Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 09:25
mrmateja
mrmateja is offline
Wij moeten een discussie gaan houden over Geweld in Games. Daarbij moeten we ook en werkstuk maken en wij houden ook een enquete. Het duurt niet zo lang dus vul hem AUB in:

1. Hoe oud ben je?
2. Hoeveel uur per dag game je?
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels )
4. Erger je je aan het geweld in games?
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games?
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen?

Dat was het....alvast bedankt.

Greetz MrMateja, ML, Boy en Tom
Oud 25-09-2003, 09:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
1: 17.
2: 2-5 uur per dag, het variëert heel erg.
3: Ja, bijna alleen maar. Raven Shield, Quake 3.
4: Nee, het is virtueel geweld en dus niet echt.
5: Sommige wel en sommige niet. Het hangt van de leeftijd af. Op mijn twaalfde speelde ik al Red Alert (1), maar ik ben er niet gewelddadig van geworden. Ik ben geen expert dus ik kan er weinig over zeggen.
6: Nee, de meeste mensen houden van geweld in games en worden er niet gewelddadig door. De belangrijkste maatregel die genomen moet worden is dat ouders wat beter op hun kinderen zouden moeten letten.
Oud 25-09-2003, 09:48
Verwijderd
1: 16
2: 2-5 uur p/d
3. Ja, maar niet alleen maar
4: Nee, want anders zou ik het niet spelen
5: Als het een kind is dat het IQ van een achtereind van een zwakbegaafd varken heeft is, dan wel ja. Maar elk 'normaal' kind niet.
6: Nee, als er minder geweld in games komt, zal de console/pc ook minder als uitlaatklep gebruikt kunnen worden, wat wellicht tot meer echt geweld kan leiden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:52
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 25-09-2003 @ 10:48:
6: Nee, als er minder geweld in games komt, zal de console/pc ook minder als uitlaatklep gebruikt kunnen worden, wat wellicht tot meer echt geweld kan leiden.
In het verzuilde Nederland van begin vorige eeuw hadden ze die dingen nog niet eens, en ik denk dat er toen veel minder gewelddadige criminaliteit was.
Oud 25-09-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 25-09-2003 @ 10:52:
In het verzuilde Nederland van begin vorige eeuw hadden ze die dingen nog niet eens, en ik denk dat er toen veel minder gewelddadige criminaliteit was.
Dat zou best kunnen, maar nu hebben wij die dingen wel. En de hoge gewelddadige criminaliteit hebben we niet te danken aan de opkomst van interactief geweld, maar aan de slappe regering met het 'billenkoek' beleid.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:06
Mark
Mark is offline
1. Hoe oud ben je?
18
gemiddeld 1,5
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels )
ja, voornamelijk QuakeIII
Nee
Op te jonge leeftijd wel. Maar vanaf een bepaalde leeftijd beseffen ze heel goed dat geweld in games anders is dan echt geweld
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen?
Ik denk dat die verantwoordelijkheid bij de ouders zelf ligt.

Mark
Oud 25-09-2003, 11:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
1. 18

2. euhm, 2 uurtjes

3. Valt mee, Baldur's Gate II is volges mij het meest geweldadige

4. Nee, bij alle spellen die ik tot nu toch heb gespeeld niet

5. Ja, onder de 16 jaar denk ik wel, hoewel dit m.i. zeer gering zal zijn. Maar 't hangt erg af van het kind (mede door opvoeding) in hoeverre zij dit als realistisch ervaren of zelfs na gaan doen.

6. Nee, er hoeft niet minder geweld in te komen. Wel is het verstanding om een soort violent-filter in te bouwen (is bij enkele games al volges mij), zodat ouders van kinderen die gevoelig zijn voor het opnemen van dergelijke prikkels zelf kunnen bepalen hoeveel geweld hun kinderen te zien krijgen.
Oud 25-09-2003, 13:44
Thomas
Thomas is offline
1. Hoe oud ben je?
19 jaar.

Minder dan een half uur.

3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan?
Valt wel mee.

Nooit, want het draagt juist iets bij.

He-le-maal niet.

Als mensen het niet willen zien dan moet men het maar niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:18
Verwijderd
1. Hoe oud ben je?
21

1,5 uur gemiddeld genomen over de week

Valt mee, 50-50 maar spellen zoals Hitman 2, Mohaa, GTA VC

Totaal niet, anders koos ik er niet voor om ze te spelen.

Kinderen worden door alles beinvloed, dus door games ook.

Het verbieden maakt het juist aantrekkelijker, dus niks aan veranderen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:16
dafelix
dafelix is offline
1. Hoe oud ben je? 17
2. Hoeveel uur per dag game je? 1
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) Soms (Quake, 3Dshooters), meestal puzzel
4. Erger je je aan het geweld in games? Er is een grens voor mij, dingen als WWII ofzo kan ik me aan ergeren, voor de rest stoor ik mij er neit aan
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? Tuurlijk wel, maar ik denk dat het niet zo erg is. Sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? Nee, laat de markt dit bepalen

glad to help ya
Oud 25-09-2003, 19:02
Ikziedodemensen
Ikziedodemensen is offline
15 jaar
speel ongeveer 3uur per dag
mjah geweld: warcraft iii tft
diablo II lod
counterstrike
return to castle wolfenstein
ik erger me niet aan geweld in games, want het is toch maar pixels
als kinderen worden beïnvloed door geweld in games is waarschijnlijk iets niet goed gegaan in opvoeding
nee van mij hoeven ze de geweld nie te verminderen, want het heeft toch geen zin of het nou wel of geen geweld in zit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:15
killertje
killertje is offline
Citaat:
mrmateja schreef op 25-09-2003 @ 10:25:
Wij moeten een discussie gaan houden over Geweld in Games. Daarbij moeten we ook en werkstuk maken en wij houden ook een enquete. Het duurt niet zo lang dus vul hem AUB in:

1. Hoe oud ben je?

1. 16, eindelijk, gister jarig!!
2. 2 of 3 uur, nu heb ik t nog rustig
3. mwah, nu veel moh spearhead. en no one lives forever. Dat zijn twee schietspellen, maar kspeel ook wel racespellen
4. Nee, je kiest toch zelf de spellen uit, als je een niet geweldadig spel wil, koop je er toch een zonder geweld
5. Het kan invloed hebben, maar tis niet de enigste factor denk ik, als je veel gepest word, je depri voelt enzo, dan ken t vout gaan.
6. Voor mij hoeft het niet, misschien strenger controleren bij verkoop spellen ofzo
Oud 25-09-2003, 19:19
FastJapie
FastJapie is offline
1. Hoe oud ben je? 16
2. Hoeveel uur per dag game je? gemiddeld 2,5
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) C&C:Generals
4. Erger je je aan het geweld in games? Tuurlijk niet :-) My hands are splintered
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? Ik denk dat ze er minder snel van schikken dan anders, maar ze gaan niet sneller geweld plegen.
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? Nee, ik vind het goed zo, de verantwoordelijk is aan de kinderen en de ouders zelf.
Oud 25-09-2003, 22:29
Obi Wan
Obi Wan is offline
1. Hoe oud ben je?
18

Gemiddeld 8 uur

Ja, zijn er veel maar enkele zijn: Battlefield 1942 (Deser Combat), Counterstrike, Command and Conquer Generals (Zero Hour), Homeworld 2, Postal 2, Day of Defeat..

Totaal niet, is om me mee af te reageren

Nee, slechts als ze mentale problemen hebben (bijvoorveeld problemen thuis)

Games zonder geweld zijn geen Games, er moet gewoon strenger gelet worden op de leeftijd
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 02:26
Blizz
Blizz is offline
1. Hoe oud ben je? 19
2. Hoeveel uur per dag game je? 3 a 4 uur
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? ja, et, generals, mohaa, rtcw, bf1942, AoM etc.
4. Erger je je aan het geweld in games? absoluut niet
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? domme kinderen wel, slimme kinderen niet
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? nee, bull, moeten de ouders voor zorgen..
Oud 26-09-2003, 06:32
Maradinus
Maradinus is offline
1. Hoe oud ben je? 18
2. Hoeveel uur per dag game je? 2 ã 4 uur
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) jah, gta vice city, king pin ()etc.
4. Erger je je aan het geweld in games? neej
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? sommige kinderen wel.
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? matregelingen

er staat wel een een leeftijds stikker op maar jah broer koopt een kleine broertje speelt.

greetz maradinus
Oud 26-09-2003, 08:41
Rioto
1. Hoe oud ben je?
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) .

1 : 18
2 : 3 a 4 uur .. of meer
3 : alle delta force games
4 : totaal niet
5 : ja en nee ...
6 : het moet blijven zoals het is .. als kinderen beinvloed worden door games is dat pech ,er staan leeftijden op de hoes van een game en geeft dus aan of het geschickt is voor kinderen of niet .
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 09:49
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:

1. Hoe oud ben je? 19
2. Hoeveel uur per dag game je? gemiddeld 1
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) ja, tactical ops
4. Erger je je aan het geweld in games? nee, integendeel
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? nah
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? er zijn al genoeg maatregelen genomen

asjeblief.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 11:07
Verwijderd
1. Hoe oud ben je?

- Eenentwintig.

- Op doordeweekse dagen meestal hooguit een halfuurtje tot een uur, in het weekend vaak meer, een uurtje of twee.

- Ja. Met name Unreal Tournament 2003 en momenteel weer wat oudere spellen, zoals Sin, Half-Life, Blood, Return to Castle Wolfenstein e.d.

- Nee.

- Nee. Kinderen zijn slim genoeg om in te zien dat dat een spelletje op een computer is. Kinderen gaan niet ineens proberen een pistool te bemachtigen omdat ze dat in UT2003 hebben gezien.

- Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:06
Smobbo
Smobbo is offline
1. 16
2. minimaal 3 (weekend nog veeeel meer)
3. Ja, Counter-Strike, Splinter Cell, etc (de realistische spellen dus...)
4. Nej anders is het niet realistisch meer.
5. Ja maar niet noodzakelijk negatief (dat gebeurt voornamelijk met de euh... DOMME! gamers).
6. Nee het is een manier van afreageren!
Oud 26-09-2003, 15:01
Verwijderd
1. 17
2. 0-5
3. Ja, Streetfighter 3, Capcom Vs SNK 2, Marvel Vs Capcom 2, King of Fighters 2002, Guilty Gear X
4. Absoluut niet: Liever fictief dan echt geweld
5. Het heeft mogelijk wel een invloed op de normen en waarden, maar is zeker niet de bron van geweld
6. Zwaardere straffen en mogelijk doodstraf op moord of er voor zorgen dat er geen milieu voor geweld is, dmv de volgende dingen:
-School minder zwaar maken.
-Minder belasting.
-Gedeeltelijke censuur op de media (de media zorgt voor stress, vanwege alle idealen en demonisering enz)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 15:13
-Octavius-
-Octavius- is offline
1. Hoe oud ben je?
18
2
Jah,
StarCraft, WarCraft, Diablo, Unreal T.
zonder geweld, geen game
Kinderen onder de 16 wel.. ik herinner me nog dat ik een Marine in StarCraft wilde worden toen ik 14 was.. *zucht* .. neeh er moet een 16-jaar grens op
de 16 jaars grens, of groen bloed
Oud 26-09-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
1. Hoe oud ben je?
Vijftien.

Een half uur.

Ja, Half-Life en Counter-Strike.

Nee.

Misschien wel, maar geweld in games helpt mij zelfs om geweld IRL te relativeren. Als ik aan het gamen ben, denk ik niet eens in termen van schieten of doden.

In alle gewelddadige spellen opties zetten om bijv. bloed en lijken niet te laten zien. En het belangrijkst: toezicht van ouders op hun kinderen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:41
Verwijderd
1. Hoe oud ben je?
negentien.8

dat verschilt enorm

unreal tournament, mafia, quake3, postal 2

nee

ik denk het wel

nee geweld in games is

tot zover mijn nutteloze reply
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:51
schietgeweer
schietgeweer is offline
1. 17.

2. 1-4 uur.

3. Niet extreem denk ik, en vrij vaak nogal abstract. Games: denk aan Half-Life + mods, MTW, Close Combat, Hearts of Iron etc.

4. Gewoonlijk niet. Maar het volledig ontbreken of extreem aanwezig zijn (overal bloed na een klapje) ervan kan me soms irriteren.

5. Een beetje, maar niet erg. Na hun 11e/12e sowieso niet echt meer. Natuurlijk heb je dan nog altijd mensen met lage intelligentie die er zich makkelijk door laten beïnvloeden.

6. De meeste spellen hebben wel een leeftijdsaanbeveling en een violence lock. 't Is goed zo.
Oud 26-09-2003, 20:25
MikeyMo
MikeyMo is offline
1...15
2...ligt er heelerg aan wanneer....doordeweeks als ik geen hw heb 1-4...en in de fuckantie of weekend 3-10...
3...tactical shooters zoals rainbow six en vechtgames zoals dead of alive..en bij ok hooligans en nog wel meer, zoals halflife..
4...nee
5...nee dat denk ik niet...omdat veel mensen het killen en pijn doen in een game niet linken met het egte leven.
6...nee..er moet echter wel meer toezicht van oudere op kleinere lui gehouden worden..o.a. op wat ze spelen en wat voor spellen ze kopen.
Oud 28-09-2003, 12:46
Verwijderd
1. Hoe oud ben je?
17
gemiddeld 2,5 uur
Jep, GTA: Vice City, RTCW, DOA3 (XBOX), Mortal Kombat: DA (XBOX)
Nee, want geweld staat in deze games centraal. Tis wel leuk.
Als kind probeer je weleens je 'helden' na te doen, maar dat is gewoon 'spelen'. Ik geloof niet dat ze door geweldadige games gaan moorden en stelen oid.
Ik vind het best zo.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:25
Ketjing
Ketjing is offline
1. Hoe oud ben je?
17
2-4 uur
Ja, Age of Mythology, SOF 2
Nee
Nee, ik denk dat kinderen duidelijk het verschil kunnen zien tussen game-geweld en real-life geweld
Idee van de kijkwijzer voor games is een goed initiatief, verder hoeven er geen extra maatregelen genomen te worden
Oud 28-09-2003, 14:22
Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:

1. Hoe oud ben je?

17

2 tot 3

Ja, GTA VC, DOD, enzo

Nee, daar speel ik ze voor

Ja

Nee, dat vind ik leuk aan spellen

Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:27
Ieke
Ieke is offline
1. Hoe oud ben je?
18
door de week ongeveer een uur, in het weekend verschilt het nogal. Soms een hele dag en dan weer niet.
Speel ze wel ja. Dingen als C&C, SSBM en soul callibur. Maar spellen als Zelda, Golden sun vaker.
Nee
Nee, maar de opvoeding speeld hier wel een belangrijke rol bij.
Meer zelda natuurlijk Maar goed serieus: Nee, de ouders hebben vind ik een grote verandwoordelijkheid, de opvoeding is erg belangrijk. Geen games verbieden, maar een soort kijkwijzersysteem lijkt me handig, zodat iedereen goed kan beoordelen wat voor game het is. Als je geen gamesbladen ect leest is het moeilijk om het spel goed te beoordelen, dus dan is dit wel handig. Maar ook dan moet ook een soort hoeveelheid geweld duidelijk worden. In mario spring je ook op beestjes om ze dood te maken, maar dat is toch iets anders als bijv. UT.
Oud 28-09-2003, 14:48
CryptapiX
CryptapiX is offline
1. Hoe oud ben je?
19

2 tot 4?

tjah wat heet geweld
counter-strike, warcraft3, crimson land,

nee

nee

NEE
Oud 28-09-2003, 15:02
JaJ
JaJ is offline
Citaat:

1. Hoe oud ben je?

1. 16
2. zeg minstens een uur per dag, en het kan oplopen tot de hele dag, als ik ECHT geen huiswerk heb, maar dat komt weinig voor sinds de 5e.
3. Warcraft, Warlordsbattlecry II(beide strategy), Worms t/m worms world party en Liero (allemaal wormsgenre, dat ken je best) Zelda tlm Zelda windwaker (adventure rpg, er word weinig tegen mensen gevochten) Lotr two towers.
4. Er zijn maar weinig echt leuke spellen zonder geweld, en in dat soort spellen wordt niet meer geinvesteerd, behalve racers, maar die zijn nooit geniaal. (geniale geweldloze spellen: candy crisis, elasto mania, sumo)
5. Mijn oppaskindjes willen graag mario spelen, e dan dien ik bowser te zijn, maar ik geloof niet dat er verder echt steekpartijen of serieuze ruzies onstaan alla aragorn tegen een partijtje orcs vanwege Lotr of de ps2/ gba
6. jazeker, in die zin dat een ouder aan een doosje moet kunnen zien wat het nu eigenlijk voor een spel is. prime evil is alleen maar een zwarte doos met in mooie letters: prime evil. mijn oppas kindje weer, heeft ooit Turok voor zijn verjaardag gehad, terwijl hij 9 was ofzo, ja zij zijn moeder, het ging toch over dino's?(turok is geloof ik een schietspel om gemuteerde hagedissen te mollen ofzo, het is iig niet voor iemand van 9)
Oud 28-09-2003, 16:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

1. Hoe oud ben je?

1: 19

2: 2-4 uur. In het weekend meer

3: Ja, maar ik vind ze niet onmisbaar. Feit blijft dat de beste games ooit gemaakt nu juist degene zijn met het minste geweld. Hoewel, niet allemaal natuurlijk. It's the gameplay that counts.

4: Nee, absoluut niet. Niets mis met een beetje bloedvergieten. zolang de game ook maar iets meer te bieden heeft, natuurlijk

5: De meeste niet, maar kinderen gevoelig voor externe prikkels of minder begaafden misschien wel.

6: Nee hoor, gewoon zo door gaan. Sommige thema's vereisen nu eenmaal geweld. Games moeten net als films maatschappelijk geaccepteerd worden voor hun soms gewelddadige content, zolang er maar een waarschuwing op de verpakking staat. games van nu incorporeren geweld als single-based element, dus niet langer alleen om een spel aan te drijven. Sommige games wel natuurlijk, maar veel hebben meer te bieden dan alleen bloed en ingewanden.
Oud 28-09-2003, 16:58
Psychopath
Psychopath is offline
1. 16
2. 3 tot 4 uur per dag
3. Jah, Renegade,MoH,Postal 2, Gta 2,Gta 3,Gta vice city, Battle field 1942 + secret weapons of WWII, Hooligans, Warcraft 2,Warcraft 3 + frozen trone, Unreal tournament, unreal tournament 2003, Killing time, Soldier of fortune, soldier of fortune 2 double helix, James Bond 007: Night fire, Commandos, commandos 2, Morrowind, Return to castle wolfenstein, Delta force, delta force 2, delta force 3, Half life, caunter strike, gunman, Tompraider (alle), Ra2 + yuri's revange, enz. enz. enz.
4. Neu daar doe ik het meestal juist voor!
5. Beinvloed? jah een beetje maar ze worden er zeker niet geweldadiger van. Het is meer een middel om frustratie af te reageren.
6. HELL NO!

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:33
faan
faan is offline
caunter strike, ik wist niet dat er ook een duitse versie van was
Oud 28-09-2003, 17:58
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
faen schreef op 28-09-2003 @ 18:33:
caunter strike, ik wist niet dat er ook een duitse versie van was
dyslexie
Oud 28-09-2003, 21:03
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:

1. Hoe oud ben je?
1) 20
2) 1 uurtje ofzo (gemiddeld)
3) ja, heerlijk (DOA3, Halo etc.)
4) nee, integendeel
5) Nee, dit is ook al wetenschappelijk bewezen dat kinderen niet worden beinvloed worden door geweld in games.
6) ik vind het wel goed als er een geweldsfilter op games komt, Soldier Of Fortume had dit al en ik hoop dit in meerdere games terug te zien. Ook ben ik persoonlijk van mening dat je als ouder er op moeten letten wat je kind te zien krijgt, zowel op tv als (computer)beeldscherm. Een beetje verantwoording kan geen kwaad.
Oud 28-09-2003, 21:28
Verwijderd
Wat ik nog ffs wil toevoegen aan m'n post: Games die puur om het geweld gaan, zoals Postal en Postal2, vind ik niet kunnen. Daar zit geen verhaal achter en het gaat gewoon puur om het neermeppen en vermoorden van mensen (en dieren).

@Ieke:

Over die kijkwijzer: volgens mij is er al zoiets, want ik zie steeds vaker een leeftijdsgrens staan op de verpakking van de spelletjes. Ik weet alleen niet of dit aangeraden leeftijd is of dat je daadwerkelijk die leeftijd moet hebben (wat me erg sterk lijkt).
Een kijkwijzer lijkt mij dus ook wel een goed begin om te zorgen dat kleinere kindjes niet in aanraking komen met geweld in games.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-09-2003 @ 22:28:
@Ieke:

Over die kijkwijzer: volgens mij is er al zoiets, want ik zie steeds vaker een leeftijdsgrens staan op de verpakking van de spelletjes. Ik weet alleen niet of dit aangeraden leeftijd is of dat je daadwerkelijk die leeftijd moet hebben (wat me erg sterk lijkt).
Een kijkwijzer lijkt mij dus ook wel een goed begin om te zorgen dat kleinere kindjes niet in aanraking komen met geweld in games.
Daarom je het kijkewijzer systeem ook nog niet toerijkent. Of er veel of wijnig is zit is dus absoluut niet duidelijk. Verder moet het ook een indicatie zijn, maar men moet zelf weten of ze het willen spelen. Het is een begin en voor de rest ligt het denk ik voor een groot gedeelte bij de ouders.
Oud 29-09-2003, 00:20
Kirk22
Kirk22 is offline
1. Hoe oud ben je?
22
gemiddeld 1
nee nauwelijks
4. Erger je je aan het geweld in games? nope
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? tuurlijk
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? nee
Oud 29-09-2003, 00:25
Chimera
Chimera is offline
1. 23
2. Weinig, gemiddeld 10 min/dag.
3. Ja, vanalles, shooters, RTS, etc.
4. Tuurlijk niet, part of the game.
5. Geloof ik niks van.
6. Nee, games zijn gewoon een vorm van ontspanning.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 03:20
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
1. Hoe oud ben je?
1) Twintig lentes jong. Oud. Whatever.
2) Meestal toch wel een kleine 5 uur. Of meer.
3) Ja. Halo, Jedi Knight 3, Homeworld 2.
4) Nope. Het zijn games.
5) Denk het wel. Maar de rest is aan de ouders.
6) Géén. Bewijs stelling 5 eerst maar.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:39
Evil creature
Evil creature is offline
1. Hoe oud ben je? 19

2. Hoeveel uur per dag game je? 2

3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) Ja. Postal 2, Mortal Combat, Return to castle Wolfenstein.

4. Erger je je aan het geweld in games? Nee

5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? Nee

6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? Geen maatregelen nodig.
Oud 29-09-2003, 15:05
pepijn 14
pepijn 14 is offline
[QUOTE]mrmateja schreef op 25-09-2003 @ 10:25:
[B]Wij moeten een discussie gaan houden over Geweld in Games. Daarbij moeten we ook en werkstuk maken en wij houden ook een enquete. Het duurt niet zo lang dus vul hem AUB in:

1. Hoe oud ben je? 15
2. Hoeveel uur per dag game je? 15 minuten
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) Ja, GTA Vice City verder speel ik niks
4. Erger je je aan het geweld in games? nee
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? alleen kinderen t/m 12 jaar
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? Je kan het toch niet tgen houden, als je spellen voor 12 eo of 16 eo maakt en iemand van 11 wil dat dan laat hij het gewoon door iemand anders halen, je kan er gewoon niks aan doen, hoe goed je het ook aanpakt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:11
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
1. Hoe oud ben je?
19
4-5 uur per dag gemiddeld
Quake III, Return to Castle Wolfenstein, Soul Calibur II...en vast wel nog meer die ik vergeten ben....
Nee
Nee, het is eerder een uitlaatklep om je agressie kwijt te raken.
Ouders moeten gewoon meer invloed hebben op het kind dan de games, dan is er IMO niks aan het handje. Alle ouders die roepen dat ze geen invloed meer hebben door de games hebben dan in de eerste 5-6 jaren van hun kind iets fout gedaan in de opvoeding...
Oud 30-09-2003, 10:38
mrmateja
mrmateja is offline
Bijna iedereen is het eens over het feit dat geweld in games niet verboden moet worden. Daar ben ik het zelf ook mee eens omdat er op veel spellen een functie zit waarmee je het geweld kunt uitzetten...ook vind ik het een goed idee dat er een soort GAME Kijkwijzer komt.

Ik heb nu dus al aardig veel Enquetes binnen maar blijf reageren hieronder staat de Enquete voor het gemak nog een keertje:

1. Hoe oud ben je?
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) .
Oud 30-09-2003, 17:37
Not for Sale
Not for Sale is offline

1. Hoe oud ben je?

18

1 à 2

Met zichtbaar grof geweld,bloed,etc: Diablo II, One Must Fall 2097 . Heel soms UT,MP of RTCW
Bevat geweld: Vele, van Turn-based strategy tot adventures met mild geweld.
Ja. Vooral in Turn-based strategy (toch wel mijn favoriete genre) zou ik graag spellen zien waar geweld gewoon geen pas tot overwinning/stabiliteit/groei/wetenschap is, net zoals dat volgens mij in de werkelijkheid is.

Ja. Kinderen imiteren wat ze zien.

Ja, maar ik wil geen verboden en geboden. Ik heb de naïeve hoop op een ideëele verandering.

Dat was het....graag gedaan.

Not for Sale
Oud 30-09-2003, 20:07
Skullkid
Skullkid is offline
1. 14 Jaar
2. 2-4 Uur per dag.
3. Ja (Warcraft 3, Soul Calibur 2, S.S. Bros. Melee)
4. Nee, het is maar een spel.
5. Ja, maar dat is bij t.v. en film net zo, en het valt reuze mee. Mensen die gaan moorden na het spelen van Quake ofzo, hebben wel iets andere probleempjes in hun hoofd.
6. De ouders moeten het zelf in de gaten houden bij jongere kinderen.
Oud 02-10-2003, 14:01
JuvDel
JuvDel is offline
[QUOTE]mrmateja schreef op 25-09-2003 @ 10:25:
[B]Wij moeten een discussie gaan houden over Geweld in Games. Daarbij moeten we ook en werkstuk maken en wij houden ook een enquete. Het duurt niet zo lang dus vul hem AUB in:

1. Hoe oud ben je? 19
2. Hoeveel uur per dag game je? 4 tot 10
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) ja, GTA, Vice city, Warcraft enz.
4. Erger je je aan het geweld in games? nee
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? nee, zolang je duidelijk een lijn trekt tussen realiteit en fictie
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? nee, als je games te gewelddaig vindt moet je ze niet kopen!

.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:12
Vuyge Geylaerd
Vuyge Geylaerd is offline
1. Hoe oud ben je? 20
2. Hoeveel uur per dag game je? 4
3. Speel je veel games waar geweld in voor komt? En zo ja welke games zijn dat dan ( titels ) Uhm.. Postal 2, Operation flashpoint SOFII delta force.. van ALLES
4. Erger je je aan het geweld in games? Nee, ik vind het er bij horen eigenlijk
5. Worden kinderen volgens jou beinvloed door het geweld in games? Zo ja, ligt het niet aan de games, meer aan de kinderen zelf
6. Moet er minder geweld in games komen of welke andere maatregelen moeten worden genomen? Nee. censuur is slecht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten