[FADE IN]
[Bwino zit op de bank. Is druk bezig een joint te rollen. Freek ligt er passief naast.]
Freek
[als in een cynische overpeinzing, duidelijk articulerend, rollende r]
'Ingrid...'
Bwino
[met ingeslikte laatste lettergreep]
'Maar Freek, je moet wel effe wat meer respect krijgen voor de vrouwen.'
Freek
'Hoezo?'
Bwino
'Nou gewoon, je had 'r op z'n minst even mee kunnen rijden jongen.'
[Daan komt aangelopen, gaat neutraal maar vermoeid op de bank zitten, aan de andere kant van Bwino. Freek zoekt oogcontact met Daan, achter de rug van Bwino langs die een joint draait. Daan beantwoordt dit niet.]
'Je hebt de hele avond met haar lopen bekken enzo, dan moet je gewoon even met haar meerijden en haar naar huis brengen'
[Strategisch moment rust, om Freek te laten nadenken, en om zich te concentreren op zijn joint]
'... das het eerste dat je moet leren.'
Freek
[stemt niet in met de morele berisping]
'Ja, da vinnik zoiets... nahja'
Daan
[neutrale sombere stem, zoals uitstraling, mompelend]
'Hij heeft wel gelijk'
Freek
[tegelijk met inzet van Bwino, tegen Bwino, als iets gepassioneerdere inzet van een tegenbetoog]
'Ja, je hebt wel gelijk'
Bwino
'Ja ik vinda nie erg ofzo, maarre ik bedoel, tis gewoon, meiden vinden da gewoon fijn, ik bedoel, je moet gewoon aandacht aan ze besteden
fietsen of niet, scheit, je moet gewoon effe haar naar huis brengen eigenlijk. Eigenlijk wel. Ik bedoel, ik heb niks met d'r, het zou mij een worst wezen.'
[Stilte. Daan maakt mompelende opmerking over de joint. Bwino draait nog enkele ogenblikken verder. Geeft dan een joint aan aan Daan]
'Shaggie nummer 1'
Freek
'Staat ie aan?'
Daan
'Nee joh.'
[Werpt vervolgens blik direct in de camera]
Bwino
'Wat? De Recorder?'
[Enkele momenten zingt Daan mee met de muziek, Three Doors Down]
'Dis gewoon super. Trance en dit is gewoon echt relax.'
[FADE OUT]
Laatst gewijzigd op 26-09-2003 om 16:46.
|