Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zie het probleem volgens mij niet helemaal.
jij werkt altijd op vrijdagmiddag toch? dan kan je idd niet zomaar zeggen 'ik ga nou niet meer op de vrijdagmiddag'. Wat je wél kan doen is kijken of je een andere oplossing kan vinden door op een dag die normaal jouw vrije dag was (of avond bijv.) te gaan werken en daardoor je vrije dag te verplaatsen. Het komt over alsof je dat eigenlijk ook wil, maar ook het idee van je baas komt zo op mij over. Het feit dat jij een briefje moet schrijven met daarop de dagen dat jij kan werken, lijkt me toch dat hij naar een oplossing zoekt. Blijkbaar wil hij weten op welke dag/avond hij je voortaan kan zetten, zodat hij uit kan zoeken of d'r iemand van die dag/avond voortaan naar de vrijdag kan. Lijkt me vrij redelijk. Je kan natuurlijk niet zomaar ophouden met op de vrijdag werken. Dat soort dingen moet je van te voren aan geven, zodat d'r tijd genoeg is om een oplossing te vinden. Ook het feit dat het niet echt een noodzakelijke reden is (dingen doen met je vriend zoals naar de stad gaan) maakt het niet belangrijk genoeg om te zorgen dat het volgende week al geregeld is. Mocht je het wel heel snel geregeld willen hebben kan je zelf ook actie ondernemen; vraag aan collega's of ze voortaan met je zouden willen ruilen. Maar dat hij naar een oplossing aan het zoeken is komt eerlijk gezegd vrij redelijk over op mij.
||
Citaat:
bij jou roosteren ze je gewoon in zonder met je te overleggen en laten ze je zelf een oplossing zoeken voor hun fouten. bij deze topicstarter is er (blijkbaar) de afspraak dat zij op vrijdagmiddag werkt. zij wil er zelf mee stoppen en creëert dus min of meer het probleem (niet lullig bedoelt, maar ik weet d'r ff geen ander woord voor). Zij zal dus samen met d'r baas naar een oplossing moeten zoeken, terwijl ik het bij jou erg onredelijk vind dat jij het moet oplossen (iets waar je dus niks aan kan doen).
|
ze gaan daar vaak te makkelijk mee om idd..
vind dat als jij aangeeft dat er een verandering heeft plaatsgevonden in je dagelijks leven dat jij best kunt zeggen dat je niet elke vrijdag kunt werken.. ik wou ook nooit vr avond en dan za hele dag werken dan had ik vr avond geen zin meer om te stappen ofzo omdat het al keivermoeiend was die avond en dan zaterdag weer de hele dag zodat ik zaterdagavond ook afgepeigerd was en niks meer deed.. kijk je sociale leven moet er niet aan onderdoor gaan vind ik.. en als ij normaal wel flexibel bent als t echt echt nodig is vind ik dat je dit best mag aankaarten en dat hij dan best zelf ook een beetje flexibel mag zijn tegenover jou! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het punt is gewoon dat ik niks kan vragen of het is alweer een groot probleem. Op vrijdagmiddag zijn er zat mensen, minstens vier altijd. En 's avonds komen er ook nog wat. Er is nooit een afspraak gemaakt dat ik op vrijdagmiddag moet werken. En over die oplossing, ik kan gewoon ruilen met die dag die ik anders vrij krijg. Maar nu wil mijn baas opeens avonden...
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik weet niet hoe groot de winkel (?) is waar je werkt, maar zoveel is 4 mensen niet...) |
![]() |
|
Je voelt je daar waarschijnlijk ondergewaardeerd omdat je zo boos op je baas en jezelf bent. Als ik jou was zou ik onderwijl ergens anders gaan solliciteren. Hou rekening met je opzegtermijn. Zorg dus dat je eerst nieuw werk hebt. Als je het daar niet naar je zin hebt, probeer dan die stap te nemen. Er is niets zo belangrijk dan het naar je zin hebben. Dan voel je lichamelijk en geesteljk beter.
||
![]() |
Citaat:
En het is trouwens de middag Waarom kan ik dan niet zeggen dat ik voortaan vrijdagmiddag vrij wil? Is dat niet in mijn recht, moet ik mij aanpassen aan mijn baas zijn wil ofzo? Ik meld dat gewoon en hij maakt er een probleem van. Als hij nou zegt "goed, over twee weken(heeft hij tijd om zaakjes te regelen, vraag me niet welke) ben jij voortaan op vrijdagmiddag vrij" Maar dat zegt hij niet, hij begint meteen met hakken over dat ik dat niet zomaar kan vragen. Waarom niet dan? Ik ben maar een parttimer, geen fulltimer En ik wil 's ochtends wel, dat weet hij ook. Waarom kan ik dan niet voortaan 's ochtends, dan is er dezelfde vracht die ik weg moeten pakken(hij rekent toch zo op me...) Nee dat is ook weer een probleem
|
jah als het dezelfde vracht is die gevuld moet worden sochtends en hij gaat dan alsnog moeilijk doen slaat het nergens op vind ik..
jij doet je best om samen een oplossing te vinden maar dat is ook weer niet goed vind hij.. dan zou ik echt iets anders zoeken en dan ontslag nemen idd. |
![]() |
||
Citaat:
ga naar hem toe en vraag hem wat het probleem is met 's ochtends werken. vertrek niet voordat je een duidelijke reden heb gekregen, dus geen genoegen nemen met vage termen; vraag om een duidelijke reden!
||
![]() |
Citaat:
Nou wil ik niet zeggen dat jullie niet samen naar een oplossing moeten zoeken, maar om het helemaal op je baas af te schuiven is niet netjes.
|
![]() |
Ik weet dat ik als partimer verplichtingen heb, maar geef me eens een goede reden waarom ik(als deeltijdwerknemer) mijn weekschema moet aanpassen aan zijn wil wanneer ik moet werken??
Ik sta toch in mijn recht om te zeggen dat ik die ene middag niet kan/wil. Er zijn zat middagen over, ik kan ook die ochtend. Er zijn genoeg mensen die middag. De drukte is geen excuus. Vrijdag is een van de drukste dagen en we hebben vrijwel alles er altijd tegen half 5 in. Dus als ik 's ochtends werk maakt dat niet uit. Ik werk verdorie hard daar, als ze me vragen of ik kan invallen zeg ik meestal ja(of ik moet niet kunnen) als ze me vragen of ik wat wil doen, doe ik het. Ik luister naar mijn baas als hij me vraagt wat te doen. Ik doe verdorie mijn stinkende best om alles zo goed mogelijk te doen. En dan krijg je dit probleem over een middag vrij ![]() Maar laat maar, het is nu opgelost. We hebben een invaller voor de assistent die weg is en die doet nu de planning. Ik ben voortaan vrijdagmiddag vrij.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zi ehet probleem niet. Als je dezelfde dag binnen komt gewandeld met de mededeling dat je die middag vrij wilt, tsja dan lkt dat niet. Kom gewoon minstens een week van te voren. Zeg nu bijvoorbeeld al dat je volgende week vrij wil.. of misschien regelmatiger. Als je baas dat niet accepteerd, dan moet je maar even terugkomen
![]() maar ik kan het hier nu al mis hebben, ik heb de topic niet gelezen verder.
|
![]() |
Ik heb nooit gezegd dat ik meteen vrij wou. Ik zei gewoon "ik wil graag de vrijdagmiddag vrij"
Toen begon hij gelijk te hakken over dat dat niet zomaar kon (waarom niet? zie redenen hierobven) Het allerraarste, vindt ik, is dat ik nu wel vrijdagmiddag vrij ben. De assistent die de planning heeft overgenomen kwam wel zo met een oplossing(want die was ook niet ver)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Onze dochter van 14 blowt. Adviezen gevraagd. Close2U | 20 | 16-04-2016 10:07 | |
Liefde & Relatie |
Advies gevraagd, verliefdheid... JoostB | 88 | 27-02-2010 21:45 | |
Psychologie |
[depressie] Om hulp vragen. Severus | 14 | 26-09-2006 09:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[vraag] heldine | 4 | 10-01-2004 16:36 | |
Algemene schoolzaken |
Artikel VN: school feministisch?? te veel op meisjes ingesteld?? 8m&m85 | 31 | 09-07-2003 11:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is te veel? Angar D'annari | 3 | 28-05-2002 20:48 |