Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 15:39
Philemon
Philemon is offline
Kwam ik woensdag op school, hele school in rep en roer...Bleek dat onze economieleraar zijn ontslag had gekregen. Dit was op zich dan ook niet helemaal vreemd, want hij stonk naar drank enz. het was voor iedereen wel duidelijk dat hij alcoholist is.
Maar nu hebben wij dus geen economie meer, net zolang totdat er een nieuwe leraar is gevonden...
Heeft iemand hier ervaring mee??? En moest je daarna ineens veel harder werken en meer toetsen inhalen om toch nog bij te blijven??? Ik zit nu in 4V, voor mij is het dus nog 2.5 jaar tot het examen dus is het probleem niet zo groot, maar ik kan mij voorstellen dat de mensen in de eindexamenklas behoorlijk in de stress schieten...
Oud 21-11-2003, 15:47
Verwijderd
Haha, ja, mijn lieve klasgenootjes waren hier al niet zo blij mee. Maar volgens mij is hij (nog) niet ontslagen, althans dat hoorde ik. Ben ik ff blij dat ik M&0 (geeft ie ook) heb laten vallen...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:51
Verwijderd
Dat heb ik met Duits gehad; maar dat was geen CE-vak... In de vijfde heb ik hooguit 2 keer Duits gehad, toen was het klaar... geen echte toetsen ofzo.

Maar goed; als ik jouw was zou ik het toch een beetje bijhouden, stel je voor dat je straks inderdaad veel in moet halen, dan heb je het in ieder geval zelf al doorgenomen enzo, dus is het al minder.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:03
Verwijderd
Zoiets had ik in de 1e.
Leraar Nederlands legde niets uit en brabbelde de hele les over z'n privé-leven. Gevolg : zware onvoldoendes. Ook hij is ontslagen....
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:04
Balance
Balance is offline
dat heb ik heel vaak gehad. Onze school had een groot lerarentekort en er waren dus nooit vervangers als iemand ziek was of wegging.
Bij mij was het alleen in de onderbouw, dus echt problemen met voorbereiding voor examens gaf het niet. Wel hebben we daardoor enige achterstand opgebouwd en dat is zonde
Oud 21-11-2003, 16:06
Verwijderd
helaas heb ik zoeits nog niet meegemaakt. zou ik voor de verandering wel is grappig vinden
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:06
Verwijderd
Ja, kheb in de brugklas ooit 2 maanden geen bio gehad ofzo. De vrouw van de leraar was ernstig ziek en aan vervanging had de school niet echt gedacht. Het was op zich niet zo erg want echt belangrijke dingen hebben we niet gemist. Daarnaast was het eigenlijk standaard dat de lerares latijn de laatste 2 maanden van het jaar niet kwam opdagen, maar daarvoor hadden ze wel een vervanger.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:12
fractuur
fractuur is offline
Heb je zoiets nog nooit meegemaakt dan???? Ik dacht dat iedere leerling inmiddels wel zn portie had gehad. Nou ja. Als je de discipline weet op te brengen moet je gewoon gaan herhalen. Ik zou niet gaan voorwerken, want dat doet de klas ook niet, en dan ga je een aantal heeeeeele saaie maanden tegemoet.
Oud 21-11-2003, 16:19
Tiño
Tiño is offline
Dat had ik toen ik 3havo voor de 2e keer deed, hebben we ook een (heel) jaar geen economie gehad, gelukkig had ik het dat jaar dat ik was blijven zitten wel gehad ,en er een voldoende voor gehaald,maar sommige hadden het wel moeilijk in de 4e,hoewel er wel rekening mee gehouden werd dat ze het niet gehad hadden...
Oud 21-11-2003, 16:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
Je zit in Vwo 4 --> inderdaad tijd genoeg om het in te halen
zo was het bij ons de gewoonte dat je pas in de 5e economie kreeg
Oud 21-11-2003, 17:13
BBEM
BBEM is offline
ik heb dat ooit gehad met de godsdienstleraar, zat zwaar overspannen thuis maar vervangers konden ze niet vinden
Oud 21-11-2003, 17:28
Nona
Nona is offline
Economieleraar --> werd schizofreen en werd opgenomen in de waan dat hij voor de maffia werkte.
Natuurkundeleraar --> rende constant jankend de klas uit en nam uiteindelijk ontslag.
Latijn --> 1e leraar had een pruik en deed heel raar, 2e leraar vond zichzelf interessanter dan het latijn, 3e leraar wilde graag een liefdesrelatie met een leerlinge uit de 3e, 4e leraar kon de klas niet op orde houden. Alleen de laatste 2 jaar fatsoenlijk les gehad.
Franslerares --> werd overspannen.
Nederlandsleraar --> heeft me nooit iets bij kunnen brengen, hij praatte nooit over iets nuttigs.
Oud 21-11-2003, 17:38
Envy
Envy is offline
Ja, ik heb in de hele eerste maar iets van 2 uur economie gehad, ze hadden geen leraar om ons les te geven. Aangezien wij in de 2e en 3e geen economoie hebben, is het nooit een probleem geweest.
Oud 21-11-2003, 17:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 21-11-2003 @ 18:28:
2e leraar vond zichzelf interessanter dan het latijn
oh whaha, zo ééntje hadden wij ook voor Latijn. Die praatte heel het uur vol over wat hij in het weekend gedaan had, hoe het met hem en zijn vrouw ging enz enz. Af en toe kwam zelfs zijn seksleven aan bod
(maar wij bleken nog mazzel te hebben; een paar jaar voor ons werd hij ooit geschorst omdat hij het alleen máár over zijn seksleven had)
Oud 21-11-2003, 18:03
Hulk
Hulk is offline
hehe, ik heb wel een leraar anw gehad die in slaap was gevallen toen we een of andere video over bacteriën gingen kijken
Oud 21-11-2003, 18:18
Veenbes
Veenbes is offline
Hm, niet zo prettig... ik heb vorig jaar (5V) drie maanden geen ec gehad wegens ziekte van de leraar en toen was er geen vervanging geregeld, best vreemd eigenlijk.
Misschien gebeurt dat bij ontslag wel... lijkt me eigenlijk wel logisch. Waarom wordt er niet eerst vervanging gezocht voordat hij wordt ontslagen? Slechte les is wellicht beter dan geen les...
Oud 21-11-2003, 18:23
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 21-11-2003 @ 19:18:
Hm, niet zo prettig... ik heb vorig jaar (5V) drie maanden geen ec gehad wegens ziekte van de leraar en toen was er geen vervanging geregeld, best vreemd eigenlijk.
Misschien gebeurt dat bij ontslag wel... lijkt me eigenlijk wel logisch. Waarom wordt er niet eerst vervanging gezocht voordat hij wordt ontslagen? Slechte les is wellicht beter dan geen les...
Ja, en dat was toen dus vlak voor de proefwerkweek... En nu is hij weer een paar weken niet geweest, terwijl we volgende week schoolexamens hebben . Gelukkig dat hij er donderdag toch weer was.

@topicstarter: als je niet extra hard wilt werken als je straks wel weer les krijgt, dan moet je nu gewoon af en toe ook wat aan economie doen.
Oud 22-11-2003, 18:11
Verwijderd
Wiskunde -> In de 3de kwam er een nieuwe wiskundeleraar op school, waar wij les van kregen. Die man zweette altijd verschrikkelijk en was verschrikkelijk nerveus. Hij kon ook niet uitleggen. Binnen 2 maanden was hij weg: hij had op doktersadvies ontslag genomen. Maar omdat er ook al een andere wiskundeleraar overspannen was, was er dus een groot tekort. Na twee maanden geen wiskunde kregen we een nieuwe, die helaas heel erg slecht was. Hij heeft het net tot het einde van het jaar volgehouden, maar toen gelijk ontslag genomen.
Engels -> In de 1ste hadden we een beetje vreemde man voor Engels: hij was er nooit bij met z'n gedachten. Na een half jaar vertelde ie dat ie wegging naar Nepal en dus ontslag nam. Er was geen vervanging: we kregen een maand voor het einde van het schooljaar eindelijk weer iemand. Niet dat zij goed was: ze was geloof ik Canadees van oorsprong en begreep helemaal niks van ons. Had dus ook niet langer moeten duren
Bij ons is geloof ik wel de regel dat als er een leraar ziek wordt ofzo, de klassen die het dichtst bij hun examen zitten het eerst vervangen worden. Daar wordt dan ook druk naar een leraar gezocht. Het is dus ook nog nooit voorgekomen dat zo'n klas zonder leraar zat geloof ik. Wel goed eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 18:21
Graph
Graph is offline
Nou .. bij mij was het geen dronken leraar maar wel een gestresste Economieleraar.

Het was zijn 1e jaar op mn school en ik zat toen in de 2e vmbo (nu 3e)
Hij vloekte heel vaak tegen ons en had woedeuitbarstingen.
Soms waren we ookecht druk dat moet ik wel toegeven.
Hij is ook een keertje de klas uitgelopen en moest bijna huilen.
toen hebben we een half jaar geen economie gehad!
Was best cool want ik haatte toen economie .. nu vind ik het wle cool
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 18:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 21-11-2003 @ 19:18:
't lijkt me eigenlijk in geen geval verantwoordelijk om een alcoholist voor een klas te laten staan...
Oud 22-11-2003, 18:45
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Wij hadden dit jaar een nieuwe lerares voor Duits die een jaar of 55 was, uit Denemarken kwam en slecht Nederlands sprak. Ze had maar 2 klassen maar na 4 weken stopte ze ermee. Na een week of 4 kregen we een nieuwe leraar en die is cool Maar we moesten wel wat harder werken, maja.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 19:23
kweety
kweety is offline
zoiets heb ik wel meerdere keren meegemaakt.
In de 2e met mijn lerares verzoring (ze had kanker) maar ja das een vak waar we toch nooit veel deden. En Economie in de 3e heb ik eigenlijk ook maar een paar lessen gehad.
Verder heb ik in de 2e en 3e ook maar een half jaar per jaar Frans gehad omdat de leraar(es) onverspannen was.
Maar ja dan maak je er nog niet zo druk om de examens en zo

Maar aan het begin van dit jaar 5e hadden we geen wiskunde leraar en daar baalden we toch wel van. Wiskunde b12 geen leraar. eerste se week kwam er al aan, maar goe dit is toen bij ons niet doorgegaan en nu wel wel een leraar hebben is afgesproken dat je de eerst paar hoofdstukken zelf moet doen en toen zijn we ergens halverwege begonnen.
Verder is het met de toetsen wel goed geregeld en iedereen kan het nog goed bijhouden.
Oud 22-11-2003, 21:18
zlatani9
zlatani9 is offline
Mijn leraren zijn allemaal normaal.. Alleen de kledingssmaak is niet zo best..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:27
Thomas
Thomas is offline
Ik raad je aan om alles een beetje bij te houden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
kweety schreef op 22-11-2003 @ 20:23:
...
waar woon je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 17:37
never mind
never mind is offline
wij hebben een keer (in de 4e, dus het was redelijk serieus) een half jaar geen wiskunde gehad... Onze wiskunde leraar was namelijk nogal overspannen en kon dus natuurlijk niet lesgeven, dit hele gebeuren duurde zo lang omdat hij steeds zei dat hij "wel weer op school zou komen" maar dat gebeurde dus nooit. Er werd ook niet erg hard om een vervanger gezocht.

En ja, we hadden een gigantische achterstand opgelopen. En nee, dat is niet leuk.
Oud 25-11-2003, 17:46
TIGEK
TIGEK is offline
Dit hele jaar al geen gym
Leerkracht is vertrokken naar het cisos
Oud 25-11-2003, 17:49
alpha
alpha is offline
Wat grappig, ik weet meteen over wie we het hier hebben.
Ze hebben trouwens een arbeidsconflict, er is niet geschorst of ontslagen of wat dan ook.

Ik heb er geen ervaring mee, (heb ook geen les van hem trouwens) ik weet alleen dat de school het vaak net zo erg vind als de leerlingen. Ze zullen zo snel mogelijk een vervanger zoeken.
In de brugklassen maakt het op zich nog niet zo heel veel uit, een paar weken geen les in een bepaald vak, in de (voor-)examenjaren echter heel wat meer. Dan moet toch alles binnen dat jaar gedaan zijn (PTA) en ik denk dat je dus idd extra veel op een toetsen krijgt omdat je een of twee toetsen achter loopt (in het geval van de topicstarter dus)
Oud 25-11-2003, 17:58
*bl4cKp34Rl*
*bl4cKp34Rl* is offline
hihihi komt me HEEl errug bekent voor..... wij hadden begin dit jaar een economie lerares gekregen ....ze was nieuw bij ons ... en dat verteld zo ook gewoon .... wij hebben haar uit getest en na ongv. 2maandjes is ze huilend de klas uit gelopen omdat een klas haar had uit gescholden. ( dat was aan t begin van t jaar )
Nu hebben wij een nieuwe leraar economie en zo als t r nu voor staat heb ik t gevoel dat die ook binnen een paar maanden weg is. En over het harde werken neej dat viel wel mee ... we hebben nooit wat gedaan ... niet slim van ons maar wel meer vrije tijd .... !!
Oud 25-11-2003, 17:59
*bl4cKp34Rl*
*bl4cKp34Rl* is offline
ohja ik zit in 3mavo ... en naja volgend jaar bij de examens ist alleen niet erg handig ... dat geef ik 2 ... mjah
Oud 25-11-2003, 18:01
Upior
Upior is offline
Citaat:
*bl4cKp34Rl* schreef op 25-11-2003 @ 18:58:
hihihi komt me HEEl errug bekent voor..... wij hadden begin dit jaar een economie lerares gekregen ....ze was nieuw bij ons ... en dat verteld zo ook gewoon .... wij hebben haar uit getest en na ongv. 2maandjes is ze huilend de klas uit gelopen omdat een klas haar had uit gescholden. ( dat was aan t begin van t jaar )
Nu hebben wij een nieuwe leraar economie en zo als t r nu voor staat heb ik t gevoel dat die ook binnen een paar maanden weg is. En over het harde werken neej dat viel wel mee ... we hebben nooit wat gedaan ... niet slim van ons maar wel meer vrije tijd .... !!
Hoe zou jij het vinden als je een paar puberale KUTkoters wat bij wil brengen terwijl je door een hele klas wordt uitgescholden?? Wat een ONGELOVELIJKE STOMME OPMERKING!
Oud 25-11-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
*bl4cKp34Rl* schreef op 25-11-2003 @ 18:58:
Wat ongelofelijk lollig toch weer
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:08
alpha
alpha is offline
Citaat:
Upior schreef op 25-11-2003 @ 19:01:
Hoe zou jij het vinden als je een paar puberale KUTkoters wat bij wil brengen terwijl je door een hele klas wordt uitgescholden?? Wat een ONGELOVELIJKE STOMME OPMERKING!
ach ja, maar we moeten niet vergeten dat je als docent behoorlijk sterk in je schoenen moet staan en dat het idd niet slim was om te vertellen dat ze volledig nieuw was.
Desalnietemin is het een domme opmerking dat het haar totaal niet kan schelen zolang zij maar meer vrije tijd heeft want zonder een behoorlijke basis kom je nergens. Maar ach..
Oud 25-11-2003, 18:13
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik had een Afrikaanse docent, die was aangesteld om Frans te geven, maar zelf het Nederlands nog niet onder de knie had!
Op zich een leuke vent, tot hij begon te vechten met leerlingen.
Oud 25-11-2003, 19:44
probeer
probeer is offline
ik had in de 2e een leraar biologie, hij was ongeveer in de 20 begin 30.. en toen ie opn zaterdagochtend aant hardlopen was kreeg ie een fatale hartaanval. hij liet een zwangere vrouw achter. was echt een geweldige man

daardoor dat jaar verder geen bio gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten