Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 20:30
kastdeur
kastdeur is offline
voor de lijn of je gezondheid?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:56
PV
PV is offline
dat je alleen sapjes drinkt? lijkt me niet echt gezond, je hebt vast voedsel gewoon nodig.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:37
koelkastje
koelkastje is offline
Als je erge last heb van je darmen kan het goed zijn om een dag vloeibaar voedsel te eten, dus kwark/yohurt/ed en bouilion/soep en dan veel drinken. Of dit ook 'gewoon' goed is om een dagje te doen? Dat weet ik niet, maar ik denk niet dat het kwaad kan, (zolang je het natuurlijk niet te vaak doet denk ik).
Oud 17-04-2002, 22:13
Verwijderd
nou als het echt goed voor je was dan zouden mensen het er wel vaker over hebben net zoals ze nu bijv. zeggen, eet bruin brood en veel goente en fruit, dan zouden ze dus ook zeggen, neem af en toen een sapdagje...

maar dat doen ze niet...

het lijkt me wel goed als je je lichaam eens wilt reinigen, maar je krijgt er volgens mij dunne ontlasting van of diarree ofzo en das pijnlijk...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:15
Verwijderd
en ja dr bestaan ook sapdieeten dus voor afvallen zal het wel goed zijn, maar dat soort dieeten slaan niet echt ergens op, je valt heel veel af in korte tijd = niet goed....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:22
mausi
mausi is offline
Citaat:
koelkastje schreef:
Als je erge last heb van je darmen kan het goed zijn om een dag vloeibaar voedsel te eten, dus kwark/yohurt/ed en bouilion/soep en dan veel drinken.
Veel drinken enzo is wel goed voor je darmen, maar melk en dat soort dingen juist weer niet! Dat is dan juist weer slecht voor je darmen.

Wel is het goed om bijvoorbeeld een dagje een fruitdagje te houden en dan 's avonds soep ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:32
Verwijderd
Hmm, aan de hand van de titel van dit topic nam ik aan dat het ging om sapvasten...is dat zo?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:33
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
voor de lijn of je gezondheid?
dat hangt er heel erg vanaf hoe je het aanpakt. Van sapvasten is bekend dat het goed kan zijn voor je gezondheid omdat je serumcholesterol- en het triglyceridengehalte afneemt. Dat vermindert de kans op hart-en vaatziekten. Maar volgens mij helpt dat bijna niks als je het 'af en toe een dagje' doet.
Sommigen gebruiken meerdaagse sapvastkuren om te 'ontslakken'. Daarbij leg je je spijsvertering stil en krijgt je lichaam de tijd om allerlei afvalstoffen die zich in je lichaam bevinden af te voeren. Ontslakken is echter wetenschappelijk nog niet aangetoond..en schijnt dus alleen maar echt te gaan werken als je meerdere dagen achter elkaar sapvast.
En als je wilt afvallen heb je meer aan een goed dieet. Met een week sapvasten raak je ongeveer 1 tot 1,5 kilo kwijt, maar zodra je weer gewoon gaat eten zit dat gewicht er zo weer aan. Van een dagje sapvasten merk je volgens mij dus helemaal geen verschil.

maar sapvasten kan voor een dagje in ieder geval geen kwaad. Zorg er wel voor dat je sap drinkt met voldoende voedingsstoffen, mineralen en vitamines erin..
Oud 18-04-2002, 13:34
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Hmm, aan de hand van de titel van dit topic nam ik aan dat het ging om sapvasten...is dat zo?
dat lijkt me wel ja, sapvasten voor een dagje...
Oud 19-04-2002, 10:06
Verwijderd
nah volgens mij komt dat sap aan et eind van de dag echt je neus uit
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:11
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
nah volgens mij komt dat sap aan et eind van de dag echt je neus uit
valt wel mee...sapvasten is over het algemeen best redelijk vol te houden..
Oud 19-04-2002, 21:37
Verwijderd
Jah dat zijn ook speciale sapvast flessen. Verstandiger dan dat je normale vruchtensappen neemt.
Je kunt de periode dat je het gebruikt (2/3 dagen of zo) wel beter zoveel mogelijk binnen blijven, want je hele gezicht gaat ervan puisten en je bent waarschijnlijk toch lusteloos dan.
Kun je je tijd doorbrengen met mediteren en zo...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 09:12
Kat
Kat is offline
Zeggu... ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar... als ik een week geen vast voedsel eet dan ben ik volgens mij al drie keer flauw gevallen.... Niet? kweet het eigenlijk ook niet precies, ik heb het nog nooit uitgeprobeert. Maar het lijkt mij helemaal nix.
Oud 20-04-2002, 15:10
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
Kat schreef:
Zeggu... ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar... als ik een week geen vast voedsel eet dan ben ik volgens mij al drie keer flauw gevallen.... Niet? kweet het eigenlijk ook niet precies, ik heb het nog nooit uitgeprobeert. Maar het lijkt mij helemaal nix.
Dat is niet waar, je krijgt namelijk wel gewoon de vitaminen binnen, alleen hoef je niet te kauwen...
Oud 20-04-2002, 16:38
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:

valt wel mee...sapvasten is over het algemeen best redelijk vol te houden..
ik zou t nie kunnen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 17:01
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Dat is niet waar, je krijgt namelijk wel gewoon de vitaminen binnen, alleen hoef je niet te kauwen...
van vitaminen blijf je niet op de been, daar heb je calorieën voor nodig
Oud 20-04-2002, 17:55
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:

van vitaminen blijf je niet op de been, daar heb je calorieën voor nodig
die zitten ook in vruchtensappen en fruitsappen hoor

Regels voor berichten