Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 15:20
Lotte
Lotte is offline
Ik vraag me af of het 'kan' om jezelf op een feestje uit te nodigen. Dus vragen of je op een feestje kan komen? Kan dat, of is dat een wel erg wanhopige actie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 15:26
sonly
sonly is offline
Hmmm... kan lastig zijn

Ik doe het alleen maar als ik zeker weet dat het goed is, als ik weet dat die persoon het anders zelf nog wel gevraagd had...

het ligt eraan of je jezelf een houding kan geven als het antwoord nee is, en of je denkt dat die persoon nee durft te zeggen als ie het niet wil... 9tenzij je daar wilt zijn zonder dat de persoon waar het om gaat het leuk vindt)...

*nuttige post *
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:33
Skald
Skald is offline
Als een vriend van me naar een feestje gaat van iemand die hij kent en ik ben niet uitgenodigd neemt 'ie me meestal gewoon mee. Niemand die zeurt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:35
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Niet zozeer wanhopig, meer opdringerig en soms ook (als je die persoon niet zo goed kent) brutaal. Ik zie het niet vaak gebeuren dat iemand vraagt of hij welkom is of niet, het is best beschamend als ze 'nee' zeggen, het vereist ook best veel vertrouwen en moed.

Daarnaast ligt het er ook wel een klein beetje aan wat voor feestje, 25-jaar huwelijk feestje, verjaardagsfeestje of een 'gewoon' gezelligheidsfeestje.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:35
Verwijderd
Je kunt ook zeggen:"Ik heb gehoord dat je een feest geeft...", ook al is dat wel érg doorzichtig
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:37
Slashy
Slashy is offline
Het zou heel onbeleefd en opdringerig op mij overkomen. Dus nee, zou 'k niet doen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:48
Quiana
Quiana is offline
-> DK

Verder hangt het van de situatie af imo, in sommige
situaties valt het niet eens op, en soms komt het
idd opdringerig over.. Hangt ook wel af van de band
die je hebt met de persoon die het geeft denk ik.
Oud 30-08-2003, 15:52
Lotte
Lotte is offline
Nou het is dus een verjaardagsfeestje, en een vriendin van me(die op hem verliefd is) had gebeld of ze mocht komen en dat mocht. Alleen wil ik dus ook om gewoon een leuk feestje te hebben met haar en nog een meisje en om die jongen weer een keer te zien want ik heb hem al best wel lang niet meer gesproken. We waren niet echt vrienden maar ik ben wel met een groep een paar keer naar de stad met hem geweest.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:53
Milos
Milos is offline
Ik vind het zelf een beetje onbeleefd, maar ja op zich moet ieder dat voor zichzelf weten.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:56
Thomas
Thomas is offline
Het is natuurlijk wel onbeleefd, maar als je gewoon een kleinigheidje meeneemt dan is er niets aan de hand IMHO.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:59
Lotte
Lotte is offline
Ik was dus wel van plan een cadeautje te kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:09
3rd Rock
3rd Rock is offline
je probeert een uitnodiging van iemand te jatten ofzo (werkt alleen bij papieren of gemailde uitnodigingen, als er alleen mondelinge uitnodigingen zijn zul je de hersens van 1 der genodigden in je eigen hoofd moeten implanteren en dat kan een beetje rotzooi geven)
Oud 30-08-2003, 16:16
dark_poetry
dark_poetry is offline
Soms kan dat wel.
Vaak niet.
Oud 30-08-2003, 16:23
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
ik zou het zelf niet doen. Maar het is geen doodszonde lijkt me. Hangt ook een beetje van de situatie af.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:53
the tourist
the tourist is offline
Ik zou het niet doen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:36
Verwijderd
ik zou het niet doen , maar subtiel over het onderwerp beginnen , en als ze niet vragen van : en kom je nnu ? of wil je niet komen ??? dan zouik het toch maar vergeten....
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:20
zwoesj
zwoesj is offline
ik zou het niet doen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:27
Souris
Souris is offline
neej ik zou het ook niet doen
Oud 30-08-2003, 19:31
Roos
Roos is offline
Ligt eraan.. als het een "open" feestje is, dan gaan de uitnodigingen gewoon via via.
Iemand geeft een feest en dat hoor je dan via via.. ja dan kom ik altijd wel (is ook de bedoeling)

Maar als het een meer gesloten feestje is dan moet je dat echt zelf inschatten
Oud 30-08-2003, 19:38
telluriet
telluriet is offline
Ik zou het niet doen

Spoiler
Oud 30-08-2003, 20:15
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
spoiler? in dit topic?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:23
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef op 30-08-2003 @ 21:15:
spoiler? in dit topic?
ja

spoilers zijn hip

Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:27
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef op 30-08-2003 @ 21:15:
spoiler? in dit topic?
Moest alleen ff kijken of de spoilertag welke ik daarvoor in gedachten had ook werkelijk correct was. Nou, dat was zo
Oud 30-08-2003, 21:13
Talon
Talon is offline
tsja... is het je eigen feestje?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:33
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
telluriet schreef op 30-08-2003 @ 21:27:
Moest alleen ff kijken of de spoilertag welke ik daarvoor in gedachten had ook werkelijk correct was. Nou, dat was zo
Ik wist niet eens dat er een spoilertag bestond

Weeeer wat geleerd vandaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 22:25
Verwijderd
Nee ik zou het niet doen.

Ik heb er ook altijd een hekel aan als mensen zich zelf uitnodigen, of ongevraagd komen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:29
Nyawa
Doe ik nooit eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:46
PietPaulusma.nl
PietPaulusma.nl is offline
Ik mag altijd komen, haha.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
PietPaulusma.nl schreef op 31-08-2003 @ 15:46:
Ik mag altijd komen, haha.
tuurlijk dan kan jij heel fijn meepraten over het weer

net wat men zegt als je eignelijk wel weet dat het goed is als je kunt kan je het wel zeggen/vragen

anders zou ik het niet doen denk ik
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 08:12
Verwijderd
gewoon laten merken dat je er van uit gaat dat je uitgenodigd bent en dat laat je blijken door te vragen wat voor verjaardagscadeautje diegene wil hebben...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 08:13
Anne
Anne is offline
Citaat:
bertbart schreef op 01-09-2003 @ 09:12:
gewoon laten merken dat je er van uit gaat dat je uitgenodigd bent en dat laat je blijken door te vragen wat voor verjaardagscadeautje diegene wil hebben...
Ja, dat heb ik ook weleens gedaan. Maar ik voelde me toch aardig ongemakkelijk toen ik daar uiteindelijk zat, omdat ik me niet uitgenodigd voelde.
Oud 01-09-2003, 08:36
wissie
wissie is offline
Ik zou het niet doen. Degene waar je het aan vraagt zal zich waarschijnlijk genoodzaakt voelen ja te zeggen, terwijl je misschien niet welkom bent.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 08:51
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Lotte schreef op 30-08-2003 @ 16:20:
Ik vraag me af of het 'kan' om jezelf op een feestje uit te nodigen. Dus vragen of je op een feestje kan komen? Kan dat, of is dat een wel erg wanhopige actie?
Ik vind t behoorlijk wanhopig ja. Ik zou mezelf niet laten kennen en gewoon niet gaan. Niet uitgenodigd is niet uitgenodigd, dat zegt al genoeg.
Oud 01-09-2003, 11:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind van niet. Of je moet diegene die het feestje houdt opbellen en vragen of je toch mag komen of via via vragen of je mag komen. Anders niet.
Oud 01-09-2003, 12:12
charly not
charly not is offline
Ik ken mensen die dat doen. En ik moet zeggen, ik erger me altijd gigantisch aan dat soort mensen. Als degene die een feestje geeft je er wel bij had willen hebben, dan had ze je wel uitgenodigd..
Vaak is het zo dat als die 'niet uigenodigde' mensen tóch komen, er een wat gespannere sfeer hangt aangezien zij niet echt gewenst zijn..
Oud 01-09-2003, 14:40
Verwijderd
Dat hangt een beetje van het feestje af. Als het een soort algemeen huisfeest is, bijvoorbeeld omdat iemand naar een nieuwe studentenkamer is verhuist of er juist vertrekt, dan kun je natuurlijk wel met iemand anders die die huisgenoot wél kent meekomen. Op een verjaardag kom je natuurlijk alleen als je bent uitgenodigd.

Jezelf uitnodigen is lomp en onbeschoft.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 14:45
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-09-2003 @ 15:40:

Jezelf uitnodigen is lomp en onbeschoft.
agree
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 14:47
Menahem
Menahem is offline
Eigelijk erg foute (maar daarom ook stijlvolle actie ).

Vrienden van me hebben dat wel eens gedaan, en ze zijn zelfs na afloop bedankt door diegene die het feest, omdat ze "de sfeer er lekker inkregen" .

That's what they told me anyway
Oud 01-09-2003, 15:57
Boef
Boef is offline
Het kan op zich wel vind ik, maar zelf zou ik het nooit doen. Als ik niet uitgenodigd ben, dan niet hoor. Dan hoef ik niet eens te komen. Maar ik ben ook wel eens mensen 'vergeten' uit tenodigen (klinkt stom ja), en die vroegen toen wanneer m'n feest was enzo, en toen kwamen ze wel gewoon... Ik vind het wel irritant als mensen zich te veel opdringen enzo. Als mensen zich zelf uitnodigen weet ik ook niet hoe ik moet reageren oid
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:08
Verwijderd
ik zou nooit nee kunnen zeggen.. en aangezien ik dat iemand niet wil aan doen (tenzij het een toch wel aardig goede vriend(in) is) vraag ik het niet als k niet ben uitgenodigd.. maar vaak regelt een vriendin dan op een of andere vage manier dat ik wel mag komen... en dan is het toch een beetje ongemakkelijk..

nee ik zou het niet doen...

maar die vriendin mag toch.. is het toch ok als zij vraagt of het goed is als jij meekomt.. dan is het ook minder moeilijk voor diegene om nee te zeggen als het echt niet goed is.. maar als het niet een 'alleen echte vrienden' feest is.. zou ik het niet doen en wachten tot de volgende gelegenheid zich aanbiedt
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:09
checko
checko is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-09-2003 @ 15:40:
Jezelf uitnodigen is lomp en onbeschoft. [/B]
ligt aan de situatie...als je het gevoel hebt dat je welkom bent, maar ze je simpelweg vergeten zijn, waarom niet???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten