Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de titel is: Aan allen die vinden dat ze geen leven hebben, een nerd zijn, niet interessant zijn, Nou? Dan vinden ze het toch zelf dat ze geen leven hebben en dat ze een nerd zijn? Daar kun je toch ook wat aan doen? Welke eisen stel je aan jezelf, om te zorgen dat jij jezelf geen nerd meer vindt? Het gaat hier toch gewoon om, om naar jezelf te kijken en niet wat anderen ervan vinden. Kijk, al had er nou gestaan: Aan allen waarvan anderen vinden dat ze geen leven hebben, een nerd zijn, niet interessant zijn, Dan gaat het idd om het punt, dat anderen een labeltje op je kop plakken. Maar als je het van jezelf vindt dan ligt het bij jezelf en alles wat bij jezelf ligt, daar kun je wat aan doen ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Grappig, zelfs een discussie naar aanleiding van mn verhaal ![]() Tuurlijk is het een moraalverhaal, maar wat is er te kort door de bocht aan als je de boodschap wel hebt gezien? Meer wilde ik niet. Het gaat over mensen die zichzelf een nerd vonden, niet speciaal over mensen die door anderen een nerd worden genoemd. Jonas vond zichzelf een nerd, hij werd door anderen niet per se als nerd gezien.
||
Citaat:
Ik vind dit een beetje makkelijk gezegd, dat je er zelf wat aan kan veranderen. Maar misschien begrijp ik het verkeerd. Als je heel weinig zelfvertrouwen hebt dan durf je niet je eigen keuzes enz. te maken. Dan geloof je dat je bent, zoals de mensen jou zien. Vinden ze je een nerd, dan denk je dat je dat ook bent. En ook al zal je er voor jezelf alles aan doen om dat labeltje van je kop af te krijgen, het gevoel verandert niet zolang andere mensen jou een nerd blijven vinden. Als andere mensen niet negatief over je praten, heb je zelf ook veel minder snel het gevoel dat er wat aan je mankeert.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ff zoeken... |
![]() |
|
wie heeft het begrip 'nerd' uitgevonden? iedereen is een nerd!! ik zit nu op school en ik heb zo'n hekel aan al die tutjes die denken dat ze mooi zijn en denken dat ze alles zijn... en ik weet zeker dat ik niej de enige ben die deze egoistische mensen niet mag... ze worden gezien als de koningen en koninginnen en o wat hebben ze een grote mond en o wat hebben ze leuke verhaaltjes. ik ben geen buitenbeentje en ik voel me ook niet eenzaam ofzo. maar iedereen is zoals die is.... blijf je zelf! blijf die 'nerd' die je bent!!! wie bepaalt dat dat fout is???!!! accepteer je zelf! ontdek je plekje, want daar gaat het toch allemaal om?
blessed by joor |
![]() |
|
![]() |
Het feit dat anderen je stom vinden is erg vervelend en je kan het er zelf ook door gaan denken. Maar inderdaad, zoals ItsJustMe al zegt, als je zelf denkt dat je stom bent en dat iedereen dat vindt, is dat al erg genoeg.
Gauloises: goede opmerking: proberen de gouden middenweg te vinden tussen wie je bent en wie je wilt zijn. Die houden we erin ![]() Joor: ‘nerd’ is idd een vaag begrip. Soms wordt het een geuzennaam, en zowiezo is het onduidelijk wat wel en wat niet nerd is. Toch denk ik wel dat men een aardig idee heeft van wat ik bedoel als ik het heb over een nerd, in deze context. PS: NERD = Never Enter Real Daylight ItsJustMe: quote En... wat als je nou ook eens een slechte smid bent? Dan heb je idd een fors probleem. Zelfs al geloof ik wel dat iedereen wel goede kanten heeft, toch zul je je eigen sterke kanten in dat geval maar heel moeilijk kunnen vinden en waarschijnlijk ook niet geloven (en dus weer minder zoeken zodat het weer erger wordt). Totdat er iets verandert of er iets vreemds gebeurt, op een of andere manier. Veranderingen laten je vaak opnieuw, met andere ogen, dit soort dingen bezien. Tijmen
||
Citaat:
![]() Beestje, o zo schuw en klein, Je droomt van Groot en Dapper zijn. Je durft, zo kwetsbaar nog van binnen, Niet goed met Leven te beginnen. De tijd gaat haastig langs je heen; Je kansen komen – gaan meteen. Bang vogeltje, Je kunt heus vliegen leren. Je durft alleen Je vleugels niet te proberen. De iemand die je graag wou zijn, Die word je nooit, want je bent klein. Maar niemand anders heeft de krachten, Die nu nog slapend in jou wachten. Je zou een Leid-Ster kunnen worden, Door helemaal jezelf te zijn. Je zou zelfs je gevoeligheid, Waar je nu zo onder lijdt, Juist nog meer kunnen versterken. Dan zal hij voor je gaan werken, Verborgen deuren voor je vinden, Die niemand eerder heeft gezien. En je zult dan bovendien Een trots ervaren, diep van binnen, Die niet op hoogmoed is gestoeld, Maar die jou leert dat met het Kleine Soms ook het Grote wordt bedoeld. uit: Tao van Poeh & Teh van Knorretje, Benjamin Hoff Ik weet niet, het topic deed me hier erg aan denken, en wilde het jullie daarom niet onthouden... Enne.... alvast excuses voor als dit niet mag....
|
Anderen hoeven Jonas niet eens slecht te vinden , hij ziet zelf wel dat hij niet voldoet aan de algemene eisen. Of in ieder geval niet genoeg om bij de top te horen. Niemand ziet hem toch staan als smid, hij is een van de weinige dus ze gaan sowieso wel naar hem toe. Jonas krijgt geen inspiratie meer erdoor. en dat nooit afgemaakte werk blijft maar liggen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
![]() |
VG: mooi gedicht
![]() ItsJustMe: Die verandering hoeft helemaal niet in Jonas zelf te zitten! Die verandering kan heel goed door iets van buiten worden opgestart: iemand die hij ontmoet, een film die hij ziet, een boek dat hij leest, een nieuwe wereld waarin hij terecht komt, een gedicht dat hij leest, een losse opmerking die iemand maakt en die helemaal niet aan Jonas was gericht maar hem wel aan het denken zet, enzovoort enzovoort. Het kan ook uit hemzelf komen, maar er zijn veel andere manieren waarop er iets kan veranderen. StayBeautiful: 1 misschien vinden ze t wel geen goed verhaal maar wel interessant om over te praten, regardless of cliche-ness, 2 niemand is kansloos, zie ook commentaar hierboven. Dat geloof ik tenminste zelf... andere visies zijn ook welkom! ********: Tsja... Jij bent veranderd, heb ik begrepen... Mooi plaatje trouwens. Eend: ook mooi plaatje ![]() Cheers, Tijmen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Verwijderd | 500 | 12-11-2011 23:58 | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Nep Inferno | 3 | 25-06-2004 18:54 | |
Verhalen & Gedichten |