Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 20:43
Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb nogal veel last van mijn menstruatie; krampen, buikpijn, rugpijn, rothumeur...
Ik ben nu ook erg moe en weet niet of het door school komt, of dat het ook met mijn menstruatie kan samenhangen. Weet iemand hier meer over en/of heeft iemand ervaring? En is er iets tegen te doen, behalve slapen?
Oud 10-09-2003, 20:48
Verwijderd
Ben je nu ongesteld of ben je 'gewoon' moe?
In het laatste geval: heb je je bloed laten testen, voel je je somber (ik kan me herinneren dat jij maagklachten had die samenhingen met school?), slik je medicijnen (anticonceptiepil)?

Als het echt alleen samenhangt met je menstruatie, kan de pil slikken helpen. Ben je al naar de huisarts geweest?

En verder: regelmatig leven, niet meer dan 10 uur achter elkaar slapen, opschrijven waar je aan denkt als je 's avonds ligt te piekeren, niet eten kort voor je naar bed gaat en zorg dat je genoeg beweegt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 07:06
Sannetje
Sannetje is offline
Hoi para, bedankt voor je reactie. Ik ben nu ongesteld, dus daarom vroeg ik me af of ik daar zo moe van kan zijn.
Ik ben inderdaad diegene met die maagklachten, maar dat gaat nu al veel beter.
Ik slik geen medicijnen of de pil en ben ook nog niet naar de huisarts geweest. Maar ik weet niet of ik wel aan de pil wil, al die hormonen staan me een beetje tegen

Die laatste tips zal ik zeker eens proberen. Ik slaap nu zo'n 9 uur per nacht, dus dat is nog niet té veel. En 's avonds piekeren doe ik niet zo veel, ik val meestal als een blok in slaap. Vaak droom ik wel veel, waardoor ik moe wakker word, maar dat is nu niet echt het geval...
Oud 11-09-2003, 10:28
Verwijderd
ja, de dag voor mn menstruatie ben ik altijd onwijs moe, dan zijn mn ledenmaten net lood en ben echt niets waard
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 11:25
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 11-09-2003 @ 08:06:
Ik slik geen medicijnen of de pil en ben ook nog niet naar de huisarts geweest. Maar ik weet niet of ik wel aan de pil wil, al die hormonen staan me een beetje tegen
Er bestaat een lichte pil ook, mercilon. Je klachten zullen zeker verminderen als je de pil neemt. En die hormonen die erin zitten, zijn niet slecht. Wel als je veel rookt, neem je het beter niet maar anders, prima resultaat.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:27
femkeb
femkeb is offline
Citaat:
Sannetje Ik heb nogal veel last van mijn menstruatie; krampen, buikpijn, rugpijn, rothumeur...
Ik ben nu ook erg moe en weet niet of het door school komt, of dat het ook met mijn menstruatie kan samenhangen. Weet iemand hier meer over en/of heeft iemand ervaring? En is er iets tegen te doen, behalve slapen?
De moeheid kan zeker wel samenhangen met je menstruatie. Ik had bijv. In het begin nooit ergens last van, maar nu heb ik sinds kort telkens last van mijn (onder)rug als ik ongesteld ben. Dus naar mijn idee kunnen de klachten van pms wel veranderen. En laat moeheid nou ook een van die klachten zijn.
Als je er teveel last van pms hebt kan je idd aan de pil beginnen dat helpt er vaak tegen (het is idd goed dat je bedenkt dat er veel hormonen inzitten en daarom twijfelt) Maar er zijn (zoals voor mij gezegt) ook pillen met mindere hoge dosis hormonen of bijv alleen progestrogenen (ben daar niet helemaal zeker van, maar dat kan je allemaal wel navragen bij de huisarts) Dus als je er erg last van hebt valt het zeker te overwegen.

Regels voor berichten