Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mjah, dat vind ik dus een beetje mierenneuken, echt ontzettend zwakzinnig van die examinator. |
![]() |
||
Citaat:
Ooo dat is echt zielig.
|
Ik betaal sinds 1 aug 38 euro per les. Mijn instructeur zegt dat een jongen gemiddeld 30 lessen nodig heeft en een meisje 35. Dan komt er nog theorie bij (45 euro) + boeken en het praktijkexamen (geen idee hoe duur dat is..) + de aanvraag (19 euro).
Maargoed, het ligt er dus vooral aan hoeveel lessen je nodig hebt. Je kunt moeilijk zeggen hoeveel je er precies mee kwijt bent, dat weet je waarschijnlijk pas na de hand.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet dat die voor mij opgaan ![]()
|
€15 voor theorie-examen, €35 voor praktijkexamen
![]() Oh ja, ook nog €25 voor 'n totaal nutteloze reeks theorie-lessen met 'n handboek enzo waar ik toch alles al van wist (of toch bijna ![]() Voor de rest: benzine opgebruikt tijdens 't oefenen. ![]()
|
Ligt aan de rijschool. Mijn rijschool was meen ik me te herinneren € 31,50 per les (1 uur lang). Een tussentijdse toets kostte iets van in de € 100 en een examen iets in de € 200. Dus het ligt er aan hoeveel lessen je hebt en in hoeveel keer je slaagt. Verder moet je slagen voor je theorie, toen ik op ging was de Euro er nog niet, kostte dat d8 ik ƒ 62,50, dus zeg € 30. Dan moet je ook nog de boeken erbij kopen. Hoeveel dat was weet ik al niet meer...
Je kunt ook pakketten nemen: een vast aantal praktijk lessen, een vast aantal theorie lessen en 1 examen en eventueel daarvoor een tussentijdse toets. Dan ben je één heel bedrag kwijt. Hoeveel verschilt van het soort pakket.
|
![]() |
hou het er maar op als je zelf enige vaardigheid bezit dat je bij een goede instructeur zo rond de 20 lessen zit a 36 euro per les.
bij een slechte instructeur zit je vaak rond de 30 lessen. De soort instructeur is dus van invloed op het aantal lessen wat je nodig hebt. Jammer dat je van te voren vaak niet weet of je een goede te pakken hebt, tenzij vrienden van je goede ervaringen bij iemand hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Iedereen die zijn rijbewijs in 20 lessen heeft gehaald: steek nu je hand op. Het gemiddelde voor meisjes in Nederland is 45 lessen, voor jongens weet ik niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*steekt hand op* ik had er zo rond de 14 ![]() wel twee keer examen moeten doen
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb trouwens morgen mijn 40e les, moet dinsdag afrijden (voor de eerste keer) en ik ben nu al rond de €1850 kwijt....
|
Belachelijk! Jullie zijn allemaal stom.
Waarom wil je in godsnaam een rijbewijs hebben? Omdat je dat dan trots aan je vriendjes kan laten zien? BAH! Auto's zijn verdomme niet onmisbaar of noodzakelijk. De mens heeft duizenden jaren zonder auto geleefd. Nu moet opeens iedereen een. Ik snap werkelijk niet wat er leuk is aan een auto! Lekker het milieu vervuilen, lekker scheuren over het asfalt wat dankzij de VVD prachtig dwars door de natuur is aangelegd. Lekker lawaai maken, geld uitgeven aan benzine en lekker in de file staan. En fietsers en wandelaars van de sokken rijden in de stad. Het beeld van de mens in zo'n karretje vind ik bespottelijk. Ik haat het beeld van de auto als statussymbool. Ik haat alles wat ook maar met die klotedingen te maken heeft. En ik weet helaas ook dat bijna niemand het met me eens is. Wat zijn mensen toch dom.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet toch dat het hopeloos is om het te zeggen: de meeste mensen hebben nu eenmaal een irritante egoistische eigenschap. Die gaan in zo'n kar zitten en denken verder niet na. Ik kan ze waarschijnlijk niet beinvloeden, maar ik heb m'n zegje weer gedaan.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja, ik heb veel van de natuur gezien. Ik ben een paar keer op fietsvakantie geweest. Verder doe ik veel lopend en met de fiets. En inderdaad, je ziet zo ontzettend veel van de natuur! En nog frisse lucht ook. Tot er weer zo'n kut-auto voorbij komt met z'n stinkende uitlaatgassen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(er gaat hier 1x in het uur een bus en op zondag helemaal NIKS). De mens heeft inderdaad duizenden jaren zonder auto geleefd. Maar die tijd kun je niet vergelijken met nu. De maatschappij was toen heel anders ingericht. Je werk, vrienden, winkels, alles was op maximaal 20 km afstand. Dat is nu allang niet meer zo. De auto een statussymbool? Als je in een oud, aftands karretje moet rijden, zou ik het echt geen statussymbool noemen....
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik ben er inderdaad niet gelukkig met de wereld van nu, hoe 'belangrijk' al die dingen ook mogen zijn. Eigelijk zijn ze niet belangrijk, de mens maakt het belangrijk. En wie heeft dat beslist dat dat belangrijk moet zijn? Ik niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
a) Het is een beetje ver om te fietsen, dat duurt een beetje lang b) Veel landen zijn niet berekend op veel fietsers, maar juist meer op auto´s En we gaan een beetje offtopic, dunkt me. Ontopic dus maar weer.
||
Citaat:
En mijn voorbeeld over het buitenland en over hoe mooi de natuur daar is, gaat mij om het feit dat als je in NL woont, je die mooie natuur daar nooit te zien zou krijgen als er geen auto's waren. (en kom niet met die crap van "er heen fietsen", want 2000km fiets je echt niet zo snel)
|
Om ook maar ff ontopic te reageren:
Rijbewijs kost ongeveer 30 - 40 euro per les, reken op 30 - 40 lessen. Dus 1500 euro aan lessen ben je wel snel kwijt. Daarnaast komt nog theorie, is niet zo heel duur, en praktijk, kost 160 euro PER KEER ![]()
||
Citaat:
Dat milieu zit me bij auto's heel erg dwars, ja. Maar zelfs al hebben we in de toekomst puur 'schone' auto's, dan nog vind ik mensen in zo'n karretje een heel raar gezicht. 2000 km leg je op de fiets niet zo snel af als met de auto natuurlijk. Maar het is niet onmogelijk. Het ligt alleen aan het begrip 'tijd' dat helaas onze maatschappij beheerst. Maar dat is weer een ander onderwerp... (dubbel off-topic!)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben namelijk opgegroeid zonder auto (mijn ouders hadden er allebei geen en nog steeds niet), dus ik zie zelf dagelijks het bewijs dat je geen auto nodig hebt. Er moeten wel hele rare dingen gaan gebeuren als ik ooit in m'n leven een rijbewijs ga halen. Ik sluit het op dit moment absoluut uit.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
alleen een Motor rijbewijs halen ricky09_ | 11 | 04-11-2015 11:22 | |
Verkeer & Vervoer |
punten rijbewijs ? SilverBlue | 25 | 08-01-2007 10:59 | |
Verkeer & Vervoer |
Rijbewijs halen en brommer kopen? Verwijderd | 5 | 08-03-2006 17:28 | |
Werk, Geld & Recht |
Je rijbewijs halen als je in het buitenland woont Daantje_0705 | 15 | 09-02-2005 17:07 | |
De Kantine |
Rijbewijs halen in Spanje Stefanie | 31 | 03-01-2004 16:04 | |
Liefde & Relatie |
hij heeft 't rijbewijs gehaald....:S friesin | 11 | 18-08-2002 21:15 |