Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 16:35
colors
colors is offline
Vanmiddag ging ik langs mijn werk. Ik wil voortaan de vrijdagmiddag vrij, ik wil dan m'n eigen dingen doen. Met mijn vriend iets leuks doen of naar de stad shoppen. Ik werk bijna elke middag altijd en 's ochtends komt het er gewoon nooit van (als ik bijv. naar de stad ga moet ik haasten anders haal ik de bus niet en kom ik te laat)
Ik dacht dat het geen probleem zou zijn, ik werk vier middagen in de week(de dag dat ik vrij ben is vaak maandag of dinsdag, maar dan is mijn vriend niet vrij dus heb ik er niks aan)dus die vrijdagmiddag kan best vrij(genoeg mensen voor op die middag)

Ik had dat dus weer verkeerd gedacht. Ik ben eigenlijk zo'n persoon die snel over zich heen laat lopen. Ik hou graag de vrede en wil niet ondankbaar overkomen(daarom durf ik ook nooit ergens tegenin te gaan) Maar ik dacht dat dit wel zou kunnen

Mijn baas begon meteen van "ja dat kan niet zomaar. Je kunt hier niet zomaar binnenlopen en zeggen dat je voortaan niet meer die middag kunt en blablabla"
Hele verhalen over dat ik maar weer een andere oplossing moest zoeken.
Ik viel meteen stil, al helemaal toen hij weer over het feit begon dat hij me een contract had aangeboden.
Vorig jaar deed ik hier nml een opleiding die helemaal niet ging zoals het hoorde. Ik stopte maar mocht hier blijven als parttimer.
Ik wil dus niet ondankbaar overkomen dus ging er maar niet tegenin.
Terwijl ik dondersgoed weet dat dit er niks mee te maken heeft. Ik ben parttimer en hoef niet alleen te werken wanneer hem het uitkomt.. Ik mag best zeggen dat ik dan en dan niet meer wil werken.. Toch??

Hij begon me ook steeds uit te horen over wat ik die vrijdagmiddag dan wel niet wou gaan doen. Dus ik zeg dat ik dat voortaan als mijn vrije middag wil hebben. Meteen heel gelul daarover, of ik dan nooit meer kon enzo.
En nu moet ik een briefje maken met wanneer ik wel en niet kan en of ik 's avonds kan.

GODVER.. waarom laat ik zo over me heen lopen. Ik wil helemaal geen briefje maken omdat hij me gewoon weer iets flikt wat nergens op slaat. Ik ben parttimer dus ik werk wanneer ik kan/wil.
Ik ben niet de slechtste, ik wil best werken als het hem uitkomt maar niet op die manier van dat het meteen te veel is gevraagd als ik voortaan op een dag niet meer wil werken!
Hij moet blij zijn dat ik er overdag ben, neemt hem veel werk uit handen. 's Middags vul ik veel weg zodat ze 's avonds geen gedonder hebben over of ze het wel weg kunnen krijgen of niet..
Nu voel ik me zo sterk en weet ik precies wat ik wil en wat ik moet zeggen, maar zodra ik daar ben klak ik dicht en durf ik niks meer..
Dan voel ik me zo ondankbaar, voelt het alsof ik het recht niet heb om dat te vragen

*zucht*
Oud 12-09-2003, 17:22
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik had dan dat ik vanavond op het rooster stond, terwijl ik nooit op vrijdagaaf werk. Ik dus ook bellen van maar dan kan ik niet want ik heb andere afspraken maar ik zou en moest komen ... Zelfs toen ik zei dat ik tot 5 uur op school zat moest ik toch komen.. Dus komt er dus op neer dat ik zou moeten spijbelen om te kunnen werken.. En als ik niet zou komen dan zouden er weleens consequenties aanvast kunnen zitten.. Nou dat risico om ontslagen te worden heb ik dan nu maar genomen, want ik vindt het gewoon te veel om heel de zaterdag ( 9 uur lang) en vrijdagaaf te werken.. Wil ook nog wel wat voor mezelf kunnen doen...

Ben benieuwd of ik ontslagen ga worden (denk het niet), want morgen stond ik ook op het rooster en dan kan ik wel gewoon..

Ik heb nu meerdere keren dit gezeur gehad.. Ik had aangegeven dat ik op vakantie ging maar daarna een paar dagen vrij wou hebben om uit te rusten.. Kom ik dus zondagavond thuis wordt ik maandag gebeld dat ik moet komen werken ..

Volgende keer gewoon van je af spreken hoor! En je komt heus niet ondankbaar over, in ruil voor dat contract dat hij jou heeft aangeboden werk jij de rest van de middagen goed en daar mag hij blij mee wezen!

lijkt trouwens wel een beetje op m'n topic..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
colors schreef op 12-09-2003 @ 17:35:
ben parttimer dus ik werk wanneer ik kan/wil.
Das niet helemaal waar, maar inbreng heb je wel, lijkt me. Maar het is niet zo dat als jij zegt 'ik kan dan en dan niet meer', dat dat altijd maar kan. Ik weet ook niet hoe het met je contract ed zit, wat staat daar in (staan daar vaste dagen in bv)?

Vraag hem anders of hij er met het maken van de roosters iig rekening mee wil houden dat jij graag op vrijdagmiddag vrij wilt zijn. Dat lijkt me een heel normale vraag. Of dat je bv. om de week de vrijdagmiddag vrij bent ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:51
Balance
Balance is offline
ik zie het probleem volgens mij niet helemaal.
jij werkt altijd op vrijdagmiddag toch? dan kan je idd niet zomaar zeggen 'ik ga nou niet meer op de vrijdagmiddag'. Wat je wél kan doen is kijken of je een andere oplossing kan vinden door op een dag die normaal jouw vrije dag was (of avond bijv.) te gaan werken en daardoor je vrije dag te verplaatsen. Het komt over alsof je dat eigenlijk ook wil, maar ook het idee van je baas komt zo op mij over.
Het feit dat jij een briefje moet schrijven met daarop de dagen dat jij kan werken, lijkt me toch dat hij naar een oplossing zoekt. Blijkbaar wil hij weten op welke dag/avond hij je voortaan kan zetten, zodat hij uit kan zoeken of d'r iemand van die dag/avond voortaan naar de vrijdag kan. Lijkt me vrij redelijk.
Je kan natuurlijk niet zomaar ophouden met op de vrijdag werken. Dat soort dingen moet je van te voren aan geven, zodat d'r tijd genoeg is om een oplossing te vinden.
Ook het feit dat het niet echt een noodzakelijke reden is (dingen doen met je vriend zoals naar de stad gaan) maakt het niet belangrijk genoeg om te zorgen dat het volgende week al geregeld is. Mocht je het wel heel snel geregeld willen hebben kan je zelf ook actie ondernemen; vraag aan collega's of ze voortaan met je zouden willen ruilen.
Maar dat hij naar een oplossing aan het zoeken is komt eerlijk gezegd vrij redelijk over op mij.
Oud 12-09-2003, 17:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 12-09-2003 @ 18:22:
lijkt trouwens wel een beetje op m'n topic..
volgens mij is dit wel iets heel anders hoor.
bij jou roosteren ze je gewoon in zonder met je te overleggen en laten ze je zelf een oplossing zoeken voor hun fouten.

bij deze topicstarter is er (blijkbaar) de afspraak dat zij op vrijdagmiddag werkt. zij wil er zelf mee stoppen en creëert dus min of meer het probleem (niet lullig bedoelt, maar ik weet d'r ff geen ander woord voor). Zij zal dus samen met d'r baas naar een oplossing moeten zoeken, terwijl ik het bij jou erg onredelijk vind dat jij het moet oplossen (iets waar je dus niks aan kan doen).
Oud 12-09-2003, 18:33
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ze gaan daar vaak te makkelijk mee om idd..
vind dat als jij aangeeft dat er een verandering heeft plaatsgevonden in je dagelijks leven dat jij best kunt zeggen dat je niet elke vrijdag kunt werken.. ik wou ook nooit vr avond en dan za hele dag werken dan had ik vr avond geen zin meer om te stappen ofzo omdat het al keivermoeiend was die avond en dan zaterdag weer de hele dag zodat ik zaterdagavond ook afgepeigerd was en niks meer deed.. kijk je sociale leven moet er niet aan onderdoor gaan vind ik..
en als ij normaal wel flexibel bent als t echt echt nodig is vind ik dat je dit best mag aankaarten en dat hij dan best zelf ook een beetje flexibel mag zijn tegenover jou!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:52
colors
colors is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-09-2003 @ 18:34:
. Ik weet ook niet hoe het met je contract ed zit, wat staat daar in (staan daar vaste dagen in bv)?
Ik heb geen vaste tijden/dagen. Meestal is het wel hetzelfde maar als ze er zin in hebben gooien ze het zo weer om

Het punt is gewoon dat ik niks kan vragen of het is alweer een groot probleem.

Op vrijdagmiddag zijn er zat mensen, minstens vier altijd. En 's avonds komen er ook nog wat.
Er is nooit een afspraak gemaakt dat ik op vrijdagmiddag moet werken.
En over die oplossing, ik kan gewoon ruilen met die dag die ik anders vrij krijg. Maar nu wil mijn baas opeens avonden...
Oud 12-09-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
colors schreef op 12-09-2003 @ 19:52:
Op vrijdagmiddag zijn er zat mensen, minstens vier altijd. En 's avonds komen er ook nog wat.
Er is nooit een afspraak gemaakt dat ik op vrijdagmiddag moet werken.
En over die oplossing, ik kan gewoon ruilen met die dag die ik anders vrij krijg. Maar nu wil mijn baas opeens avonden...
Ik weet niet hoe je baas normaal is...maar op zich vind ik het best normaal dat je niet 'zomaar kunt ruilen'. Hij rekent op je op die vrijdagavond, je werkte dan toch immers altijd? Misschien kun je iets overleggen van een overbruggingstermijn...dan heeft hij tijd om een andere oplossing te zoeken. Ik snap best dat hij je niet zomaar in eens de vrijdagavond vrij kan geven.

(Ik weet niet hoe groot de winkel (?) is waar je werkt, maar zoveel is 4 mensen niet...)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:38
iamcj
iamcj is offline
Je voelt je daar waarschijnlijk ondergewaardeerd omdat je zo boos op je baas en jezelf bent. Als ik jou was zou ik onderwijl ergens anders gaan solliciteren. Hou rekening met je opzegtermijn. Zorg dus dat je eerst nieuw werk hebt. Als je het daar niet naar je zin hebt, probeer dan die stap te nemen. Er is niets zo belangrijk dan het naar je zin hebben. Dan voel je lichamelijk en geesteljk beter.
Oud 12-09-2003, 20:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Hoe lang van te voren moet je vrij aanvragen? Stel dit is drie weken, danzeg je tegen je baas gewoon voortaan ben ik op de vrijdag vrij, dan heeft hij niks want je neemt "gewoon" standaard vrij op die dag
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:47
colors
colors is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-09-2003 @ 20:05:
Ik weet niet hoe je baas normaal is...maar op zich vind ik het best normaal dat je niet 'zomaar kunt ruilen'. Hij rekent op je op die vrijdagavond, je werkte dan toch immers altijd? Misschien kun je iets overleggen van een overbruggingstermijn...dan heeft hij tijd om een andere oplossing te zoeken. Ik snap best dat hij je niet zomaar in eens de vrijdagavond vrij kan geven.

(Ik weet niet hoe groot de winkel (?) is waar je werkt, maar zoveel is 4 mensen niet...)
De winkel waar ik werk is klein, vier mensen is veel (teken dan op vier vakkenvullers, de baas en de koelingchef, zijn er dus nog meer)
En het is trouwens de middag

Waarom kan ik dan niet zeggen dat ik voortaan vrijdagmiddag vrij wil? Is dat niet in mijn recht, moet ik mij aanpassen aan mijn baas zijn wil ofzo? Ik meld dat gewoon en hij maakt er een probleem van. Als hij nou zegt "goed, over twee weken(heeft hij tijd om zaakjes te regelen, vraag me niet welke) ben jij voortaan op vrijdagmiddag vrij"
Maar dat zegt hij niet, hij begint meteen met hakken over dat ik dat niet zomaar kan vragen. Waarom niet dan? Ik ben maar een parttimer, geen fulltimer

En ik wil 's ochtends wel, dat weet hij ook. Waarom kan ik dan niet voortaan 's ochtends, dan is er dezelfde vracht die ik weg moeten pakken(hij rekent toch zo op me...)
Nee dat is ook weer een probleem
Oud 13-09-2003, 15:38
very drunk driver
very drunk driver is offline
neem een ander baantje (eerst zoeken en dan ontslag nemen bijhet huidige baantje) je wordt daar slecht behandeld geloof me er zijn veel meer leukere baantjes als dat je nu hebt
Oud 16-09-2003, 08:20
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah als het dezelfde vracht is die gevuld moet worden sochtends en hij gaat dan alsnog moeilijk doen slaat het nergens op vind ik..
jij doet je best om samen een oplossing te vinden maar dat is ook weer niet goed vind hij..
dan zou ik echt iets anders zoeken en dan ontslag nemen idd.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 11:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
colors schreef op 13-09-2003 @ 00:47:
En ik wil 's ochtends wel, dat weet hij ook. Waarom kan ik dan niet voortaan 's ochtends, dan is er dezelfde vracht die ik weg moeten pakken(hij rekent toch zo op me...)
en het is niet drukker ofzo 's middags; dat hij je 's ochtends niet wil hebben. Wanneer dat niet het geval is snap ik werkelijk niet waarom hij zich zo druk maakt. dan is 't toch opgelost lijkt me.
ga naar hem toe en vraag hem wat het probleem is met 's ochtends werken. vertrek niet voordat je een duidelijke reden heb gekregen, dus geen genoegen nemen met vage termen; vraag om een duidelijke reden!
Oud 16-09-2003, 11:45
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
colors schreef op 13-09-2003 @ 00:47:
De winkel waar ik werk is klein, vier mensen is veel (teken dan op vier vakkenvullers, de baas en de koelingchef, zijn er dus nog meer)
En het is trouwens de middag

Waarom kan ik dan niet zeggen dat ik voortaan vrijdagmiddag vrij wil? Is dat niet in mijn recht, moet ik mij aanpassen aan mijn baas zijn wil ofzo? Ik meld dat gewoon en hij maakt er een probleem van. Als hij nou zegt "goed, over twee weken(heeft hij tijd om zaakjes te regelen, vraag me niet welke) ben jij voortaan op vrijdagmiddag vrij"
Maar dat zegt hij niet, hij begint meteen met hakken over dat ik dat niet zomaar kan vragen. Waarom niet dan? Ik ben maar een parttimer, geen fulltimer

Het is wel je baas, tuurlijk moet jij je aanpassen aan wat hij wil. En het argument 'ik ben maar een parttimer' slaat echt nergens op. Als parttimer heb je ook zeker verplichtingen.

Nou wil ik niet zeggen dat jullie niet samen naar een oplossing moeten zoeken, maar om het helemaal op je baas af te schuiven is niet netjes.
Oud 17-09-2003, 22:29
colors
colors is offline
Ik weet dat ik als partimer verplichtingen heb, maar geef me eens een goede reden waarom ik(als deeltijdwerknemer) mijn weekschema moet aanpassen aan zijn wil wanneer ik moet werken??

Ik sta toch in mijn recht om te zeggen dat ik die ene middag niet kan/wil. Er zijn zat middagen over, ik kan ook die ochtend. Er zijn genoeg mensen die middag. De drukte is geen excuus. Vrijdag is een van de drukste dagen en we hebben vrijwel alles er altijd tegen half 5 in. Dus als ik 's ochtends werk maakt dat niet uit.

Ik werk verdorie hard daar, als ze me vragen of ik kan invallen zeg ik meestal ja(of ik moet niet kunnen) als ze me vragen of ik wat wil doen, doe ik het. Ik luister naar mijn baas als hij me vraagt wat te doen.
Ik doe verdorie mijn stinkende best om alles zo goed mogelijk te doen. En dan krijg je dit probleem over een middag vrij

Maar laat maar, het is nu opgelost. We hebben een invaller voor de assistent die weg is en die doet nu de planning. Ik ben voortaan vrijdagmiddag vrij.
Oud 18-09-2003, 13:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
colors schreef op 17-09-2003 @ 23:29:
Ik werk verdorie hard daar, als ze me vragen of ik kan invallen zeg ik meestal ja(of ik moet niet kunnen) als ze me vragen of ik wat wil doen, doe ik het. Ik luister naar mijn baas als hij me vraagt wat te doen.
Ik doe verdorie mijn stinkende best om alles zo goed mogelijk te doen. En dan krijg je dit probleem over een middag vrij
Voor wat hoort wat idd
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 08:54
oneMen
oneMen is offline
Ik zi ehet probleem niet. Als je dezelfde dag binnen komt gewandeld met de mededeling dat je die middag vrij wilt, tsja dan lkt dat niet. Kom gewoon minstens een week van te voren. Zeg nu bijvoorbeeld al dat je volgende week vrij wil.. of misschien regelmatiger. Als je baas dat niet accepteerd, dan moet je maar even terugkomen

maar ik kan het hier nu al mis hebben, ik heb de topic niet gelezen verder.
Oud 19-09-2003, 10:16
colors
colors is offline
Ik heb nooit gezegd dat ik meteen vrij wou. Ik zei gewoon "ik wil graag de vrijdagmiddag vrij"
Toen begon hij gelijk te hakken over dat dat niet zomaar kon (waarom niet? zie redenen hierobven)

Het allerraarste, vindt ik, is dat ik nu wel vrijdagmiddag vrij ben. De assistent die de planning heeft overgenomen kwam wel zo met een oplossing(want die was ook niet ver)
Reageren

Regels voor berichten