Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 19:57
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Wanneer weet je nou of je vrienden echte vrienden zijn?

Ik heb wel vrienden die alles van mij weten en mij proberen te helpen enz, en k hoop dat k hun niet kwijt raak.
Ik heb ook vrienden die eigenlijk niks van mijn echte problemen weten, en das ook wel fijn..

maar ik heb ook een paar vrienden ( jah, k heb dr veel he, nee hoor, valt reuze mee) waarvan ik denk, jah, je zegt wel zo leuk dat ik altijd kan komen en dat je wilt luisteren maar het voelt helemaal niet zo, zo werd k namelijk een keer verweten dat k alles had verteld aan dr

Misschien komt het ook wel doordat ik niet zo goed met me vrienden kan praten over me problemen... alleen met een paar (2 ofzo)

wat betekend voor jullie een echte vriendschap??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2003, 20:01
Quiana
Quiana is offline
--> L&R.

Er is een soort 'klik' waardoor de vriendschap echt
iets heeft, waardoor we allebei op ons gemak zijn,
en zo een steeds betere band krijgen, pas wanneer
de klik er zit, spreek ik van een echte vriend(in) eigenlijk.
(en de vriendschap voldoet aan mijn 'eisen',
vertrouwen, eerlijkheid enz)
Oud 04-09-2003, 20:13
Mindfields
Mindfields is offline
Waar ik alles tegen kan zeggen zonder dat ze het raar vinden.
Oud 04-09-2003, 20:22
Verwijderd
Zoals Parallel al zegt :Mensen waar ik alles tegen kan zeggen zonder dat ze er raar van op kijken.

Dat zijn in mijn geval dus de mensen die ik volkomen vertrouw en die heel erg veel van mij weten. Bij naderinzien is dat op dit moment maar 1 persoon

Maar ik heb heel veel vrienden die alles heel goed bedoelen en waarbij hulp of gesprekken fout overkomen..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:24
Verwijderd
nou voor mij is een vriendin niet alleen iemand waar je alles tegen kan zeggen en het allemaal accepteerd...want dan vertel je elkaar alles en daar houd het mee op??een vriendin moet er voor je zijn, doe je leuke dingen mee, praat je mee over alles, maak je ruzie mee zodat je het weer huilend goed kan maken...vriendinnen waar ik het echt huilend mee goed maak, eigenlijk maar 2...eentje heb ik ook 1,5 jaar lang ruzie mee gehad...maar tosca is echt m'n allerbeste vriendin en erger me soms rot aan d'r en we hebben nog maar 1 keer ruzie gehad in 5 jaar ofzo...en we gaan altijd samen janken na ruzie...maar goed wat lul ik hier allemaal...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:30
DEChengst
DEChengst is offline
Als ze voor je door de hel gaan als jij in de problemen zit zonder daar iets voor terug te verwachten. Je mag dus blij zijn als je 1 echte vriend hebt.
Oud 04-09-2003, 20:38
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 04-09-2003 @ 21:30:
Als ze voor je door de hel gaan als jij in de problemen zit zonder daar iets voor terug te verwachten. Je mag dus blij zijn als je 1 echte vriend hebt.
mooi gesproken
Oud 04-09-2003, 21:16
pessimistje
pessimistje is offline
die voor je openstaan, en om je geven, dit zijn er nooit zoveel.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:27
starshine
starshine is offline
kben t wel met Mir_1986 eens... je lijkt heel veel vrienden te hebben, mar wie nou eigk je echte vrienden zijn, da merk je op bepaalde momenten pas... Zelf heb ik 3 echt goeje vriendinnen, waartegen ik alles kan zeggen, en ja ook wel 3 goeje vrienden, waarmee ik over veel dingen kan praten... mar heb de laatste tijd ewl gemerkt dak toch meer mensen heb die toch goeje vriende bleken te zijn...
voor mij is n goeje vriend iemand waartege je alles kan zegge, die je altijd kan belle ofzo ast nodig is en die je nie zomaar laat valle as dr iets gebeurd wat hij/zij nie leuk vind... dr moet idd n beetje n klik ofzo zijn... denkk...

mar wat ik me dan ook wel af vraag... HOEVEEL echte vriende hebbe jullie, of iig mense die jullie as echte vriende beschouwen... ???

kusj sanne
Oud 05-09-2003, 09:25
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb twee echte hele goede vriendinnen.. Aan hun kan ik echt alles vertellen, je voelt je op je gemak bij elkaar ook al heb je ff niets tegen elkaar te zeggen.. Het is vertrouwd, je weet dat je op elkaar kan rekenen.. Je kan serieus met elkaar zijn maar ook verschrikkelijk veel lol hebben...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:18
blacky
blacky is offline
Ik heb een paar echte vrienden waar ik alles aan kwijt kan en dat is heel fijn. Ze zullen kritiek op me hebben als het terecht is, me steunen wanneer nodig en lachen wanneer dat kan en dat doe je andersom ook terug voor die mensen. Echte vrienden kan je vaak ook nog op een hand tellen, maar ze zijn er wel altijd voor je en jij als het goed is ook voor hun.
Oud 05-09-2003, 18:27
oneMen
oneMen is offline
Iemand is een echte vriend wanneer er een goede vertrouwensband is wederzijds. Waarmee je samen dingen meemaakt, en waar je alles aan kunt vertellen. Waar je samen lol kunt hebben, maar ook serieus kunt zijn. Om kort te zijn, iemand waar je jezelf bij kan zijn.
Oud 05-09-2003, 19:59
Gwinnie
Gwinnie is offline
echte vrienden zijn vrienden waarmee je ook nog contact houdt als je naar een andere school gaat, of 20 kilometer verderop gaat wonen.

echte vrienden zijn vrienden waar je altijd bij kan komen, met wat voor probleem dan ook.

echte vrienden zijn mensen waarmee je je nooit verveeld.

--*komt tot conclusie dat ze momenteel geen echte vrienden heeft*--
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:05
Verwijderd
Is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Parallel schreef op 04-09-2003 @ 20:13:
Dat je niets kan zeggen en dat je je daar makkelijk bij voelt
Oud 07-09-2003, 20:45
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Wes schreef op 07-09-2003 @ 21:05:
Is onmogelijk.
Oud 07-09-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 07-09-2003 @ 21:19:
Dat je niets kan zeggen en dat je je daar makkelijk bij voelt
Inderdaad.

Echte vrienden vind ik de personen met wie je ook samen je eigen ding kunt doen, aan wie je niets verplicht bent. De personen die je niet boos aankijken als je een tijdje niet belt, de personen die het je niet verwijten als je een dagje wat minder gezellig bent. De personen die niet redeneren van 'nou jij belt mij niet dan bel ik jou ook niet'. En bovendien dat ze het niet erg vinden mij af en toe niet te begrijpen + de mensen die eerlijk tegen me zijn. De mensen die gewoon tegen me zeggen 'kim, wat is dat een egoïstische actie van je" of "nee, ik vind die tekening niet zo mooi". Maar dan wel met advies en opbouwende kritiek, niet alleen maar afkraken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 07-09-2003 @ 20:54:
Inderdaad.

Echte vrienden vind ik de personen met wie je ook samen je eigen ding kunt doen, aan wie je niets verplicht bent. De personen die je niet boos aankijken als je een tijdje niet belt, de personen die het je niet verwijten als je een dagje wat minder gezellig bent. De personen die niet redeneren van 'nou jij belt mij niet dan bel ik jou ook niet'. En bovendien dat ze het niet erg vinden mij af en toe niet te begrijpen + de mensen die eerlijk tegen me zijn. De mensen die gewoon tegen me zeggen 'kim, wat is dat een egoïstische actie van je" of "nee, ik vind die tekening niet zo mooi". Maar dan wel met advies en opbouwende kritiek, niet alleen maar afkraken.
Daarom Het gaat niet om alles kunnen bespreken. Het gaat om eerlijkheid, eerlijkheid en vertrouwen.
Oud 07-09-2003, 21:34
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Parallel schreef op 04-09-2003 @ 21:13:
De muur is je beste vriend
Oud 07-09-2003, 21:38
Verwijderd
zoiets moet je aanvoelen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:53
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
echte vriendschap is heel bijzonder daar moet je zuinig op zijn.... Ik heb wel 2 beste vrienden, ann wie ik alles kan vertellen en weet dat ik ze s nachts kan wakker maken enso... zelfs onder de sex (is een keertje gebeurt) dusse....
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 22:18
Verwijderd
Echte vrienden... als je jezelf bij ze kan zijn, als ze je accepteren om hoe je bent, en als je ongenadig hard met ze kan lachen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 07-09-2003 @ 22:20:
Daarom Het gaat niet om alles kunnen bespreken. Het gaat om eerlijkheid, eerlijkheid en vertrouwen.
Vind ik ook.
Ik hoef helemaal niet alles te kunnen bespreken, hoe kan ik nou ooit van iemand verwachten aansluiting te vinden op ieder vlak.. nee, accepteer mij zoals ik ben, dan ben je een goede vriend(in)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:58
The Phantom
The Phantom is offline
Vrienden zijn voor mij mensen die me zien zoals ik ben. mensen die naar me luisteren als ik iets kwijt moet. ze hoeven niet alleen naar mijn goede kanten te kijken, als iets ze niet zint, mogen ze me dat ook vertellen. ik eis niet van ze dat ze dag en nacht voor me klaarstaan, ik eis niet elke dag een telefoontje. zolang ze maar eerlijk tegen me zijn en dat ik ze kan vertrouwen als ik wel een probleem vertel. belangrijk vind ik dat ze ook een eigen leven hebben naast hun vriendschap met mij, en dat ik een deel mag uitmaken van dat leven.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:27
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 04-09-2003 @ 20:57:
wat betekend voor jullie een echte vriendschap??
Joeri
Oud 08-09-2003, 18:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
pannekoektrut zei dat ooit heel goed:

als ze vragen hoe het gaat, en dan ook nog echt het antwoord willen weten
Oud 08-09-2003, 18:24
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Tsja, dat voel je gewoon: mensen waar je werkelijk alles aan kan vertellen, en waarvoor jijzelf alles zou doen, mensen waar je mee kan lachen EN huilen.
Oud 08-09-2003, 19:16
Verwijderd
Mensen die voor je klaarstaan, maar waar jij ook voor klaar zou staan. Mensen waarmee je kunt lachen en huilen. Waarbij je gewoon jezelf kunt zijn. Mensen waarmee je je problemen kunt delen. Mensen die je kunt vertrouwen en die eerlijk tegen je zijn. Mensen die niet achter je rug om over je roddelen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 11:43
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Dankje, iedereen, ik voel me opeens vriendloos

Ik had iemand die ik helemaal vertrouwde, waar ik mee kon lachen en huilen, maar dat is niet meer.

*zucht*
Oud 09-09-2003, 16:33
Skibi
Skibi is offline
Dat is iets waar ik de laatste tijd zelf ook veel mee bezig ben.
Ik denk dat je (/ik) iemand al snel tot vriend(in) bestempeld. Mensen waar je leuk mee kan praten, veel mee lacht, graag leuke dingen mee doet, voor mij waren het allemaal vrienden.
Tot een paar weken terug me heel duidelijk is geworden dat een echte vriend(in) heel wat meer is dan diegene dan alleen maar lol hebben met elkaar. Nu klinkt dat misschien wat zwaar, maar ik vind ook dat het ontzettend belangrijk is dat je ze alles kan vertellen, en niet hoeft te twijfelen aan hun reacties.
Ik ben helaas in vrij korte tijd een paar keer heel erg teleurgesteld in van die 'fake'-vrienden, en ben sindsdien veel 'voorzichtiger'. Ik denk dat ik momenteel van mijn vriendengroep (mannetje of 10) niemand als ECHTE vriendin zien kan :-S
Hoe triest... Toch zijn er twee mensen die er ALTIJD voor me zijn! :-D
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:57
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Je ouders?
Oud 09-09-2003, 16:58
Loesje
Loesje is offline
Ik heb eigenlijk wel een heleboel vrienden, en ook veel vrienden waar ik gewoon bij terecht kan als er iets is. Ik heb die vrienden allemaal via andere dingen leren kennen. Bij elkaar heb ik wel echt 10 vrienden waarbij ik goed terecht kan als er wat is. En zij kunnen ook bij mij terecht als er wat is.

Verder heb ik nog wel veel vrienden waar ik gewoon ontzettend goed mee op kan schieten.
Oud 09-09-2003, 17:59
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
als je in een moeilijke situatie zit of midden in een ruzie, of dat je perongeluk in een gevecht komt weet je pas wie je vrienden zijn.

als jij het moeilijk hebt en ze zijn er altijd voor je in welke situatie dan ook, dan heb je echte vrienden. en dat zijn je echte vrienden

ik zelf dacht dat ik mijn beste vriendin kon vertrouwen.
nu ik wordt lastig gevallen door mijn ex heeft zij hem alles doorgebrieft wat ze van me wist.
dat is dus geen vriendin.
Reageren

Regels voor berichten