Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
als je geld wilt verdienen met muziek die je klote vind ben je gewoon niet goed bij je hoofd commercieel vind ik persoonlijk een kloteterm. gebruik het zo af en toe wel, maar tegen mn zin in. Commercieel zijn heeft niets te maken met de kwaliteit van de muziek, dus boeit het me verder geen kont
||
Citaat:
Ik bedoel eigenlijk ook meer dat je concessies doet ten behoeve van de verkoop van een album.
||
Citaat:
Verder: Wat Wouszer zegt.
||
Citaat:
maar ik denk dat je de grens beter anders kan leggen: muziek, gemaakt met als belangrijkste reden geld verdienen is commercieel en ik denk niet dat je kan zeggen dat een bepaald genre commercieel is, wel dat er commerciele 'bands' zijn (ook al vind ik de benaming 'band' een beetje veel eer), maar die zijn er in elke stijl die op zenders als 538 gedraaid worden. er zijn wel wat stijlen die geen commerciele bands kennen, zoals hardcore-metal of deathmetal. maar dat zijn ook niet de meest toegankelijke muziekstijlen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Knappe kerel! |
![]() |
|
![]() |
het stempel "commercieel" wordt vaak om verkeerde redenen (dus om niet-commerciele redenen) op een band/artiest geplakt.
krijgt een band een hitje en willen ze daar even een half jaartje van genieten, dan zijn ze meteen commercieel. en mensen die niet meer naar bepaalde bands luisteren omdat "ze zo vaak op tmf zijn" hebben gewoon een beetje last van de pubertijd; gaat wel over hoor jongens.... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dimmu borgir is gay ehh commercieel
|
Als je geld vraagt voor je muziek ben je commercieel, hoe nobel je beweegredenen ook zijn, ook al wil je slechts de kosten dekken.
Maar mensen willen zich graag onderscheiden van "de massa", dus is iets commercieel noemen een mooi excuus om geen fatsoenlijke argumenten te presenteren waarom ze een bepaalde band/artiest niet waarderen.
|
omdat het minder bekend is bij het grote publiek ?
omdat van limp bizkit zowat elke kut wel een cd op haar kamer heeft liggen ? omdat limp bizkit een hype was? waarom waarom... waarheen waarvoor? waarom Mieke Telkamp?
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Durft te flirten met andere muziekstromingen - Oplages maakt die groter zijn dan 1000 stuks - Fatsoenlijke studio's gebruikt |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus het is in principe mogelijk dat er bands uit die categorie zijn die eigenlijk wel eens een keertje zou willen "flirten met andere muziekstijlen" maar daar van afzien omdat ze bang zijn niet meer serieus genomen te worden door hun fans of zelfs door de hele scene. Wat is dan (qua instelling natuurlijk, niet qua sound) het verschil tussen een "commerciele act" die als het ware water bij de wijn doet om de doelgroep te plezieren en bands uit de door jou aangehaalde blackmetalscene? Volgens mij zit daar principieel gezien weinig verschil tussen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
onderwerpen aan te snijden - lees: uitgekauwde lezingen tegen het christendom, liberalisme, en de zgn. zwakkere rassen - maar probeert op muzikaal gebied er iets meer van te maken dan zijn voorgangers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: Aanlokkelijke nieuwe productlijn!. Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 15:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|