Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 18:09
Verwijderd
... is het je een beetje bevallen??

Ik heb net mijn eerste week op kamers achter de rug. Het beviel me erg, ik had niet echt heel erg het idee van waar ben ik nou weer aan begonnen (terwijl ik dat idee wel had toen ik ging verhuizen!!). Hoe is jullie eerste week op je kamer bevallen?? Veel eenzaam gevoeld? Heb je zelf gekookt, samen gegeten met andere mensen? Wat vond je het moeilijkste, wat viel je erg tegen etc?

-sorry als dit hier niet thuis hoort, maar dit leek me de beste plaats-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 18:34
Dagusti
Dagusti is offline
Ik ben bij een vereniging gegaan en heb eigenlijk de afgelopen weken alleen maar thuis geslapen. Ben benieuwd hoe het komende week zal gaan, maar verwacht dat het niet anders zal gaan. Bovendien ben ik erg blij met mijn huisgenoten dus het gaat echt een supertijd worden.
Oud 31-08-2003, 10:31
Snufje
Snufje is offline
Bij mij is het op zich wel goed bevallen, maar ik vind het ook wel weer lekker om thuis te zijn..! Het is trouwens eigenlijk mijn 3e week al geweest, de 1e 2 weken had ik namelijk intro, maar toen was ik weinig op mijn kamer..

Mijn vriend studeert ook in Enschede, dus hij was ook vaak bij mij te vinden. Ik heb me niet verveeld op zich, ondanks dat ik geen internet heb daar..! (ik hoop wel dat ze een beetje snel zijn bij essent..)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 09:17
lotje!!
lotje!! is offline
Bij mij ist ook goed bevallen!! maar eigenlijk ben ik nog niet zo héél veel op mn kamer geweest aangezien ik eerst twee weken intro had. maar vanaf gisteren is t 'gewone leven' echt begonnen.. ik vind t allemaal hartstikke leuk, maar ik moet ook nog even wennen aan alles. het is ook zo'n ander leven!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:45
Kadaver
Kadaver is offline
Mijn eerste week op kamers kon ik me nog goed herinneren:

Geen geld voor het inrichten (introdagen kostte enorm veel centen, 1 maand zonder vloerbedekking geleefd)

Weinig ervaring met koken: veel rook in de keuken met als gevolg een goed draaiende lokale patatboer.

Weinig slaap en overdag erg moe.....
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:07
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Snufje schreef op 31-08-2003 @ 11:31:
Ik heb me niet verveeld op zich, ondanks dat ik geen internet heb daar..! (ik hoop wel dat ze een beetje snel zijn bij essent..)
Dan neem je uiteraard campusnet en geen @home. Je bent wel gek anders.

Mijn eerste week was raar, heel erg raar. Raar, omdat ik deze kamer al maanden heb en er toch ook wel regelmatig op sliep enzo. Maar nu is het echt.
Oud 02-09-2003, 17:59
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik zit nu na een half jaar eindelijk functioneel op mijn kamer, woon hier al wel sinds april maar toen studeerde ik nog in utrecht. nu kan ik dus ineens uitslapen (jaja half 8 in plaats van kwart voor 7) en rustig aan doen en dan nog met eten thuis zijn.
mijn eerste week op kamers vond ik vreemd omdat ik daarmee de beslissing op de uvh te stoppen heel definitief maakte, en omdat ik weinig vooruitzichten had in het leren kennen van mensen omdat ik er nog niet studeerde en werkte. gelukkig leuke huisgenoten en internet
Oud 03-09-2003, 00:06
DeuS
DeuS is offline
bij mij best wel...
Ik was al eerder op kamers maar dat was onderhuur (bijzonder af te raden). Ik was gedwongen ergens te bivakkeren waar het niet zo prettig was.
Sinds vrijdag 29-8 gelukkig weer een kamer (een echte, zeg maar) Het bevalt me erg goed.
Het is midden in Leiden en ongeveer 50 meter van m'n sociëteit vandaan.
Oud 05-09-2003, 16:25
Basia
Basia is offline
ook voor mij eigenlijk de 3e week, maar de eerste week 'echt wonen'. beviel me wel goed opzich. 1 avondje wel een beetje verveeld zonder computer, internet en tv. ken al best wat mensen, maar toch nog te oppervlakkig om er al leuke dingen mee te gaan doen enzo.
verder nog niet samen gekookt. mn huisgenoten hadden ook een beetje hectische week. volgende week zal dat al wel minder zijn.
tja, en het is gewoon relaxed. doen wat en wanneer je wilt. je bent gewoon zelfstandig e.d.
Oud 05-09-2003, 21:57
Verwijderd
Voor mij was het voor de tweede keer opnieuw op kamers nieuwe opleiding, nieuwe stad en eindelijk samen wonen. Het is me super goed bevallen. Lekker gezellig samen gekookt. Opleiding bevalt erg goed. En natuurlijk nu alle kleine dingetjes ontdekken die je nog mist voor je kamertje

liefs, Hanne
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 12:09
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-09-2003 @ 17:07:
Dan neem je uiteraard campusnet en geen @home. Je bent wel gek anders.

Mijn eerste week was raar, heel erg raar. Raar, omdat ik deze kamer al maanden heb en er toch ook wel regelmatig op sliep enzo. Maar nu is het echt.
Kabelinternet van de UT gaat via essent..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 13:14
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Snufje schreef op 14-09-2003 @ 13:09:
Kabelinternet van de UT gaat via essent..
Maar lieverd. Waarom kabel als je campusnet kunt krijgen, gratis?
Oud 15-09-2003, 11:52
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 14-09-2003 @ 14:14:
Maar lieverd. Waarom kabel als je campusnet kunt krijgen, gratis?
Bij mijn weten kun je in de stad alleen maar in internetverbinding krijgen via essent. Geldt voor ADSL en kabel. En die zijn alletwee zeker niet gratis.

Campusnet is sowieso nergens gratis geloof ik, ook op de campus betaal je er voor.
Oud 15-09-2003, 12:02
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Studentje schreef op 15-09-2003 @ 12:52:
Bij mijn weten kun je in de stad alleen maar in internetverbinding krijgen via essent. Geldt voor ADSL en kabel. En die zijn alletwee zeker niet gratis.

Campusnet is sowieso nergens gratis geloof ik, ook op de campus betaal je er voor.
Zes euro in je huur inbegrepen vergeleken bij 49 euro vind ik bijna gratis te noemen. Ook in E'de stad/Hengelo kun je CN krijgen.
Oud 15-09-2003, 12:38
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 15-09-2003 @ 13:02:
Zes euro in je huur inbegrepen vergeleken bij 49 euro vind ik bijna gratis te noemen. Ook in E'de stad/Hengelo kun je CN krijgen.
Nee, je wordt aangesloten op campusnet via Essent. Net iets anders. ADSL kost in de stad ook gewoon veertig euro geloof ik.

Maar wat vaag dat jullie aansluiting 6 euro is, in de bastille betalen wij 12,50 p/m voor onze aansluitingen.
Oud 15-09-2003, 13:06
miro
miro is offline
Ik ga over +/- 2 maanden op kamers. Jammergenoeg (nog) geen kabelaansluiting maar wel een loei van n kamer.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:23
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Studentje schreef op 15-09-2003 @ 13:38:
Nee, je wordt aangesloten op campusnet via Essent. Net iets anders. ADSL kost in de stad ook gewoon veertig euro geloof ik.

Maar wat vaag dat jullie aansluiting 6 euro is, in de bastille betalen wij 12,50 p/m voor onze aansluitingen.
Nouja. Raar. Het zit automatisch in mijn huur erbij.
Oud 15-09-2003, 17:25
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 15-09-2003 @ 16:23:
Heb je dan wel een eigen aansluiting of deel je het met het hele huis? Waar woon je eigenlijk op de campus?
Oud 16-09-2003, 07:03
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 15-09-2003 @ 16:23:
Als je niet op de campus woont kun je geen campusnet an sich krijgen. Dat zit bij kabel / adsl van essent in. Aangezien hier kabelinternet al helemaal lag, was dat het makkelijkste (20 euro per maand ofzo, huurbaas betaald).

Campusnet is trouwens 10,50 ofzoiets, en dat zit bij je huur bij de acasa in..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten