Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 15:01
BELLEKE
BELLEKE is offline
Hey, ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen maar ik vraag mij wel af waar hier de leerkrachten zijn.. of studenten die de opleiding volgen..

welke vakken?
hoeveel jaar ervaring?
Gekste wat je hebt meegemaakt?

*zoek daarnaast ook iemand die net als ik geschiedenis, nederlands of godsdienst geeft aan het secundair onderwijs*
Oud 11-09-2003, 16:50
Miracle
Miracle is offline
wat is secundair onderwijs?
Oud 11-09-2003, 16:54
Verwijderd
primair onderwijs = basisschool
secundair onderwijs = voortgezet onderwijs
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:06
Verwijderd
Ik heb een tijdje de lerarenopleiding Duits gedaan en een tijdje pabo. In Nederland kun je tegenwoordig nog maar één vak tegelijk doen voor het middelbaar onderwijs (secundair dus, als het goed is). Of naja, je kunt wel twee opleidingen doen, maar dan is de één in voltijd en de ander in deeltijd bv. Voor de laagste klassen van het mo hebben ze tegenwoordig wel weer bepaalde opleidingen waar mee je dan bv. biologie en verzorging mag geven ofzo, maar verder niet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:08
PardonMe
PardonMe is offline
Ik ben dit jaar begonnen aan de pabo, ik wordt dus lerares basisonderwijs.
Volgende week stage in groep 1/2..
Oud 15-09-2003, 15:54
Hagel
Hagel is offline
Ik zit nu in 't tweede jaar van de Lerarenopleiding engels 2e graads, die ik duaal doe en dus 1 dag in de week op een school als onderwijsassistent werk.

Heb nog niet veel geks meegemaakt, de normale dingetjes.
Oud 15-09-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 15-09-2003 @ 16:08:
Ik ben dit jaar begonnen aan de pabo, ik wordt dus lerares basisonderwijs.
Ook een spellingstoets waar je minstens 80% voor moet scoren?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:48
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-09-2003 @ 19:06:
In Nederland kun je tegenwoordig nog maar één vak tegelijk doen voor het middelbaar onderwijs (secundair dus, als het goed is). Of naja, je kunt wel twee opleidingen doen, maar dan is de één in voltijd en de ander in deeltijd bv. Voor de laagste klassen van het mo hebben ze tegenwoordig wel weer bepaalde opleidingen waar mee je dan bv. biologie en verzorging mag geven ofzo, maar verder niet.
Jé ook niet plezant, ik ken namelijk iemand die geschiedenis en godsdienst samen neemt, ook niet meteen de gemakkelijkste vakken, maar hier in België mag het wel .
Ik heb net m'n eerste dag van m'n eerste jaar kleuteronderwijs achter de rug, ik word dus een kleuterjuf .
Oud 15-09-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 17:16:
Ook een spellingstoets waar je minstens 80% voor moet scoren?
Jij kan het echt niet laten hè? Altijd mensen verbeteren op dit soort foutjes, zo vervelend en onnodig... Ik heb geen zin om net zo kinderachtig te zijn en de zoekfunctie te gebruiken, maar sinds het me opviel dat jij altijd loopt te mierenneuken ben ik op jouw taalgebruik gaan letten en heb ik meerdere malen fouten in jouw posts ontdekt.

Zo, dat is eruit.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 15-09-2003 @ 22:45:
Jij kan het echt niet laten hè? Altijd mensen verbeteren op dit soort foutjes, zo vervelend en onnodig... Ik heb geen zin om net zo kinderachtig te zijn en de zoekfunctie te gebruiken, maar sinds het me opviel dat jij altijd loopt te mierenneuken ben ik op jouw taalgebruik gaan letten en heb ik meerdere malen fouten in jouw posts ontdekt.

Zo, dat is eruit.
Dit was zo'n enorme inkopper, dat kon ik idd niet laten, nee.

Verder, 't is geen excuus, maar ik ben zelf allang blij dat ik kan schrijven zoals ik schrijf (vanwege dyslexie). Maar als je fouten ontdekt: ik vind het alleen maar fijn als mensen me verbeteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten