![]() |
|
N.a.v. Pibbo's topic http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=605034 waarin hij zegt dat Nederland zo'n zeikland geworden is; wil ik in dit topic de andere kant van de Nederlander laten zien, namelijk de Ophemelaar.
Dus kom maar op: wat is er zo goed in Nederland?
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
- Dat de treinen vaak rijden: hoge frequentie.
![]() - Dat je met een strippenkaart in al het OV (m.u.v. de NS) terecht kan, door het hele land. ![]() - Dat de politie zich netjes gedraagt. - Dat het verkeer een klein beetje geregeld is. - Dat het redelijk veilig is op straat. - Dat het weer vaak wel 'normaal' is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je kan uitkomen voor je mening, in Nederland. Je woont hier in een redelijk tolerante smanleving (home huwlijk etc.). Sommige aspecten van de multiculturele samenleving zijn erg leuk. Er is geen corrupte overheid met 'zakkenvullers in Den Haag', zoals ik laatst iemand op TV hoorde zeggen. Het Drugsbeleid. Vrijheid van godsdienst.
De zorg en de sociale zekerheid, zijn nog altijd beter dan in een heleboel andere landen. Het openbaar vervoer, is lang zo slecht niet. In Nederland heb je het best wel getroffen denk ik. ![]() Mjah, en het eigenliijk ook best lekker weer ![]() |
![]() |
|
alles , je mag alles ,je kan alles! kansen voor iedereen, alles is goed geregeld, we zouden allemaal iets blijer moeten zijn met wat we hier hebben! oke , soms kunnen er dingetjes beter,maar als we nou eens beter om ons heen zouden kijken,dan zouden we zien dat het hier best okay is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je mag hier bijna alles onder het mom gedoogbeleid en we hebben hier goede fietspaden. Onze taal is natuurlijk ook geweldig. Probeer een buitenlander eens Scheveningen, school, scheermesje of Enschede te laten zeggen. ![]() De kroket, frikandel, rijsttafel, hutspot en erwtensoep mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Als je in de problemen zit zijn er minstens tien soorten subsidies en instanties om je te helpen. Ook mensen die geen hulp nodig hebben krijgen het aangeboden/ wordt opgedrongen. ![]() [/patriotisme] |
![]() |
|
![]() |
OV, zo'n beetje alle mogelijkheden om geld te verdienen (als krantenbezorger van 15 verdien je meer dan een 60-urige fabriekswerker in india) en uit te geven (van kartcenters tot mega-bioscopen), Idols (right
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |