Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
snappie ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nog zo'n woordje (wel n btje anders) is "kameraad" vroeger hoorde je dat niet zo vaak. Jah, in de tijd van de mensen die nu 40/50 zijn, maar tegenwoordig is dat weer 'in' ofzow. Jah vriend is voor gay's zegt me broertje dan (14jr izzie) maar n vriend van mij die is bijna 17 d8 k, neej nog nie zo lang 16 geloof ik, jah, iig, hij gebruikt dat woord ook. Ik haat dat, bleh, stom woord. Het zijn geen moeilijke woorden. Maar tis btje vaag. Ik had t er laatst over met taxichaffeur (vrouw) en die gebruikte dat woord ook. Me broertje iz er nie mee opgevoed zeg maar, hij= de enigste thuis die t zegt en me (oude) vader van 47 ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar jij beweert hier dat mensen onder de 18 vaker 'zoiezo' zeggen dan 'sowieso'? ![]()
|
Hier de uitgeplozen, iets leesbaardere versie van de openingspost:
![]() De laatste tijd valt het mij op dat bepaalde woorden alleen door mensen vanaf een bepaalde leeftijd worden gebruikt. Nou denk je natuurlijk: 'Duuuh, kijk maar naar 56+-ers en je hebt een hele rij met woorden die dat bevestigen.' Maar ik heb het over wat kleinere verschillen. Bijvoorbeeld het woord sowieso. Om de een of andere reden vind ik dat een verschrikkelijk woord; al vanaf de eerste keer dat ik het hoorde. Nou ken ik mensen die dàt woord gebruiken en mensen die "zo ie zo" zeggen. Toen ik op vakantie was, was er een gezin met 3 jongens, 2 van 16 (bijna 17) en 1 van 18 (bijna 19 dacht ik). Die van 18 gebruikte dus sowieso. Nou, dacht ik, dat is toeval (ik had het ook al andere mensen horen zeggen namelijk). Maar nou lees en hoor ik steeds vaker het woord 'sowieso' bij mensen vanaf 18 jaar. (Ik kom best wel vaak met mensen in contact van 14 t/m 24 jaar en nog wat ouder, dus het is ook niet zo dat ik gewoon maar een paar mensen van die leeftijd dat woord hoor gebruiken.) Ook heb ik het vermoeden dat het vaker door jongens gebruikt wordt. Beetje nutteloos misschien, maar ik vroeg me gewoon af of anderen dit ook opvalt. En hoe dat nou komt. Als je hierover wat te melden hebt, laat het even weten. Samenvatting Volgens mij zit er een verschil tussen de woordkeuze van oudere mensen en die van jongeren. Dus niet woorden als 'dolletjes', maar een woord als sowieso. I k denk namelijk dat mensen vanaf 18 jaar het woord sowieso daadwerkelijk zo, maar daaronder zegt men vaker zo ie zo. Merk jij daar ook wat van? Mijn persoonlijke reactie: Neuh. ![]() En ja, ik heb tijd over ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Misschien dat er nog andere voorbeelden kunnen volgen om dit duidelijk te maken..?
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De saaie ommezwaai: van #187 naar #188. Verwijderd | 500 | 24-04-2008 21:59 | |
De Kantine |
saaie vibrations #171 Verwijderd | 500 | 06-04-2008 23:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Psychologie |
Denken dat mensen je op het eerste gezicht sowieso niet mogen. Kronkeltje | 17 | 13-04-2002 15:41 |