Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 18:40
sheila
sheila is offline
zijn hier mensen met een navelpiercing ??? k wil graag een navelpiercing maar bij een vriendin van mij is ie heel erg gaan ontsteken !! hijz nog steeds ontstoken en ze heeft hem al 4 maanden ofzo .. dus ben k bang dat als k er 1 neem dat ie ook zo gaat ontsteken !! zijn er nog meer mensen bij wie die zo is gaan ontsteken ??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 09:31
aquafemme
aquafemme is offline
jah, heb hem nu een jaar en ech 'mooi' is die niet...

maar goed, je moet gewoon je goed laten inlichten en je moet je niet teveel laten wijsmaken.. neem geen ringetje, maar een staafje die zijn genezen sneller.. maar de meningen over een piercing schoonhouden verschild nogal...
Oud 13-04-2002, 11:16
Esthertje
Esthertje is offline
Ik heb er een jaar geleden ook 1 laten zetten. Op het begin ging het wel goed, maar ik had echt een hekel aan het spoelen, dus daar ben ik niet zo goed mee omgegaan. En toen is ie bij mij ook gaan ontsteken. Maar ja, ik dacht van dat gaat wel over. Maar toen na 2 maanden ging het echt niet meer, want het ging bloeien enzo. Maar een vriendin van mij heeft er ook al meer als een jaar 1 en daar gaat het wel goed. Dus je moet het gewoon goed spoelen en goed schoonhouden en dan gaat het wel goed hoor!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:21
$tarlight
$tarlight is offline
ik heb die van mij nu ongeveer een half jaar en hij is nu niet meer ontstoken.. In het begin was dat wel zo, maar als je het gewoon goed schoonmaakt 2 keer per dag kan er niet veel gebeuren
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:56
KazzZ
KazzZ is offline
kep ook een navelpiercing sinds bijna 3 maand ofzo... wow lang alweer Maar hij was ook wat gaan ontsteken enzo maar das gelukkig nu wel over, zo te zien is hij nu mooi genezen!
Ze hebben er een ringetje ingezet omdat ze zeiden dat dat veel beter geneest... omdat je het gemakkelijker kunt schoonmaken. Denk wel dat er enige waarheid in zit.
Gewoon goed schoonmaken met antibacteriële zeep en alcohol, dan kan er weinig mis gaan lijkt me.
Oud 13-04-2002, 15:32
Esthertje
Esthertje is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:
Gewoon goed schoonmaken met antibacteriële zeep en alcohol, dan kan er weinig mis gaan lijkt me.
Dat mag dus absoluut niet!!!
Bij mij hebben ze ten strengste verboden om het schoon te houden met alcohol of sterilon.... Dus dat zou ik niet doen!
Ik moest het schoonhouden met opgelost zeezout....
Maar als je je piercing laat zetten dan moet je gewoon even vragen hoe je hem schoon moet houden, dan komt alles goed...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:42
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb ook een navel piercing 2 maanden nu...

Ik heb een staafje.. wat die vent me ECHT AFRADE TE NEMEN..!
Maar ik eigenwijs wou een staafje

Je moet gewoon er NIET aanzitten..! en zorgen dat ie niet tegen je kleding scheurt..
en schoonhouden en elke piercing zaak zegt er wel wat anders over hoe je hem moet schoonhouden.. DUZ...

Maar gewoon een piercing nemen joh als je er 1 wilt.. niet bang zijn voor ontstekingen.. ieder lichaam reageert er anders op!

die van mij is 1 keer een beetje ontstoken geweest.. maar toen ik hem in een zoutoplossing even bewoog was het de volgende dag over!
Oud 13-04-2002, 18:45
Esthertje
Esthertje is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Ik heb een staafje.. wat die vent me ECHT AFRADE TE NEMEN..!
Maar ik eigenwijs wou een staafje
Bij mij kon je juist alleen een staafje, want een ringetje dat duurde heel lang voordat het genezen was geloof ik....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:16
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
huh rare verhalen hiero

nou ik heb dus een staafje, alweer een jaar en hij is nog nooit ontstoken geweest( of ook maar iets rood!)
elke dag 1 keer sterilon + 1 keer wassen met groene unicura+ savonds voor je gaat slapen ff eraan draaien (met ontsmette handen) zodat ie niet vastgroeit. Dit moet ong de eerste 3 maanden. Dan moet het goed gaan

ps je hebt donker staal (titanium ofzo?) en dat schijnt nog minder te ontsteken dan dat lichte staal (zilver of chirurgisch staal wat is het)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:04
Snufje
Snufje is offline
Bij een vriendin van mij was het ook helemaal ontstoken, ik zou het nit doen, maar het is jouw keuze.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:57
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik heb mijn navelpiercing nu.. ehm... weet ik het.. 3 jaar ofsow?

en hij doet het prima.. is wel even ontstoken geweest, maar kheb op pinkpop een STAAFJE laten zetten en het ging meteen niet meer ontsteken.

conclusie: met een ringetje ontsteekt ie veel sneller..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 11:33
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
ik heb mijn navelpiercing nu.. ehm... weet ik het.. 3 jaar ofsow?

en hij doet het prima.. is wel even ontstoken geweest, maar kheb op pinkpop een STAAFJE laten zetten en het ging meteen niet meer ontsteken.

conclusie: met een ringetje ontsteekt ie veel sneller..
Klopt!!!!!
Oud 16-04-2002, 13:04
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ja heb er 1 dus???

en maakt niet uit wat je doet ring of staafje ligt er gewoon aan of je huid ertege kan ja of nee
Oud 16-04-2002, 15:54
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
GUANO APES!! schreef:
ja heb er 1 dus???

en maakt niet uit wat je doet ring of staafje ligt er gewoon aan of je huid ertege kan ja of nee
Ja idd, Ik heb er ook een al 3 jaar en ik heb hem gespoelt met waterstof peroxide 3% of 6% dat weet ik niet meer en ik heb er geen last van gehad geen onsteking of wat dan ook een vriendin want mij wel.
Het kan ook gewoon omdat je lichaam die piercing afstoot.
Ik heb mijn tong en navel piercing bij dezelfde piercer laten zetten en me moeder heeft haar tepel, navel en tatoeage ook daar gedaan en iedereen die ik ken en daar geweest is heeft nergens last van gehad.
Dus ik zou als ik jou was gewoon goed informeren enzo.
Oud 16-04-2002, 16:03
ZHAzha
ZHAzha is offline
En dat er mensen zijn waarbij hun navel piercing ontstoken is (geweest) moet je je nix van aantrekken en als je graag een piercing wiltmoet je die gewoon nemen!!!

elk lichaam reageert er gewoon anders op... !!!

Oud 16-04-2002, 16:22
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
cyb@gurl schreef:
huh rare verhalen hiero
Tsja, overal zeggen ze wat anders.. dat verschilt per piercing shop maar t ligt vooral aan de verhalen die rond gaan e.d.

Citaat:
elke dag 1 keer sterilon + 1 keer wassen met groene unicura+ savonds voor je gaat slapen ff eraan draaien (met ontsmette handen) zodat ie niet vastgroeit.

Sterilon? Sterilon doodt alle slechte bacterieen.. en ook alle goeie! Daardoor duurt de genezing langer en ontstaat er sneller littekenweefsel. En dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor je piercing.

1 keer wassen per dag is in het begin dus ECHT niet genoeg. De eerste weken is het aan te raden twee keer per dag (met unicura idd) schoon te maken door de korstjes eraf te wassen.

En voordat je gaat slapen eraan draaien is dus belachelijk! Als er geen zeep op zit dan draait het stroever en bovendien zitten er in het begin altijd korstjes op; die draai je er dan in; met alle gevolgen van dien! Eraf krabben schiet niet veel op want ze zitten ook IN de wond. Niet aanzitten dus tenzij je het schoonmaakt

Citaat:
ps je hebt donker staal (titanium ofzo?) en dat schijnt nog minder te ontsteken dan dat lichte staal (zilver of chirurgisch staal wat is het)
Klopt zeker.. titanium of 18 karaats goud is het beste. In chirurgisch staal zit een te hoog nikkelgehalte (ik ben zelfs allergisch voor nikkel) en dat schijnt niet goed te zijn. Zilver weet ik niet..

Jullie vragen je vast af waarom ik met al dit gelul aan kom zetten, maar ik heb zelf inmiddels 4 piercings en kom geregeld bij twee goeie piercingshops over de vloer.. (skinart en studio remi, Utrecht). Ze spreken elkaar trouwens wel tegen soms

Ik kreeg bij mn navelpiercing (skinart) een bakje zalf met antibiotica-spul erin en een blokje zeep. Instructie was: geen strakke kleding erop, af en toe zalf erop, twee a drie keer per dag schoonmaken en verder afblijven. Na 8 weken was ie helemaal genezen en heb m inmiddels bijna een jaar.

Cat (pfoe, wat een verhaal)
Oud 18-04-2002, 18:25
*BoArduH RuLeZ*
*BoArduH RuLeZ* is offline
Kep der ook een gehad...gewoon goed verzorgd en ook goed laten zetten..hij was altijd ontstoken en is na een half jaar uitgegroeid
Maar ik ken ook veel mensen bij wie hij wel goed genezen is ook al is hij bij bijna iedereen ooit ontstoken geweest
Najah ik zou het gewoon proberen anders weet je het nooit!!
Suc6..
*Kuzz*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:28
*BoArduH RuLeZ*
*BoArduH RuLeZ* is offline
Oohjah en titanium is idd ut beste..dan weet je ook zeker dat je geen allergische reacties krijgt!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten