![]() |
|
Hallo, een vriend van mij speelt basgitaar en zit al een tijdje in een band. Na vele covers en vele zangers hebben ze nu eindelijk hun eerste nummer af, genaamd 'On shoulders of brothers'. Ik was benieuwd wat jullie ervan vinden, gewoon eerlijk zijn en goed beargumenteren, daar hebben ze het meeste aan.
Het nummer is te downloaden op hun website: www.bluetree.tk
|
![]() |
||
Citaat:
ten 1e is dit hun 1e nummer, dus echt veel; kan je nog niet zeggen over de potentie ten 2e, als ze er plezier in hebben, laat ze lekker
|
Hahahahaha, is dat dat bandje dat op de verjaardag van Shanna speelde...?
![]() Sorry, maar ik vond ze echt slecht. (en als alle bandleden tijdens een optreden knullige witte t-shirtjes met de bandnaam erop aanhebben helpt dat ook niet echt mee) Alleen maar totaal ongeïnspireerde covers van vooral RHCP en Nirvana. En dat eigen nummer klinkt alsof het er één van die had kunnen zijn. Ze speelden op zich nog best wel aardig hoor, maar voor mij was het gewoon echt het zoveelste 80-in-een-dozijn-bandje. ![]() De zoveelste beginnende band die nog niet doorheeft dat je als beginnende band iets bijzonders in je muziek moet hebben om op te vallen tussen die miljoenen andere beginnende bandjes, en die te ontstijgen.
|
ja klopt..ze speelden op de verjaardag van 'Shanna'
hmmm..zoveel kritiek had ik niet verwacht, ik zal het ze doorgeven. De zang ben ik het wel mee eens, het klinkt erg twijfelachtig, maar dat refrein heeft ie toch wel cool gedaan. En ja, RHCP is de inspiratiebron, en idd daar moet je van houden...maar goed het is wel hun eerste nummer, dus ik heb er wel waardering voor...zeker omdat het echt geen klotenummer is. Maar goed..laat maar komen die reacties, ze kunnen er alleen maar van leren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik ben ook geen pingel freak ![]() misschien iets teveel melodie ![]() maar toch.. klinkt wel geinig ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik kan er best naar luisteren, maar...beetje meer afwisseling zou ik wel op prijs stellen eigenlijk. En idd, die zang is echt alsof hij net wakker is op een zondag morgen en dan ook nog zo onzeker alsof z'n moeder hem net masturberend bij de gaykrant heeft gevonden en hij niet precies weet wat hij moet zeggen...
Maar ik vind het, zeker voor een eerste liedje, wel leuk |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat ik maar niet ga kijken naar die website, want de maker zal ook wel geen html spreken..
|
ojkee ik vind het een goed liedje maar hier zijn een paar tipdelatips voor de zanger:
-oefen jezelf om je in te beelden dat je een hond roept. dit klinkt heel raar, maar als je die hond heeeeeeeeel hard roept, echt tegen het schreeuwen aan, en dan op die hardheid een liedje gaat zingen, kom je veel meer op iemand over ( al hoeft het natuurlijk niet verschrikkelijk hard te zijn!) -je hoeft niet al te lievig te klinken, probeer eens een duivel te zijn als je zingt, in plaats van een engeltje met een mooie stem -als je een liedje opneemt, zorg dan dat het geluid niet te hard in de oordoppen terugklinkt, hierdoor ben je al gauw geneigd zachter te zingen -wees niet bang om uit te proberen en vals te zingen, leef je uit en zing alsof niemand je hoort, dan zet je je al gauw over je gene heen - verzin makkelijkere teksten. in het begin verzon ik de moeilijkste teksten, en ik deed dat alleen maar zodat ik interresant over zou komen. nergens voor nodig, een simpele tekst kan een heel doeltreffende uitwerking hebben. dus gebruik geen moeilijke zinnen waarvan de helft van je publiek niet kan volgen wat je bedoelt
||
![]() |
Citaat:
![]() met veel van de gegeven kritiek ben ik het wel eens, de zang is idd niet krachtig genoeg en te onzeker. Ook kan het zeker wel wat extra dynamiek gebruiken. Maar vergeet niet dat we totaal onervaren zijn en ook heus wel weten dat er nog zoveel voor verbetering vatbaar is. Wat me wel irriteert, is dat sommigen blijkbaar concluderen dat we heel veel pretenties hebben en het nodig vinden om ons te wijzen op het gebrek aan originaliteit: het is een eerste nummer! natuurlijk lijkt het dan sterk op je iets wat je al vaak gehoord hebt. Zo'n reactie als hierboven is wel heel makkelijk en ook totaal ongenuanceerd. Natuurlijk hebben we door dat je iets bijzonder moet doen om op te vallen, maar in een band zitten is een zoektocht naar een eigen stijl en tsja, die heb je niet meteen na 1 nummer. Je moet dus bescheiden beginnen, het lijkt me ook niet erg geloofwaardig om met een nummer aan te komen wat bol staat van de grootheidswaanzin. Zelfde geldt voor de site... en of dat die brak als de hel is, maar wie zit er te wachten op een superslicke flash site terwijl je muziek nog veel beter moet? Waar gaat het dan eigenlijk om? Dat je eerst een hip image aangemeten moet krijgen en dan pas naar de muziek moet kijken? pff.. kortom: iets meer realisme en nuances graag.. en verder, ieder zn eigen smaakje ps. die sullige t-shirtjes hadden we van shanna gekregen ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik zou het trouwens koel vinden om wat muziek uit te wisselen met andere beginnende bandjes op dit forum
![]() ohja, waarom heeft trouwens blijkbaar nog niemand het grapje aan het begin van 'on shoulders of brothers' ontdekt? ![]() Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 20:09. |
![]() |
||
Citaat:
Over de site: Ik zou toch wat meer tijd en moeite investeren in een site die minder knullig (no offense) overkomt. Je wordt al een stuk serieuser genomen als je site wat minder knullig is, en er minder uhm, hoe zeg ik dit het duidelijkst, vriendenpraat op staat, dingen als: alles wat verder nog kut is: - In Around The World blaft onze hond er door heen... - In Give It Away zijn mijn solo's kut (dat je het niet meer tegen me hoeft te zeggen) - Bij Know Your Enemy is het outro niet opgenomen omdat het tape-je van de camera net op was... - In Nice To Know You valt dus steeds de zang uit.. - In Me & My Friends was Rolf's stem naar de klote, Rolf: "Ja klote, ik was vet schoor!" - In Fire hetzelfde probleem... En de bio's van de bandleden zelf mag wat minder blaterig Succes verder Ik vind het nummer wel goed opgenomen, maar tis totaal mijn ding niet
||
![]() |
Citaat:
nu gaat het ons puur om de muziek en die moet je niet beoordelen aan de hand van een peppie en kokkie site.. Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 20:32. |
![]() |
||||
Citaat:
En. Niks mis mee met sterk beïnvloed zijn door een band(s). Maar probeer dit te beperken. Of het als een basis te gebruiken. Als je op het publiek overkomt als een zoveelste kloon van een band doet dat je geen goed. Citaat:
Mij zal je geen band horen afkraken vanwege hun site. Citaat:
![]() Begrijp me goed hoor, ik vond jullie wel goeie muzikanten, jullie konden aardig spelen. Maar ik vond het ontzettend jammer dat dat talent naar mijn ogen zo 'verspild' wordt. Wat ik verder nog kwijt wou is dat je echt wat met alle kritiek moet doen. Het is namelijk alleen maar nuttig. Ik heb het zelf ook altijd graag als mensen me kritiek geven op mijn gitaarspel bijvoorbeeld, omdat ik dan gewoon weet wat ik beter kan doen, wat ik zou kunnen verbeteren enzo. Gebruik het op een postieve manier. ![]()
||
Citaat:
![]() Jij doet nog steeds niet echt je best om ook maar enigszins slim en normaal over te komen he..?
|
![]() |
|
|