Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat doen jullie niet ... ![]() Maar kom op man, je snapt zelf toch ook wel .... je bent 17 meis !!!!!! ![]() Kom voor jezelf op, en praat er over zoals ik al zei. Beetje vreemde relatie ![]()
|
![]() |
hij is gewoon jaloers op je omdat hij geen geld heeft
confronteer hem hiermee, en zeg dat het jou geld is en jij ermee doen mag wat je wilt, Jullie zijn toch niet getrouwd onder huwelijksvoorwaarden, wel?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zeur ook wel eens over geld bij mijn vriendin, maar dan gaat het om mijn eigen geld dat ik uitgeef aan haar (telefoonkosten, etc). Wat ze met haar eigen geld doet, moet ze zelf weten. Ik vind het erg bemoeizuchtig en zeurderig wat je vriend doet. Het lijkt net alsof hem iets anders dwars zit en hij dus maar iets om over te zeuren nodig heeft :/ |
![]() |
|
mijn vriend zeurt af en toe ook over geld, dat ik een bijbaantje moet nemen etc. Maat dat was omdat we samen op vakantie wouden gaan dus dat vind ik nog enigzins terecht. Over het bijbaantje zeurt hij nogsteeds regelmatig en dat doet me heel veel pijn omdat ik het wel een baantje probeer te vinden, maar het lukt me gewoon niet
![]() MAAR! Jullie zijn nog niet in gemeenschap van goederen getrouwt dus hij moet officieel helemaal uit je bankzaken blijfen. Laat staan dat hij er over mag zeuren. En iemand van 17 hóórt kleding te kopen, niet te sparenvoorlater! Ik zou toch wel even goed zeggen wat je er van vind hoor...
|
![]() |
Ik zie hier niemand die het ook maar probeert om vanuit zijn situatie te kijken, dus laat ik dat eens doen...
Stel (en nu even de overdreven variant) Je hebt een relatie met iemand die al zijn/haar geld er binnen een week doorheen jaagt en totaal geen idee heeft van de waarde er van, wellicht ook spendeert aan wat jou de meest nutteloze dingen lijken...je wilt een keer iets leuks doen, dus die persoon gaat gelijk lenen bij anderen, dat is bij mij echt een afknapper als je zo slecht met geld om kan gaan dat je bij anderen om de minuscuulste zaken zoals uitgaan geld moet gaan lenen...Je gaat ns nadenken over de toekomst en komt tot de conclusie dat als het echt iets serieus blijft/gaat worden, dat die geldkwestie nogal op je zenuwen gaat werken, aangezien jij wel goed je zaakjes geregeld hebt en graag onafhankelijk bent, wat van die ander dus niet valt te zeggen...hij gaat zich ergeren aan andere dingen zoals het niet volgen van een opleiding, omdat je zelfs als je niet studeert en dus waarschijnlijk een beter salaris verdient dan je zal doen als je dat wel deed, aangezien je dan veel minder uren maakt...maar op de een of andere vreemde manier het nu al mogelijk is dat je gewoon plotseling geen geld meer hebt...dat geeft bij mij in ieder geval geen stijging van respect voor die persoon, want hoe oud is ze/hij nou, t lijkt me toch wel oud genoeg om overzicht te houden en niet aan alle driften gaat toegeven alleen omdat ze op dat moment iets moet kopen, waar waarschijnlijk al 40 net iets andere maar sterk op lijkende dingen van in de kast liggen... Oh ja en het gaat hier niet over verantwoordelijk zijn, maar verantwoordelijk voelen en dat gaat meestal met meer frustratie gepaard dan die eerste... Ja ik kan mij zijn frustratie op zich best voorstellen...
Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 12:14. |
![]() |
||
Citaat:
Ze heeft af en toe (maak ik uit het verhaal op) geld geleend van haar moeder (maar wie doet dit nou niet) en ze beltaalt dit meestal terug, al is t in natura. Ik zie het probleem niet En trouwens, de geldtransacties tussen de topicstarter en de moeder gaan die vriend toch geen fck aan?
||
![]() |
Citaat:
laat staan dat je de oh zo standaard opmerking van iemand die geen geld heeft:"wat er met mijn eerst volgende salaris gaat gebeuren" gelezen hebt...dat zeggen ze nl. allemaal altijd ![]() Waaruit ik weer kan afleiden om wat voor situatie het hier gaat...
||
Citaat:
En dat regeltje, ja voor mensen die op zichzelf wonen is het heel belangrijk je salaris goed te besteden. Maar ik héb niet eens een salaris, laat staan dat ik spaar voor later (dat doen mijn ouders) en ik heb ook niet de tijd en de gelegenheid voor een bijbaantje. Dus ik vind dat de topicstartser erg goed bezig is... En heb je de laatste zin van je verhaal trouwens wel gelezen, daarmee zeg je dus ongeveer dat je het verhaal vergelijkt met het verhaal van de topicstarter. Altans, zo komt het op mij over...
||
![]() |
Citaat:
Dus ik begrijp het verantwoordelijkheidsgevoel van haar vriend inderdaad ook al valt het nu nog mee omdat ze nog thuiswoont... Dus ik vind dat de topicstarter juist niet goed bezig is, aangezien ze zelf alleen maar te winnen heeft (een vriend die niet meer doordramt, een saldo wat toereikend is, en meer beheersingskracht), maar het toch voorelkaar krijgt dat ze alsnog verliest (geen geld en een geirriteerde relatie)...tja dan vraag ik mij af wat nu eigenlijk het probleem is, want blijkbaar is het kunnen beheersen van jezelf in bepaalde lusten niet meer van belang of zo ![]() En ja dat kan ik best begrijpen...
Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 15:47. |
![]() |
|
![]() |
Ook al is zij onverstandig of zou het hem terecht irriteren, dan nog....dan kan hij het tegen haar zeggen en dan weet zij dat, maar meer kan hij toch ook niet doen. Zij is vrij om met zijn advies te doen wat zij wil, doordrammen heeft dan echt geen zin en wekt alleen maar irritatie op.
|
Tja, ik denk dat dit typisch zo'n zaak is van: Het beste met je voor hebben. Voor mijn gevoel bedoeld hij het echt goed, issie bezorgd om je toekomst enz. Kan ik me voorstellen, als mijn vriend al zijn geld constant maar uit zou geven en als hij geen opleiding oid zou volgen, zou ik er ook wat van zeggen (dit is niet lullig bedoeld tegen jou, maar begrijp hem wel)
Dat het bij jou als heel vervelend overkomt begrijp ik wel. Misschien toch nog es met em praten? Een beetje in de zin van: ik begrijp wat je bedoeld, en ga ook echt proberen om zoiets te doen, en ik vind het heel lief dat je je zo druk maakt om mij, maar laat het me zo doen zoals ik zelf graag wil. Ofzo Succs ermee in elk geval
|
![]() |
Hij mag best bezorgd zijn om onze toekomst, maar hij bemoeit zich er gewoon zo ontzettend mee.
Ik heb echt niet meer dat gat in mijn hand als dat ik had toen ik net werkte(was trouwens een bblopl die ik deed) Ik denk ook aan de toekomst.. Maar dat betekent niet dat ik nu niks geen leuke dingen meer mag kopen, ik ben immers nog altijd 17 hoor.
|
LOL, omgekeerd verhaal als hier http://forum.fok.nl/showtopic.php/382923/1/100
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tsja.. dan zou ik ook gek worden, omdat ze het ook voor hem verziekt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
maar je moet hem echt duidelijk maken dat het jou leven is en hij daar niks over te zeggen heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is het nu voor belachelijks dat je, zodra je geld verdient daar meteen vanzelf verantwoordelijk mee om moet kunnen gaan? Ze is nu pas een jaar ouder en zegt zelf al dat ze niet alleen nog leuke dingen wil kopen en wil denken aan de toekomst, dan is ze er toch al op vooruitgegaan? Het is een beetje makkelijk om te gaan zeggen dat zij er wel zo een zal zijn die toch niet doet wat ze zegt en haar geld zo uit blijft geven. Een kans om het te leren verdien je ook. Dr vriend heeft nu op nog geen enkele manier last van hoe zij met haar geld omgaat, laat haar dan lekker haar eigen fouten maken in plaats van dr voortdurend op de vingers te kijken. |
![]() |
|
![]() |
Ik snap het opzich wel, maar het hangt er een beetje vanaf.
Ik had nl. ook kritiek op mijn ex als hij vertelde dat hij met een avondje stappen 50 euro uitgegeven had e.d. Maar dat kwam omdat hij als we bijvoorbeeld naar de film gingen zelf geen geld had en dan moest ik betalen, terwijl hij veel meer geld op bijv. zijn spaarrekening heeft dan ik. Dus ik vind het wel een beetje dom van je vriend, tenzij je zelf klaagt over dat je geen geld hebt om een bepaald moment. Ehh..snapt iemand het? ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Problemen met m'n vriend en m'n moeder Daantje_0705 | 18 | 08-10-2011 14:47 | |
Liefde & Relatie |
vakantie Zonnemeisje | 22 | 05-01-2007 00:49 | |
Werk, Geld & Recht |
de makkelijkste manier om snel geld te verdienen. derbipower | 4 | 02-09-2006 17:04 | |
Liefde & Relatie |
Geld voorschieten aan je lover Lunaaaaa | 77 | 16-08-2006 17:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$ yosji | 1 | 14-05-2005 11:37 | |
Liefde & Relatie |
Invloed van je vrienden en vriendinnen romdom luckyleo | 6 | 17-12-2002 15:40 |