![]() |
|
De KRO is een project gestart om de kwaliteit van het lager en middelbaar onderwijs te testen, genaamd Vertel het ons. Om jullie etterige scholiertjes zover te krijgen je mening te uitten, is er Schoolspy bedacht.
Schoolspies (website) krijgen van de KRO een kleine digicam en worden opgeroepen aan de hand van foto's melding te maken van spannende zaken. De leraar die in zijn lokaal rookt, diefstal uit de kluisjes, een boze concierge, teringzooi in de kantine - dat soort dingen. Vinden jullie dit nou leuk, of suf gelul? Zouden jullie de schoolspy uit willen hangen? Als jullie spion zijn en je ziet een leraar een leerlinge aanranden, zou je het naar de KRO sturen? Of je ziet een scholier pronken met een wapen, komt erachter dat die jonge docent frans stiekem dealt in cocaine - op school. Hoe ver zou je gaan? Als het leuke reacties oplevert, schrijf ik er een artikel over voor op de voorpagina.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ken een spy
![]() Ik vind het project opzich leuk maar niet echt iets waarvan je zegt : WOW! Als schoolspy zou ik niet geschikt zijn, tenminste zo ben ik niet ![]() ![]() Schoolspy 008 is m'n school geloof ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Simon schreef op 16-09-2003 @ 13:46:
Om jullie etterige scholiertjes zover te krijgen je mening te uitten, is er Schoolspy bedacht. ![]() ![]() ![]() [b]Vinden jullie dit nou leuk, of suf gelul? Zouden jullie de schoolspy uit willen hangen? Als jullie spion zijn en je ziet een leraar een leerlinge aanranden, zou je het naar de KRO sturen? Of je ziet een scholier pronken met een wapen, komt erachter dat die jonge docent frans stiekem dealt in cocaine - op school. Hoe ver zou je gaan? 'k zou zo niet weten wat ik op m'n school moet bespieden.. dus ja.. Over 't algemeen is 't gelukkig goed geregeld! ![]() Om nog even 'serieus' op je 'cases' in te gaan : geval v.d. aangerande leerling: nee, om de leerling te beschermen.. Ik geloof niet dat ik het fijn zou vinden als iedereen wist dat ik ben aangerand oid. 2. als ik durf ![]() 3. ![]() Die plaatjes bekijken is opzich niet erg boeiend.. allemaal een beetje het zelfde (Wat ik tot nu toe gezien heb iig). Of 't helpt, geen idee. Als de media aandacht aan jouw school gaat besteden oid zal dat misschien wel helpen de school te overtuigen dat er iets moet gebeuren. Maar of ze dan ook altijd de mogelijkheid hebbenom iets te veranderen.. ik betwijfel 't.. Het onderzoekje (enquete) heb ik trouwens wel ingevuld, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|