niets met de muis kunnen..
na een paar avonden zwoegen hebben ze dan op een gegeven moment kde of gnome (enz) draaien en zijn ze wat blijer.
de internet aansluiting komt daarna ook nog wel goed, na het lezen van wat wat howto's enz.
Maar op een gegeven moment krijgen ze hun geluidskaart niet aan de praat, of hun scanner, of cd-brander, enz.. en dan kappen ze er ook weer mee

Het is dus zeker niet iets dat je even doet op een regenachtige zondagmiddag
Ik draai het nu al een paar jaar, maar nogsteeds kan ik niet zeggen dat ik er echt heel veel vanaf weet.. de wereld van linux is eindeloos.. maar dat is ook het mooie ervan
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 26-08-2003 @ 09:12:
De wereld van linux is eindeloos.. maar dat is ook het mooie ervan
Na ja, eindeloos is sterk uitgedrukt. Linux is in beweging. Er komen steeds nieuwe dingen bij en er verandert steeds van alles. Dat maakt het niet eindeloos. Het betekent alleen dat je de ontwikkelingen moet volgen wil je er veel van (blijven) weten.

Wat het gamen betreft, hangt veel van je GPU af. Zijn er voor jouw grafische kaart hardware 2D én 3D geaccelereerde XFree86-drivers met DRM support? Dat is probleem nummer 1.

Probleem nummer 2. Het spel zelf. Diverse OpenGL spellen zijn geporteerd naar Linux en X. Deze zullen uiteraard prima draaien. Je kunt op GoT/NWOS na enig zoeken vaak wel zien welke spellen goed draaien en welke niet (ervaringen van anderen). Andere spellen, de op DirectX gebaseerde, zul je met Wine moeten gebruiken (emulatie). Dit is vaak slomer en ook onstabiel.

Een echt gamersplatform is Linux nog lang niet. Dus denk na voordat je overstapt. Misschien zou je kunnen overwegen een dualboot systeem te installeren?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 08:35
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
******** schreef op 26-08-2003 @ 09:32:
Na ja, eindeloos is sterk uitgedrukt. Linux is in beweging. Er komen steeds nieuwe dingen bij en er verandert steeds van alles. Dat maakt het niet eindeloos. Het betekent alleen dat je de ontwikkelingen moet volgen wil je er veel van (blijven) weten.

Ja, maar eindeloos klinkt indrukwekkender

en ontwikkelingen blijven volgen houdt in dat je er tijd in moet steken, iets dat ik helaas niet altijd heb
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:22
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Koen schreef op 26-08-2003 @ 10:40:

ben het aan het proberen met knoppix.
Oud 26-08-2003, 12:09
zazzie
zazzie is offline
ik speel momenteel de volgende spellen (native) onder linux:

Enemy Territory
Neverwinter Nights
Quake1 (en quakeworld)
Savage (beta test)

verder heb ik ut2k3, q3, q2, american army en Deus Ex gedraaid.

wine(X) begin ik niet aan, is nog te alpha om echt bruikbaar te zijn, het is onstabiel en een stuk trager. las wel dat de native port van Moh:aa in ontwikkeling is. spellen als GTA zullen via wineX wel draaien, maar dat gaat je euro's kosten.
Oud 27-08-2003, 07:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Runescape draait ook op linux
Oud 27-08-2003, 14:37
LB06
LB06 is offline
Citaat:
zazzie schreef op 26-08-2003 @ 13:09:
las wel dat de native port van Moh:aa in ontwikkeling is
Bron?
Met citaat reageren