Hey mensjes, ik vroeg me af of ik jullie advies kon hebben...
Ik ben zojuist begonnen aan 5 havo en zal over een halfjaar tot 9 maanden al een vervolgopleiding moeten kiezen, het probleem? Ik weet geen ene moer!
Misschien weten jullie wat leuke opleidingen die er beschikbaar zijn?
Ik doe graag aan tekenen en de ideale opleiding zou waarschijnlijk iets zijn met tekenkunst, maar wat? Ik heb wel het een en het ander aan grafische opleidingen gezien, maar die lijken zich meer gefocust op industriële vormgeving, het saaie spul dus. De andere richting zou juist de reclamebusiness zijn, maar dat staat me ook niet echt aan. Ik zou 't liefst een opleiding willen hebben waarbij ik creatief kan zijn. (En geen gebouwtjes tekenen, dus.)
Echter, in de toekomst wil ik graag als baan iets met computergames gaan doen als beroep (ja, ik weet hoe klein de markt daarvoor is hier in Nederland). Ik weet al dat er een opleiding is op het hku voor gamesdesign, en heb er al wat informatie over aangevraagd en zal vast nog wel eens een keertje een open dag daarvan bezoeken in Hilversum, maar deze opleiding lijkt me ook niet het beste. Er wordt namelijk ook veel gefocust op animatie en modelling en allerlei theorrieen waar je in mijn ogen weinig aan hebt. (Tuurlijk, ze leggen vanalles en nogwat uit, maar echt een goede game maken doe je zelf, geen theorie.) Immers, in de gamedesign industrie maakt je opleiding niks uit, zolang je maar wat hebt om te laten zien.
Het liefst zou ik dus een creatieve opleiding hebben waar ik een aantal kanten mee opkan. Ik doe dus graag aan tekenen en werk graag aan computergames. Een gamesdesign opleiding kan ik de toekomst wellicht te beperkend zijn. Misschien kan je daarmee wel verschillende kanten op in de industrie waarbij computers verreist zijn, maar wie zegt dat ik mijn ogen continu kapot wil staren aan een beeldschermpje? Met een creatieve opleiding kan je al veel meer kanten op naar mijn idee...
Dus, gegeven al deze informatie, hebben jullie nog suggesties, ideeen, gevouwen vliegtuigjes?? (dielaatste is duidelijk een slechte poging tot humor... Negeer naar wens..

)