Advertentie | |
|
![]() |
|
je bedoelt openlucht festival?
ik ben het ten dele met je eens. Maar je hebt wel de kans om een aantal bands die te zien waar je niet voor na een club zou gaan of een grote arena show. Gezelligheid is er ook. En je ziet veel bands die je toch wel graag ziet bij elkaar. Shows zijn vaak minder, maar ik heb ook wel een aantal keer bands gezien die beter op een festival waren. Daarnaast heb je ook tenten op festivals die sfeervoller zijn. Nu is het erg zielig dat ze op pinkpop om 23 uur al stoppen dan heb je nog niks aan lichtshows. En je hebt nog binnenfestivals zoals tombola, london calling en motel mozaique waar zeker niet de minste bands komen.
|
ja, ik zie bands ook liver in clubs, maar:
zonder festivals zou ik een hoop bands nie gekend hebben, met name de kleinere bands op lowlands zijn vaak verassend. Dus ik vind het zeker wel een constructieve bezigheid. Ik vind alleen je levensonderhoud schofterig duur op festivals.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
drink niet,rook niet, blow niet... het enige wat al sfeer maakt is, dansen,met onbekenden lol hebben, en alles wat je op een festival moet doen wat gewoon leuk is... (serieus verkeerde opmerking vond ik dat mja...) |
![]() |
|
Verwijderd
|
De sfeer is erg gezellig, je hebt vaak optredens in tenten, dat geeft toch wel een wat intiemer sfeertje.
Ja tuurlijk zijn bands in een zaaltje met een heel concert leuker, dan zo'n vlug festivaloptreden voor al die mensen. Maar om zoveel bands in zo'n korte tijd te zien, das ook erg gaaf, en die kans krijg je verder nooit. En ook het massale kan wel cool zijn, als iedereen uit z'n dak danst of meezingt oid. Ik vind festivals geweldig. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ben je wel eens op een festival geweest of ga je af op wat je ervan op TV ziet??? voor mij persoonlijk is er niet veel beter dan met m'n maten elke dag zuipen en stoned worden op een camping en onderwijl ook nog een paar leuke bands meepakken echt, ik kijk gewoon al maanden uit naar lowlands en ik baal er nog steeds van dat ik vorig jaar niet ben geweest... en dan zeg jij "sfeer op een festival. grap van de eeuw" shut the fuck up ok, als het je puur om de muziek gaat dan kan ik er wel inkomen maar de hele experience is gewoon super |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jij ebnt nog nooit op een festival geweest ofzo? Veel festivals zijn ook in tenten, en geloof me, daarbinnen is het donker.. De hoofd acts spelen ook 's avonds laat. Verder is ene abnd op festival echt niet anders. En de reden dat je denkt dat Festivals alleen bekende artiesten artiesten boeken is waarschijnlijk omdat je niet meer kent dan Lowlands en Pinkpop. |
![]() |
||
Citaat:
en dat tweede punt van je vind ik te belachelijk voor woorden en absoluut niet terzake doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Optredens in clubs zijn beter. Feit. Festival heeft sfeer en is gewoon leuk en heeeeel af en toe vind er een legendarische show plaats.....zo zie ik t.
Gewoon lol maken met mensen waar je down mee bent(ook al ben ik dat niet met 70% van de LL bezoekers ![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
dat vindt jij gezelliger dan met 60.000 mensen; waarvan je er altijd wel 50 'leert kennen'; samen drie (vier,vijf) dagen de modder en stank proberen te overleven; 's avonds een barbeque improviseren met half-gare rotzooi die door 15 man wordt gedoneerd; 9 smaken half-lauw supermarkt bier door elkaar drinken (drinken, niet zuipen); wakker worden in het gras tussen 2 tenten met je voet nog opgerold in een scheerlijn; de hele nacht liedjes zingen met mensen die je niet kent; en na 2 maanden nog vage foto's van het festival op je email-adres krijgen van mensen die je 5 minuten gesproken hebt? ok, dan hebben wij een ander id van 'gezellige sfeer' Citaat:
een kleine tent op Lowlands heeft hetzelfde gevoel als een club, alleen is het leuke dat er ook mensen tussen staan die de muziek nog niet kennen... en ik ga niet voor legendarische optredens (dan huur ik de dvd later wel ![]() (tegenwoordig wordt een optreden ook al veel te snel legendarisch genoemd) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2: akoestiek maakt een optreden niet goed; een band die k*t speelt, wordt niet gered door goeie akoestiek. en een goeie band overtuigt ook met mindere akoestiek 3: ik heb ook optredens gezien op LL waar 40-50 mensen stonden te kijken/luisteren en er van genoten; dan hangt er voor het podium toch een soort van 'intiem sfeertje' |
![]() |
||
Citaat:
|
ik heb echt een hekel aan die zwetende en stinkende mensen. ik ben geen goede festival ganger want ik douche op festivals minstens 1 x per dag anders vind ik het te ranzig.
verder zijn festivals wel leuk, ligt eraan met welke mensen je daar omgaat.. maja clubs zijn beter ja, dan kan ik tenminste nog iets van het optreden zien (bij festivals ga ik meestal echt niet vooraan staan of een poging doen tot).
||
Citaat:
||
Citaat:
intimiteit? die is er juist ook, want op lowlands heb je juist het een-grote-familie-van-vrienden-en-kennissen-gevoel. Ik vind festivals en indoor concerten allebei hun charmes hebben gewoon. sommige bands zie ik liever in een zaal anderen liever op een festival. vooral grotere bands liever festival anders is het soms in een klein zaaltje niet te doen
||
![]() |
Citaat:
argumenten als "er is een groot gemis aan intimiteit." zijn al ontkracht "verder is het gewoonweg te duur." zegt niet veel over de inhoud van een festival "daar bovenop zijn de bands die hun gezichten tonen op festivals meestal niks aan." kunnen we het er over eens worden dat dit wel heel erg naar een mening riekt, en niet naar feiten "veel veilige acts worden geboekt om het vervolgens 'een daverend succes' te kunnen noemen." 20 net-niet-bandjes uit een garage in Lutjebroek trekken nou eenmaal geen 10duizenden bezoekers en als mensen die 'veilige acts' nou leuk vinden, wie ben jij dan wel niet helemaal om er over te zeiken |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #158 darkfairy | 487 | 25-10-2010 21:43 | |