Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 15:39
Kawouter
Kawouter is offline
Hoi

Wij hebben hier thuis een aantal pc's, waarvan er slechts één is met internet. Nu was ik aan het overwegen om hier thuis een netwerkje te maken, zodat pc's onderling gelinkt zijn, en tevens ook allemaal op het net kunnen.
'k Heb dus een router nodig, maar omdat het niet al te simpel is een glasvezelkabel door de afwasbak en de frituurketel tot boven te trekken, zal ik een draadloze router nodig hebben.

'k Ben al eens gaan kijken in de winkel naar wat zo'n dingen kosten, maar je hebt er zoveel verschillende dingen dat ik niet goed weet waar ik echt op moet letten.
Er zouden in totaal minstens twee, maar wsl 4 of 5 pc's op moeten kunnen hangen, en het bereik zou zeker door een 15 tot 25 cm dik plafond moeten kunnen. Zijn er dingen die het bereik van zo'n draadloze router verstoren, ... ?

beetje advies altijd welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2003, 16:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik raad toch echt aan om een netwerkkabel aan te leggen, draadloos betekent niet dat je door alles heen kan, het bereik door zoiets is misschien 10 meter, en dan nog kun je veel last hebben van interrupties en sowieso een lage snelheid (1Mbps).

Netwerkkaart zit in iedere moderne PC, en anders kosten ze iets van €7 bij een comp. winkel.

Dan heb je dus alleen nog een netwerkkabel (UTP) nodig, kun je ook gewoon halen bij comp winkel of electrozaak.
Oud 17-09-2003, 17:46
Kawouter
Kawouter is offline
mja, idd, kabel zal wel beter zijn dan draadloos, maar ik zit dan met het probleem van die fritketel en die wasbak eh

De pc met internet staat bij ons in de woonkamer, samen met de modem, maar van daaruit een kabel naar boven trekken is zeer moeilijk, laat staan bijna onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hoezo? Gewoon gat boren zodat je kabel door verdiepingen kunt leggen, zo moeilijk is dat niet.
Oud 17-09-2003, 18:26
M@rco
M@rco is offline
Nou ja... een gat boren door een betonnen vloer is misschien niet voor iedereen weggelegd hè.
Oud 17-09-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 17-09-2003 @ 19:26:
Nou ja... een gat boren door een betonnen vloer is misschien niet voor iedereen weggelegd hè.
Ach, koop je 30 meter extra kabel, heb je ook geen gaten nodig
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:26
Kawouter
Kawouter is offline
Een simpel gat boren kan ik nog wel met twee linkervoeten, daar gaat 't 'm helemaal niet om.
De pc hier beneden staat op de bureau, wat een vast meubel is. Bovendien is dit een oud huis met een versiering aan de rand van het plafond (waardoor daardoor boren niet aan te raden is) enz...
Het komt er op neer dat ik niet zomaar door de kasten van mijn vader ga boren en ook niet in het midden van het plafond een gat ga boren om een kabel door te steken en eigenlijk evenmin een kabel wil leggen door heel de woonkamer helemaal het huis rond langs de trap naar boven om weeral heel het huis rond te gaan om uiteindelijk hopelijk ooit in mijn kamer terecht te komen

draadloze router ?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:27
Kawouter
Kawouter is offline
typfoutje ...door de woonkamer ...

snorry

Nog ns snorry voor nutteloze post, was effe vergeten dat je je bericht kon wijzigen Ben een beetje moe en wordt dan nogal verstrooid...

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 12:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kawouter schreef op 17-09-2003 @ 23:27:
typfoutje ...door de woonkamer ...

snorry

Nog ns snorry voor nutteloze post, was effe vergeten dat je je bericht kon wijzigen Ben een beetje moe en wordt dan nogal verstrooid...
Ge kunt zelfs uw posts deleten Wouterke
Oud 18-09-2003, 13:48
Kawouter
Kawouter is offline
Citaat:
Ge kunt zelfs uw posts deleten Wouterke
Aiaiai, okee, heeeeeeel moe dan

'k Ben ondertussen een aantal pc-winkels binnengevallen om wat info te vragen.
Het schijnt dat de nieuwe 54.4 Mbit routers best wel goed meevallen qua bereikbaarheid en betrouwbaarheid. Ze vertelden me ook dat een draadloze telefoon een goede referentie is om te zien of je problemen gaat hebben met de ontvangst. In dat geval zit ik zeer goed, telefoon gaat zonder problemen te op de zolder en vanachter in de tuin toe...
Het prijskaartje mag er dan ook wel wezen. Voor router + accespoint zou ik ongeveer een 200 a 250 euro moeten ophoesten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:15
Yaris
Yaris is offline
200 a 250 euro voor alleen een Router/Accesspoint

Ik heb een Asus WL-500G 54MB + PCMCIA WL-100G 54MB voor 180 euro aangeschaft (via internet).

Tis een Router/Switch/Accesspoint in 1 waardoor je compleet Wireless kan gaan, compleet UTP kan gaan of half UTP/half Wireless kan gaan.

Met gemak 100% sterkte door 2 betonnen vloeren heen, weet alleen niet hoe 't met PCI 54MB kaarten gaat .

Grote metalen objecten en magnetrons willen nog weleens voor storing zorgen, voor de rest heb ik nergens last van.

Asus WL-300G 54MB is zo'n beetje hetzelfde alleen geen UTP Switch, alleen geschikt voor Wireless.

http://www.asus.com/products/communi...g/overview.htm

http://www.asus.com/products/communi...g/overview.htm
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:35
Kawouter
Kawouter is offline
Idd, ongeveer een 200 a 230 euro of zo voor een Belkin router 54.4 Mbit en een pci-card accespointtoestandgedoe.
Die router heeft natuurlijk ingebouwde firewall, vier aansluitingspunten voor een wired aansluiting, etc.
En die Belkin schijnt echt wel beregoed te zijn, maar hoewel ik gaan horen ben in een aantal kleine pc-winkels die meestal best zeer betrouwbaar zijn, blijven het verkopers die hun waar moeten kwijt geraken, dus ik weet nu ook niet echt of dat die echt zo goed zijn als ze zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten