Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 16:51
hajo
hajo is offline
Ik hoor de laatste tijd zoveel over vreemdgaan en opengebroken relaties, dat ik me begin af te vragen of ik het nog wel kan maken om nog steeds met mijn vriendin samen te zijn en dat ook nog van plan ben te blijven.

Zijn er meer mensen die al een tijd lang een relatie hebben en die ontzettend veel tijd met elkaar besteden en die nog steeds niet gek worden van elkaar en die ook nog eens van plan zijn bij elkaar te gana blijven? Kan het nog? en hebben jullie nou niet het gevoel dat je van alles in het leven mist? ongebondenheid, vrije seks? etc etc ? (ik persoonlijk vind dat ik niks mis en ben dolgelukkig, maar als ik dat tegen mijn vrienden zeg lachen ze me vierkant uit)
Advertentie
Oud 17-09-2003, 16:52
Last Resort
Last Resort is offline
Ik niet, maar een vriendin van me heeft iets meer dan een jaar al met een jongen, en het gaat fantastisch met ze........
Oud 17-09-2003, 16:54
Soezen
Soezen is offline
Ik ben al bijna 1 jaar en 2 maanden samen met mijn beste vriend. We zien elkaar bijna elke dag en ik vind het leuk en zeker niet saai! We hebben lol, liefde en we zijn allebei tottaal gelukkig.

Maar wat jij hoort, hoor ik ook vaak. In mijn klas zitten meisjes die het na 3 of meer jaar toch maar uitmaken.
Ik wil bij mijn vriend blijven zolang het leuk blijft. En dat duurt nog wel een tijdje..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:00
Verwijderd
Hier ben ik.

Ik heb in januari 4 jaar met mn vriend en het gaat nog steeds goed, sterker nog, het gaat steeds beter. Ik ben gelukkig.

Citaat:
Kan het nog? en hebben jullie nou niet het gevoel dat je van alles in het leven mist? ongebondenheid, vrije seks?
Ja, het kan nog. En nee, ik mis niet de ongebondenheid, de seks of iets anders. Eerder wel, maar sinds mijn vriendinnen ook vriendjes hebben waarmee het heel serieus is en bijvoorbeeld al een jaar of twee aan, heb ik die behoefte niet meer. Ik ben gewend aan mijn vriend en ik hou van hem.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:03
Verwijderd
Ik heb al bijna 2 jaar met m'n vriend, en het gaat nog steeds . We zien elkaar elke dag, en zijn allebei hartstikke gelukkig en blij met elkaar We zijn iig nog lang niet van plan om uit elkaar te gaan, maar zijn juist opzoek naar een flatje ofzo voor ons tweetjes.

Ik merkte vorig jaar dat veel relaties om me heen uitgingen. Maar nu hoor ik juist weer allemaal verhalen van relaties die aangaan.

Wel hebben een goede vriend en vriendin van ons hun relatie afgelopen weekend na bijna 3 jaar beeindigd. Was wel even schrikken, want niemand had het verwacht, en ze waren juist zo'n leuk stel...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:12
Verwijderd
Ik heb nu bijna twee jaar met m'n vriend, we wonen ook al bijna twee jaar samen (en we zijn net verhuisd), je kunt dus wel zeggen dat we ontzettend veel tijd met elkaar besteden. We houden nog steeds ontzettend veel van elkaar, we gaan over iets minder dan een jaar trouwen. Ik mis absoluut niks in mijn leven, ik vind dat ik zo juist veel extra krijg. Ik heb geen behoefte aan ongebondheid en vrije sex, nooit gehad ook.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:17
Verwijderd
Ik denk het wel. Ik heb 1 lange relatie achter de rug (dik 4 jaar), en ben dan ongeveer 5 jaar alleen geweest. Tot ik bijna 5 maanden geleden mijn huidige vriend leerde kennen.

Ik ben het wel met je eens over wat je allemaal hoort. Ik zie hetzelfde om me heen gebeuren. Niet dat mensen geen vaste relatie willen, maar ze gaan er wel redelijk vrij mee om, zo van 'als dit niet lukt, zijn er wel meer visjes in de zee'. Strikt genomen is dat natuurlijk wel zo, maar ... ik vind dat de jongeren (sommigen toch ) echt een gebrek aan waarden hebben. Dan heb ik het er niet over dat ze snel met iemand naar bed gaan of zo, hoewel een keertje meer nadenken daarover zou toch geen kwaad kunnen. Met mijn ex bv ben ik nooit naar bed gegaan, ik was er niet aan toe en ik was ook niet zeker genoeg van ons, toen ik wat ouder was (een paar maanden nadien is het dan ook uit gegaan). Ik wil zeggen dat ze te weinig waarden hebben ivm huwelijk of samenwonen, gezin en familie. Samenwonen is niet zomaar eventjes proberen of het wel gaat. Huwelijk al helemaal niet (hoewel ik al of niet trouwen een puur persoonlijke keuze vind), en kinderen nog in geen 100 jaar. Mensen geven veel te snel hun relatie op denk ik. Nu heb ik het natuurlijk niet over die koppels die al jaren ongelukkig samen zijn of waar 1 van beiden mishandeld wordt of zo. Maar ik heb de indruk dat jonge mensen tegenwoordig veel te snel uit elkaar gaan en veel te weinig echt met elkaar praten. Praten kan heus een heleboel dingen oplossen, al vraagt het soms tijd!
Persoonlijk heb ik mijn vriend direct gezegd wat ik denk. Ik vreesde al dat ik te veeleisend ben en nooit iemand zou tegenkomen die mijn waarden deelt, maar toch wel ... hij denkt er net hetzelfde over. Toen we voor het eerst met elkaar naar bed wilden (het was voor allebei ook de eerste keer) heb ik nog een keer gezegd dat ik dit echt graag wilde, maar dat hij goed moest beseffen dat met elkaar slapen, voor mij even veel waarde heeft als trouwen. Hij zei dadelijk, dat dat voor hem ook zo was.
Nu zijn we 5 maanden samen, het gaat fantastisch goed zodat we als ik ben afgestudeerd als dokter (ik begin nu mijn laatste jaar) zullen gaan samenwonen en wellicht ook vrij snel trouwen. Kindjes komen er nog een paar jaar niet, maar ooit zeker wel. En die zullen dan heel gewenst zijn en opgroeien in een stevig gezin met mama en papa SAMEN. Dat is alleszins toch heel zeker onze bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:37
hajo
hajo is offline
Tjakka!!!!
kijk, van dit soort verhalen wordt ik weer een beetje vrolijk.
Oud 17-09-2003, 19:17
Verwijderd
Ik heb nu 4,5 maand met mn vriend en ik ben zeker van plan bij hem te blijven. Ik heb moeite met mn draai vinden binnen de relatie mede door angst en onzekerheid, maar ik ben zo hard bereid ervoor te vechten en dat is omdat ik hem wil

Ik heb niet het idee dat ik van alles mis.. vrije seks etc. heb ik geen speciale behoefte meer aan. Ik kom op dat gebied niets te kort en heb al ervaring van voor hem. Qua ongebondenheid, die kun je ook hebben binnen een relatie en daar zoek ik nou naar. Mn eigen vrijheid.. Als ik de relatie niet zou hebben zou ik hem weer missen dus ja..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 19:25
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Tussen mij en mijn vriend gaat t ook goed, ik snap soms ook niet waarom zo veel relaties stuk lopen door vreemdgaan enz. Dat snap ik gewoon niet, als je je vrijheid wil moet je niet aan een relatie beginnen!

Ik ga niet zeggen dat mijn relatie met hem altijd top gaat, we hebben onze downs, maar dat heeft elke relatie wel denk ik, is ook vrij normaal en zo leer je elkaar alleen maar beter kennen!
Oud 17-09-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 17-09-2003 @ 20:25:
Dat snap ik gewoon niet, als je je vrijheid wil moet je niet aan een relatie beginnen!
Vind ik ook.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 19:34
Slettelina *
Slettelina * is offline
Heb zaterdag een jaar met me vriend. Ging een tijdje minder maar daar zijn we doorheen. Ben echt super gek op hem en zou eik. al niet meer zonder hem kunnen. Het is al zo normaal En mis de vrijheid helemaal niet. Voel me veilig.
Oud 17-09-2003, 19:35
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2003 @ 20:29:
Vind ik ook.
Ben k blij om
Oud 17-09-2003, 20:21
AtHell
AtHell is offline
Je bent 20, kijk hier eens naar de leeftijd van alle idioten met 'problemen'.

Dumbass.
Oud 17-09-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 17-09-2003 @ 21:21:
Je bent 20, kijk hier eens naar de leeftijd van alle idioten met 'problemen'.
Zitten er volgens mij ook zat van rond de 20 bij. Plus dat hij het voor zo ver ik weet (ook) over rl had. Daarbij: leeftijd zegt niks.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:27
Verwijderd
present!

in een jaar en maand 1 keer vette ruzie maar nooit eraan gedacht om vreemd te gaan of het uit te maken zelfs niet tijdens die ruzie...

just the right man for me
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:44
Verwijderd
ik mis het uitgaan niet, ik mis het kijken naar jongens niet, heb het ook beide nooit lang gedaan..ik mis sex met andere jongens niet, ik mis het zoenen met andere jongens niet... het dit beide ook nooit met iemand anders gedaan.. ik ben niet nieuwsgierig hoe het is met een ander.. het komt toch op hetzelfde neer

ben heel gelukkig nu met mijn vriend 2 jaar en 4 maanden met mijn vriend samen. en we denken serieus aan bij elkaar blijven voor altijd
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 21:11
snoopy
snoopy is offline
jep. Hiero iemand met n goede relatie.
Oud 18-09-2003, 11:52
colors
colors is offline
Sommigen verklaren mij wel eens voor gek dat ik al anderhalf jaar met dezelfde jongen ga..

Nou en, het is toch zeker mijn leven.
En dan zijn ze stil
Oud 18-09-2003, 12:05
kastdeur
kastdeur is offline
Zijn er meer mensen die al een tijd lang een relatie hebben
Nou ja wat is lang. Maar mijn vriendje en ik zijn al ruim anderhalf jaar gelukkig met elkaar.

en die ontzettend veel tijd met elkaar besteden
We wonen 150 kilometer uitelkaar, maar we zien elkaar meestal van vrijdag tot maandag en soms bouwen we dat wat uit. Is dat veel?

en die nog steeds niet gek worden van elkaar
Haha nee.

en die ook nog eens van plan zijn bij elkaar te gana blijven?
Jaaa zoals het nu lijkt wel, ja.

Kan het nog?
Jup

en hebben jullie nou niet het gevoel dat je van alles in het leven mist? ongebondenheid, vrije seks? etc etc ?
Haha nee.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 12:20
miro
miro is offline
Mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar bij elkaar. We zien elkaar elke dag (we slapen bijna elke nacht bij elkaar) en we hebben nog lang geen genoeg van elkaar. Hij is niet alleen mn vriend maar ook mn maatje, met hem kan ik echt lol hebben. We gaan nog gewoon op stap met vrienden, zijn vrienden mogen mij, die van mij mogen hem. Tja perfect zou je zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 13:30
never mind
never mind is offline
ik heb een goede relatie van bijna 11 maanden, wordt niet gek van em en zie em erg vaal
Oud 18-09-2003, 14:20
Verwijderd
Ja. Vandaag precies ben ik 8 maanden samen met mijn vriend. Voor sommigen nog maar kort, maar voor mij toch wel zoiets van: wow

En nee, ben niet van plan dat het uit gaat en wil met hem oud worden (hoe debiel dit ook kan klinken).
En ik mis niets hoor! Heb zoiezo ook niet zo'n behoefte aan vrije seks etc, en ik zou niet weten wat ik zonder mijn vriend moet. Hij is ook de enige bij wie ik mezelf kan zijn.

Ik hou gewoon heel erg veel van m en ben m nog lang niet zat. We zien elkaar van vrijdagavond tot zondagavond, omdat we niet zo dicht bij elkaar wonen. Het is (te) weinig, maar we redden t ook met veel bellen, smsen, mailen, msnen en op een site elkaar schrijven.

Nee, ik mis niets. Hij vult mijn leven juist aan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:24
Verwijderd
Ultiem lang is mijn 9,5 maand niet, maar toch niet niks he? Ontzettend veel tijd met elkaar besteden doen we niet, vind ik zelf, maar tja, dat lukt ook niet altijd. Zou 't wel willen . En nee, we worden niet gek van elkaar, en we zijn ook nog niet van plan uit elkaar te gaan... en ik vind de seks met hem 'vrij' genoeg en ongebondenheid hoef ik niet zo nodig... en vrijheid heb ik zo toch ook wel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:53
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-09-2003 @ 15:20:

Nee, ik mis niets. Hij vult mijn leven juist aan.
En zo zou je een relatie ook moeten zien. Als aanvulling op je leven. Het is geen beperking maar juist een aanvullend iets.
Ik heb nu bijna 8 maanden iets met mijn vriendje en het gaat super goed. Ik heb geen behoefte aan een ander, het voelt gewoon erg goed en we passen ook goed bij elkaar.

Ik heb het er ook wel eens over met mijn vriend, hoe hij het ziet. En of hij zich niet benauwd voelt in een relatie, hij heeft daar ook totaal geen last van.
Oud 18-09-2003, 14:57
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
4 okt hebben wij 1,5 jaar iets en ik woon eigenlijk al zon maand of 8 bij hem thuis in (met zn ouders) dit in de eerste instantie omdat je vaker bij elkaar blijft slapen maar ook vanwege mijn depressieve moeder waar ik gewoon niet mee kan samenleven..
hoor helemaal bij t gezin intussen en ook bij de familie...
zou niet weten wat ik zonder de hele familie moest hier heb ik echt een familiegevoel wat ik in mijn eigen familie alleen met mn opa en mn oom en tante heb (die ik maar weinig zie)
echt verliefd ben k niet meer maar hou wel superveel van mn vriend en weet ook 200% zeker dat ik met hem ga trouwen en kinderen krijg
we doen ook veel dingen samen en al onze vrienden zijn inmiddels gezamelijke vrienden geworden dus alle puzzelstukjes vallen mooi in elkaar vind ik
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:13
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Mwoah, mijn vriendje en ik hebben nog maar iets meer als 2 maanden, maar ik weet gewoon zeker dat het goed zit tussen ons. Ik heb dat gevoel al vanaf de eerste dag en ik heb het nog nooit eerder gehad. Ik ben iemand die heel snel gaat twijfelen, maar bij hem heb ik gewoon nog geen seconde getwijfeld.. (en ja dat is goed voor mij na 2 maanden )

*blij*
Oud 21-09-2003, 15:26
horsepills
horsepills is offline
nou, mijn relatie is supergeweldig gaaf enz
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 23:27
Verwijderd
Heb nu iets meer dan 2 jaar met mn vriend.
Natuurlijk is het niet meer zo spannend en klef weet ik het allemaal van in het begin, maar nog steeds heel leuk en het gaat goed.
We hebben nooit ruzie, iig geen knallende, af en toe een meningsverschilletje of irritatie, alleen maar normaal lijkt me.
Komt misschien ook omdat we elkaar niet dag en nacht zien, alleen het weekend zijn we samen.
Ik denk asoluut nooit aan uitmaken of vreemdgaan of dat ik met een andere jongen wil gaan. Ik vind dat we heel goed bij elkaar passen en dat we het gezellig hebben en wil hem echt niet zomaar kwijt omdat ik eens met iemand anders wil experimenteren.
Ik ken wat meisjes die hebben al meer dan 6 of 7 jaar met hun vriend, en maar weinig meisjes die ik ken hebben losse relaties die nergens naartoe gaan. Misschien heeft dat ook wel invloed, je ziet dat het heus wel lang goed kan gaan en dat je niet na een half jaar al een ander nodig hebt om gelukkiger te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 07:43
Verwijderd
Ik heb vandaag 1 jaar, 2 maanden en 13 dagen een relatie met mijn vriend, we zagen elkaar elke dag, maar nu lukt het bijna niet meer om dat te doen. Ik word absoluut niet gek van hem, we houden superveel van elkaar. Hij is mijn eerste lange relatie, ik mis mijn ongebondenheid absoluut niet, vind het heerlijk om zeker te zijn van mijn zaak, om op iemand trug te kunnen vallen...De vrije seks mis ik ook absoluut niet, hij is de 1e met wie ik naar bed ben geweest, en dat wil ik voorlopig nog wel zo houden eigenlijk.
Ruzie hebben we bijna nooit, en meestal komt het van mijn kant. We zijn allebei vrij rustig, en willen confrontaties vermijden door dingen wel uit te praten...

Gaat (bijna) perfect dus!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 08:06
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik ben ook al lang samen en ontzettend gelukkig met mn vriendje. Ik hoef echt geen ander en ben van plan nog heel wat jaartjes samen te blijven. En ik mis niks qua vrije seks ofzow..
Oud 22-09-2003, 08:38
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
ik heb nu iets langer dan 6 maanden een hele goede relatie. Op zich is dat nog niet zo lang, maar de relatie is al wel zo serieus dat er samenwoon plannen zijn en we er toch maar gewoon van uitgaan dat we de rest van ons leven bij elkaar blijven en over een aantal jaartjes trouwen.
We zien elkaar zo'n beetje elke dag en eigenlijk wordt het er alleen maar leuker op in plaats van dat het gaat vervelen. We zijn ook nog steeds enorm klef en ook dat verveelt nog niet. Misschien dat het nu nog erg pril is en daarom allemaal nog spannend en klef en dat het over een jaar allemaal dreigt wat minder te worden, maar ze zeggen dat je voor relaties moet werken en daar geloof ik ook wel in. Mocht het minder dreigen te worden, dan gaan we er gewoon aan werken dat het weer leuker wordt.
vrije seks en ongebondenheid kan ik missen als kiespijn.
Mijn seksleven is fantastisch, juist doordat we nu wat langer bij elkaar zijn en elkaar zo vertrouwen dat er geen taboes meer zijn en alles bespreekbaar/uitvoerbaar is. Ik zie het echt niet zitten dit weer helemaal te moeten gaan opbouwen met een andere sekspartner. En ongebondenheid? Ik vind het juist geweldig om gebonden te zijn en hoor mijn vriend ook niet klagen. Ik denk dat als je het mist ongebonden te zijn je nog helemaal niet aan relaties toe bent en maar zo snel mogelijk moet kappen.
Oud 22-09-2003, 10:15
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
ik had negen maanden een relatie met mijn vriend en we hebben in die tijd 1 keer ruzie gehad.
Toen maakte hij het opeens uit omdat hij de laatste 2 weken vondt dat het niet goed ging. Hij had ook geen zin om eraan te werken.
Daar word je niet gelukkig van... Vooral niet als die in z'n naam zet na 1 week dat die weer 'vrijgezellig' is.
Maarja, ik geloof toch wel in lange relaties, ik heb gewoon pech gehad zoiemand tegen te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 11:06
xxxJolientjexxx
xxxJolientjexxx is offline
Ik hou heeel veeeel van mijn vriendje we hebben nu al langer dan eenjaar iets en we hebben ons nog geen dag verveelt en nog nooit ruzie gehad. We zien elkaar elke dag en het is altijd helemaal geweldig. Ik kan niet meer zonder hem en blijf voor altijd zijn vriendinnetje. Ik hoop dat meer mensen zo gelukkig kunnen zijn in de liefde als ik.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 11:23
FaZ
FaZ is offline
Ik heb nu 2,5 maand onofficeel zo'n 4 à 5 maanden, en ik ben er super blij mee. De tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is de leukste tijd van de week. Meestal zien we elkaar door de week 1 à 2 keer en het hele weekend slapen we een nachtje bij mij en een nachtje bij haar.
Oud 23-09-2003, 12:49
Verwijderd
Ik heb bijna 10 maanden met mijn vriend en we zien elkaar ongeveer 6 dagen in de week en in het weekend slaap ik altijd bij hem. Vanaf ongeveer volgende week zien we elkaar elke dag, want dan gaan we samenwonen! Het gaat gewoon fantastisch tussen ons! We hebben sinds we wat hebben nog nooit ruzie gehad, tuurlijk weleens meningsverschillen maar dat praten we uit en als we ooit ruzie krijgen, zullen wij dat ook wel uitpraten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten