Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 12:03
shameonme
shameonme is offline
Ik weet niet goed waar ik deze post kwijtmoet, maar aangezien deze rubriek ook over relaties gaat, post ik hem maar hier

't gaat over het volgende.
mijn ouders zijn nu 2 jaar gescheiden. ik heb een jaar bij m'n moeder in Apeldoorn gewoont ( mijn vader woont ook in Apeldoorn ), totdat zij ging verhuizen naar Ede ( Gld ).
ik wilde graag in Apeldoorn blijven, dus ging bij m'n vader wonen.
Daar woon ik nu dus een jaar.

Ik ga regelmatig naar m'n moeder. meestal in de weekenden.
Ze woont erg mooi, en ze heeft ook een erg leuke vriend waarmee ik goed kan opschieten.
de laatste tijd krijgen mijn vader en ik steeds meer problemen met elkaar, en ik heb daar erg last van.
ik kan thuis mezelf niet zijn, en het beinvloed m'n resultaten op school. Aangezien ik nu in 't examenjaar van de Havo zit en graag wil slagen, zit ik er aan te denken om in Ede te gaan wonen. dit is ook het liefste wat mijn moeder wil.. ( niet dat ik het voor haar doe, ik doe 't voor mezelf.. voor m'n eigen rust en ik merk de laatste tijd ook dat ik dus écht niet zonder m'n moeder kan.. ).

Mijn besluit staat eigenlijk al vast, en mn vader is ook op de hoogte. ik blijf gewoon op school in Apeldoorn, want ik heb eind volgende maand een scooter. ook kan ik met de bus, en de auto.
die dingen zijn puur materieel en dus geen ( groot ) probleem.
waar ik wel mee zit, zijn m'n vrienden.
ik ben bang dat ik ze hierdoor minder ga zien ( wat ook gedeeltelijk zo is ) en vind 't vervelend dat ik niet meer elk moment naar ze toe kan. ( ookal is 't met de auto maar een half uurtej rijden )
en ik weet ook niet of ik in Ede wel nieuwe vrienden kan maken.
ik hoop echt dat ik contact met ze hou, ook als ik van school af ben. Ik twijfel, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van; echte vrienden laten je toch niet in de steek??

Ik heb 't op dit moment dus best moeilijk. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik wil m'n vrienden niet kwijt, maar ik wil ook niet elke dag thuiskomen met Ruzie ( want zo gaat 't bij m'n vader dus echt.. )

Wat vinden jullie dat ik moet doen, en wat zouden jullie gedaan hebben? en hoe denken jullie dat m'n vrienden reageren? ...

alvast heel erg bedankt voor reacties...

Liefs, Wendy

( Ps: Zijn er nog 'In Ede wonende forummers hier? '
Oud 27-08-2003, 12:51
sinsere
sinsere is offline
Ik zou het doen. Als ik je zo hoor is dit de beste oplossing en wat je zelf ook al zei: echte vrienden blijven vrienden. Je zult alleen wat meer moeite moeten doen om het contact goed te houden. Ik zou het er op wagen ..
Oud 27-08-2003, 13:02
shameonme
shameonme is offline
Bedankt voor je reactie.
ik weet dat ook veel van mijn kant moet komen als ik 't doe, maar dat heb ik er opzich wel voor over..
Oud 27-08-2003, 13:18
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
feminime schreef op 27-08-2003 @ 14:02:
Bedankt voor je reactie.
ik weet dat ook veel van mijn kant moet komen als ik 't doe, maar dat heb ik er opzich wel voor over..

meis, ikw eet zeker dat het goed komt!! je wil er zelf wat voor doen, en je vrienden begrijpen je sitatie vast!! zolang jij tijd in hun blijft stekenen je verwachtingen niet onnodig hoog maakt komt het absoluut goed..
Oud 27-08-2003, 13:21
Verwijderd
Je moet absoluut niet bij je vader blijven omdat je dan dichter bij je vrienden bent, je zegt zelf al dat je het niet fijn vindt om altijd maar ruzie met hem te hebben... En een half uurtje rijden went zo hoor Doen wat jij het prettigste vindt; en dat is volgens mij bij je moeder gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:28
Luna
Luna is offline
Als jij je niet prettig voelt bij je vader en dit aan je vrienden zegt dan zullen ze het heusniet erg vinden als jij naar je moeder wilt verhuizen en zeker als je nog in apeldoorn op school zit zou je ze nog regelmatig kunnen zien.
Oud 27-08-2003, 15:06
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Hai,
Het is vooral belangrijk dat je zelf ook contaact zoekt met je vrienden.
Ik heb door vervelende omstandigheden ook moeten verhuizen en woon nu ook een half uur rijden verderop, en eerlijk is eerlijk, je leert je echt vrienden dan kennen, al zijn het er misschien minder dan je verwacht.
Toch moet je gewoon je leven daar opbouwen met ook weer nieuwe vrienden en een beetje balans proberen te vidnen..
Oud 27-08-2003, 15:26
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Je zal idd moeite gaan doen om met die vrienden net zo goed bevriend te blijven als dat je nu bent. Want zij hebben elkaar nog steeds, en daarom zal waarschijnlijk veel van jou kant moeten komen. Als je moeite neemt dan moet het denk ik wel lukken, zeker als het een halfuurtje verderop is dan kan je ook gewoon een avondje daarheen gaan. Niets lijkt me zo erg als je thuis niet jezelf kan zijn, daarom zou ik gewoon lekker verhuizen. je krijgt heus wel weer vrienden in Ede erbij, ga ergens sporten, werken blablabla dan leer je genoeg mensen kennen. Suc6!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten