Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 12:46
Simon
Simon is offline
De KRO is een project gestart om de kwaliteit van het lager en middelbaar onderwijs te testen, genaamd Vertel het ons. Om jullie etterige scholiertjes zover te krijgen je mening te uitten, is er Schoolspy bedacht.

Schoolspies (website) krijgen van de KRO een kleine digicam en worden opgeroepen aan de hand van foto's melding te maken van spannende zaken. De leraar die in zijn lokaal rookt, diefstal uit de kluisjes, een boze concierge, teringzooi in de kantine - dat soort dingen.

Vinden jullie dit nou leuk, of suf gelul?
Zouden jullie de schoolspy uit willen hangen?
Als jullie spion zijn en je ziet een leraar een leerlinge aanranden, zou je het naar de KRO sturen? Of je ziet een scholier pronken met een wapen, komt erachter dat die jonge docent frans stiekem dealt in cocaine - op school. Hoe ver zou je gaan?

Als het leuke reacties oplevert, schrijf ik er een artikel over voor op de voorpagina.
Oud 16-09-2003, 13:02
alpha
alpha is offline
Ten eerste, de link doet het niet.
Ten tweede, je wilt dat wij hier gaan vertellen hoe ver we zullen gaan?

Ik zou best een schoolspy willen zijn, ik ben voor het rechtvaardig behandelen van leerlingen en leraren. Er is nog te veel oneerlijkheid. Ik zou zeker die mensen aangeven als in je voorbeelden. Als het kan anoniem, maar anders maar openbaar.
Oud 16-09-2003, 13:04
Verwijderd
Ik vind het een leuk idee, maar die foto's die ik net op de site zag... dat is alleen maar geklier, niet echt serieus problemen.

Ik zou best als spion willen werken in een school, soms gebeuren er echt dingen die niet kunnen. Op mijn oude middelbare school rookte 1 leraar altijd in de klas, als je er wat van zei kon je nablijven. Heel erg vervelend, uiteindelijk kwam er een onaangekondigde inspectie omdat het tijd werd dat hij door een volwassene betrapt zou worden, dat was wel leuk. Maar een week later rookte hij weer vrolijk verder.
Dan hadden we nog een lokaal met vloerbedekking en dat was toch wel zó vies. Echt vies. Als je liep plofte het stof zo omhoog, volgens de lerares die daar werkte mocht dat helemaal niet zo, maar ja... de school wilde er niets aan doen.
Dan hadden we nog een kantine die echt heel erg goor was telkens na de pauze, er werd vanalles geprobeerd om er wat aan te doen (bv leerlingen na school laten schoonmaken en ervoor betalen, zo ga je je als leerling verantwoordelijker voelen voor de kantine en wil je dat hij netjes blijft (anders heb je zoveel werk).) maar dat heeft nog niet echt geholpen volgens mij. School heeft ook een serieuze waarschuwing gehad; de inspectie zou langskomen, onverwacht, en was het dan nog zo goor, dan kon de school sluiten.
Voor dat soort zaken is zo'n spion wel leuk, maar of het helpt? Nee, dat denk ik niet. En helemaal niet met aanrandingen, wapens en drugs... dat moet anders worden opgelost, niet op die manier via de KRO 'klikken'. Als je zoiets ziet, meteen reageren en serieus reageren...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 16-09-2003 @ 14:02:
Ten eerste, de link doet het niet.
Ten tweede, je wilt dat wij hier gaan vertellen hoe ver we zullen gaan?

Ik zou best een schoolspy willen zijn, ik ben voor het rechtvaardig behandelen van leerlingen en leraren. Er is nog te veel oneerlijkheid. Ik zou zeker die mensen aangeven als in je voorbeelden. Als het kan anoniem, maar anders maar openbaar.
Als je op refresh drukt, doet hij het wel... (bij mij dan iig wel ).
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:15
alpha
alpha is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-09-2003 @ 14:04:
Als je op refresh drukt, doet hij het wel... (bij mij dan iig wel ).
vreemd, nu doet ie het idd wel.
Oud 16-09-2003, 13:23
Simon
Simon is offline
Ik kom er nu trouwens achter dat als je op de afzonderlijke "spy's" klikt, dat je dan echt een batterij aan foto's meer ziet. De foto's op de voorpagina zijn slechts een selectie.
Oud 16-09-2003, 13:54
Verwijderd
Ik ken een spy en die gozer doet er echt vet macho mee maar dat terzijde.

Ik vind het project opzich leuk maar niet echt iets waarvan je zegt : WOW!
Als schoolspy zou ik niet geschikt zijn, tenminste zo ben ik niet ik vind het wel leuk om de dingen te lezen van onze schoolspy maar voor de rest nee... niet echt
Schoolspy 008 is m'n school geloof ik Kvind het dan wel leuk om te zien van : Tsja dat gebeurt er nou wel bji ons!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:45
The Ox
The Ox is offline
Wat een flauwekul
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:50
Qamra
Qamra is offline
Pff, mijn oude school en mijn nieuwe school zijn niet zo extreem.. Dus volgens mij zou ik een hele saaie spy zijn
Oud 16-09-2003, 14:52
Nona
Nona is offline
Kik. Lekker de hele school voor schut zetten. Op mijn oude school zou er wel heel wat aangekaart kunnen worden (het gebouw stond op instorten en de leraren zijn knettergestoord).
Oud 16-09-2003, 15:06
Simon
Simon is offline
Citaat:
The Ox schreef op 16-09-2003 @ 15:45:
Wat een flauwekul
Flauwekul? Is het niet juist een leuke manier om problemen en probleempjes op school aan te kaarten, en in een groter kader te plaatsen?
Oud 16-09-2003, 15:24
Verwijderd
Ik zat op een hele brave middelbare school dus er zou weinig te spyen zijn...
Tenzij je het zelf uit gaat lokken. Is niet netjes, wel leuk
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:45
Miracle
Miracle is offline
k vond het wel een grappige site, met leuke foto's.

Er zijn super veel problemen met scholen, misschien dat dit iets helpt, maar ws niet. Opzich leuk initiatief.
Oud 16-09-2003, 17:23
Verwijderd
Saai.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:31
Verwijderd
[QUOTE]Simon schreef op 16-09-2003 @ 13:46:
Om jullie etterige scholiertjes zover te krijgen je mening te uitten, is er Schoolspy bedacht.
(wij zijn heel lief )

[b]Vinden jullie dit nou leuk, of suf gelul?
Zouden jullie de schoolspy uit willen hangen?
Als jullie spion zijn en je ziet een leraar een leerlinge aanranden, zou je het naar de KRO sturen? Of je ziet een scholier pronken met een wapen, komt erachter dat die jonge docent frans stiekem dealt in cocaine - op school. Hoe ver zou je gaan?

'k zou zo niet weten wat ik op m'n school moet bespieden.. dus ja.. Over 't algemeen is 't gelukkig goed geregeld!

Om nog even 'serieus' op je 'cases' in te gaan :
geval v.d. aangerande leerling: nee, om de leerling te beschermen.. Ik geloof niet dat ik het fijn zou vinden als iedereen wist dat ik ben aangerand oid.
2. als ik durf
3. , waarschijnelijk zou 'k ook hier niet durven.

Die plaatjes bekijken is opzich niet erg boeiend.. allemaal een beetje het zelfde (Wat ik tot nu toe gezien heb iig). Of 't helpt, geen idee. Als de media aandacht aan jouw school gaat besteden oid zal dat misschien wel helpen de school te overtuigen dat er iets moet gebeuren. Maar of ze dan ook altijd de mogelijkheid hebbenom iets te veranderen.. ik betwijfel 't..

Het onderzoekje (enquete) heb ik trouwens wel ingevuld, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten