Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 22:01
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
De Volkskrant, Woensdag 17 April 2002 blz. 6 binnenland/buitenland

Citaat:
Voodoo-geruchten na dood van 5-jarig meisje

Groningen - In de Goningse wijk Beijum is onrust ontstaan na geruchten over voodoo-praktijken die vermoedelijk de oorzaak zouden zijn van de dood van een 5-jarig meisje. De politie vond het stoffelijk overschot zaterdagavond in het huis van haar moeder. De 24-jarige vrouw en haar 22-jarige vriendin zijn aangehouden.
Het gerucht waarvan gesproken wordt is dus dat de moeder en haar vriendin het kind gebruikt zou hebben om iemand anders te "voodooen" zeg maar, in principe komt het er dus op neer dat deze vrouw haar eigen kind heeft gedegradeerd tot een voodoo-pop, en zich daarbij te ver heeft laten gaan waarbij het kind is overleden.
Oud 17-04-2002, 22:30
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Betwijfel in hoeverre je zoiets kunt bewijzen voor een rechter... :/

Klinkt errug vaag.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Betwijfel in hoeverre je zoiets kunt bewijzen voor een rechter... :/

Klinkt errug vaag.
Dat kind heeft waarschijnlijk ernstige verwondingen?! Dat is toch wel aan te tonen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:17
soulless
soulless is offline
Tja, dat kind is dood door direkte verwondingen, niet door de voodoo-krachten.

Lijkt me weer een goed voorbeeld van de verwerpelijkheid van religie.
Oud 17-04-2002, 23:21
PV
PV is offline
geruchten...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 07:31
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tja, dat kind is dood door direkte verwondingen, niet door de voodoo-krachten.

Lijkt me weer een goed voorbeeld van de verwerpelijkheid van religie.
waren er maar meer zielloos..............
Oud 18-04-2002, 09:26
Verwijderd
Okee dus een vrouw is boos op iemand en neemt dan de volgende logische conclusies:

1. Laat ik voodoo krachten gebruiken op die iemand!

2. Laat ik mijn 5-jarig kind gebruiken als voodoopop/speldenkussen!

*probeert deze logica te begrijpen*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:37
Verwijderd
@Conan: dit is vrij makkelijk te bewijzen. 'Voodoo uitoefenen op een kind' is geen strafbaar feit, maar mishandeling de dood ten gevolge hebben of eventueel doodslag wel. Je kunt vrij simpel bewijzen dat, door spelden of andere voodoo-rituelen op een kind uit te voeren, de kans aanwezig is dat dat kind daaraan overlijdt althans ernstig letsel aan overhoudt. Daarmee is het voorwaardelijk opzet al bewezen: het willens en wetens aanvaarden van de aanmerkelijke kans dat een gevolg intreedt.

En dan nog, ook al is er geen sprake van opzet, we hebben altijd nog dood door schuld. Genoeg mogelijkheden voor een creatieve officier van justitie lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:39
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
OK, en toen was het dus te laat voor mij om nog fatsoenlijk te kunnen lezen... ik dacht dat dat het kind als doelwit gebruikt (en dus dat er een poppetje van gemaakt was ) werd, ipv als middel...

Vond het ook al vaag dat het kon.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:53
meastrecks
meastrecks is offline
Er gaan ook geruchten dat er in ons plaatselijk alternatief cafe/bar alleen maar vampiers rondlopen en dat iedereen 's avonds dronken en stoned is en in de wc's kotsen en dat iedereen op straat ligt de hele nacht.
Oud 18-04-2002, 14:09
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
meastrecks zegt:
Citaat:
Er gaan ook geruchten dat er in ons plaatselijk alternatief cafe/bar alleen maar vampiers rondlopen en dat iedereen 's avonds dronken en stoned is en in de wc's kotsen en dat iedereen op straat ligt de hele nacht.
vet, en komt dat ook in de volkskrant?
Oud 18-04-2002, 18:30
Undeclinable
Undeclinable is offline
Hmm.. de tijd dat we hier nog in hekserij geloofden ligt al weer achter ons hoor..

Dit ..tsjah het zou natuurlijk kunnen dat het kind iid door mishandeling (gebruik als voodoodoll) om het leven is gekomen..maar ik heb meer het idee dat het gewoon zo'n buurt roddel is die een compleet eigen leven is gaan leiden... zoals met zoveel dingen gebeurt...
Oud 18-04-2002, 19:52
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
maar voodoo poppetjes moeten toch iets hebben van de persoon die je aan het voodooen bent? was ze de vader aan het voodooen dan?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:46
de doornvogel
de doornvogel is offline
het is natuurlijk een heel eenzijdig beeld van voodoo praktijken. Iedereen ziet wel direct een poppetje met naaldjes voor zich, maar je kunt voo-doo op zo veel verschillende manieren gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:38
soulless
soulless is offline
Juist, voodoo is een samenraapsel van Katholicisme, indiaanse godsdiensten en afrikaanse rituelen.... Het voodoopoppetje mag het bekendste zijn er bestaan massas meer dodelijke rituelen (voor het middel dan he?)
Oud 21-04-2002, 12:08
123456789
123456789 is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Okee dus een vrouw is boos op iemand en neemt dan de volgende logische conclusies:

1. Laat ik voodoo krachten gebruiken op die iemand!

2. Laat ik mijn 5-jarig kind gebruiken als voodoopop/speldenkussen!

*probeert deze logica te begrijpen*
Ja precies, is dit het?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:23
de doornvogel
de doornvogel is offline
misschien probeerde ze een zombie van haar kind te maken (dat doen voodoo priesters echt hoor, geen geintje!)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 18:22
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
misschien probeerde ze een zombie van haar kind te maken (dat doen voodoo priesters echt hoor, geen geintje!)
Zombieboeren zijn gaaf!

(eh? )

Maar, verder niks meer van gehoord eigenlijk.. Ik blijf bij m'n standpunt dat het gewoon een uit de hand gelopen buurtroddel is..
Reageren

Regels voor berichten