Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 15:22
druiveke
druiveke is offline
hey

voor persoonlijke analise (unif)
moet ik een eigen tekening maken.

zijn er niet wat tips om bv neus, ogen enz te tekenen?

ik weet dat je zo bepaalde boeken hebt maar weet iemandeen site

en zeg nu aub niet google
ik doe zelf ook men zoekwerk
met zoiets er bij te zetten help je me werkelijk niets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 15:56
Verwijderd
je bedoelt een zelfportret?

Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 16:35
druiveke
druiveke is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 10:38
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
http://zindy.zone.dk/html/drawings/tutorial.htm
deze site heb ik al eens eerder gepost, maar misschien heb je er wat aan (scroll naar beneden)
voor de rest... het lijkt me het makkelijkste om met een centraal iets te beginnen, bv de ogen (dit is voor iedereen anders maar ik vind dat altijd het makkelijkste) je moet wel bedenken dat ogen niet altijd helemaal recht staan. ze lopen meestal iets omhoog of iets omlaag (maak het jezelf makkelijker door lijnen te trekken. kies een punt, bv het punt precies tussen je ogen in. en bepaal vanaf dat punt hoe je ogen lopen, hoe lang je neus is, etc. trek een lijnen vanuit je buitenste ooghoeken naar het puntje van je neus. dit moet een gelijkzijdige driehoek vormen)
er zijn bepaalde regeltjes waar je je aan moet houden. de afstand tussen je ogen is gelijk aan de lengte van 1 van je ogen (dus de totale lengte is 3 ogen naast elaar). je neus moet (geloof ik) 3x in je gezicht kunnen. dus de lengte vanaf de onderkant van je neus tot je kin, moet gelijk zijn aan de lengte van je neus. en vanaf de bovenkant van je neus tot je voorhoofd ook.
je oren beginnen op dezelfde lijn waar je neus begint, en eindigen ook waar je neus eindigt.
wat betreft de mond, als je op een foto een rechte lijn naar boven trekt vanuit je mondhoeken, dan kom je precies uit in je pupil.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes ermee. laat je het resultaat zien?

Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 11:23
dark_poetry
dark_poetry is offline
Emin,mijn dank is zeer groot voor die tutorial site.
Oud 20-09-2003, 18:04
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
mooie site he!!
Oud 20-09-2003, 20:32
Verwijderd
Gewoon goed kijken. Er is echt niets belangrijker. Er zijn geen trucs om ogen of neuzen te tekenen, want hoe dat eruit ziet verschilt altijd. Je moet kijken naar licht en donker (of kleur, als je met kleur werkt), en je moet niet tekenen hoe je dénkt dat het zit, maar hoe je het zíet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Emin schreef op 20-09-2003 @ 11:38:
http://zindy.zone.dk/html/drawings/tutorial.htm
deze site heb ik al eens eerder gepost, maar misschien heb je er wat aan (scroll naar beneden)
voor de rest... het lijkt me het makkelijkste om met een centraal iets te beginnen, bv de ogen (dit is voor iedereen anders maar ik vind dat altijd het makkelijkste) je moet wel bedenken dat ogen niet altijd helemaal recht staan. ze lopen meestal iets omhoog of iets omlaag (maak het jezelf makkelijker door lijnen te trekken. kies een punt, bv het punt precies tussen je ogen in. en bepaal vanaf dat punt hoe je ogen lopen, hoe lang je neus is, etc. trek een lijnen vanuit je buitenste ooghoeken naar het puntje van je neus. dit moet een gelijkzijdige driehoek vormen)
er zijn bepaalde regeltjes waar je je aan moet houden. de afstand tussen je ogen is gelijk aan de lengte van 1 van je ogen (dus de totale lengte is 3 ogen naast elaar). je neus moet (geloof ik) 3x in je gezicht kunnen. dus de lengte vanaf de onderkant van je neus tot je kin, moet gelijk zijn aan de lengte van je neus. en vanaf de bovenkant van je neus tot je voorhoofd ook.
je oren beginnen op dezelfde lijn waar je neus begint, en eindigen ook waar je neus eindigt.
wat betreft de mond, als je op een foto een rechte lijn naar boven trekt vanuit je mondhoeken, dan kom je precies uit in je pupil.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes ermee. laat je het resultaat zien?
Dit klopt dus alleen als je een standaard gezicht hebt, en een gezicht wordt pas herkenbaar door de afwijking van de standaard.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:53
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
toch zijn er sommige verhoudingen die gewoon moeten kloppen. en ookal is ieder gezicht anders van vorm, de onderlinge verhoudingen zijn meestal zoals ik ze hierboven beschreven heb. toen mijn tekenleraar dat vertelde heb ik het ook even bij een aantal mensen gechecked en de basic dingen (afstand tussen de ogen, grote van voorhoofd, dat soort dingen) klopte ook. natuurlijk niet bij ieder mens en daarom moet je idd goed kijken en misschien maar een foto van jezelf nemen en lijnen trekken ofzo.
Reageren

Regels voor berichten