Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 17:35
Frida
Frida is offline
Geloven jullie nog in de eeuwige liefde?

Ikzelf wel , tmag van mij allemaal klinken als rozengeur en maneschijn als we beide maar voor altijd gelukkig zijn...

Bij ons op school was er een soort enquête en bleek dat een heel groot deel (toch wel 45% dacht ik ) helemaal geen hoop had om de ware / eeuwige liefde: Je weet wel verliefd -verloofd- getrouwd tot de dood hen scheidt....
Volgens vele kan men beter een relatie aangaan met heel weinig verwachtingen opdat deze toch snel stuk loopt...

Wat is jullie mening hierover?
Denken jullie dat het echt zeldzaam is dat mensen verliefd verloofd en getrouwd blijven voor de rest van hun leven?
Oud 17-04-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:
Volgens vele kan men beter een relatie aangaan met heel weinig verwachtingen opdat deze toch snel stuk loopt...
dat is het domste dat je kunt doen natuurlijk...er al meteen van uit gaan dat het (snel) stuk zal lopen...

ik heb een relatie en ik zie ons echt nog wel heeeeeel lang samen...voor altijd weet ik niet, maar zeker wel voor zo lang mogelijk...maar ja...het is niet alleen aan mij om dat te beslissen dus we zullen zien.

en dat weinig mensen (jongeren in dit geval toch?) geen hoop meer hebben in een levenslang geluk, dat komt natuurlijk doordat er op dit moment zoveel gescheiden wordt en misschien ook omdat veel jongeren vaak onserieuze korte snelle relatietjes aan gaan, die dus weinig kans hebben te slagen omdat men ze niet serieus neemt...en diegenen die dus nog nooit een echte goede stabiele relatie hebben gehad en niet weten hoe het is om wel zekerheid te hebben en het gevoel van 'dit is voor altijd' zien de toekomst dus somber in...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:39
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Wat is eeuwige liefde?
Tot de dood je scheidt?
Ja ik denk dat dat wel kan!
Maar wil je dat ook...
Want hte gaat echt wel vervelen in het Juliana-en-Bernhard-stadium!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Maar wil je dat ook...
Want hte gaat echt wel vervelen in het Juliana-en-Bernhard-stadium!
ja maar als je eenmaal zo oud bent als die 2 dan ben je allang blij dat je nog iemand hebt, en niet moederziel alleen in een opvanghuis achter de geraniums zit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:48
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
danique2 schreef:

ja maar als je eenmaal zo oud bent als die 2 dan ben je allang blij dat je nog iemand hebt, en niet moederziel alleen in een opvanghuis achter de geraniums zit
Klopt;
alhoewel Bernhard
die zou hem wel ergens in willen steken denk ik hoor!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:01
Piccola
Piccola is offline
Eternal Love? How sweet... Of het bestaat? Dunno!
Ik hoop iig van wel, ik hoop dat de liefde tussen mij en mijn vriend voor eeuwig is! Maar goed, mijn ouders hadden verkering, gingen zich toen verloven, trouwen en zijn nog steeds samen en zullen ook niet gaan scheiden.. Zij hebben dus eeuwige liefde? Ik vind van niet! Ze zijn dan wel samen, maar toch zie ik de echte liefde niet. Het is meer allemaal 'vanzelfsprekend', want 'zo hoort het te zijn' en 'wat moeten we anders?'.... Eeuwige liefde is veel meer dan dat!!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:12
Verwijderd
Hoop dat het bestaat..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:32
mausi
mausi is offline
JA

zie ook mijn topic "Voor altijd"
Met citaat reageren
Advertentie