Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een universiteit krijgt geld voor elke student die afstudeert. Een student die langer over z'n studie doet, is dus minder waard. Hij maakt immers langer gebruik van onderwijsvoorzieningen terwijl hij evenveel opbrengt. Een student die de universiteit verlaat zonder diploma is helemaal waardeloos geweest. Ook is het een slechte ontwikkeling dat er zoveel buitenlandse studenten onderwijsplekken innemen. Voor sommige studies kan het nuttig zijn, maar voor andere is het gewoon een lachertje. Die gasten komen hier om een jaartje mee te pikken van het ooit fameuze Nederlandse universitair onderwijs en verlaten ook de universiteit zonder diploma. Natuurlijk staat er wel een uitwisselingsvergoeding tegenover, maar toch. Die instroom moet dus flink ingedamd worden. Het kaf moet eerder van het koren gescheiden worden zodat alleen echte, goede studenten gebruik kunnen maken van universitair onderwijs. Dat is de enige manier om weer terug te komen op een niveau waarop we internationaal aanzien hebben met ons wetenschappelijk onderwijs. Er zitten nu teveel mensen die de universiteit zien als iets leuks voor erbij 'oh, een master staat toch wel leuker dan een bachelor, laat ik dat gaan proberen'. Mooi niet dus ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Nou,.. d'r zitten heus wel slimme mensen tussen, hoor. Ken d'r genoeg die van VWO komen en die dr helemaal niks van bakken. Ikzelf ben ook wat te lang bezig met de studie ![]() Citaat:
En als je voor twee studies afstudeert, krijgen ze dan t dubbele? want dan heb ik mijn langere periode goedgemaakt ![]() Citaat:
Dat laatste komt deels ook doordat mensen een verkeerd beeld hebben van de studie. ALthans dat was bij mijn studie het geval (filosofie). Citaat:
Ik volg regelmatig colleges in het Engels samen met die buitenlandse studenten. Denk dat dat niet veel extra kost dan. Citaat:
Hoe?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zodat ze als ze daarvoor slagen wel aangenomen mogen worden?
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb geen idee hoe moeilijk het is om zo'n regeling in te voeren, en of het ook werkelijk zal gaan lukken. Maar ik weet in ieder geval zeker dat het plan er is. Nu maar afwachten of het ook gerealiseerd gaat worden... En het is dan jammer voor die 20%, maar zo gaat het altijd met wetten/regelingen. Er zijn altijd groepen die pech hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het zou dan wel zo aardig zijn om deze drie vormen als universiteit te erkennen; net zoals elders in de wereld; ook al mag je daar dan vanaf je HAVO op.
||
Verwijderd
|
Op zich heeft Che gelijk, maar hoe structureel is de situatie? want één of twee jaar
Citaat:
@ Geelman: je regeert. Maar dat wist je al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat betekent dat de universiteiten op hun reserves zitten te knabbelen. Dat mag natuurlijk, hoeft niets te betekenen. Maar ik ben ook een beetje bang dat je gelijk hebt... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat je ook veel merkt onder havo leerlingen, is dat ze bewust kiezen voor een hbo propedeuse en dan de universiteit, ipv vwo er aan plakken. Immers, vwo kost twee jaar, propedeuse een. Alleen mensen die het totaal nog niet weten doen vwo na hun havo. Wat dat betreft is het helemaal niet zon slecht idee om havo leerlingen te weigeren, want als ze eerst vwo moeten doen dan zijn ze in ieder geval gelijk aan hun medestudenten kwa niveau.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zo kan iedereen die meent de universiteit aan te kunnen een poging wagen, niet alleen de mensen die toevallig ergens een HBO'p vandaan hebben gesprokkeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat denk ik ook, ik weet het wel zeker trouwens. Ik heb genoeg voorbeelden gezien in mijn eerste en tweede jaar, HBO'P-ers die al gauw afhaakten. Maar met een toets voorkom je dat toch niet? Het heeft, naar mijn mening, weinig met hun kennis van zaken te maken. Misschien met leersnelheid en dergelijke, maar om daar nu op te gaan toetsen... En dan nog, ik denk eigenlijk niet dat het daar veel mee te maken heeft. Een universitaire studie is nu eenmaal erg theoretisch, mijn ervaring is dat dat voor de meeste HBO-ers het probleem is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik vind dat iedereen een kans mag krijgen om een universitair opleiding te volgen.Maar ze moeten wel een toelating toets geven aan de nieuwe leden.
En niet hoppah hbo''er welkom in de universiteit. En ook zo natuurlijk met de Vwo''ers....simpel zat ![]() MJ
|
Er moet gewoon meer geld naar het onderwijs. Period.
Het indammen van de mogelijkheden om via een HBO of HBO'P. de universiteit te volgen is naar mijn mening geen slecht idee maar het zou effectiever, en naar mijn mening eerlijker voor de welwillige HBO'ers, zijn om voor díe mensen een toelatingsexamen als eis te stellen. Op het moment volg ik een HBO-propedeuse, ik ben van plan mijn opleiding ook af te maken en dan pas door te stromen om m'n master in de rechten te halen. Ik zal hoe dan ook die master halen ongeacht het mogelijke feit dat ik dan misschien tot mijn 21e zal moeten wachten en een toelatingsexamen zal moeten doen, waar een wil is ís een weg.
||
Citaat:
Tsja. Wat doe je ertegen mt een regering die in haar wijsheid besluit het hoger onderwijs maar eens te gaan korten?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Offtopic: (Mag ik weten op welk feestje je doelt? (PM ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en het ging over het lustrumfeestje ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Hemel en Hel (eigen verhaal graag reacties) Liwin | 2 | 25-07-2013 00:05 |