Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 16:47
Atje85
Atje85 is offline
Hoi, ik heb dus een PC besteld bij een winkel(zelf samengesteld), maar geen windows erop laten zetten omdat ik dat zelf doe
Maar dan doe ik dus die windows cd erin, en dan zegt ie: ''druk op een toets om de computer via de cd te starten...''

ofzoiets, dat bekende berichtje iig.

maar dan druk je op een toets(of je wacht gewoon) en dan komt er na die 3 puntjes te staan: ''fout bij het starten van het besturingssysteem''

Dit doet ie sinds hij zich zelf de 1e x tijdens t defragmenteren van de HD zomaar afsloot. Later bleek dat de kabel vd processorkoeler er uitgeschoten was. Die heb ik toen aangesloten, toen deed de koeler t weer. Maar sindsdien geeft ie dus deze foutmelding als ik windows erop wil zetten

Ik heb van iemand gehoord dat je dan je moederbord moet resetten met behulp van een knopje en kabel ofzo op t moederbord Klopt dit en zo ja, hoe doe ik dat precies ???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 17:06
Atje85
Atje85 is offline
T is een MSI-moederbord btw.
Maar ik hoorde dat t in deh andleiding staat, ff kijken dan...

OF moet ik de moederbord niet resetten???
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:47
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
dit heeft niks met je moederbord te maken lijkt me.

er staat waarschijnlijk gewoon geen OS op nog? niet wachten op de puntjes dus maar gewoon op enter rammen en windows erop zetten.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:36
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-09-2003 @ 17:47:

Ik heb van iemand gehoord dat je dan je moederbord moet resetten met behulp van een knopje en kabel ofzo op t moederbord Klopt dit en zo ja, hoe doe ik dat precies ???
Klopt, de BIOS resetten bedoel je waarschijnlijk. Kijk daarvoor in het boekje van het mobo, er zit in de buurt van het batterijtje wel een jumpertje wat je om moet zetten. Wat ook zou kunnen, is je XP cd niet gaar? Of je cd-rom drive? Ik weet dat de Sony DVD-rom drive van mn vader soms moeite heeft met het lezen van cd-rw's..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bedoel je met defragmenteren niet partitioneren of formatteren?

Wat er trouwens waarschijnlijk aan de hand is dat hij de CD niet automatisch opstart. Is je CD-ROM drive wel master? Wil nog wel eens uitmaken!
Oud 22-09-2003, 19:12
Screaming Slave
Citaat:
''druk op een toets om de computer via de cd te starten...''
dit duidt er volgens mij nogal op dat de cdrom drive gewoon werkt

da's namelijk het standaard stukje wat verschijnt bij win2k/win xp bootable cdrom's.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 22-09-2003 @ 20:12:
dit duidt er volgens mij nogal op dat de cdrom drive gewoon werkt

da's namelijk het standaard stukje wat verschijnt bij win2k/win xp bootable cdrom's.
Je hebt gelijk (ik installeer nooit windows), dan heb je waarschijnlijk een corrupte CD (gebrand?)
Oud 22-09-2003, 20:35
Screaming Slave
ooooh ali illegali
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 22-09-2003 @ 18:47:
dit heeft niks met je moederbord te maken lijkt me.

er staat waarschijnlijk gewoon geen OS op nog? niet wachten op de puntjes dus maar gewoon op enter rammen en windows erop zetten.
dat doet ie dus niet!!!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 22-09-2003 @ 19:36:
Klopt, de BIOS resetten bedoel je waarschijnlijk. Kijk daarvoor in het boekje van het mobo, er zit in de buurt van het batterijtje wel een jumpertje wat je om moet zetten. Wat ook zou kunnen, is je XP cd niet gaar? Of je cd-rom drive? Ik weet dat de Sony DVD-rom drive van mn vader soms moeite heeft met het lezen van cd-rw's..
ja heb al in t boekje gekeken...probleem is inmiddels opgelost
nee cd is perfect, drive ook.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-09-2003 @ 20:40:
Je hebt gelijk (ik installeer nooit windows), dan heb je waarschijnlijk een corrupte CD (gebrand?)
Nee, CD is goed, werkt ook op andere PC's en heb m nou al 30x ofzo gebruikt dus...maar zoals ik al zei: probleem opgelost!

gewoon kabel HD eruit gerukt. Kabel uit bios gerukt.

Starten, uitzetten.

Kabels er weer in.

En starten weer en hij doet t
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-09-2003 @ 20:04:
Bedoel je met defragmenteren niet partitioneren of formatteren?

Wat er trouwens waarschijnlijk aan de hand is dat hij de CD niet automatisch opstart. Is je CD-ROM drive wel master? Wil nog wel eens uitmaken!
sorry, partitioneren.
Ja, master, ligt niet aan cd.

PROBLEEM IS AL OPGELOST
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten