Ik krijg alles aan het werken op XP en vind het heel vreemd dat jullie zoveel problemen hebben.
Ik heb hier ongeveer 3500 (geen geintje) oude dosgames of win9x games aan het werken, waarvan de meeste ouder dan 8 jaar. Ik heb een abandonware site, dus ik moet wel al die oude games spelen en hebben.
Ik draai hiervoor natuurlijk ergens een DOS PC, maar op deze win XP PC heb ik ook al die games draaien voor de screenshots etc.
Ik weet van zo'n 15 spellen (van die 3500) dat ze bij mij niet willen draaien, maar de kans is klein dat jullie deze games op je PC hebben.
My point: Het is echt mogelijk om het op Win XP te doen. Uiteraard is het beter om ergens een DOS PC te hebben (jep, een andere PC met wat oude hardware enzo, geen dualboot voor nodig) waarop je deze games draait, gewoon een simpele PC zonder al te veel nieuwerwetse hardware, hooguit 400 mhz processor enzo. Maar op Win XP kan het wel, dat weet ik zeker.