Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 14:55
Y@NOU
Y@NOU is offline
de regen

De regen valt
ik voel me leeg
mijn huid is nat
en eet wat deeg!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 15:02
Boef
Boef is offline
Eerlijk zei je...

Eigenlijk vind ik er niks aan. Voor mijn gevoel gaat het nergens over, en de laatste regel vind ik nogal 'dom'. Als ik jou was zou ik met de eerste drie regels verder gaan, en daarmee een groter gedicht schrijven waarin die regels af en toe weer terug komen ofzo. Maar echt mooi vind ik dit dus niet...

srry. . .
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:32
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
De laatste regel vind ik ook echt dom.. Kinderachtig.. En ik kan geen verbinding tussen de zinnen vinden.. Het lijken gewoon 4 hele korte losse zinnen..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 09:11
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Frummel schreef op 06-09-2003 @ 17:32:
De laatste regel vind ik ook echt dom.. Kinderachtig.. En ik kan geen verbinding tussen de zinnen vinden.. Het lijken gewoon 4 hele korte losse zinnen..
Oud 07-09-2003, 09:32
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
grapje?
Oud 07-09-2003, 10:10
aapje
aapje is offline
hahaah dat is tog niet serieus...tog?

dat is net zoiets als:
ik zag een koe.
de koe was moe.
toen ging de koe naar bed toe
Oud 07-09-2003, 10:27
mcsun
mcsun is offline
De vraag of dit nog poëzie is, is natuurlijk wel erg interessant. Er is genoeg 'serieuze' kinderachtige poëzie geschreven. Ik ben benieuwd naar de intenties van de schrijver van dít gedicht, want daar hangt volgens mij nogal wat vanaf.
Oud 07-09-2003, 10:48
Verwijderd
Nee, sorry
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:07
xineof
xineof is offline
Ik vind het eigenlijk helemaal nix...gewoon die laatste zin; die slaat toch nergens op?
Oud 07-09-2003, 20:05
Artemis
Artemis is offline
ik ben erg geinteresseerd in dat deeg

is dat pizzadeeg? brooddeeg, of soms cakedeeg?

cakedeeg is bijvoorbeeld erg lekker, en dan kan ik me voorstellen dat je ervan eet

pizzadeeg zou ik dan weer niet zo snel eten maar heeft altijd wel een maffe lucht, de lucht van olijfolie gecombineerd met (verse!) gist, rrrr

brooddeeg is gewoon slap deeg, pfff

eet je vaak deeg?
Oud 07-09-2003, 20:20
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
Citaat:
[SAC]Artemis schreef op 07-09-2003 @ 21:05:
ik ben erg geinteresseerd in dat deeg

is dat pizzadeeg? brooddeeg, of soms cakedeeg?

cakedeeg is bijvoorbeeld erg lekker, en dan kan ik me voorstellen dat je ervan eet

pizzadeeg zou ik dan weer niet zo snel eten maar heeft altijd wel een maffe lucht, de lucht van olijfolie gecombineerd met (verse!) gist, rrrr

brooddeeg is gewoon slap deeg, pfff

eet je vaak deeg?
interessant... maar betrek daar dan eens de rest van het gedicht bij: de huid is nat, dit komt zeer waarschijnlijk doordat het regent, zoals in de eerste regel vermeld wordt. Water is nat. Dit in ogenschouw genomen zou betekenen dat geen van de drie deeg-alternatieven de juiste is, dat lijkt mij een klare zaak. Maar daarbij voelt de ikpersoon van het gedicht zich leeg, zoals in de 2e regel vermeld word, oftewel: het lichaam is uitgemergeld door honger! De ikpersoon snakt hier dus naar wat invulling van de ingewanden, wat gelijk de link legt met de laatste regel. Hierbij is 'deeg' voortreffelijk gekozen aangezien het naast de rijmfunctie ook als zeer voedzaam gezien kan worden...

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:29
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
vluchtgedrag schreef op 07-09-2003 @ 21:20:
interessant... maar betrek daar dan eens de rest van het gedicht bij: de huid is nat, dit komt zeer waarschijnlijk doordat het regent, zoals in de eerste regel vermeld wordt. Water is nat. Dit in ogenschouw genomen zou betekenen dat geen van de drie deeg-alternatieven de juiste is, dat lijkt mij een klare zaak. Maar daarbij voelt de ikpersoon van het gedicht zich leeg, zoals in de 2e regel vermeld word, oftewel: het lichaam is uitgemergeld door honger! De ikpersoon snakt hier dus naar wat invulling van de ingewanden, wat gelijk de link legt met de laatste regel. Hierbij is 'deeg' voortreffelijk gekozen aangezien het naast de rijmfunctie ook als zeer voedzaam gezien kan worden...
de huid kan ook nat zijn doordat het brooddeeg te droog was en 'de ik' er met zijn/haar handen nog wat water over sprenkelde..
en sprenkelend water is net een soort regen, en als je dat water dan door het te droge deeg heen kneed is dat altijd wel nattig aan je huid ja
verder is 'de ik' inderdaad uitgehongerd en daarom wil 'de ik' dus brood bakken, maar omdat 'de ik' zon vreselijke honger heeft kan 'de ik' niet wachten tot het brood gaar is en sja, dan maar rauw deeg vreten ofnie?
Oud 08-09-2003, 01:42
Secreet
Secreet is offline
word dit echt serieus genomen?
Oud 08-09-2003, 07:16
Verwijderd
Citaat:
[SAC]Artemis schreef op 07-09-2003 @ 21:29:
de huid kan ook nat zijn doordat het brooddeeg te droog was en 'de ik' er met zijn/haar handen nog wat water over sprenkelde..
en sprenkelend water is net een soort regen, en als je dat water dan door het te droge deeg heen kneed is dat altijd wel nattig aan je huid ja
verder is 'de ik' inderdaad uitgehongerd en daarom wil 'de ik' dus brood bakken, maar omdat 'de ik' zon vreselijke honger heeft kan 'de ik' niet wachten tot het brood gaar is en sja, dan maar rauw deeg vreten ofnie?
ja, en misschien regende t buiten wel en wou ze niet naar buiten en ze had dus heel erge honger en toen ging ze dr handen wassen en deeg maken en toen opeten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 11:05
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
vluchtgedrag schreef op 07-09-2003 @ 21:20:
Ik zat eerder te denken aan... Hmm 'mijn huid is nat' met de link naar 'het regent' in, de zin van tranen... En dan krijg je van dat zoute 'brooddeeg', waar wij vroeger altijd engeltjes van bakten voor in de kerstboom

Niet te vreten overigens, dat spul

Vwb gedicht: Nahh...
Reageren

Regels voor berichten