Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2003, 07:57
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik ben nogal van de struisvogelpolitiek. Maar ik ontdekte laatst dat je dus geen Kazaa(lite) meer kunt downloaden. Hoe zit het nu met het downloaden/uploaden. Wat is strafbaar en wat niet? En is dat ook het probleem van Soulseek?
Oud 13-09-2003, 08:16
sonly
sonly is offline
Ik weet niet of dit toevallig was, maar gister heb ik een stuk of 6 liedjes gedownload (van verschillende artiesten), en allezes speelden ze de eerste 12 a 13 seconden gewoon goed af, daarna hoorde ik alleen nog maar ruis en/of het geluid van een cd die overslaat zeg maar... Beetje krassen ertussendoor en ook nog op de achtergrond het geluid van een modem die verbinding maakt met internet. Zoiets.

Iemand die weet of dit met elkaar te maken heeft (de "slechte kwaliteit" en dat het de laatste tijd vaak in het nieuws is dat het verboden enz. is?)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 08:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
sonly schreef op 13-09-2003 @ 09:16:

Iemand die weet of dit met elkaar te maken heeft (de "slechte kwaliteit" en dat het de laatste tijd vaak in het nieuws is dat het verboden enz. is?)
Zie hier: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=596620

Verder zijn er nu in de VS wat aanklachten tegen mensen die via Kazaa muziek shareden. Downloaden is vooralsnog 'legaal', althans, je wordt er niet voor gepakt. Verspreiden van muziek door te uploaden is niet legaal, en daar worden mensen nu in de VS voor aangepakt.

In Nederland zal dit minder makkelijk gaan ivm de privacy wet, maar ook hier is stichting Brein bezig dit soort mensen aan te pakken. Wil nog niet echt lukken, maar je hebt kans dat dat over een tijdje wel gaat gebeuren.

Echter, als jij 100 mp3's deelt met Kazaa hoef je je echt nergens zorgen om te maken. Dat soort mensen zoeken ze niet. Ze zoeken wél naar mensen die op grote campussen via snelle netwerken duizenden mp3's sharen. Die willen ze eerst pakken.

Over Kazaa zelf; de 'officiele' site van Kazaa lite is http://www.k-lite.tk/, en daar is Kazaa Lite nog steeds van te downloaden. Deze zal je via google niet meer vinden, omdat google een aantal links heeft moeten verwijderen van de DMCA.

Samenvattend; je mag best Kazaa downloaden, en liedjes downloaden. Uploaden mag in principe niet, maar gepakt word je er echt niet zomaar voor.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:10
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Koen schreef op 13-09-2003 @ 09:36:
Over Kazaa zelf; de 'officiele' site van Kazaa lite is http://www.k-lite.tk/, en daar is Kazaa Lite nog steeds van te downloaden. Deze zal je via google niet meer vinden, omdat google een aantal links heeft moeten verwijderen van de DMCA.
En als je nu via Google op DMCA zoekt krijg je als eerste link www.anti-dmca.org
Oud 13-09-2003, 12:37
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Ik weet niet of dit toevallig was, maar gister heb ik een stuk of 6 liedjes gedownload (van verschillende artiesten), en allezes speelden ze de eerste 12 a 13 seconden gewoon goed af, daarna hoorde ik alleen nog maar ruis en/of het geluid van een cd die overslaat zeg maar... Beetje krassen ertussendoor en ook nog op de achtergrond het geluid van een modem die verbinding maakt met internet. Zoiets.

Dat heeft er inderdaad mee te maken. Zo willen ze de muziekdownloader naaien. Heel vervelend.
Oud 13-09-2003, 12:44
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Koen schreef op 13-09-2003 @ 09:36:

Echter, als jij 100 mp3's deelt met Kazaa hoef je je echt nergens zorgen om te maken. Dat soort mensen zoeken ze niet. Ze zoeken wél naar mensen die op grote campussen via snelle netwerken duizenden mp3's sharen. Die willen ze eerst pakken.

Oei.
Oud 13-09-2003, 12:54
LB06
LB06 is offline
Citaat:

Dat komt omdat Kazaa alleen kijkt naar de eerste 300kb om te controleren of de nummers gelijk zijn (om van meerdere users te downloaden). Wat doen nu die platenmaatsdhappijen, die bieden mp3's aan met de eerste 300kb precies hetzelfde, maar de rest van de mp3 is helemaal screwed up. Kazaa denkt dat het een goede mp3 is en download het vrolijk.

Hopelijk is het een kwestie van tijd tot kazaa het hele nummer gaat checken.

Oh ja, Brein gaat alleen grootverbruikers (aanbieders) aanpakken. Niks om je zorgen over te maken dus.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:27
winneke
winneke is offline
Hoi,

Bij het downloaden van bepaalde nummers word ik systhematisch doorverwezen naar een "Welcome to windows media personal license migration service" pagina. Migreren, zoals wordt voorgesteld, lukt me echter niet. Kan iemand helpen ajb?
Dank. Winneke.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 08:00
Verwijderd
Citaat:
winneke schreef op 15-09-2003 @ 00:27:
Hoi,

Bij het downloaden van bepaalde nummers word ik systhematisch doorverwezen naar een "Welcome to windows media personal license migration service" pagina. Migreren, zoals wordt voorgesteld, lukt me echter niet. Kan iemand helpen ajb?
Dank. Winneke.
Ja, geen WMP (Windows Media Player) gebruiken,
er zijn veel betere alternatieven die NIET online bijhouden wat je afspeelt..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:17
deathz0rz
deathz0rz is offline
eeh: http://forum.scholieren.com/showthre...ht=kazaa+topic
Oud 15-09-2003, 18:02
winneke
winneke is offline
Citaat:
McLaren schreef op 15-09-2003 @ 09:00:
Ja, geen WMP (Windows Media Player) gebruiken,
er zijn veel betere alternatieven die NIET online bijhouden wat je afspeelt..
Kan je die alternatieven geven ajb want ik ken en snap er niks van...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 08:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
winneke schreef op 15-09-2003 @ 19:02:
Kan je die alternatieven geven ajb want ik ken en snap er niks van...
http://www.winamp.com/download/
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 16-09-2003 @ 09:08:
http://www.winamp.com/download/

HOOAH
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten