Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 22:52
colors
colors is offline
Ondanks dat het erg goed gaat tussen mijn vriend en mij, is er 1 ding waardoor het nog wel eens uit kon gaan: geld..

Hij denk dat ik later al mijn geld aan kleding enzo uit ga geven omdat ik dat nu ook doe.
Laat ik het even uitleggen: vorig jaar het ik fulltime gewerkt. Ik had opeens aardig wat geld en ja, de eerste tijd ging dat er snel doorheen. Later werdt het minder en hield ik vaak wat over.
Ik heb niet gespaard, daar heb ik zeer veel spijt van. Ik heb ervan geleerd.
Dit jaar ga ik weer werken en gaat minstens de helft van mijn loon naar mijn spaarrekening. Serieus, ik ga dat echt doen. Alleen even wachten totdat mijn eerstvolgende loon er is.

Maar hij zit nu constant daarover te zeuren. Hij denkt echt dat ik later al mijn geld uitgeef aan kleding... Alleen omdat ik dat afgelopen jaar wel veel heb gedaan.
Constnat gaat hij daarover door. Net als over geld dat ik krijg van mijn moeder. Na de vakantie had ik niks meer, maar toen ik naar de film wou leende mijn moeder me wat. En zeuren dat hij daarover deed. Hij zei gewoon dat ik mijn moeder nooit geld terug gaf...
Doe ik wel, soms niet maar dan krijgt ze er een grote bos bloemen voor terug. Daar is ze ook heel blij mee.
Ik ben momenteel ook aan het sparen voor een mooie vitrinekast, die wil ze al heel lang. Dit zei ik ook tegen mijn viend, dat dit was voor al die keren dat ze me wat leende zodat ik toch meekon. Maar hij deed net alsof hij het niet hoorde...

Ik vindt dit een hele rottige situatie. Hij hamert er zo op..
Vandaag ook, ik zei tegen een vriendin dat ik mijn laatste centjes ging spenderen aan wat winterkleding(dat heb ik ook nodig..)
Hij hoorde dat en begon gelijk weer te eikelen.. Terwijl ik hem heb vertelt wat er met mijn eerst volgende salaris gaat gebeuren.

Hij heeft gewoon totaal geen vertrouwen in mij. Hij denkt dat ik nisk wil maken van mijn leven.

Ik wil het wel, maar ik weet gewoon niet hoe. Ik volg nu geen opleiding. Volgens jaar wil ik dat eigenlijk wel doen maar ik weet niet of dat het wel is. Er is daar totaal geen werk in te vinden maar het is het enige wat ik mezelf zie doen..
En hij blijft maar emmeren dat ik een opleiding moet volgen.

Ik wordt er zo naar van, dat ge emmer steeds. Als het mijn ouder waren oke, maar hij...
Mijn ouders staan achter mijn keuze eerst een jaar te werken en goed na te denken. Hij zeurt constant over geld.
Hij denkt echt dat ik later al ons geld aan kleding uitgeeft.
Hoe met ik hem ooit aan het verstand brengen dat dat niet zo is en dat hij me moet vertrouwen. Ik heb het een aantal keer gezegd dat dat niet waar is, maar dan gaat hij ruzie schoppen.
En dat is het laatste wat ik wil, want één grote ruzie betekent waarschijnlijk het einde van ons

Sorry, ik moest dit er allemaal even uitgooien. Ik voel me nu best opgelucht. Ik weet gewoon echt niet wat ik met hem aanmoet..
Oud 07-09-2003, 23:01
Verwijderd
Ik snap niet waar je vriend zich mee bemoeit eigenlijk. Jouw geld is toch jouw zaak en het is toch aan jouzelf om te leren hoe je met jouw geld om moet gaan?

Wat nou jullie geld en later? Hallo, dat is toch nog hardstikke ver weg. Ik vind dat hij maar eens moet leren jou de ruimte te geven je eigen zaakjes te regelen en te bepalen en ook je eigen toekomst te plannen, hij doet dat maar met zijn eigen leven.

Ik vind eigenlijk dat je alle recht hebt om eens flink kwaad op hem te worden, hij is toch je vriend, niet je ouder. Het klinkt heel erg alsof hij wil dat jij het allemaal op zijn manier doet, zonder dat jij je eigen manier mag ontdekken.

Ik zou niet weten wat je precies moet doen om een beetje ruimte te krijgen maar ik weet wel dat ik vind dat je vriend zich wel eens wat minder met jouw leven bezig mag gaan houden.

Jij bepaalt toch zeker zelf wel waar je je geld aan uitgeeft.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 23:04
Verwijderd
IK heb ook vaak gezeur aan moeten horen over geld, en dan vooral van mijn ouders (en ik heb dus ook echt alles gespaard wat ik kon en heb nu inmiddeld de helft van mijn jaar studie afbetaald) Maar ehm, zou je het gezeur van hem niet gewoon een tijdje kunnen negeren en dan zodra je je loon krijgt de helft aan de kant zetten? Ik zou er niet te zwaar aan tillen, al sjij met een week of twee bewijst dat je wel de helft van je geld aan de kant hebt gezet, op een spaarrekening en hij zeurt nog dan zou ik als ik jou was es met em gaan zitten en zeggen "kijk ik heb dit op die rekening, ik kan het wel" lijkt me stug dat hij tegen keihard bewijs in kan gaan.
Anyway suc6, je bent nog maar 17, je hoeft ook nog niet alles aan de kant te zetten.... (ik neem aan dat je dus 17 bent) je bent nog geen 25, je hoeft nog geen huis te kopen. Het is zeker een goed idee om wat geld aan de kant te gaan zetten, ook voor je studie e.d. en gewoon dat je wat hebt om op terug te vallen. Maar elke eurocent in een spaarpotje doen is ook nog wat overdreven. (vind ik )

(En ik ben het ook eigelijk wel een beetje eens met dusjcrib)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 23:07
Cootje
Cootje is offline
Hmm lastig ja ...

Maak hem teneerste heel duidelijk dat je er zeker niet van ben gewenst dat hij zo op je tenen loopt.

Hij heeft er tenslotte niks mee te maken, het is jou geld. Jullie delen niks.

Een opleiding volgen...inderdaad daar moet je zeker wel wat aan gaan doen. Een jaartje werken is niet erg, maar ik vind zelf dat je goed bezig bent met het terug geven van spullen wat je moeder leuk vind, zoals een vitrinekast.

Maak hem gewoon duidelijk dat hij ermee moet stoppen en dat je het zo niet vind gaan. Het kan gewoon niet zo. Zeg het hem recht voor z'n raap, bel hem dus niet op, of zeg het helemaal niet over het internet.

Ik snap überhaupt zoiezo al niet waarom je bij hem blijft als iemand zo gekleeft aan je zit, lijkt net alsof je in een gevangenis zit

Maar goed, liefde maakt blind. Dus laten we het er maar op houden dat je echt van hem houdt.

Praat er dus stevig mee, krijg je ruzie? Blijf JIJ dan rustig...en probeer het onderwerp weer voor de buis te gooien.

Lukt het niet, of rent hij weg? Dan weet je volgens mij wel hoe laat het is...
Oud 07-09-2003, 23:24
colors
colors is offline
Citaat:
freakin schreef op 08-09-2003 @ 00:07:

Ik snap überhaupt zoiezo al niet waarom je bij hem blijft als iemand zo gekleeft aan je zit, lijkt net alsof je in een gevangenis zit
Zo erg is het gekleef niet, we geven elkaar de ruimte, alleen in dit opzicht zit het gewoon niet goed. Ik blijf bij hem omdat ik zoveel van hem hou. We hebben net een moeilijke tijd met veel ruzie afgesloten, dit is het in mijn ogen niet waard om onze relatie kapot voor te verbreken.

Ik snap soms ook niet waar hij zich druk over maakt, het is nog zo ver weg. Ik wil gewoon nu nog even van een "onbezorgde" jeugd genieten, dat ik me nu nog wel af en toe scheel kan kopen aan leuke dingen omdat ik geen nog geen vaste lasten heb.
En vaak nog niet eens nutteloze dingen, maar dingen die ik zo mee kan nemen als ik het huis uitga(ik kan iig al ergens in slapen )
Oud 07-09-2003, 23:40
Verwijderd
Idd een goed idee om dingentjes te kopen die handig zijn als je uit huis gaat (ik heb al glazen lkopjes en pannen plus bed en bureau e.d.) Maar je vriend overdrijft gewoon.

En trouwens lief dat je dat voor je moeder doet
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 23:55
Angeles
Angeles is offline
Ik ben het helemaal met Dusjcrib eens. Hij is verdorie je vader niet! Ik vind ook dat je best eens heel kwaad op hem mag worden.

Enfin, ik sluit me helemaal aan bij Dusjcrib.

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 23:57.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 05:54
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
colors schreef op 08-09-2003 @ 00:24:
Zo erg is het gekleef niet, we geven elkaar de ruimte, alleen in dit opzicht zit het gewoon niet goed. Ik blijf bij hem omdat ik zoveel van hem hou. We hebben net een moeilijke tijd met veel ruzie afgesloten, dit is het in mijn ogen niet waard om onze relatie kapot voor te verbreken.

Ik snap soms ook niet waar hij zich druk over maakt, het is nog zo ver weg. Ik wil gewoon nu nog even van een "onbezorgde" jeugd genieten, dat ik me nu nog wel af en toe scheel kan kopen aan leuke dingen omdat ik geen nog geen vaste lasten heb.
En vaak nog niet eens nutteloze dingen, maar dingen die ik zo mee kan nemen als ik het huis uitga(ik kan iig al ergens in slapen )
Je zegt we geven elkaar de ruimte ....

Dat doen jullie niet ... Anders zat hij niet zo op je gekleeft zoals ik al zei, hij hoort zich gewoon niet te bemoeien met jou geldzaken. Later als je heel wat ouder bent en je bent getrouwd of weet ik het wat ... dan is het een ander verhaal.

Maar kom op man, je snapt zelf toch ook wel .... je bent 17 meis !!!!!!

Kom voor jezelf op, en praat er over zoals ik al zei.
Beetje vreemde relatie
Oud 08-09-2003, 08:42
Trinity
Trinity is offline
hij is gewoon jaloers op je omdat hij geen geld heeft

confronteer hem hiermee, en zeg dat het jou geld is en jij ermee doen mag wat je wilt, Jullie zijn toch niet getrouwd onder huwelijksvoorwaarden, wel?
Oud 08-09-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Trinity schreef op 08-09-2003 @ 09:42:
hij is gewoon jaloers op je omdat hij geen geld heeft
Waaruit haal je dat?

Ik zeur ook wel eens over geld bij mijn vriendin, maar dan gaat het om mijn eigen geld dat ik uitgeef aan haar (telefoonkosten, etc). Wat ze met haar eigen geld doet, moet ze zelf weten. Ik vind het erg bemoeizuchtig en zeurderig wat je vriend doet. Het lijkt net alsof hem iets anders dwars zit en hij dus maar iets om over te zeuren nodig heeft :/
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 09:28
Verwijderd
Wat een sukkeltje. Ten eerste is het niet zijn geld, ten tweede is hij niet voor jou verantwoordelijk, ten derde kan iedereen met een beetje verstand inzien dat veel kleren kopen vrij normaal is voor een zeventienjarige en dat dat echt niet het hele leven blijft duren.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 09:42
Marcade
Marcade is offline
Klinkt alsof die gewoon bang is dat hij een soort van al bundy de tweede word in de toekomst; telkens zijn loon moeten af staan aan z'n vriendin omdat ze kleren wil kopen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 09:50
never mind
never mind is offline
mijn vriend zeurt af en toe ook over geld, dat ik een bijbaantje moet nemen etc. Maat dat was omdat we samen op vakantie wouden gaan dus dat vind ik nog enigzins terecht. Over het bijbaantje zeurt hij nogsteeds regelmatig en dat doet me heel veel pijn omdat ik het wel een baantje probeer te vinden, maar het lukt me gewoon niet

MAAR! Jullie zijn nog niet in gemeenschap van goederen getrouwt dus hij moet officieel helemaal uit je bankzaken blijfen. Laat staan dat hij er over mag zeuren.
En iemand van 17 hóórt kleding te kopen, niet te sparenvoorlater!

Ik zou toch wel even goed zeggen wat je er van vind hoor...
Oud 08-09-2003, 11:48
Sithan
Sithan is offline
Ik zie hier niemand die het ook maar probeert om vanuit zijn situatie te kijken, dus laat ik dat eens doen...

Stel (en nu even de overdreven variant)
Je hebt een relatie met iemand die al zijn/haar geld er binnen een week doorheen jaagt en totaal geen idee heeft van de waarde er van, wellicht ook spendeert aan wat jou de meest nutteloze dingen lijken...je wilt een keer iets leuks doen, dus die persoon gaat gelijk lenen bij anderen, dat is bij mij echt een afknapper als je zo slecht met geld om kan gaan dat je bij anderen om de minuscuulste zaken zoals uitgaan geld moet gaan lenen...Je gaat ns nadenken over de toekomst en komt tot de conclusie dat als het echt iets serieus blijft/gaat worden, dat die geldkwestie nogal op je zenuwen gaat werken, aangezien jij wel goed je zaakjes geregeld hebt en graag onafhankelijk bent, wat van die ander dus niet valt te zeggen...hij gaat zich ergeren aan andere dingen zoals het niet volgen van een opleiding, omdat je zelfs als je niet studeert en dus waarschijnlijk een beter salaris verdient dan je zal doen als je dat wel deed, aangezien je dan veel minder uren maakt...maar op de een of andere vreemde manier het nu al mogelijk is dat je gewoon plotseling geen geld meer hebt...dat geeft bij mij in ieder geval geen stijging van respect voor die persoon, want hoe oud is ze/hij nou, t lijkt me toch wel oud genoeg om overzicht te houden en niet aan alle driften gaat toegeven alleen omdat ze op dat moment iets moet kopen, waar waarschijnlijk al 40 net iets andere maar sterk op lijkende dingen van in de kast liggen...
Oh ja en het gaat hier niet over verantwoordelijk zijn, maar verantwoordelijk voelen en dat gaat meestal met meer frustratie gepaard dan die eerste...

Ja ik kan mij zijn frustratie op zich best voorstellen...

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:02
never mind
never mind is offline
Citaat:
Sithan schreef op 08-09-2003 @ 12:48:
verhaal
Maar volgens mij is dit helemaal niet het geval van de topicstartser... Ze had gewoon veel geld toen ze 16 was, dat heeft ze opgemaakt aan leuke dingen, volgens mij volledig normaal.
Ze heeft af en toe (maak ik uit het verhaal op) geld geleend van haar moeder (maar wie doet dit nou niet) en ze beltaalt dit meestal terug, al is t in natura.

Ik zie het probleem niet

En trouwens, de geldtransacties tussen de topicstarter en de moeder gaan die vriend toch geen fck aan?
Oud 08-09-2003, 15:09
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
never mind schreef op 08-09-2003 @ 16:02:
Maar volgens mij is dit helemaal niet het geval van de topicstartser... Ze had gewoon veel geld toen ze 16 was, dat heeft ze opgemaakt aan leuke dingen, volgens mij volledig normaal.
Dan heb je mijn verhaal blijkbaar niet goed gelezen, aangezien dat al op de eerste regel staat...
laat staan dat je de oh zo standaard opmerking van iemand die geen geld heeft:"wat er met mijn eerst volgende salaris gaat gebeuren" gelezen hebt...dat zeggen ze nl. allemaal altijd
Waaruit ik weer kan afleiden om wat voor situatie het hier gaat...
Oud 08-09-2003, 15:30
never mind
never mind is offline
Citaat:
Sithan schreef op 08-09-2003 @ 16:09:
Dan heb je mijn verhaal blijkbaar niet goed gelezen, aangezien dat al op de eerste regel staat...
laat staan dat je de oh zo standaard opmerking van iemand die geen geld heeft:"wat er met mijn eerst volgende salaris gaat gebeuren" gelezen hebt...dat zeggen ze nl. allemaal altijd
Waaruit ik weer kan afleiden om wat voor situatie het hier gaat...
Ja maar da vraag ik me af.. waarom post je het dan als je verhaal niet over de topicstartser gaat (*onbegrip*).
En dat regeltje, ja voor mensen die op zichzelf wonen is het heel belangrijk je salaris goed te besteden. Maar ik héb niet eens een salaris, laat staan dat ik spaar voor later (dat doen mijn ouders) en ik heb ook niet de tijd en de gelegenheid voor een bijbaantje.

Dus ik vind dat de topicstartser erg goed bezig is...

En heb je de laatste zin van je verhaal trouwens wel gelezen, daarmee zeg je dus ongeveer dat je het verhaal vergelijkt met het verhaal van de topicstarter. Altans, zo komt het op mij over...
Oud 08-09-2003, 15:42
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
never mind schreef op 08-09-2003 @ 16:30:
Ja maar da vraag ik me af.. waarom post je het dan als je verhaal niet over de topicstartser gaat (*onbegrip*).
En dat regeltje, ja voor mensen die op zichzelf wonen is het heel belangrijk je salaris goed te besteden. Maar ik héb niet eens een salaris, laat staan dat ik spaar voor later (dat doen mijn ouders) en ik heb ook niet de tijd en de gelegenheid voor een bijbaantje.

Dus ik vind dat de topicstartser erg goed bezig is...

En heb je de laatste zin van je verhaal trouwens wel gelezen, daarmee zeg je dus ongeveer dat je het verhaal vergelijkt met het verhaal van de topicstarter. Altans, zo komt het op mij over...
Het gaat in zekere mate over de topicstarter aangezien t zo altijd begint, en dan denken ze wel dat dat over een jaar anders zal zijn, maar dat komt helemaal niet zo vaak voor als je zou denken...wat veel meer voorkomt is dat het juist alleen maar erger wordt...
Dus ik begrijp het verantwoordelijkheidsgevoel van haar vriend inderdaad ook al valt het nu nog mee omdat ze nog thuiswoont...

Dus ik vind dat de topicstarter juist niet goed bezig is, aangezien ze zelf alleen maar te winnen heeft (een vriend die niet meer doordramt, een saldo wat toereikend is, en meer beheersingskracht), maar het toch voorelkaar krijgt dat ze alsnog verliest (geen geld en een geirriteerde relatie)...tja dan vraag ik mij af wat nu eigenlijk het probleem is, want blijkbaar is het kunnen beheersen van jezelf in bepaalde lusten niet meer van belang of zo ...alleen maar het feit dat haar vriendje daar moeite mee heeft en iedereen gaat voorbij aan het feit dat zij het zogenaamde excuus van de situatie weet af te schuiven op degene die je erop aanmerkt...want om eerlijk te zijn is het gewoon een zwakte als je jezelf niet (financieel) in de hand kan houden...

En ja dat kan ik best begrijpen...

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:12
MeCute1983
MeCute1983 is offline
wat een gezeik zeg.. als het nou zijn geld was dat je uitgaf.. ik vind niet dat hij recht van spreken heeft... je werkt toch voor je geld?! als je nou alleen op je ouders zak teerde..
Oud 08-09-2003, 18:21
Angeles
Angeles is offline
Ook al is zij onverstandig of zou het hem terecht irriteren, dan nog....dan kan hij het tegen haar zeggen en dan weet zij dat, maar meer kan hij toch ook niet doen. Zij is vrij om met zijn advies te doen wat zij wil, doordrammen heeft dan echt geen zin en wekt alleen maar irritatie op.
Oud 08-09-2003, 20:03
barbara.inc
barbara.inc is offline
Tja, ik denk dat dit typisch zo'n zaak is van: Het beste met je voor hebben. Voor mijn gevoel bedoeld hij het echt goed, issie bezorgd om je toekomst enz. Kan ik me voorstellen, als mijn vriend al zijn geld constant maar uit zou geven en als hij geen opleiding oid zou volgen, zou ik er ook wat van zeggen (dit is niet lullig bedoeld tegen jou, maar begrijp hem wel)
Dat het bij jou als heel vervelend overkomt begrijp ik wel. Misschien toch nog es met em praten? Een beetje in de zin van: ik begrijp wat je bedoeld, en ga ook echt proberen om zoiets te doen, en ik vind het heel lief dat je je zo druk maakt om mij, maar laat het me zo doen zoals ik zelf graag wil.
Ofzo
Succs ermee in elk geval
Oud 08-09-2003, 22:26
colors
colors is offline
Hij mag best bezorgd zijn om onze toekomst, maar hij bemoeit zich er gewoon zo ontzettend mee.

Ik heb echt niet meer dat gat in mijn hand als dat ik had toen ik net werkte(was trouwens een bblopl die ik deed) Ik denk ook aan de toekomst..
Maar dat betekent niet dat ik nu niks geen leuke dingen meer mag kopen, ik ben immers nog altijd 17 hoor.
Oud 08-09-2003, 22:32
J. Geelman
J. Geelman is offline
Trouw in ieder geval niet in gemeenschap van goederen!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 00:09
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
LOL, omgekeerd verhaal als hier http://forum.fok.nl/showtopic.php/382923/1/100
Oud 09-09-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Fatal Exception schreef op 09-09-2003 @ 01:09:
Hmm, maar dat verhaal op Fok! klinkt wel logischer. Hij zou samen gaan wonen (edit: huisje kopen zelfs) en dat kan nu niet meer omdat ze schulden heeft (van zijn inkomen alleen kunnen ze het huis niet betalen).

Tsja.. dan zou ik ook gek worden, omdat ze het ook voor hem verziekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 17:42
colors
colors is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef op 09-09-2003 @ 01:09:
Dat kun je nou niet echt vergelijken met mijn verhaal. Wij gaan niet samenwonen en ik geef niet zijn geld uit maar het mijne
Oud 09-09-2003, 17:46
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
Angeles schreef op 08-09-2003 @ 00:55:
Ik ben het helemaal met Dusjcrib eens. Hij is verdorie je vader niet! Ik vind ook dat je best eens heel kwaad op hem mag worden.

Oud 09-09-2003, 17:54
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
Citaat:
Angeles schreef op 08-09-2003 @ 00:55:

ik ook.
maar je moet hem echt duidelijk maken dat het jou leven is en hij daar niks over te zeggen heeft.
Oud 09-09-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 08-09-2003 @ 16:42:
Het gaat in zekere mate over de topicstarter aangezien t zo altijd begint, en dan denken ze wel dat dat over een jaar anders zal zijn, maar dat komt helemaal niet zo vaak voor als je zou denken...wat veel meer voorkomt is dat het juist alleen maar erger wordt...
Dus ik begrijp het verantwoordelijkheidsgevoel van haar vriend inderdaad ook al valt het nu nog mee omdat ze nog thuiswoont...

Dus ik vind dat de topicstarter juist niet goed bezig is, aangezien ze zelf alleen maar te winnen heeft (een vriend die niet meer doordramt, een saldo wat toereikend is, en meer beheersingskracht), maar het toch voorelkaar krijgt dat ze alsnog verliest (geen geld en een geirriteerde relatie)...tja dan vraag ik mij af wat nu eigenlijk het probleem is, want blijkbaar is het kunnen beheersen van jezelf in bepaalde lusten niet meer van belang of zo ...alleen maar het feit dat haar vriendje daar moeite mee heeft en iedereen gaat voorbij aan het feit dat zij het zogenaamde excuus van de situatie weet af te schuiven op degene die je erop aanmerkt...want om eerlijk te zijn is het gewoon een zwakte als je jezelf niet (financieel) in de hand kan houden...

En ja dat kan ik best begrijpen...
Oh kom op. Je mag toch ook best nog de tijd krijgen om met geld om te leren gaan, als je voor het eerst in je leven geld tot je beschikking hebt wat van jou is en je hebt nog geen vaste lasten, dan is het toch meer dan logisch dat dat snel opgaat aan leuke dingen. Kijk, als dat nu op je 25e is, maar op je 16e? Zat mensen hebben dan nog geeneens een bijbaantje, laat staan dat ze sparen voor later.

Wat is het nu voor belachelijks dat je, zodra je geld verdient daar meteen vanzelf verantwoordelijk mee om moet kunnen gaan? Ze is nu pas een jaar ouder en zegt zelf al dat ze niet alleen nog leuke dingen wil kopen en wil denken aan de toekomst, dan is ze er toch al op vooruitgegaan?

Het is een beetje makkelijk om te gaan zeggen dat zij er wel zo een zal zijn die toch niet doet wat ze zegt en haar geld zo uit blijft geven. Een kans om het te leren verdien je ook. Dr vriend heeft nu op nog geen enkele manier last van hoe zij met haar geld omgaat, laat haar dan lekker haar eigen fouten maken in plaats van dr voortdurend op de vingers te kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:06
Mindfields
Mindfields is offline
Ik snap het opzich wel, maar het hangt er een beetje vanaf.
Ik had nl. ook kritiek op mijn ex als hij vertelde dat hij met een avondje stappen 50 euro uitgegeven had e.d.
Maar dat kwam omdat hij als we bijvoorbeeld naar de film gingen zelf geen geld had en dan moest ik betalen, terwijl hij veel meer geld op bijv. zijn spaarrekening heeft dan ik.

Dus ik vind het wel een beetje dom van je vriend, tenzij je zelf klaagt over dat je geen geld hebt om een bepaald moment.

Ehh..snapt iemand het?
Reageren

Regels voor berichten