Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2003, 09:44
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Hoe doe je dat ook alweer? De meeste spellen doen 't wel gewoon maar er zijn er een paar die 't niet doen, was toch een speciaal progje voor soort emulator of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2003, 14:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
jan_jansen_13 schreef op 20-09-2003 @ 10:44:
Hoe doe je dat ook alweer? De meeste spellen doen 't wel gewoon maar er zijn er een paar die 't niet doen, was toch een speciaal progje voor soort emulator of zo?
www.google.com
Oud 20-09-2003, 15:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
DOSbox is wat je zoekt denk ik:

http://sourceforge.net/projects/dosbox/

Open Source
Oud 22-09-2003, 14:41
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-09-2003 @ 16:43:
DOSbox is wat je zoekt denk ik:

http://sourceforge.net/projects/dosbox/

Open Source
nee, die bedoel ik niet, 't gaat om voor win 95 ontworpen spellen, 't proggie verandert iets in het spel waardoor 't 't wel doet of zo, beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan kun je een emulator als VMware proberen, of VirtualPC (kan alleen windows). Maar dat is dus niet snel hè.
Oud 22-09-2003, 15:14
Hellracer
Hellracer is offline
Prob heb ik dus nou ook voor resident evil 1. Het spel wil niet installeren onder 2000 hij gaat dan jammeren dat ik win 95 nodig heb. Is er een manier om het spel te installeren/spelen onder 2000 ?? Want onder xp werkte het wel. Tussen () heb al geprobeerd om onder xp te installeren en via het netwerk bij op de pc te zetten maar dan zit hij nog steeds te zeuren dat ik win 95 nodig heb Iemand ideeen ??? *als ik het spel opstart*

Alvast bedankt
Oud 22-09-2003, 15:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
XP gebruiken?

Beter voor oudere games. Maar ook dat werkt niet altijd en dan zul je toch echt een emulator moeten hebben of een echte win98-install.
Oud 22-09-2003, 15:59
Verwijderd
Een emulator is kut. Windows XP biedt eigenlijk geen DOS-ondersteuning behalve een zeer brakke emulatie die eigenlijk niet voldoet en zelfs Windows 9x heeft eigenlijk geen goede DOS-emulatie. Als je echt 'the real thing' wilt hebben voor oude DOS-spellen, maak dan een multiboot met een kleine FAT16-partitie waar je MS-DOS 6.22 op zet en de originele DOS-drivers voor geluidskaart, muis, CD-ROM etc.

Kun je meteen weer lekker aan het kloten met het vrijmaken van zoveel mogelijk conventioneel geheugen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:23
Hellracer
Hellracer is offline
Ik denk dat een dubbelboot maken toch de beste optie is. Heb al wat dingen geprobeert maar die zijn jammer genoeg niet gelukt. Ik zet geen xp op vind het zelf niet fijn werken maar das natuurlijk eigen mening *Nou hopen dat ik niet een paar mensen op zijn teentjes heb getrapt *
Oud 22-09-2003, 18:48
Gimme more beer
Ik krijg alles aan het werken op XP en vind het heel vreemd dat jullie zoveel problemen hebben.
Ik heb hier ongeveer 3500 (geen geintje) oude dosgames of win9x games aan het werken, waarvan de meeste ouder dan 8 jaar. Ik heb een abandonware site, dus ik moet wel al die oude games spelen en hebben.

Ik draai hiervoor natuurlijk ergens een DOS PC, maar op deze win XP PC heb ik ook al die games draaien voor de screenshots etc.
Ik weet van zo'n 15 spellen (van die 3500) dat ze bij mij niet willen draaien, maar de kans is klein dat jullie deze games op je PC hebben.

My point: Het is echt mogelijk om het op Win XP te doen. Uiteraard is het beter om ergens een DOS PC te hebben (jep, een andere PC met wat oude hardware enzo, geen dualboot voor nodig) waarop je deze games draait, gewoon een simpele PC zonder al te veel nieuwerwetse hardware, hooguit 400 mhz processor enzo. Maar op Win XP kan het wel, dat weet ik zeker.
Oud 22-09-2003, 18:50
Gimme more beer
Oh trouwens, het ging hier over win95 en 98 spellen, dan geldt mijn verhaal nog steeds, maar op die aparte PC moet je win 98 installeren en misschien toch 200 extra Mhz'jes rekenen (600 dus) en aan te raden is dan ook 64 MB RAM (of 128)
Oud 22-09-2003, 18:51
Gimme more beer
Hmmm... En het ging ook over win2k... Ik geloof dat deze topic de verkeerde wending heeft genomen. Win2k heeft er inderdaad veel problemen mee, dan blijf ik emulators zeggen (of natuurlijk win XP)
Oud 22-09-2003, 18:55
Orion16
Orion16 is offline
Veel oude spellen draaien wel, maar DOS spelletjes kun je beter uit je hoofd zetten, tenzij je een emu gebruikt maar die ondersteund ook niet alle games.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:00
Gimme more beer
Citaat:
Orion16 schreef op 22-09-2003 @ 19:55:
Veel oude spellen draaien wel, maar DOS spelletjes kun je beter uit je hoofd zetten, tenzij je een emu gebruikt maar die ondersteund ook niet alle games.
Het is toch onzin om omdat er ineens nieuwere besturingssystemen zijn de oudere niet meer te respecteren? Zet het niet uit je hoofd, het zijn meestal betere spellen dan die moderne rommel allemaal!

De forums van classic-trash.com en the-underdogs.org kunnen je in deze zaken overigens veel beter helpen dan die van scholieren.com (vooral die van classic-trash is goed, als je maar niet meteen vraagt, maar eerst ZOEKT)
Reageren

Regels voor berichten