Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 22:07
SEThorian
SEThorian is offline
Hey mensjes, ik vroeg me af of ik jullie advies kon hebben...

Ik ben zojuist begonnen aan 5 havo en zal over een halfjaar tot 9 maanden al een vervolgopleiding moeten kiezen, het probleem? Ik weet geen ene moer!

Misschien weten jullie wat leuke opleidingen die er beschikbaar zijn?

Ik doe graag aan tekenen en de ideale opleiding zou waarschijnlijk iets zijn met tekenkunst, maar wat? Ik heb wel het een en het ander aan grafische opleidingen gezien, maar die lijken zich meer gefocust op industriële vormgeving, het saaie spul dus. De andere richting zou juist de reclamebusiness zijn, maar dat staat me ook niet echt aan. Ik zou 't liefst een opleiding willen hebben waarbij ik creatief kan zijn. (En geen gebouwtjes tekenen, dus.)

Echter, in de toekomst wil ik graag als baan iets met computergames gaan doen als beroep (ja, ik weet hoe klein de markt daarvoor is hier in Nederland). Ik weet al dat er een opleiding is op het hku voor gamesdesign, en heb er al wat informatie over aangevraagd en zal vast nog wel eens een keertje een open dag daarvan bezoeken in Hilversum, maar deze opleiding lijkt me ook niet het beste. Er wordt namelijk ook veel gefocust op animatie en modelling en allerlei theorrieen waar je in mijn ogen weinig aan hebt. (Tuurlijk, ze leggen vanalles en nogwat uit, maar echt een goede game maken doe je zelf, geen theorie.) Immers, in de gamedesign industrie maakt je opleiding niks uit, zolang je maar wat hebt om te laten zien.

Het liefst zou ik dus een creatieve opleiding hebben waar ik een aantal kanten mee opkan. Ik doe dus graag aan tekenen en werk graag aan computergames. Een gamesdesign opleiding kan ik de toekomst wellicht te beperkend zijn. Misschien kan je daarmee wel verschillende kanten op in de industrie waarbij computers verreist zijn, maar wie zegt dat ik mijn ogen continu kapot wil staren aan een beeldschermpje? Met een creatieve opleiding kan je al veel meer kanten op naar mijn idee...

Dus, gegeven al deze informatie, hebben jullie nog suggesties, ideeen, gevouwen vliegtuigjes?? (dielaatste is duidelijk een slechte poging tot humor... Negeer naar wens.. )
Oud 25-08-2003, 22:39
lucy48
lucy48 is offline
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is de Rietveldacademie
Maar er is ook zo'n boek, genaamd Keuzegids Hoger Onderwijs waar alle HBO en WO opleidingen in staan. Misschien dat je daar eens in kunt kijken.

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 23:22
Tóney
Tóney is offline
http://www.aki.nl/ misschien?
(kheb opleidingseisen enzo niet bekeken, kan zijn dat het niets is of niet is wat je zoekt, maar dit kwam als enige in me op)
Oud 26-08-2003, 07:27
Qamra
Qamra is offline
Damn en ik moet woensdag met mijn luie reet op school komen voor een Open Dag omdat er nog steeds mensen zijn die niet weten wat ze willen en jij bent bang dat je aan het einde van 5 havo niets hebt? Maak je niet druk joh!!

Zoek wat grafische scholen uit op i-net en ga ze allemaal eens langs. Ga ook langs de opleidingen die je niet zo heel erg leuk lijken, wie weet zijn ze ontzettend gaaf!! Pin jezelf niet vast op 1 opleiding onder het mom "dát wil ik doen en niets anders", soms is dat leuk als je echt weet wat je wilt worden, maar dat weet jij nog niet.

Ga langs de Studiebeurs in Utrecht op 9, 10 en 11 oktober (en als je 11 oktober gaat, kan je misschien nog even naar mij zwaaien ), wie weet doe je wat ideeën op.
Oud 26-08-2003, 07:56
Verwijderd
Willem de Ko(o?)ning Academie

Zoek idd een paar van die scholen op, vraag folder aan, kijk op inet, ga naar de Studie Beurs, open dagen, enz.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:47
Verwijderd
Ga naar een kunstacademie.

Daar kun je zoveel doen! Beeldhouwen, tekenen, maar ook met vormgeving en zo.

En anders doe je games maken in je vrije tijd.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:55
Goede Fee
Goede Fee is offline
In Eindhoven zit een designacademy , er is volgens mij ook een richting die gaat naar computerdesign! Je kunt allerlei richtingen volgen en je wordt helemaal vrijgelaten met wat je wilt doen. Alleen het vak kunstgeschiedenis moet je verplicht volgen, verder geen verplichtingen.

Hier vind je info
Oud 01-09-2003, 10:44
Verwijderd
Designacademie Eindhoven (mijn vader heeft er les gegeven) is een goede optie, minder theoretisch dan bijvoorbeeld een TU

Kunstacademie/ Hogeschool voor de kunsten (HKU)

Creatieve therapie (!)

Grafimedia(!!)
Hier doen ze ook vanalles, ook computeranimaties etc ik heb er ooit wat over op tv gezien

Grafische vormgeving
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:21
paranoid
paranoid is offline
hmm ik moet n mbo opleiding... ik doe nu interieur en design maar bevalt me niks.. als ik snel ben kan ik zwitsen.... iets in de buurt van friesland... hmm met kunst enzo... weten jullie nog wat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten