Advertentie | |
|
![]() |
|
In het oude Griekenland ging het niet over verliefd zijn op jonge jongens, maar was t meer oefenen op een jonge fiets voordat je iets aanging met een vrouw waarmee je trouwde.
Dat is mijn inziens iets anders dan dat daar allemaal pedofielen en homoseksuelen zouden zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het was in het oude Griekenland inderdaad normaal dat vooral mensen uit de bovenklasse (senatoren e.d.) een aantal jonge, mannelijke 'lovers' hadden. Het is echter niet zo dat men homoseksualiteit liet prevaleren boven heteroseksualiteit. Men zag gewoon geen onderscheid tussen die twee.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Volgens mij ligt het wel deels aan de bijbel, maar ik weet niet waarom dat zo is.
Het verhaal over koppelvorming uit de griekse oudheid verteld dat de mens oorsprongkelijk bestond uit twee mensen aan elkaar. In hun hoogmoed vielen ze de goden aan, en die spleten de mensen in tweeen om ze te verzwaken. Die dubbelmensen bestonden uit twee mannen, twee vrouwen, en soms van beiden een. Na de oorlog met de goden is ieder (half) mens op zoek naar zijn helft. Verklaart ook waarom homofilie algemeen geaccepteerd was: Omdat er meer dubbelmannen waren dan gemengde dubbels, moesten er wel meer homofielen zijn. En de Bijbel, die heeft Adam en Eva, dus man en vrouw moet wel goed zijn, anders was het wel Adam en Evert.
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom zou eruit volgen dat een relatie man-vrouw minder was dan een man-man in een tijd waarin de vrouw lager op de maatschappelijke ladder stond?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb t over seksualiteit ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jezus zei ook : wee degenen die die kleine iets aandoet, het ware beter dat hij of zij met een molensteen etc... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar op seksueel niveau betwijfel ik dat. Je zou namelijk ook kunnen stellen: het is niet voor niets dat mannen eerst sex hebben met andere mannen voordat ze een sexuele relatie aangingen met een vrouw. Immers; men moet goed toch ervaren zijn als men den vrouw wilt behagen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het kan ook gezien worden als een prestatie van de man om de vrouw te behagen waarmee deze in aanzien zal stijgen. M.a.w.: de vrouw is een hulpmiddel. Maarja, laten we hier ajb niet over verder gaan, want de adrenaline door irritatie schiet zo door mijn bloed ![]() ![]()
||
Citaat:
Hierbij laten is goed hoor ![]()
||
Citaat:
Daarnaast word ik ontzettend moe van stereotyperingen en man en vrouw onderscheid (terwijl er ook hermafrodieten, transseksuelen, travestieten, shemales, etc. rondlopen). En verder is er zoveel over gediscussieerd maar op zo'n manier dat stereotyperingen de overhand nemen, dat ik daar zo moe van word - en hoewel ik mezelf als feministe zie, totaal geen zin heb om te discussieren over man/vrouw relaties; domweg omdat ik zelf geen onderscheid maak tussen man en vrouw, maar tussen individuen. Tenzij t om biologische verschillen gaat (penis - vagina, etc.) en dan nog eigenlijk niet, want er zijn ook hermafrodieten enzo.
Laatst gewijzigd op 13-09-2003 om 15:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En waarom op een man oefenen? Vonden ze dat niet erg dan? Om anaal bezig te zijn met een man etc.? het is toch iets heel anders dan een man-vrouw relatie? Waarom niet oefenen op vrouwen die wilden of hoeren of iets in die zin? Lijkt mij logischer dan op een man. Of ging het ook om de liefde oefenen en niet alleen de sex oefenen?? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien heeft het meisje geen enkele keus, dus ze zal niet gelukkig zijn. Bovendien geloof je niet zo in God (of Allah) als negenjarig meisje zijnde, ten minste niet uit overtuiging, dus prikkel de liefde niet, eer het haar behaagt. Ik ben bang dat de Islam nu verward wordt met de Arabische cultuur.
||
Citaat:
Tevens is het onzin dat er in de oudheid meer of minder mensen homo waren; alleen, hun sociale norm was dusdanig dat iedereen (d.w.z. de upper class) uiting gaf aan alle homoerotische gevoelens, terwijl men dat nu bepaald niet altijd zou doen. Maar er waren niet meer of minder van die gevoelens.
||
Citaat:
![]() het is een zonde als je ontmaagd word als je niet eens bent getrouwd..
|
![]() |
|
|