Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 17:42
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Heb een probleem bij installeren van ADSL. Gaat om het etehernetmodem van Alcatel (type 510) en een Realtek netwerkkaartje.
Bij het initialiseren van het modem d.m.v. de KPN cd rom wordt het modem niet gevonden terwijl alle leds die moeten branden dat ook doen.
Op dezelfde cd staat een tooltje om de boel te controleren. Daar krijg ik de melding dat er een verkeerd IP adres met Subnetmask aan de netwerkkaart wordt toegewezen.
Alle vensters in het Netwerk gedeelte van Windows staan op automatisch een IP adres verkrijgen.
IPCONFIG geeft ook aan dat er een IP aan de netwerkkaart is toegewezen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit (onzichtbare) IP adres kan verwijderen.
Oud 28-08-2003, 17:47
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
IP is nooit onzichtbaar, ook niet als het dynamisch door de dhcp server wordt uitgereikt. met ipconfig -all MOET je alles te zien krijgen. Het kan zijn dat de dhcp een verkeerde ip of helemaal geen ip geeft omdat bv je computernaam verkeerd is ingesteld. Btw dynamishe ip configuratie zuigt, je hebt er altijd problemen mee. Bij @home iig, je krijgt heel vaak geen ip 0.0.0.0 terwijl als je m handmatig instelt er nooit geen probleem is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:25
Verwijderd
Moet je je IP niet instellen ipv handmatig verkrijgen? Ik meende dat je je IP moest instellen op 10.0.0.150...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:33
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Mensen er staat in de Netwerkomgeving helemaal nergens een IP opgegeven. Staan overal op automatisch verkrijgen.
De CD van KPN moet de router en netwerkinstellinegn maken.
Die CD start met zoeken naar het ADSL modem/router maar kan hem niet vinden omdat er een IP aan de netwerkkaart is toegewezen.
Nogmaals er is nergens een IP toegewezen en alles staat op automatisch verkrijgen.
IPcconfig zegt echter dat er wel een IP aan de netwerkkaart hangt en dat is nu juist de bottleneck. Hoe krijg ik een IP weg die ik nooit en nergens heb toegewezen maar zowel door de installatiesoftware van het modem als door IP config gezien wordt.
Oud 28-08-2003, 23:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
IP 10.0.0.150
Subnet 255.255.255.0
Default gateway 10.0.0.138
DNS 10.0.0.138 én primary DNS van je ISP als secondairy instellen.
Oud 29-08-2003, 09:15
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-08-2003 @ 00:51:
IP 10.0.0.150
Subnet 255.255.255.0
Default gateway 10.0.0.138
DNS 10.0.0.138 én primary DNS van je ISP als secondairy instellen.
Dus jij bedoeld alles met de hand instellen. Lijkt me een leuk plan want hoe krijg ik de gebruikersnaam en het wachtwoord van de gebruiker dan in het modem.
Nee nogmaals de CD van KPN behoort die dingen te regelen maar die moet een netwerkkaart zonder IP en of subnetmask tegenkomen. Zie bovenstaande voor het verhaal IP en subnetmask.
Als het zo eenvoudig was als jij nu stelt had ik dat allang gedaan.
Oud 29-08-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 29-08-2003 @ 10:15:
Dus jij bedoeld alles met de hand instellen. Lijkt me een leuk plan want hoe krijg ik de gebruikersnaam en het wachtwoord van de gebruiker dan in het modem.
Nee nogmaals de CD van KPN behoort die dingen te regelen maar die moet een netwerkkaart zonder IP en of subnetmask tegenkomen. Zie bovenstaande voor het verhaal IP en subnetmask.
Als het zo eenvoudig was als jij nu stelt had ik dat allang gedaan.
Je haalt wat door elkaar. Je zegt dat alles op automatisch verkrijgen staat, dat je zelf geen IP hebt ingesteld. Toch vind je het vreemd dat er een IP is?
Wanneer jij een IP niet zelf instelt, maakt Windows zelf automatisch een IP aan. Try live with it, want voor zover ik weet is het onmogelijk om een netwerkkaart zonder IP adres te laten draaien.

Die instellingen hoeven naar mijn weten helemaal niet door de CD van KPN gemaakt te worden, maar handmatig. De configuratie zoals Enlightenment al aangaf is daar voor bedoeld.

Dus: stel nou eerst eens het hele IP-verhaal in, en druk dan eens de CD van KPN erin. Die gebruikersnaam en wachtwoord hoef je namelijk ook nergens op te geven IN het modem zelf, maar pas bij het inbellen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Na het handmatig instellen van je NIC, moet je een PPTP verbinding opzetten, dit kun je ook handmatig doen met de Internet Connection Wizard (Make new connection, dat). Dan voor een PPTP always-on verbiding kiezen waarvoor je moet inloggen. Dat werkt gewoon.

Je moet nooit die brakke CD's gebruiken, die vaak ook je MSIE even omtimmeren met reclame erin, bah!
Oud 29-08-2003, 16:02
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
idd, dan krijg je van die leuke plaatjes van je ISP, en soms zelfs 'handige' werkbalken. Die cd werken btw heel vaak niet doordat NIC en systemen verschillen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:46
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Zoals jullie toch moeten weten is er binnen Windows helemaal geen enkele instelling nodig als we via een Router/modem op ADSL willen.
Je stelt alle benodigde gegevens in binnen de router terwijl je aan Windows zelf niet doet.
Je kent het wel het genot dat je een PC aan je router hangt en dat je zonder iets in te hoeven stellen zo het Internet op loopt.

Nu dat is wat de door mij genoemde CD nou juist doet. Juiste instellingen binnen de router maken. Maar alvorens die dan kan moet er dus geen IP aan het netwerk zijn gekoppeld (niet zichtbaar) en dus in mijn geval niet onzichtbaar.
Onzichtbaar tussen haakjes want IPCONFIG geeft duidelijk een IP en subnetmask aan en daardoor zegt het configuratie cd'tje van KPN dat het geen modem kan vinden.
En deze cd is geen rommelding wat nieuwe Internet Explorers of iets van dien aard installeert.
Het is een configuratie CD. Niets meer en niets minder.

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik lees nergens dat je beschikt over een router:
Citaat:
Gaat om het etehernetmodem van Alcatel (type 510) en een Realtek netwerkkaartje.
Maar de suggestie in dit topic is gevallen om alles handmatig in te stellen; wat uiteraard zo gebeurd is. Probeer dat dus eens zou ik zeggen.
Oud 30-08-2003, 10:01
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Toch jammer dat er zo slecht gelezen wordt. Staat wel duidelijk in mij 2e reactie dat het een modem/router betreft.
Staat ook duidelijk dat de router enkel via de CD is te benaderen en niet via een DNS in explorer.
Erg jammer van alle moeite die wordt gedaan. Iedereen houdt vast aan zijn idee terwijl het wezenlijke onderwerp niet meer aan bod komt.
Oud 30-08-2003, 10:13
Verwijderd
Ik denk eerder dat het jammer dat er zo slecht uitgelegd wordt. Je vertelt in je eerste post dat het om een Ethernetmodem gaat, en in je tweede post dat het om een ADSL modem/router gaat. Gaat het hier dan om een modem/router in één?

Overigens: als je alles op een router in wilt stellen, moet je toch in je TCP/IP protocol wel instellen zoiets als "DCHP voor WINS-Omzetting uitschakelen", of iets dergelijks (weet zo niet meer hoe het heet, gebruik geen Windows '98 meer).

Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 10:42
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Voor de duidelijkheid het is een modem/router in een. Instellen van de router moet d.m.v. een configuratie cd rom van de KPN.
Alle juiste instellingen worden gemaakt door de software op de cd rom. Deze begint met zoeken naar het modem. In dit geval wordt het modem niet gevonden omdat er een IP adres met een subnetmask aan de netwerkkaart hangt.
Binnen d netwerkomgeving van Windows staat alles op automatisch een IP adres krijgen dus hangt er geen zichtbaar IP aan de kaart. IP Config geeft echt aan dat er een IP en subnet aan de netwerkkaart hangen. Hier door dus niet te benaderen door configuratie CD.
Mijn vraag was en is hoe haal ik dit (onzichtbare) IP weg.

De router is niet benaderbaar via Internet explorer dus is de enige weg die CD gebruiken die overigens geen bagger bevat en alleen de juiste instellingen maakt. Dus geen installatie van extra en onnodige software.
Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:21
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 28-08-2003 @ 18:42:
Heb een probleem bij installeren van ADSL. Gaat om het etehernetmodem van Alcatel (type 510) en een Realtek netwerkkaartje.
Bij het initialiseren van het modem d.m.v. de KPN cd rom wordt het modem niet gevonden terwijl alle leds die moeten branden dat ook doen.
Op dezelfde cd staat een tooltje om de boel te controleren. Daar krijg ik de melding dat er een verkeerd IP adres met Subnetmask aan de netwerkkaart wordt toegewezen.
Alle vensters in het Netwerk gedeelte van Windows staan op automatisch een IP adres verkrijgen.
IPCONFIG geeft ook aan dat er een IP aan de netwerkkaart is toegewezen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit (onzichtbare) IP adres kan verwijderen.
Ik heb precies hetzelfde hoor, ook Speedtouch 510 modem en Windows 98 SE, gewoon dat programmaatje runnen zoals in de handleiding staat die je modem dan vind. Ik heb het modem via een switch aan meerdere pc's hangen en in de meeste gevallen hoefde ik dat progje niet eens te draaien:

Zorg ervoor:

- TCP/IP protocol geinstalleerd

Draai het programmaatje van KPN die in één keer de instellingen van je IE browser recht zet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten