Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en dan zijn er ook nog van die mensen die de hele tijd 'kanker' schreeuwen bij wijze van scheldwoord of gewoon als ze hun voet stoten en meteen 'krijg de kanker' gillen ![]() maar effe on-topic: vandaag heb ik niet zulke hele goede adviezen maar toch: misschien kun je je 'afsluiten' voor de bepaalde tijd dat je moet praten, je moet dan je gedachten ergens anders heen laten varen, probleem is alleen dat je er dan niet helemaal bij bent... Of ( en vat dit aub niet totaal verkeerd op ) probeer een komische draai aan dat 'onderwerp' oid te geven... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik huil snel.
Mede hierom word ik bijvoorbeeld niet snel boos op iemand omdat ik dan meteen ga huilen en het zo dramatisch lijkt, wat het dan helemaal niet is. Toch heb ik maar moeten accepteren dat ik snel huil, als mensen het verkeerd opvatten is dat hun probleem. Misschien helpt het wanneer je van te voren weet ergens over te moeten praten van te voren te zeggen dat je altijd gaat huilen als je daarover praat, maar dat ze daar verder geen aandacht aan moeten besteden. Of van te voren alles opschrijven waarvan je al weet dat je het wil zeggen, zodat dat overkomt zonder tranen, dan kun je erbij uitleggen waarom je het hebt opgeschreven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik huil ook vrij snel.
Ben verschillende keren op school in huilen uitgebarsten, weet niet precies hoe het komt. Nou ja, weet het eigenlijk wel. Alles zit me dan gewoon hoog, en dan hoeft er maar één klein dingetje fout te gaan en dan ben ik weer aan het huilen. Ik hou mn huilbui meestal niet in, je kan het er beter uit dan in hebben zegmaar... Tja, ik ben er ook niet blij mee... maargoed, het is niet anders |
![]() |
|
wel... heb ook zo iets waarbij ik snel bij huil (je raadt het al: kanker... leukemie meer bepaald...
![]() probeer er over te schrijven, een gedicht of zow van te maken. praat er met mensen over die het ook hebben meegemaakt, lees wat teksten die er over gaan of zow. tklinkt gek, maar zo verwerk je iets vaak veel vlugger en op een betere manier. en je moet je heus niet schamen om te huilen... huilen is vaak de beste oplossing voor opgekropte gevoelens. beter in het midden van de les in huilen uitbarsten dan over een jaar bij een psycholoog zitten omdat je je gevoelens niet kan verwerken! je kan er meestal niet veel aan doen (het huilen tegenhouden), maar het beste is er zo vrij mogelijk over praten, hoe pijnlijk het in het begin ook gaat zijn...
||
Citaat:
![]() ik had zon lieve *ahum* exvriend die me uitschold voor kankerwijf, kankerhoer, khoop dat je kanker krijgt etc... en deze oetlul stond wel op t sterfbed van me oma te huilen een half jaar daarvoor (en die had kanker) ![]() tligt gewoon heel gevoelig maar t slaat sowieso nergens op om zoiets te roepen ![]() verder heb ik dat ook als ik over mn moeder praat ofzo war ik flinke ruzie of problemen mee heb of als ze over oma's beginnen dan moet ik meteen aan de mijne denken en dan staan de tranen alweer in mn ogen ![]() |
![]() |
|
Kep dat ook wel eens, probeer dan te praten over het onderwerp in zijn algemeen,
en het niet te persoonlijk te maken, en de gevoelens die je erbij hebt proberen niet te noemen en zo te ontwijken.. Verder is je inhouden en heel goed voorbereiden ook vaak wel handig, al is het niet goed. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheidsbrief Jean-Jeaques Sasjeliefff | 0 | 26-01-2006 17:15 | |
Psychologie |
overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam Ruudje | 18 | 18-11-2004 11:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
van verliefdheid naar liefde: iedereen gaat voor de bijl de abt van sion | 27 | 10-10-2003 12:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |